پذیرش در بهترین دبیرستانهای آمریکا

پذیرش در بهترین دبیرستانهای آمریکا

 

تحصیل در آمریکا دارای مزیتهای فراوانی است . قبل از اینکه رشته و دانشگاه خود را انتخاب نمائید لازم است با سیستم آموزشی آمریکا آشنا شوید . طیف گسترده ای از فرصت ها و انتخاب ها پیش روی شما قرار دارد که تنها لازم است ،اطلاعات کافی جهت گرفتن بهترین تصمیم را در اختیار داشته باشید .

مدارس خصوصی نسبت به مدارس دولتی کوچکتر بوده این به علت این است که در مدارس خصوصی تعداد دانشجویان کمتر خواهد بود و یک حالت کاملا خصوصی دارد و خانواده هایی که تمایل دارند فرزندانشان از امکانات بیشتری استفاده کنند مدارس خصوصی را انتخاب می نمایند به این دلیل که در مدارس خصوصی توجه بیشتری به دانشجویان می شود. همانطور که مشخص است مدارس خصوصی فعالیتهای فوق برنامه بیشتری مانند و  برنامه های ورزشی و هنری بیشتری نسبت به مدارس دولتی دارند. همانطور که می دانید تحصیل در مدارس خصوصی بهترین راه موفقیت برای پذیرش در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.

چه کسانی می توانند وارد دبیرستان های کشور آمریکا بشوند:

سن متقاضیان تحصیل در مدارس خصوصی بایستی بین ۱۴ تا ۱۹ سال باشد.افرادی که در سنین بالاتر هستند باید برای آمادگی دردانشگاه ثبت نام نمایند. همچنین باید فرم درخواست تحصیل در مدرسه و فرم وضعیت سلامتی خود را نیز تکمیل و ارائه نمایند.

متقاضیان می بایست دلایل علاقه به تحصیل خود در آن مدرسه را به صورت کتبی ارائه نمایند و از نظر اجتماعی به  انداره کافی به بلوغ فکری برای ادامه تحصیل در کشور دیگر را داشته باشند. زمان شروع در مدارس مختلف متفاوت است.همه مدارس ورودی ترم پاییزه دارند که معمولا شروع کلاسها حدودا در آگوست – سپتامبر است.

آشنایی با سیستم آموزشی
مدرسه ابتدایی شامل پنج سال آموزشی از سال اول تا پنجم می باشد . در کل هر دانش آموز شش سال را در مدرسه ابتدایی می گذراند که شامل یک سال مهد کودک نیز می باشد. بعد از سال پنجم، دانش آموزان به سمت مدرسه ی متوسطه می روند. مدرسه ی متوسطه شامل هفت سال کامل است؛ از کلاس ششم تا دوازدهم که پس از آن به دانش آموزان دیپلم دبیرستان اعطا می شود.

دانشگاه در مقطع کارشناسی
مقطع کارشناسی پس از تکمیل دوازده سال تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه آغاز می شود. دانشجویان خارجی که مایلند وارد دانشگاه یا کالجی آمریکایی شوند، می بایست مدرکی معادل دیپلم دبیرستان اخذ کرده باشند.

یک تا چهار سال تحصیل در دبیرستانهای آمریکا وکسب دیپلم دبیرستان یکی از معیارهای ورود به دانشگاه در آمریکا است .دانش‌آموزان ۱۴ تا ۱۸ ساله‌ای که تحصیلات ابتدایی را به پایان رسانده‌اند، و دانش‌آموزانی که دارای مدرک مهارت در زبان انگلیسی می‌باشند می توانند وارد دانشگاه های آمریکا شوند .

سیستم آموزشی دبیرستان های آمریکا

دوره دبیرستان در آمریکا مانند ایران ۴ سال به طول می انجامد. سال اول و دوم دبیرستان در آمریکا با نام پایه ۹ و ۱۰ شناخته می شود که مختص سنین ۱۴ تا ۱۶ سال می باشد. دانش آموزانی که قصد تحصیل در دبیرستان های آمریکا را دارند می بایستی دوره راهنمایی را با نمره قبولی و با معدل بالای ۱۲ به اتمام رسانده باشند. پایه ۹ و ۱۰ دبیرستان های آمریکا، ۲ سال به طول می انجامد و تاریخ شروع آن نیز شهریور و دی ماه است.
دانش آموزان پس از اتمام پایه ۹ و ۱۰ دبیرستان، دیپلم بین المللی IB  را شروع می کنند. دیپلم IB  همان دیپلم رسمی کشور آمریکا و کانادا می باشد که برای دانش آموزان سنین ۱۶ تا ۱۹ سال در نظر گرفته شده است. مدت دیپلم IB  نیز ۲ سال می باشد و تاریخ شروع آن ماه شهریور است. در طی دوران دبیرستان در آمریکا دانش آموزان دروسی از قبیل علوم، ریاضی، زبان، تاریخ، هنر، علوم آزمایشگاهی و تربیت بدنی را انتخاب می کنند. مقطع دبیرستان در آمریکا بسیار حساس بوده و کسب نمرات عالی در آینده تحصیلی  و رتبه دانشگاه دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

شرایط  ورود به دبیرستان های آمریکا

  • اتمام دوره راهنمایی با حداقل معدل ۱۲
  • آشنایی مقدماتی به زبان انگلیسی
  • توانایی هوشی لازم جهت ورود به کلاس های آموزشی
  • داشتن حداقل ۱۴ سال سن
  • در بعضی از مدارس خصوصی داشتن نمره مناسب در تستهای استاندارد از شرایط ورودی به مدرسه است.

انگیزه برای تحصیل و سوابق تحصیلی دانش آموز در مقاصع تحصیلی قبلی و نوع شخصیت و دیگر استعدادهای دانش آموز در نتیجه اخذ پذیرش بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که دانشجویان مشغول به تحصیل در آمریکا پس از اتمام دوره تحصیلی خود به راحتی می توانند جهت دریافت گرین کارت آمریکا و ادامه تحصیل در دانشگاه ها اقدام نمایند و پس از گذراندن ۵ سال به شهروند آمریکا تبدیل شوند.

دانشجویانی که تمایل دارند در کشور آمریکا مشغول به تحصیل شوند می توانند با داشتن مدرک دیپلم و گذراندن دوره کالج وارد دانشگاه های کشور آمریکا شوند. البته یک موضوع بسیار مهم در این زمینه این است که افرادی هم که در ایران هستند می توانند با داشتن مدرک دیپلم وارد این دوره و بعد از آن وارد دانشگاه بشوند.

فرزندان شما میتوانید در بهترین دانشگاه ها مشغول به تحصیل بشوند. حتی برای دانشجویانی که نگران مکان و محل زندگی خود هستند می توانند از امکانات home stay  که به معنی امکانات نگهداری یک خانواده است ،استفاده کنند. یکی از نکاتی که در اینجا لازم است بدانید این است که نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت. در واقع با اخذ یک امتحان از طرف کالج می توانید وارد این دوره شوید.

مدت زمان دوره کالج

مدت زمان این دوره  ۲ ترم و یا ۳ ترم می باشد. افرادی که مدت زمان ۲ ترم را انتخاب میکنند درس هایی که از دانشگاه گذرانده می شود کمتر خواهد بود و  اگر ۳ ترم باشد واحد های بیشتری را می گذرانند. افرادی که در سنین ۱۷ تا ۲۱ هستند می توانند برای این دوره ها اقدام نمایند و از تمام امکانات مانند خوابگاه، غذا، امکانات تفریحی، هزینه رفت و آمد و بسیاری از موارد دیگر استفاده نمایند. از همه مهمتر پروسه کاری شما در کمترین زمان انجام خواهد شد. دانشجویان باید در حد آیلتس ۵٫۵ دانش علمی داشته باشند.

افرادی که وارد این دوره می شوند بسته به دانشگاه وارد ترم ۲ و بعضی افراد وارد سال دوم دانشگاه می شوند. و شما بعد از گذراندن این دوره می توانید از اسکالرشیپ استفاده نمائید. میزان معدل و دانش شما مشخص می کند که شما در چه حدی از این دانشگاه ها می توانید اسکالرشیپ را دریافت کنید.

 

28 پاسخ
  1. Avatar
    Hamidreza goudarzi می گوید:

    سلام
    میخواستم بدونم دانش اموز ایرانی که در مالزی در حال درس
    خواندن میباشد از کشور مالزی میتواند درخواست
    ثبت نام دردبیرستانهای امریکایی انجام دهد؟
    باتشکر

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، بله این امکان وجود دارد . در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران تماس برقرار نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      سوال خیلی کلی بیان شده است. هر کشور شرایط و مدارک مورد نیاز خاص خود را دارد کشور آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

      جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    امید عابدپور می گوید:

    با سلام منم میخواستم بدونم که برای مقطع دبیرستان هم می شود بورسیه تحصیلی گرفت؟
    ممنون

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام خدمت دوست گرامی
      چیزی به نام بورسیه تحصیلی برای مدارس وجود ندارد مگر اینکه شما در این مقاطع جزء بهترین دانش آموزان شده و تخفیفات مدارس یا کالج ها شامل حال شما گردد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر واقع در نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    farnoush می گوید:

    سلام دوستان،من در حال حاضر۱۴ سال دارم و کلاس هفتم رو تموم کردم و میرم هشتم.من دارم اطلاعاتم رو جمع آوری میکنم تا از الان جمع و جور کنم و با داشتن امتیازاتی راحت تر ب آمریکا برم.میدونم برا دانشگاه راحت میشه رفت.البته با داشتن امتیازاتی مثل بلد بودن و مصلت بودن ب ۳ زبان روز دنیا،تحقیق در مورد رشته (اکتشاف ی چیزایی،حتی خیییلی ریز ک اونا بدونن تو رشتت فعالیتایی داشتی)،نوشتن مقاله هایی توپ و درشت و ی امتیاز دیگه اینه ک کتاب ترجمه کنی،(چه کوچیک چه بزرگ، چه به فارسی چه انگلیسی)اینا امتیازاتیه ک باعث میشه رااااحت برا دانشگاه قبولت کنن.ب نظر من برا دانشگاه رفتن خییییییییلی بهتره.

    پاسخ
  4. Avatar
    farnoush می گوید:

    ی سوال داشتم.دقیقاطبق چه مراحلی میشه رفت؟ هفتم رو تموم کردم و میرم هشتم. معدل امسالم پایین شد چون پدر بزرگم فوت کرد.۱۹/۲۹ شد.ولی قراره معدل کل راهنماییم بشه ۱۹/۷۶ .سالهای بعدی رو نمره کامل میگیرم و معدلم این میشه.بگذریم.خوب با توجه ب شرایطم لصفا مرحله ب مرحله کارایی رو ک باید انجام بدم رو بهم بگید.
    . ۱۴ سالمه و لی برا ۱۶-۱۷ سالگی میخوام
    . زبان انگلیسی رومصلتم و تا دو سال دیگه تافل میگیرم.
    .معدل سالهای دیگمم ۲۰ خواهد شد
    لطفا مرحله ب مرحله و واضح کارایی رو ک باید انجام بدم رو بگید.اگه لطف کنید بهم پیام بدید وااااقعا ممنونتون میشم.چون ممکن فراموش کنم کدوم سایت بود.شماره تماسم:۰۹۳۸۷۲۷۲۰۴۵

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گرامی ، شما می توانید جهت ادامه تحصیل کشورهایی مثل انگلیس ، کانادا ، استرالیا می توانید اقدام نمایید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، همکار موسسه حقوقی دکتر ملک پور ، تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  5. Avatar
    farnoush می گوید:

    گلنوش جان ی سوال دیگه هم داشتم،شما اسم کشورای انگلیس ،کانادا و استرالیا رو اوردی و از امریکا چیزی نگفتی، این یعنی من نمیتونم ب آمریکا برم؟
    ی چیز دیگه من ی چیزیایی در مورد امواج مغز و اینکه خدا چیه و چجوریه ک … کشف کردم. آیا این امتیازی محسوب میشه؟
    خیییییلی متشکرم دوستان.

    پاسخ
  6. Avatar
    farnoush می گوید:

    آقا امین نخشبی، شما هم میشه کمکم کنید؟میخوام از همه کس و همه چیز اطلاعات بدست بیارم.
    باتشکر

    پاسخ
  7. Avatar
    Ahoo می گوید:

    باعرض سلام وخسته نباشید من ۱۵ سال سن دارم ومیخوام ببینم که من شرایط مالی توایرانم متوسط انا طوری نیست که خارج ازکشوربخوامساپورت شوم ازطرف خانواده وکسی نمی تواندمرا همراهی کند درظمن معدل هشتمم ۱۸/۷۰ شده اما برای اخرنهم میخوام رشته ی ریاضی بخونم معدلمومیبرم بالا ودردانشگاه هم قصددارم مهندسی کامپیوتربخونم وزبانم هم دادم سطح اینروواینترچینج رو میخونم اگه طبق این اطلاعات کمی راهنمایی شم واقعا ممنون میشم باتشکرازمسیولین ازطرف آهواسدیان

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸-۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  8. Avatar
    Pouya می گوید:

    ‌‌‌‌سلام من هفتم را با معدل ۲۰ تمام کرده ام و در امتحانات تستی مانند قلم چی و… توانستم نفر پنجم در کشور را کسب کنم حالا اگر سال های بعد هم این چنین باشد آیا امکان کم شدن هزینه ها وجود دارد

    پاسخ
  9. Avatar
    Pouya می گوید:

    ‌‌‌‌سلام من هفتم را با معدل ۲۰ تمام کرده ام و در امتحانات تستی مانند قلم چی و… توانستم نفر پنجم در کشور را کسب کنم حالا اگر سال های بعد هم این چنین باشد آیا امکان کم شدن هزینه ها در آمریکا وجود دارد

    پاسخ
  10. Avatar
    Javad می گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید من دو سال پیش قصط مهاجرت به آمریکا را داشتم و تا مرحله ی آخر پیش رفته بودم اما نشد.
    الان ۱۵ سال دارم و انگلیسی هم تا حدودی خوبی بلد هستم آلمانی هم بلد هستم. میخواستم بدونم اگر بخوام به آمریکا به صورت تک نفری خودم برم چقدر خرج داره؟ بعدش خرجش با خودمان هست یا دولت هزینه تحصیل رو میده؟

    با تشکر

    پاسخ
  11. Avatar
    پویا بیچرانلویی می گوید:

    سلام من دانش آموز سال دهم هستم در مدرسه علامه حلی درس میخونم می خواستم بدونم میتونم برای تحصیل دانش اموزی در امریکا اقدام کنم

    پاسخ
  12. Avatar
    nahal می گوید:

    سلام من ۱۵سالمه و درحال حاضرکلاس نهم مدرسه تیزهوشان هستم برای بورسیه گرفتن باید چیکار کنم و اصلا میتونم بورسیه شم؟؟

    پاسخ
  13. Avatar
    بنیامین می گوید:

    سلام
    من در پایه دهم مشغول به تحصیل هستم و معدل سال هفتم و هشتم و نهمم به ترتیب ۱۹٫۹۳، ۱۹٫۹۳، ۱۹٫۸۶ شد و در دبیرستان تیزهوشان تحصیل میکنم و انگلیسی هم در حد متوسط بلدم. میخواستم بدونم بورسیه تحصیلی کامل دارن این مدارس با ارائه مقالات علمی؟ چون یک مقاله استانی هم داشتم که میتونم به انگلیسی ترجمش کنم و ارائه بدم.
    ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
  14. Avatar
    Narjes می گوید:

    سلام خسته نباشید من در حال حاضر ۱۴ سال دارم و میخوام به یکی از کالجهای دانشگاه هاروارد برم معدل سال هفتمم ۱۹/۷۱ و معدل ترم اول هشتمم ۱۹/۸۶ … به نظر شما پذیرش من تو یکی از این کالجها چند درصده؟
    بعد می خواستم بدونم هزینه تحصیل تا دریافت دیپلم سالی چقدر هستش؟

    پاسخ
  15. Avatar
    Shirin می گوید:

    با سلام
    اگه من بخوام اقدام کنم برای مهاجرت به آمریکا برای گذراندن دوره دبیرستان باید اول چیکار کنم؟میتونم بعدش اونجا بمونم و برنگردم ایران.من ۱۶ سالمه و معدل همه دوره های تحصیلیم بالای۱۹.۹۳ بوده

    پاسخ
  16. Avatar
    arzhang می گوید:

    خیلی سپاسگزارم از سایت قشنگتون ،انشالله خداوند اجرتان بدهد،ببخشید من میخواهم انشالله اگر بشود در دبیرستان های سطح بالا (از لحاظ آموزش علوم پایه مثل ریاضی و فیزیک و…)تحصیل کنم ،خیلی ممنون میشم اگه نام دبیرستان پیشنهادیتونو بگید.
    سوالات من از شما:
    ۱)کسانی که به واسطه تحصیل در دوره دبیرستان و زیر ۱۸ سال میروند حتما باید زیر حضانت کسی باشند؟
    ۲)شهریه مدارس چقدر است؟
    ۳)آیا از طرف همین موسسه فرستاده می شویم؟
    باتشکر

    پاسخ
  17. Avatar
    محمد مهدی می گوید:

    من محمدمهدی هستم کلاس ششم دبستان شاگرد اول کلاس و کلاس زبان هم میرم میخواستم بدونم شرایط اخذ بورسیه در کشور امریکا یا کانادا چطور هست و من کی و کجا باید اقدام کنم

    پاسخ
  18. Avatar
    علی جوادزاده می گوید:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم که دبیرستان های آمریکا بورسیه هم میکنند( در مقطع ۱۰) و اگر که بورسیه میکنند چجوری میشه اقدام کرد

    پاسخ
  19. Avatar
    Arash می گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشيد
    من كلاس يازدهم تجربي هستم معدل امسالم ١٦ بود ميخواستم واسه رفتن به امريكا اقدام كنم به كجا جهت كسب اطلاعات زياد اقدام كنم ايا اين امكان هم وجود دارد كه از پايه دبيرستان انجا شروع به تحصيل كنم

    پاسخ
  20. Avatar
    فائزه می گوید:

    سلام من نوجوانی هستم به تحصیل در آمریکاخیل علاقه من هستم. خیلی تلاش کردم هم خودم و و هم خانوادم. من۱۴ ساله هستم و معدلم ۱۹٫۹۸ است و امسال نهم میرم لطفا اگه میشه کمکم کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *