مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک

همانطور که می دانید راه های زیادی جهت مهاجرت به بلژیک وجود دارد. هر فردی که قصد مهاجرت به بلژیک را دارد باید در ابتدا بداند که از بین راه ها، چه راهی مقدور تر و سهل تر می باشد. در ابتدا فرد باید بداند چه هدفی جهت مهاجرت به بلژیک دارد. راه های مهاجرت به بلژیک، تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج و تولد می باشد که در ادامه به طور مختصر و برای آشنایی شما عزیزان به طور کامل توضیح داده خواهد شد. در پروسه ی مهاجرت به بلژیک دقت لازم و کافی را داشته باشید و از طریق وکلای مهاجرت مهاجرت به بلژیک کار خود را پیگیری کنید. اگر با علت غلط مسیر مهاجرتی خود را ادامه دهید با مشکلات عدیده ای رو برو خواهید شد که شاید در بیشتر مواقع جبران ناپذیر باشد. کشور بلژیک دارای سه زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی است. زبان انگلیسی در کشور رواج بسیار زیادی دارد مخصوصا در شهر بروکسل زبان انگلیسی رواج زیادی دارد. شهر بروکسل به عنوان مرکز سیاست اروپا مرکزی مناسبی جهت ورود افراد برای مطالعه و کسب و کار می باشد.

مهاجرت تحصیلی به بلژیک

در ابتدا تحصیل در بلژیک را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. کشور بلژیک سیستم بهداشت و درمان بسیار قوی برای دانشجویان می باشد. مقامات دولتی بسیاری اینگونه هزینه های دانشجویان را تامین می کند. دانشجویان برای ورود به مقطع لیسانس باید دیپلم ۱۲ ساله ارائه نمایند. همچنین برای ورود به مقاطع پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی و علوم تربیتی باید غیر از ارائه ی مدرک دیپلم، باید آزمون ورودی مربوط به دانشگاه را بدهند. برای ورود به رشته های هنر باید آزمون عملی را پاس کنند و در صورت قبولی می توانند وارد رشته هنر شوند. تحصیل در این رشته در دو مرحله ی عملی و دانشگاهی و پژوهشی انجام می گیرد. امکان تغییر رشته در کشور بلژیک امکان پذیر نمی باشد. در واقع رشته ی لیسانس و فوق لیسانس را باید برای مراحل بالاتر طی نمایند.

زبان تدریس در دانشگاه های بلژیک و در رشته های مختلف بسته به دانشگاه و منطقه ارزیابی و تعیین می شود. تمامی دانشگاه ها در کشور بلژیک در زمان تعطیلات دانشجویان مشغول به تدریس زبان آلمانی و انگلیسی به دانشجویان می شوند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در بلژیک:

گذرنامه و مدارک هویتی معتبر

پذیرش از دانشگاه معتبر در کشور بلژیک

ارائه تمکن مالی جهت تحصیل و زندگی در بلژیک

ارائه ی گواهی پزشکی

ارائه ی توصیه نامه از استاد

نامه عدم سوء پیشینه

مدرک زبان با توجه به توضیحاتی که ارائه شد

شروع ترم های تحصیلی در ماه های سپتامبر و اکتبر انجام می پذیرد و افراد باید قبل از اتمام ثبت نام جهت ورود به دانشگاه اقدام نمایند تا بتوانند در زمان مناسب ترم تحصیلی خود را شروع نمایند. حق کار دانشجویان در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت، فوق لیسانس ۲۰ ساعت و دکترا ۳۰ ساعت می باشد که با کار کردن به صورت پاره وقت می توانند هزینه های اجاره مسکن خود را به دست آورند.

مهاجرت از طریق کار در بلژیک:

همانطور که می دانید کشور بلژیک از جمله کشورهای عضو شینگن می باشد. در کشور های عضو شینگن در ابتدا فرد باید کار فرمای مورد نظر را پیدا نماید در این صورت کار فرما باید شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور بلژیک و ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند، در صورتی که فرد مورد نظر یافت نشد می تواند جهت مشغول شدن فرد در کار تقاضا کند.

در نظر داشته باشید پروسه ی ویزای کار بلژیک کار ساده ای نیست و افراد با مشکلات زیادی در این زمینه رو برو شدند. توجه داشته باشید برای ورود به کشور بلژیک راه های دیگری هم وجود دارد که در سری برای شما نداشته باشد. البته افراد می توانند با ارائه ی رزومه بسیار قوی و متفاوت از دیگران نظر کارفرما را نسبت به خود تغییر دهند که این موضوع در بعضی مواقع جواب خوبی داده است و افراد تواتسته اند مستقیم وارد کشور شوند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در بلژیک:

کشور بلژیک ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار مناسبی دارد افراد سرمایه گذار زمانی که وارد کشور بلژیک می شوند در نظر داشته باشند که می توانند یکساله اقامت خود را دریافت کنند. برای ایجاد سرمایه گذاری در بلژیک افراد می توانند شرکت ثبت کنند و ویزای یک ساله را دریافت کنند در صورتی که شرکت بدون مشکل و پرداخت مالیات به موقع کار خود را انجام دهد ویزا برای ۳ سال دیگر تمدید می شود. سوال این است که میزان سرمایه گذاری در بلژیک چقدر می باشد؟ به طور کلی افراد باید به میزان ۳۰۰۰۰۰ یورو سرمایه نشان دهند تا دولت اجازه ی ثبت شرکت دهد.

معافیت های مالیاتی در کشور باعث شده است افراد زیادی به سمت کشور بلژیک جهت سرمایه گذاری بروند. بعد از سه سال افراد می توانند جهت اخذ تابعیت و شهروندی اقدام نمایند. اما در صورتی که بعد از اقامت به طور غیر مداوم در کشور باشند، بعد از ۷ سال می توانند جهت تابعیت اقدام نمایند.

مهاجرت از طریق تولد در بلژیک:

برای اخذ تابعیت از طریق تولد دو سیستم مورد بررسی قرار می گیرد که به سیستم خون و سیستم خاک تقسیم بندی می شود. بیشتر کشورها به جز تعداد محدودی سیستم خون را دنبال می کنند. کشور بلژیک هم از جمله کشور هایی است که سیستم خون را دنبال می کند. اما در صورتی که فرد بی تابعیت باشد، می تواند تابعیت کشور بلژیک را به دست آورد.

موضوع مهمی که در اینجا باید بدانید این است که اگر از پدر یا مادری غیر از تبعه ی بلژیک متولد شده باشید و آنها قبل از تولد شما مدارکی دال بر تضمین تابعیت ارائه داده باشند، شما می توانید جهت تابعیت بلژیک اقدام نمایید. ممکن است افرادی در بلژیک به دنیا آیند اما به هر دلیلی قبل از سن ۱۸ سالگی تابعیت کشور قبلی خود را از دست بدهند، در این شرایط افراد می توانند جهت اخذ تابعیت در بلژیک اقدام نمایند.

مهاجرت از طریق پناهندگی در بلژیک:

افراد پناهنده برای تقاضای پناهندگی در کشور باید هنگام ورود به کشور و یا ظرف ۸ روز باید در خواست خود را ارائه نمایند. پناهندگی در بلژیک مشکلات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. پیشنهاد موسسه MIE  انجام و پیگیری راه های معتبر و قانونی است و این عقیده وجود دارد تا زمانی که راه قانونی وجود دارد به سمت راه غیر قانونی و پناهندگی نروید. در پروسه ی پناهندگی خطر ها و آسیب های زیادی وجود دارد. شکنجه و رفتار های تحقیر آمیز نسبت به پناهندگان و همچنین خشونت نسبت به افراد باعث شده است افراد به سمت پناهندگی نروند و مسیر های دیگر را انتخاب کنند.

پناهندگانی که در کشور مشغول به کار می شوند باید مقداری از در آمد خود را به مرکزی که او را پذیرفته است پرداخت خواهد کرد. حتی اگر در آمد آنها بیشتر از حد مجاز باشد و این موضوع از طرف کار فرما تایید شود فرد از طرف کشور حمایت مالی دریافت نخواهد کرد. به طور کلی مشکلات پناهندگان روز به روز در حال افزایش است و افراد بدون اطلاع از خطرات و آسیب ها اقدام می نمایند.

مهاجرت از طریق ازدواج در بلژیک:

کشور بلژیک از جمله کشورهایی است که با ازدواج همجنس گرایان مشکلی ندارد و این موضوع را به رسمیت شناخته است که کشور دوم در جهان می باشد. افرادی که قصد ازدواج با یک فرد در بلژیک را دارند باید به سری نکات دقت داشته باشند. فردی که در کشور بلژیک می باشد باید تبعه ی کشور باشد و افرادی که اقامت دارند را شامل نخواهد شد. افراد باید علقه و رابطه های عاطفی را نسبت به یکدیگر ثابت کنند. فرد باید شرایط سنی ۱۸ سال را داشته باشد در غیر اینصورت باید با اجازه ی پدر این کار انجام شود.

بعد از ازدواج و بعد از ۳ سال اقامت دائم افراد بسته به زندگی و شرایط پیش آمده می توانند جهت تابعیت اقدام کنند.

در نهایت بهتر است تمامی مسیرها را در زمینه مهاجرت به بلژیک بدانید و در نهایت تصمیم گیری کنید. افرادی که تمام شرایط را در نظر گرفتند و در نهایت مهاجرت به بلژیک را انتخاب کردند می توانند از طرق مختلف و بعد از گذر زمان جهت اقامت بلژیک و کسب تابعیت در بلژیک اقدام نمایند. از مزایای ورود به کشور بلژیک این است که افراد می توانند دو تابعیت را حفظ نمایند و کشور بلژیک افراد را مجبور به ترک تابعیت نمی کند. همچنین افراد به علت اینکه کشور بلژیک از جمله کشورهای عضو شینگن می باشد، به راحتی می توانند از طریق توریستی وارد کشور شوند و شرایط کشور را از نزدیک بررسی نمایند و اگر همه ی شرایط فراهم بود جهت اقامت و ویزای بلند مدت اقدام نمایند.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *