تحصیل در برزیل

 

 

قصد آیا ادامه تحصیل در کشور پیشرفته برزیل را دارید؟ شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور برزیل چیست؟ آیا با تحصیل در کشور برزیل می توان به اقامت دائم این کشور رسید؟ هزینه های تحصیل و زندگی در برزیل چگونه است؟ در این مقاله بر آن شدیم که شما عزیزان را در باب اخذ ویزای تحصیلی راهنمایی نماییم.

برزیل در امریکای جنوبی واقع گشته است ، این کشور فرهنگ غنی و قویی را داراست. زبان رسمی مردمان این کشور پرتغالیست. برزیل به خاطر فوتبال در جهان شناخته شده است. برزیل بزرگترین کشور در آمریکای جنوبیست و تعداد بسیار زیادی دانشگاه  و موسسات آموزش عالی دارد، که دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی در آن دانشگاه ها تحصیل کنند.اقتصاد در حال توسعه باعث بالا رفتن استانداردهای تحصیلی و جذب دانشجویان بین المللی شده است . تعدادی از انواع دانشگاه ها که میتوان در برزیل مشغول به تحصیل شد در زیر اشاره شده است:

 

-دانشگاه های  دولتی تحت نظارت فدرال

-دانشگاه های دولتی  تحت نظارت ایالتی

-دانشگاه های  دولتی تحت نظارت شهرداری

-دانشگاه های خصوصی

 

مقاطع تحصیلی در برزیل

 

 

۱٫کارشناسی

۲٫کارشناسی ارشد

۳٫دکترا

 

 

تحصیل در مقطع لیسانس در برزیل ۴ سال به طول خواهد انجامید . اگرچه ، مدارک حرفه ای شامل داروسازی، حقوق ، مهندسی تا ۵ سال به طول خواهد انجامید.

برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشجو بایستی به صورت آکادمیک پرتغالی بداند و  بنویسد این ضرورتی برای ورود به دانشگاه های برزیل می باشد  و توسط آزمون زبان ارزیابی می شود.

همه ی دانشجویان ، چه بومی و چه خارجی ، بایستی امتحان وروردی به نام vestibular را بگذرانند ، این آزمون به طور نرمال در دسامبر یا ژانویه برگزار می شود.تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال می باشد و همچنین تحصیل در مقطع دکترا ۳ الی ۵ سال می باشد. برخلاف تحصیل در مقطع لیسانس در کشور برزیل که نیازمند دانستن زبان پرتغالی می باشد تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا نیاز به دانستن زبان پرتغالی نیست و کافیست متقاضی نمره ی زبان انگلیسی مدرک آیلتس آکادمیک حداقل ۶ داشته باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا ارائه پروپوزال و رزومه ی قوی نیاز می باشد و در صورت پذیرفته شدن متقاضی در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های برزیل حدودا بورسیه توسط دانشگاه ماهیانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار به دانشجو تعلق خواهد گرفت.

همچنین بسیاری از دانشجویان خارجی خواهان ادامه ی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشند لازم به ذکر است که تحصیل در رشته های پیرا پزشکی دارای آزمون ورودی و ان آزمون به زبان پرتغالی برگزار می شود .

شهریه دانشگاه در برزیل

هزینه دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی در برزیل از دانشگاهی به داانشگاهی دیگر متفاوت است .اما دانشجو بایستی در نظر داشته باشد که سالانه ۲۰۰۰ دلار هزینه ی دانشگاه خواهد داشت. اگرچه ، دانشگاه های دولتی هزینه ای دریافت نمی کنند بلکه دانشجو فقط مستلزم پرداخت هزینه ی ثبت نام اولیه می باشد.

 

مهاجرت و ویزا

تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی که مقاطع  تحصیلی در برزیل را می گذرانند نیاز به گرفتن یک ویزای تحصیلی دارند ، اگرچه شرایط از کشوری به کشوری دیگر متفاوت می باشد ، تقریبا همه ی متقاضیان بایستی شرایط زیر را داشته باشند،

 

-گذرنامه معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد

-کپی نامه پذیرش ثبت شده  از یک موسسه یا دانشگاه در برزیل

-مدارک مالی معتبر برای طول دوره ی اقامت

-عکس متقاضی

-ترجمه ریز نمرات متقاضی

-ترجمه آخرین مدرک تحصیلی

-ارائه مدرک زبان در صورت نیاز

 

زمانی که دانشجو به کشور  برزیل ورود پیدا میکند بایستی ظرف مدت ۳۰ روز از ورودش به پلیس محلی فدرال اطلاع دهد و در صورتی که این کار را انجام ندهد ، بابت هر روز اقامت بایستی مالیات پرداخت کند. و البته  در صورت معرفی نکردن خودش بری درخواست مجدد برای گرفتن ویزا دچار مشکل می گردد.

 

محل اقامت و هزینه های زندگی در برزیل

 

دانشگاه های برزیل به طور نرمال جا و محل اقامتی به دانشجویان پیشنهاد نمی دهند ، لذا بر خلاف کشورهای دیگر ، بیشتر دانش آموزان در مکان های خصوصی اقامت می گزینند.

 

هزینه های زندگی

برزیل در مقایسه با دیگر کشورهای آمریکای جنوبی هزینه های زندگی بالاست. اما مانند کشورهای دیگر اگر خواهان استانداردهای بالاتری در زندگی هستید بایستی هزینه های بیشتری بپردازید.

خورد و خوراک ایاب و ذهاب و حمل و نقل عمومی در برزیل در مقایسه با کشورهای دیگر آمریکای جنوبی گرانتر می باشد.

 

اجاره بها

بعنوان نمونه ، در این جا در مورد اجاره بها در برزیل توضیحاتی آورده شده است؛

-اسکان با صاحب خانه ۱۸۰-۳۵۰ دلار در هر ماه

-پانسیون در هر ماه ( یک اتاق با وعده ی غذایی ) ۳۵۰-۸۰۰ در هر ماه

-خانه مبلمان شده ۵۰۰-۲۰۰۰ در هر ماه بسته به شهر و جایی که زندگی کنند.

 

امنیت کشور برزیل برای دانشجویان

کشور برزیل شهرت بسیاری برای ناا منی در بعضی مناطق برای تحصیل دانشجویان بین المللی دارد . اما دانشجویان با احتیاط بیشتر میتوانند از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنند. بسیار مهم می باشد که دانشجویان از محیط اطراف خود آگاهی داشته باشند.

مانند بسیاری از کشورهای بزرگ در دنیا، جرم و جنایت در شهرهای بزرگ در برزیل بیشتر اتفاق میافتد  و لذا دانشجو می تواند از مشکلات و خطرات جدی با رعایت قواعد زیر جلوگیری کنید.

 

-جلوگیری از پیاده روی بتنهایی در شب

-حمل یک موبایل شارژ شده

_جلوگیری از حمل و نقل وسایل زیاد

-مطلع کردن دوستان و همکلاسی های خود قبل از رفتن به جایی

-قبول نکردن چیزی از غریبه ها

 

دانشگاه های برتر در برزیل

  1. University of sao Paulo

 

دانشگاه usp  دارای رنک ۱۲۰ در رنک جهانی  QS می باشد و این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی در برزیل با حدودا ۹۰۰۰۰ دانشجو که در ۱۱ کمپس مشغول به تحصیل می باشند.

 

۲٫universidade estadual de campinas

 

دانشگاه UNICAMP  دارای رتبه ی ۲ در آمریکای لاتین و رتبه ی ۱۰۱ در رنک جهانی QS  را دارد و این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های معتبر با جمعیت جوان دانشجویی شناخته شده است و این دانشگاه در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده و حدودا ۳۵۶۰۰ دانشجو در ۳ کمپس در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند که شامل ۱۶۰۰۰ دانشجو که در مقطع ارشد و دکترا می باشند.

 

۳٫universidade fedral do rio de janeiro

 

این دانشگاه دارای رتبه ی ۵ در آمریکای لاتین و رتبه ی۳۲۱ در QS رنک جهانی در سال های ۲۰۱۶ -۲۰۱۷ . و قدیمی ترین دانشگاهیست که در برزیل در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است . این دانشگاه حدودا ۶۷۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه برای ۳۰ رشته ی تحصیلی در بین دانشگاه های تاپ دنیا رنک ۸ را در بین ۱۰۰ دانشگاه تاپ داراست.

 

۴٫universidade de Brasilia

 

این دانشگاه در قلب پایتخت شهر برزیل واقع گشته است.  دارای رنک ۹ در آمریکای لاتین و رنک ۶۰۱-۶۵۰ ددر جهان می باشد. و این دانشگاه در سال ۱۹۶۲ تاسیس گشته است و در حال حاضر ۴۰۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۹۰۰۰ نفر از این دانشجویان مقاطع مستر و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

رشته های تحصیلی در دانشگاه های برزیل

 

۱٫هنر و علوم انسانی شامل  هنر تاریخ زبان های مدرن ادبیات انگلیسی

۲٫مدیریت و تجارت

۳٫علوم اجتماعی شامل حسابداری حقوق تجارت اقتصاد روزنامه نگاری

۴٫علوم غذایی

۵٫داروسازی و علوم پزشکی

۶٫مهندسی و علوم کامپیوتر

۷٫علوم طبیعی شامل ریاضیات فیزیک ستاره شناسی شیمی

 

در پایان در خصوص تحصیل در دانشگاه های برزیل در مقاطع مختلف بایستی به این نکته اشاره نمود که گرچه دانشگاه های برزیل دارای رنک بالای جهانی می باشند لیکن پیش از هر اقدامی از شرایط دانشگاه ها در کشورهای دیگر آگاهی لازم را به دست اورده و سپس تصمیم نهایی را اخذ کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید با مشاورین مجرب ما تماس حاصل نمایید و از آخرین وضعیت و شرایط مهاجرتی کشور های مختلف در اقصی نقاط دنیا آگاهی بدست آورید.

 

نویسنده: گلناز باقری

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *