تحصيل پزشكي در مجارستان

تحصيل پزشكي در مجارستان

در ارتباط با تحصیل در رشته های پزشکی این بار در مورد تحصیل پزشکی در مجارستان با شما سخن خواهیم گفت ، خیلی از دانش آموزان مایل به ادامه تحصیل در اروپا در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی هستند و از آنجایی که تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی است و از هزینه های کمتری نسبت به انگلستان و آمریکا برخوردار است انتخاب تحصیل پزشکی در مجارستان با توجه به دانشگاه های پزشکی معتبر که مورد تائید وزارت بهداشت ایران هم هستند انتخابی مناسب باشد .

با خواندن این مقاله می توانید از میزان هزینه ها و شرایط پذیرش و اخذ ویزا جهت تحصیل پزشکی در مجارستان آگاه شوید ، همچنین می توانید با تماس با وکیل مهاجرت از قوانین مجارستان در خصوص تحصیل پزشکی در مجارستان اطلاع حاصل نمائید.

رشته های چهار گانه پزشکی همواره از رشته هایی است که دانش آموزان برای ورود به آن مشتاق هستند اما با توجه به درخواست بالا برای تحصیل در این رشته ها محدودیت هایی چه در داخل و چه در خارج از کشور برای ورود و تحصیل در این رشته ها وجود دارد که شاید شرایط را برای اکثر دانش آموزان برای ورود به رشته مورد علاقه شان سخت ساخته و حتی گاهاً باعث گردیده که دانش آموزان برای ورود با آزمون های خاص و یا آموزش در دوره های قبل از پزشکی روبرو باشند ، این مطالب را یادآور شدیم تا دانش آموزان  بدانند برای آنچه که مورد دلخواه و علاقه شان هست می بایست تلاش مضاعف نمایند زیرا ورود به هرکدام از این رشته های چهار گانه اولا میزان بالایی از علاقه و عشق به این رشته ها را در نزد دانش آموزان می طلبد و همچنین پشتکار و هوش دانش آموز را ، زیرا دانش آموز می داند که با قبولی در رشته های پزشکی می تواند تضمینی برای آینده و موقعیت های کاری متعدد به نسبت رشته های دیگر باشد ، تمامی این مطالبی که ذکر گردید بر اساس تجربه و عقاید دانش آموزان و دانشجویانی است که در حال تحصیل رشته های پزشکی و مشخصا تحصیل پزشکی در مجارستان هستند و یا فارغ التحصیل شده اند که در اختیار شما گذاشته می شود تا مسیر و رشته مورد علاقه تان را خود انتخاب نمایید .

تحصیل در رشته های پزشکی در داخل کشور با محدودیت ها و رقابت بالای دانش آموزان روبرو است و شاید این دلایل از علل عمده ادامه تحصیل دانش آموزان در این رشته ها در کشورهای دیگر باشد اما باید بدانید که این رقابت ها و محدودیت های ظرفیتی در اکثر کشور های دنیا برای تحصیل در رشته های پزشکی وجود دارد و شاید در بعضی کم و گاها در برخی بیشتر باشد ، یکی دیگر از پارامترهای مهم برای دانش آموزان میزان هزینه های تحصیل در این رشته می باشد و همچنین هزینه های زندگی در آن کشور که اکثریت دانش آموزانی که از ایران برای تحصیل در رشته های پزشکی مهاجرت می کنند کشورهای کم هزینه را هدف قرار می دهند ، شاید با یک جستجوی کوچک متوجه شوید که در کدام یک از کشورها شما می توانید معتبرترین مدرک پزشکی را اخذ نمایید و یا د ر کدام کشور با هزینه های رایگان تحصیل نمایید یا اینکه می شود مدرک پزشکیتان را برای کشورهای دیگر مورد  ارزشیابی و اعتبار قرار دهید ، که شاید کشورهایی نظیر انگلستان ، آمریکا ، استرالیا و آلمان و… در نتیجه به شما معرفی گردد کشور هایی که کالج ها و دانشگاه های آن ها همواره در نظام آموزشی برتر دنیا قرار داشته و برای اکثر کشورهای دنیا مدرک پزشکی شان مورد تایید می باشد و همچنین وزارت بهداشت ایران نیز تاییدشان می کند اما شاید ورود به برخی از این کشورها و تحصیل در رشته های چهارگانه پزشکی گاهاً سخت و با هزینه های بالا باشد ، از این رو دانش آموزان به کشورهای کم هزینه و یا کشورهایی می آورند که برای ورود با آزمون های سخت و سنگین و رقابت بالای دانش آموزان همراه نباشد . از این رو شاید اگر بخواهیم اولین قدم در مورد انتخاب کشورهایی غیر از انگلستان و .. برای تحصیل در رشته های چهار گانه پزشکی داشته باشید این است که آیا مدرک پزشکی شما مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد یا خیر ؟ ما هم در این مقاله یکی از کشورهایی که مدارکش مورد ارزیابی و تایید وزارت بهداشت ایران می باشد را به شما معرفی می کنیم . کشور مجارستان که هم دارای هزینه های پایین و هم دانشگاه های پزشکی معتبر و همچنین کشوری با رفاه و امنیت و از همه مهمتر اقامت شما در اتحادیه شنگن می باشد .

یکی از کشورهای اروپایی که دانش آموزان ایرانی برای تحصیل در رشته های پزشکی انتخاب می کنند کشور مجارستان است که دارای چهار دانشگاه پزشکی و مورد تایید وزارت بهداشت ایران است ، شاید عمده دلایلی که کشور مجارستان را به یکی از کشورهای پردرخواست در رشته های پزشکی برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده ۱- هزینه های پایین تحصیل در مقایسه با کشورهای انگلستان آمریکا ، سوئیس باشد ، ۲- تحصیل به زبان انگلیسی ۳- عدم نیاز به مدرک زبان آیلتس ، ۴- اقامت در حوزه شنگن و اقامت در یک از زیباترین کشورهای شنگن باشد ، در ادامه به معرفی دانشگاه های پزشکی مجارستان و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می پردازیم .

قبل از معرفی دانشگاه های پزشکی مجارستان به شرایط ورود در این رشته ها می پردازیم ، یکی از دلایلی که دانشجو را برای تحصیل پزشکی در مجارستان جذب می نماید عدم نیاز به مدرک زبان است که دانشجو می تواند از دوره های زبان در کالج های بین المللی مجارستان برای تکمیل دوره زبان استفاده نماید و همچنین ورود نسبتا آسان تر دانشجویان به رشته های چهار گانه پزشکی  است که می تواند از دلایل عمده این انتخاب باشد و همچنین می توانند برای اقامت به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا از جمله آلمان ، فرانسه ، اتریش و …. سفر کنند .

دانشگاه علوم پزشکی در مجارستان

در میان بهترین دانشگاه در مجارستان ، دانشکده پزشکی سمل وایز از بوداپست و دانشکده پزشکی دبرسن ودانشکده های پزشکی سگد و دانشکده پزشکی پچ هستند وهم به زبان انگلییسی و هم مجاری کورس ارائه می دهند .

پزشکان فارغ التحصیل از دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان می توانند برای بیمارستان ها و مراکز درمانی در هر کشوری در دنیا به عنوان یک پزشک مدارکشان را مورد ارزشیابی قرار دهند و مشغول به کار شوند و همچنین می توانند در آزمون usmle آمریکا شرکت کنند .

دانشگاه سمل وایز بوداپست مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سمل وایز یکی از قدیمی ترین دانشکده پزشکی و بزرگترین دانشکده های پزشکی مجارستان می باشد دانشگاه سمل وایز با چندین برنامه پزشکی تاسیس شد و با برنامه های مختلف به زبان انگلیسی و آلمانی تشکیل می شود . این دانشگاه در رشته های پزشکی مانند: عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره برنامه ارائه می کند .

میزان شهریه ها در رشته های پزشکی در این دانشگاه سالیانه ۱۶ الی ۱۷ هزار یورو می باشد و طول تحصیل پزشکی ۶ سال می باشد هزینه ها در رشته های دندان پزشکی هم در همین حدود ۱۶ الی ۱۷ هزار یورو می باشد اما تحصیل در رشته های داروسازی با هزینه های پایین تر حدود ۱۲هزار یورو سالیانه و دیگر رشته های پیرا پزشکی با هزینه های ۵ الی ۷ هزار یورو سالیانه می باشد .

 دانشگاه علوم پزشکی دبرسن یا پزشکی و علوم بهداشتی مرکز دبرسن

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن یا پزشکی و علوم بهداشتی مرکز دانشگاه دبرسن،
دندانپزشکی پزشکی، داروسازی، بهداشت و دانشکده بهداشت عمومی: پزشکی و علوم بهداشتی مرکز دانشگاه دبرسن یک مرکز دانشگاه دبرسن با ۵ دانشکده است.

دانشکده پزشکی بخشی از مرکز پزشکی و علوم بهداشتی از دانشگاه دبرسن است. دانشکده پزشکی دارای ۲۰ گروه علوم پایه و ۲۳ بخش بالینی ، دانشکده پزشکی آموزش به زبان انگلیسی در سال ۱۹۸۷ با ۴۹ دانشجو آغاز بکار کرده و در حال حاضر تعدادی از دانشجویان در برنامه های  انگلیسی و در تخصص های تغذیه و علوم پزشکی برنامه های متنوع ارائه می نماید .

دانشکده پزشکی یا علوم بهداشتی دانشگاه پچ، مجارستان

دانشگاه پزشکی پچ برنامه پزشکی مختلف به زبان انگلیسی و زبان آلمانی ارائه می نماید . هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی ۱۵ الی ۱۷ هزار یورو سالیانه می باشد و رشته داروسازی معادل ده هزار دلار سالیانه می باشد . یکی از مزیت های دانشگاه پچ این است که برنامه های قبل از پزشکی ارائه می نماید و همچنین می توانید کورس زبان خود را در کالج های این دانشگاه بگذرانید .

کورس انگلیسی برای پذیرش پزشکی : دانشگاه علوم پزشکی پچ حدود ۶۰ ساعت به تدریس زبان انگلیسی برای اهداف پزشکی (خواندن، صحبت کردن و گوش دادن)را تدریس می نماید که البته می توان با ۴ هفته دوره مقدماتی زیست شناسی، شیمی و فیزیک ترکیبی گذرانده شود .
دوره های زبان عمومی به دقت ساختار به منظور توسعه ارتباطات و مطالعه مهارت های موثر برای مطالعات بیشتر دانش جویان به زبان انگلیسی و به حل و فصل آنها در محیط مجارستانی کمک می نماید . از آنجا که شرکت کنندگان از برنامه احتمالا ۳-۵ سال در مجارستان صرف کنند، برای به دست آوردن مهارت های اولیه گذرندان زبان مجارستانی همچنین ضروری است.

دانشگاه علوم پزشکی سگد، مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سگد: برنامه پزشکی به زبان انگلیسی، برنامه ۶ سال معادل (۱۲ ترم) و اخذ مدرک دکترای پزشکی.
در دو سال اول به عنوان پایه و اساس دانش پایه پزشکی می آموزند واز سال سوم آموزش با عملکرد بالینی به طور منظم همراه با حضور در بیمارستان ها است .

دندانپزشکی به زبان انگلیسی، برنامه ۵ ساله، (۱۰ ترم)، اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی
دوره های دندان پزشکی که پایه و اساس دندانپزشکی بالینی در سه سال اول دانشجویان دروس علوم پایه تدریس می شود و از سال سوم در تاکید بیشتر بر مطالعه بیماریهای دهان و دندان و درمان آنها قرار داده است.

در دو سال ابتدایی به عنوان مطالعه بالینی فشرده در هر یک از رشته های مختلف دندانپزشکی با تمرکز بر ارزیابی و درمان بیماران تحصیل می کنند و در سال آخر دانشجویان در برنامه های انتخابی، کنفرانس بالینی و شیوه های مبتنی بر بیمارستان شرکت می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی سگد: برنامه داروسازی به زبان انگلیسی، برنامه ۵ ساله، معادل (۱۰ ترم)، اخذ دکترای داروسازی
آموزش با یک مقدمه به علوم پایه ارائه می گردد که  برای مطالعات دارویی بیشتر آغاز می شود. در بخش دوم این برنامه، دانش جویان در آموزش و پرورش دارویی خاص و عمومی را در دانشگاه ها، آموزش داروخانه ها، موسسات و آزمایشگاه دانشکده به دنبال آموزش دانشجویان دوره کارشناسی خود را از طریق ترویج رشد فکری خود و تجمع مترقی خود را از صلاحیت در تمام زمینه های داروخانه مدرن می گذرانند .

دانشگاه علوم پزشکی سگد: پزشکی مقدماتی به زبان انگلیسی، برنامه ۱ سال پزشکی مقدماتی دوره ای در دانشگاه سگد درمجارستان یک سال برای کسانی که آمادگی برای برنامه مطالعه پزشکی به طور منظم این است که برای آن دسته از دانشجویان که نیاز به تقویت دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک و / یا زبان انگلیسی طراحی شده است. در این دوره هشت ماهه پزشکی مقدماتی شما آمادگی کامل را برای ورود و شرکت در آزمون ورودی پزشکی را پیدا می کنید .

دانشگاه علوم پزشکی سگد : آناتومی دوره تابستان به زبان انگلیسی آناتومی دوره تابستان برای کسانی می باشد که در حال حاضر تحصیلات دانشگاهی را در رشته های علوم طبیعی می گذرانند، اما ترجیح می دهند ادامه تحصیلات خود را در زمینه پزشکی  بگذرانند که در طول این دوره آناتومی دانشجویان با تکمیل دانش آناتومی بالینی به منظور رسیدن به سال دوم برنامه های پزشکی در دانشگاه سگد اقدام می نمایند .

برای تحصیل پزشکی در مجارستان و سایر کشورهای اروپایی می توانید با مشاوره و راهنمایی افراد متخصص در زمینه مهاجرت تحصیلی بهترین کشور را جهت تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا انتخاب نمائید ، چرا که قبل از مجارستان می توانید با کمی هزینه بیشتر در کشورهایی نظیر انگلستان و استرالیا ادامه تحصیل در رشته های پزشکی دهید ، دفاتر و موسسات مهاجرتی معتبر که به صورت قانونی فعالیت دارند بهترین افراد جهت مشاوره و راهنمایی شما هستند ، شما می توانید در ساعات کاری با یک کدام از دفاتر همکار موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان انجام دهید .

نگارنده: مهران فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *