شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی

آیا از شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی مطلع نیستید؟ آیا با روش های متنوع تبدیل اقامت به تابعیت به کره جنوبی آشنایی ندارید؟ جهت آشنایی و تسهیل در امر تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی  مطالبی را گردآوری نموده ایم و به طور کل شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی را برایتان شرح مراحل داده ایم حتما سوالاتی مانند این که مدت زمانی مشخص ماندن در کشور کره جنوبی موجب اقامت به تابعیت در کره جنوبی می شود؟ چه موارد و قوانین مهمی را برای اقامت به تابعیت در کره جنوبی را باید مد نظر قرار دهیم تا به شکل صحیح اقامت به تابعیت تبدیل شود؟

 

مواردی که در ارتباط با اعطای تابعیت هستند معمولاً زمانی اعمال می‌گردند که به نوعی در رابطه ی مبتنی بر اصل خون و یا ازدواج برای تبعه کره‌ جنوبی وجود داشته باشد شرایط مورد نیاز در صورتی‌ که آن شخص تابعیت کودک و یا زن خارجی که با مرد کره‌ای ازدواج کرده باشد متفاوت است.

هیچکدام از متقاضیان اطفال و یا زنان خارجی نباید در طی ۶ ماه قبل از تقاضا به تابعیت کشوری دیگر درآیند و همچنین آن ها بایستی حداقل ۳ سال در کره جنوبی اقامت داشته تا بتوانند تابعیت و اقامت در کره جنوبی را کسب نمایند

در صورتی‌که متقاضی خردسال بوده و یکی از والدین وی تابعیت کره را داشته باشد حتما باید کشوری که قبلا آن طفل در تابعیت آن بوده است اجازه ترک تابعیت قدیمی را صادر نماید تا آن خردسال بتواند به تابعیت جدید کره درآید

چنانچه شخص خارجی با تبعه کره ازدواج نموده باشد و سه سال از ازدواج آن‌ها گذشته باشد و حداقل یک سال متوالی در کره جنوبی ساکن باشد می‌تواند تابعیت کره را کسب نماید و همچنین باید این نکته را در نظر داشت که  شخص خارجی که با تبعه ی کره ای ازدواج نموده و سه سال از ازدواج آن‌ها گذشته باید حداقل یک سال متوالی در کره جنوبی ساکن باشد در آن صورت می‌تواند تابعیت کره جنوبی را کسب نماید.

البته اصلاحیه های جدیدی در ارتباط با تبدیل اقامت به تابعیت در کشور کره جنوبی بعد از سال ۱۹۹۸ صورت گرفته است که در ذیل به آن ها اشاره خواهیم نمود:

اگر مادر آن شخص متقاضی کره ای باشد حتما باید شخص متولد بعد از تاریخ ۱۳ ماه ژوئن سال ۱۹۹۸ برای صلاحیت تابعیت کره جنوبی باشد شما باید متعهد به قوانین رایج حکومتی جمهوری کره بود و تمام و کمال آن ها پذیرفته باشید.

یا این که شما فرزندی رها شده در کره جنوبی یا قلمرو آن بوده باشید. شما حداقل به مدت ۵ سال باید در کشور کره ی جنوبی زندگی کرده باشد نه کمتر .

شما باید فردی قانونی و حقوقی و بالای ۲۱ سال سن داشته باشید بر طبق قانون مدنی کشور کره جنوبی.

متقاضی باید قادر به تأمین حداقل های تعریف شده در خرج و  مخارج خود باشد.

در سوابق مراکز پلیس و امنیتی کشور کره جنوبی هیچ گونه سابقه ی کیفری نداشته باشد.

شخص متقاضی باید با زبان رسمی و آداب و رسوم  رایج کشور کره‌ جنوبی آشنایی کامل را داشته باشد و پایبند این قوانین باشد.

شخص متقاضی باید مجوز ها و فرم های مخصوص تابعیت کره ی جنوبی را از وزارت دادگستری کشور اخذ کرده باشد

همچنین شخص متقاضی باید دارای استقلال مالی و شغلی بوده باشد و باید حساب بانکی مشخص با حداقل موجودی  ۳۰۰۰۰ دلار مورد نیاز جهت تمکن مالی.

اکنون زمان توضیح در مورد مراحل پیش روی شما برای اخذ تابعیت عمومی کشور جنوبی از اداره مهاجرت کشور کره جنوبی است:

اصل این مدارک باید به اداره مهاجرت برای بررسی و  اقدام در جهت صلاحیت قضایی شخص متقاضی برای تبدیل به تابعیت کره جنوبی حتما باید ارسال شده باشد:

توجه: تمامی مدارکی که به زبان انگلیسی یا چینی یا کره ای نیستند باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی و محضری گردد.

فرم تکمیل شده  مجاز اداره مهاجرت و عکس الصاقی ۵*۴

کپی و اصل پاسپورت

اظهار نامه درخواست تابعیت

شرح کتبی مشخصات فردی و کپی رنگی آن

پرینت حساب بانکی با حداقل ۳۰۰۰۰ دلار موجودی

مدرک درخواست برای همراهان برای تابعیت

مدرک شغلی یا گواهی اشتغال

مدرک عدم سو پیشینه در مراکز پلیس کره جنوبی

اگر شما شخصی کره ای چینی هستید باید گواهی ترک تابعیت چینی خود را که از کشور چین دریافت و همراه خود داشته باشید و اسم شما باید با تلفظ کره ای نوشته شده باشد و چینی.

هزینه درخواست مبلغ صد هزار کروون کره  برای هر شخص می باشد.

پس از ارسال همه ی مدارک باید برای آزمون کتبی تاریخ وسیاست و فرهنگ و آداب و رسوم کره جنوبی آماده باشید و شرکت کنید.

هچنین مصاحبه برای آزمون تسلط به زبان کره ای و  انگیزه ی شما برای کشور کره جنوبی .

در کل به نظر نگارنده در مورد شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی می توان اظهار داشت فرآیند و روال اقامت به تابعیت به موارد دیگری همچون تابعیت قبلی شخص و شرایط جشمانی از منظر نداشتن بیماری خاصی بستگی دارد و هچنین تسلط و مهارت در گفتار و نوشتار زبان رسمی کره جنوبی هم به شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی کمک شایانی می کند همچنین نداشتن وابستگی یا رفت و آمدی به همسایه شمالی یعنی کره شمالی هم تاثیر گزار است به طور عمومی مشگلی از لحاظ تاخیر بی دلیل همچون بعضی کشور های دیگر نظیر ژاپن در تابعیت کره جنوبی نیست و به هر صورت می شود برای موارد پیش بینی نشده هم درصدی در نظر داشت همچون دیگر کشور های پر طرفدار شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کره جنوبی و تابعیت در آسیای شرقی همچون چین و ژاپن که از این دست می باشند.

 

 

نگارنده :مهدی الفتی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *