پناهندگی در فرانسه

 

پناهندگی در فرانسه

در این مقاله به مسئلۀ پناهندگی در فرانسه خواهیم پرداخت.

آیا به مهاجرت از طریق پناهندگی در فرانسه می اندیشید؟ آیا شرایط پناهندگی در فرانسه را می دانید؟ آیا در رابطه با پناهندگی در فرانسه سوالی دارید؟ پناهندگی در فرانسه به چه صورت می باشد؟ آیا خطرات مهاجرت از طریق پناهندگی در فرانسه را می دانید؟

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

با توجه به اینکه راههای متفاوتی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد اما برخی افراد مهاجرت از طریق پناهندگی در فرانسه را برمی گزینند. همه روزه افراد بسیاری قصد مهاجرت به فرانسه را دارند که متاسفانه برخی افراد مهاجرت از طریق پناهندگی در فرانسه را انتخاب می نمایند در واقع می توان گفت که پناهندگی در فرانسه یکی از اشتباه ترین راههای مهاجرت می باشد به این دلیل که افراد از این طریق متحمل ضرر و زیانهای فراوانی می شوند که گاها این ضرر و زیانها غیر قابل جبران می باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا به مهاجرت از طریق پناهندگی در فرانسه بپردازیم و به سوالات شما در زمینه پناهندگی در فرانسه پاسخ دهیم.

طبق کنوانسیون پناهندگی ۱۹۵۱ژنو پناهنده به کسی اطلاق می شود که در کشور خود به دلایل نژادی، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی، تعلق به یک گروه اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

پناهندگان در فرانسه در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا قرار دارند و تا زمانی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت نشده است از هیچگونه حق و حقوقی همانند سایر شهروندان فرانسوی برخوردار نخواهند شد.

افراد متقاضی پناهندگی در فرانسه زمانی می توانند درخواست پناهندگی نمایند که در کشور خود به مشکل برخورد کرده باشند و از لحاظ روحی، روانی و جسمی تحت فشار قرار داشته باشند.

کشور فرانسه در حال حاضر بخاطر قوانین سختگیرانه ای که در مورد مهاجران و پناهندگان داده است مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. اما هیچگونه تغییری در وضع قوانین فرانسه حاصل نشده است.

افرادی که قصد پناهندگی در فرانسه را دارند می توانند از ۲ شاهراه اصلی وارد کشور و در واقع وارد اروپا شوند که یکی از این کشورها ایتالیا و دیگری یونان می باشد اما در اینجا بهتر است به این نکته توجه نمایید که فرد پناهنده اگر به یکی از این کشورها یعنی ایتالیا و یونان وارد شود و به کشور دیگری مهاجرت نماید و درخواست پناهندگی خود را در آنجا مطرح نماید مطابق با قانون دوبلین ممکن است به کشوری که وارد شده است برگشت داده می شود. هنگام ورود افراد به کشورهای اروپایی توسط پلیس از آنها اثر انگشت گرفته می شود تا در صورتی که فرد در کشور دیگری پناهنده شود به کشوری که وارد شده است برگشت داده شود.

 

تقسیم بندی پناهندگی در فرانسه

پناهندگی در فرانسه به سه دسته تقسیم می شود:

۱: پناهندگی اجتماعی                         ۲: پناهندگی مذهبی                        ۳: پناهندگی سیاسی

 پناهندگی اجتماعی

افرادی که قصد پناهندگی در فرانسه را دارند می توانند از طریق پناهندگی اجتماعی اقدام نمایند. در واقع می توان گفت پناهندگی اجتماعی در حال حاضر مورد قبول واقع نمی شود و دلیل آن این است که در شرایط فعلی اکثریت کشورها از شرایط بسیار خوب و امنیت مناسبی برخوردار می باشند به همین دلیل پناهندگی اجتماعی توسط دولت ها مورد قبول واقع نمی شود.

پناهندگی مذهبی

اشخاصی که قصد پناهندگی در فرانسه را دارند می توانند از طریق پناهندگی مذهبی اقدام به پناهندگی نمایند. در اینجا بهتر است این نکته را بیان نماییم که برای درخواست پناهندگی مذهبی افراد باید بتوانند اثبات نمایند در کشور خود دین خود را تغییر داده اند و اگر به کشور خود بازگردند مورد اذیت و آزار جسمی، روحی و روانی قرار خواهند گرفت.

پناهندگی سیاسی

اشخاصی که قصد پناهندگی در فرانسه را دارند این امکان را دارند که از طریق پناهندگی سیاسی اقدام نمایند اما نکته حائز اهمیت این است که این اشخاص باید بتوانند اثبات نمایند که با کشور خود از نظر سیاسی به مشکل برخورد کرده اند به همین دلیل در کشور دیگری تقاضای پناهندگی سیاسی کرده اند به همین دلیل اگر به کشور خود باز گردند مورد اذیت و آزار قرار خواهند گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پناهندگی در فرانسه می توانید با وکلا و مشاورین برتر در زمینه مهاجرت مشاوره نمایید و اطلاعات جامعی را در زمینه مهاجرت  بدست آورید.

طرق درخواست پناهندگی در فرانسه

در فرانسه دو روش پناهندگی وجود دارد که عبارتند از:

۱: روش معمول و عادی            ۲: روش اولویت

اگر یک فرد پناهنده مطابق با قانون دوبلین درخواست پناهندگی نماید ریاست فرانسه نمی تواند درخواست پناهندگی را رد نماید. دفتر پناهندگی در فرانسه برای حمایت از پناهندگان در فرانسه به مدت ۱۵ روز پاسخگوی سوالات پناهندگان خواهد بود.

 

درخواست اجازه اقامت از اداره پلیس فرانسه

فرد متقاضی باید با در دست داشتن گواهی مسکن به اداره پلیس فرانسه مراجعه نماید و اجازه اقامت خود را از اداره پلیس فرانسه اخذ نماید البته نکته ای که وجود دارد این است که اتباع خارجی در فرانسه باید به مرکز پذیرش اتباع خارجی مراجعه نمایند و اجازه اقامت خود را اخذ نمایند.

اگر درخواست پناهندگی در فرانسه مورد قبول واقع شود اداره پلیس فرانسه درخواست اقامت فرد را ثبت می نماید و ظرف مدت ۱۵ روز برای فرد کارت اجازه اقامت موقت صادر خواهد شد و مدت اعتبار آن ۱ ماه می باشد و پس از آن پرسشنامه درخواست پناهندگی به افراد داده می شود که باید پس از پر کردن فرم درخواست آن را به  اداره پناهندگی در فرانسه تحویل نمایند.

قانون دوبلین در مورد وضعیت پناهندگان

در واقع قانون دوبلین یک توافق بین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و این قانون بدین گونه است که وقتی فردی در کشوری درخواست پناهندگی می نماید اگر با درخواست پناهندگی فرد موافقت نشود و یا فرد از آن کشور اخراج شود در هیچ کشوری نمی تواند درخواست پناهندگی نماید و به  عبارت دیگر درخواست پناهندگی فرد در هیچ کشوری مورد قبول واقع نمی شود. شاهراه اصلی ورود پناهندگان به اتحادیه اروپا کشورهای یونان و ایتالیا می باشند و به محض ورود افراد به این کشورها توسط پلیس از آنها اثر انگشت گرفته می شود تا در هر کشوری که وارد شدند و درخواست پناهندگی می نمایند توسط پلیس و اداره مهاجرت به کشور مقصد خود باز گردانده شوند. این کارها در واقع برای سخت تر کردن شرایط پناهندگان در اتحادیه اروپا می باشد.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اگر درخواست پناهندگی افراد کامل نباشد مصاحبه آنها رد خواهد شد و باید درخواست پناهندگی دیگری داده شود. اما اگر با درخواست پناهندگی فرد موافقت نشود فرد پناهنده موظف است کشور را ترک نماید.

از افراد پناهنده سوالاتی توسط اداره مهاجرت و پلیس پرسیده می شود که این سوالات بیانگر این است که افراد برای چه چیزی کشور خود را ترک کرده اند و برای چه موردی قصد پناهندگی در فرانسه را دارند این سوالات در واقع می تواند در پرونده پناهندگی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد.

در نهایت می توان گفت که پناهندگی در فرانسه یکی از اشتباه ترین روش هایی می باشد که افراد می توانند برای مهاجرت انتخاب نمایند. افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند می توانند از طرق قانونی اقدام به مهاجرت نمایند و اقامت و تابعیت خود را اخذ نمایند. پناهندگی در فرانسه خطرات و زیانهای فراوانی برای افراد دارد که اغلب این زیانها قابل جبران نمی باشند. در کل می توان گفت که ورود غیر قانونی به خودی خود منجر به اقامت افراد نمی شود و تضمینی برای قبولی پرونده پناهندگی افراد نخواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسات برگزیده در زمینه مهاجرت مشاوره نمایید و اطلاعات لازم و جامعی را در زمینه مهاجرت به فرانسه اخذ نمایید.

 

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *