هزینه های زندگی در اتریش

 هزینه های زندگی در اتریش

اتریش از كيفيت محيط زيست گرفته تا فرهنگ غني، كشور اتريش جاذبه هاي زيادي براي عرضه دارد. تركيبي از امنيت تضمين شده، مراكز وامكانات خريد و گذران اوقات فراغت، استاندارد بالاي زندگي و هزينه زندگي مناسب، كشور اتريش از كيفيت بالاي زندگي در همه زمينه ها برخوردار است.

با دارا بودن فرهنگي غني، اتريش به يكي از بهترين و مناسب  ترين كشورها جهت زندگي تبديل شده است. با توجه به مطالعه انجام یافته در زمینه هزینه های زندگی در سرتاسر جهان در سال ۲۰۱۲ ، هزینه زندگی در وین مقرون به صرفه است، . وین در این بررسی که طی آن هزینه های زندگی از جمله اجاره مسکن، حمل و نقل عمومی، فعالیت های اوقات فراغت و خوراک و پوشاک در ۲۱۴ کلان شهر در خارج از کشور، مورد ارزیابی قرار داده شدند، رتبه خوب ۴۸ را کسب نمود.

بر طبق این بررسی توکیو گران ترین پایتخت جهان برای مهاجران است. لوآندا (آنگولا) که سال گذشته در رتبه یک قرار گرفته داشت، امسال در جایگاه دوم قرار دارد. اوزاکا در ژاپن در رتبه سوم جای گرفته است. در مقایسه انجام یافته بین کشورهای اروپایی، مسکو در جایگاه چهارم باقی می ماند و از شهرهای ژنو و زوریخ (سوئیس) گران تر است.
بعلاوه جهت اجاره دفتر يا خريد منزل يا سوئيت هاي كوچك، كشور اتريش داراي مناسب ترين قيمت ها در اروپاي مركزي است.

هزینه هایی که از ابتدا میتوان در نظر داشت به این صورت میباشد :چند سکه ۱ یا ۲ یورویی .در ابتدای ورود به فرودگاه اتریش برای اینکه چرخ دستی برای حمل چمدانهای خود بگیرید به سکه ۱ یا ۲ یورویی احتیاج دارید که سکه را در محل تعیین شده قرار می‌دهید و یک چرخ دستی آزاد می‌شود و پس از استفاده و قرار دادن آن در جای مخصوص، سکه خود را پس می‌گیرید.

اولین اقدام بعد از وارد شدن به کشور اتریش معرفی کردن خود به شهرداری منطقه است. برگه امضا شده توسط شهرداری که  یکی از مهمترین مدارک لازم در اتریش است که طبق قانون فرد تا ۳ روز پس از ورود به کشور یا جابجایی منزل باید اطلاعات آدرس محل سکونتش را به شهرداری اعلام کند. طبق قانون پلیس مجاز است کسانی که بدون این برگه زندگی میکنند را بازداشت کند. برای ثبت آدرس محل سکونت خود در شهرداری محل, نیاز به تاییدیه محل سکونت دارید. این برگه تاییدیه یا از طرف صاحبخانه, یا مدیریت خوابگاه دانشجویی در اختیار شما قرار میگیرد. کسانی که پس از ورود به طور موقت در منزل آشنایان/دوستان زندگی میکنند نیاز به امضاء صاحبخانه و در بعضی موارد کپی قرارداد خانه دارند.

اقدام بعدی باز کردن حساب بانکی دانشجویی در یکی از شعب بانکهای مختلف اتریش است. در بانک شما را راهنمایی میکنند که چه مدارکی نیاز دارید.

سومین اقدام ثبت نام در دانشگاه است. که با در دست داشتن پذیرش ، یک قطعه عکس و گذرنامه با مراجعه بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر به دانشگاه صورت میگیرد. دانشجویانی که دانش زبان آلمانی کافی برای تحصیل ندارند به صورت غیر رسمی  ثبت نام میکنند و نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارند. اما در همان روز قبض پرداخت شهریه کلاس زبان را از دانشگاه دریافت و به موسسه زبان موردنظر ارجاع داده میشوندکه هزینه شهریه کلاس زبان ۳۸۰ یورو در ماه است.

تمامی قبض ها باید بوسیله حساب بانکی پرداخت شود. لذا باز کردن حساب بانکی در مراحل اولیه بسیار مهم است.

پس از ثبت نام در کلاس زبان, با در دست داشتن برگه گواهی ثبت نام کلاس زبان, گواهی ثبت نام در دانشگاه, گواهی محل سکونت و در دست داشتن کارت بانکی , دانشجو باید به اداره بیمه مرکزی مراجعه کرده و درخواست بیمه دانشجویی دهد. کارت بیمه چند هفته بعد از طریق پست به آدرس مندرج در گواهی محل سکونت فرستاده میشود.

گرفتن این کارت منوط به در دست داشتن گواهی بیمه, ثبت نام دانشگاه, ثبت نام کلاس زبان برای دانشجویان غیر رسمی , برگه محل سکونت و برگه تایید موجودی در حساب بانکی به مبلغ: برای افراد زیر ۲۴ سال ۳۸۰۰ یورو و برای بیش از ۲۴ سال ۶۸۰۰ یورو است. این مبلغ ممکن است سالانه اندکی تغییر کند .

برای حمل و نقل هم می توانید بلیط ماهیانه بگیرید که هر ماه ۶۰  تا ۱۰۰ یورو است ، که میتوان مترو- اتوبوس و … سوار شوید . البته بلیط سالیانه هم دارد که با کارت دانشجویی هم تخفیف دارد.

در حالت عمومی اجازه کار در اتریش به دانشجو اجازه می دهد که حداقل یک سوم هزینه های سالیانه خود را جبران نماید.

کسی که با ویزای دانشجویی در کشور اقامت دارد, اجازه کار در کشور اتریش را دارد وتا سقف حدودا ۷۰۰ یورو در ماه دریافت می کند. که بر اساس قانون کار در اتریش این دریافت ماهیانه ۱۴ بار در سال است.

اگر فامیل و یا بستگان دانشجو، در همان محل زندگی خود، دانشجو را اسکان دهد به طور متوسط یک سوم هزینه های سالیانه دانشجو کاهش می یابد و اگر در یافتن کار دانشجویی نیز به دانشجو کمک نماید دوباره یک سوم از هزینه های سالیانه دانشجو، صرفه جویی می شود. بنابراین در صورت رایگان بودن مسکن و یافتن کار متوسط هزینه های سالیانه دانشجو ۶۰۰۰یورو خواهد بود.

خلاصه هزینه ها به صورت زیر میباشد :

اجاره ی خانه و اتاق از ۳۰۰ یورو رو به افزایش است. که بستگی به محله زندگی دارد .( ( البته ۲۹۰ یورو برای حالتی مثل خوابگاه میماند که  با این قیمت میتوان اتاقی را اجاره نمود.)

حمل و نقل اگر کارت سالیانه بگیرید که مناسب تر است در غیر این صورت  هفته ای ۱۴ یور  و خورد و خوراک را از ۱۰۰ یورو در نظر داشته باشید و هزینه ی بیمه ماهانه ۵۰ یورو می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *