تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

تجربه تحصیل در کانادا تجربه ی بزرگی خواهد بود، هر سال بیش از دویست هزار دانشجوی بین المللی به کانادا وارد میشوند. به این دلیل که تحصیل در کانادا یک تجربه هیجان انگیز و با ارزش برای بسیاری از دانش آموزان از سراسر جهان است. اعتبار آموزش و پرورش کانادا بر اساس کیفیت و پیشرفت  در تمام بخش های آموزش و پرورش و همچنین  تقاضای کاز کارفرمایان از نیروی کار در سراسر جهان شناخته شده است.  . نسبت به بیشتر کشورها تحصیل در کانادا انتخاب مناسبی است. زیرا  دانشگاه ها ی کانادا اموزش و پرورشی  در سطح جهانی ارایه میدهند، ۱۲ تا از دانشگاه های کانادا در رتبه بندی شده آموزش عالی تایمز در  بین۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. بیش از ۹۰ درصد  دانشجویان و فارغ التحصیلان کالج   در کانادا  در رشته  ها و دور ه ها  در طی شش ماه پس از فارغ التحصیلی نیرو های مناسب کار متقاضی کارفرمایان هستند. اگر میخواهید تحصیل کنید یا تفریح کنید یا بدنبال مدرک حرفه ای هستید انتخاب های زیادی برای شما با توجه به تنوع دانشگاهی و زمینه های تحصیلی در اختیارتان قرار میگیرد. برنامه های تحصیلات تکمیلی در کانادا، مقطع کارشناسی ارشد ،  مقطع کارشناسی ، برنامه های کالج  ها، مدارس کسب و کار ،  دانشکده حقوق  کانادا، مدارس پزشکی کانادا، بنیاد مدارس کانادا، مدارس پیش دانشگاهی ، کالج ها ی کانادا و … .جهت کسب اطلاعات بیشتر  در رابطه با تحصیل در کانادا با موسسات معتبر مهاجرتی در ارتباط باشید.

، افزایش گسترش افق دید  و توانایی هی ذهنی با برنامه ریزی های اموزشی و تحصیلی مناسب محقق میشود.این برنامه در تمام کشورها متفاوت است تحصیل در کانادا بسیاری مزایای دیگر دارد از جمله : شهریه مقرون به صرفه، این فرصت کاری در حین تحصیل و تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی دانش اموزان (البته دانشجویان بین المللی بسته به حرفه انتخابی باید مجوز کار را داشته باشند) ، تجربه ی  زندگی در یک کشور زیبا و متنوع …سیستم آموزش و پرورش آن، درآمد ملی و کیفیت زندگی – سازمان ملل متحد کانادا را به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در جهان معرفی کرده است .تحصیل در کانادا به شما کمک میکند که زبان جدید بیاموزیدزیرا کانادا دارای دو زبان رسمی، زبان انگلیسی و فرانسوی است.حق انتخاب متنوع و ازاد دانشگاهها:  مانند دانشگاه کونکوردیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مک مستر، دانشگاه ملکه، دانشگاه مونترال، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه کلگری، دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو، دانشگاه وسترن انتاریو و دانشگاه نیویورک است. همچنین تحصیل در کانادا مزایایی مانند  خدمات مراقبت های بهداشتی ، مردم محلی صمیمی و شهریه پایین. یافتن دوستان جدید و یادگیری مهارت های جدید. جشنواره های ورزشی فصلی  (تابستانه و زمستانه).

کانادا از لحاظ جغرافیایی کشوری بسیار بزرگ و متنوع است که در شمال ایالت متحده قرار گرفته است. کانادا پر از جاذبه های توریستی معروف، مانند  آبشار نیاگارا، برج بزرگ CN،  باغ وحش تورنتو، ا پارک ملی گلیشر،  پارک ملی بنف، و رشته کوه های راکی  …. از شهرستانها بزرگ کانادا میتوان  از کبک، مونترال و تورنتو که برای زندگی مناسب هستند نام برد.کانادا دارای دو زبان رسمی – زبان فرانسه و انگلیسی، به طوری که تحصیل در کانادا این فرصت مناسب برای اضافه کردن زبان دیگر به کارنامه خود را، که در جهان کسب و کار و یک مزیت بزرگ بسیار حیاتی است. و با دو زبان ملی، دانشگاه در کانادا کارشناسان در مطالعات زبان است.

دانشگاههای برتر در کانادا:

استانهای محبوب  کانادا برای دانشجویان بین المللی  : می انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک، که بسیاری از دانشگاه های برتر در کانادا در انها واقع شده اند. در مجموع ۲۶ دانشگاه کانادا  در Rankings® دانشگاه های جهان QS 2016-2017، در بین ۵۰ تا ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بالاتریت رتبه :  دانشگاه مک گیل (۳۰) و در دانشگاه تورنتو (۳۲)، واقع در مونترال و تورنتو ، که دو تا  از بزرگترین شهرستانها در کانادا میباشند . همچنین در بین ۲۰۰  دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه مک مستر، دانشگاه واترلو، دانشگاه کلگری و دانشگاه های غربی حضور دارند.

تحصیل در کانادا و اموزش :

پذیرش برای تحصیل در هر یک از کالج  های کانادا یا دانشگاه  ها باید برای دانشجویان و دانش اموزان که میخواهند اموزشی با امکانات و برنامه ها ی با کیفیت داشته باشند  در اولویت انتخاب قرار بگیرند،  از هر منطقه با هر علاقه و حرفه .در یک بررسی کلی ثابت شده است  که یک نفر از هر سه نفر در سراسر جهان که زیر سن  سی ساله هستند برای تحصیل در کانادا مشتاق یا شایسته  در کانادا می باشند این به این دلیل است که کانادا یکی از بهترین کشورها با داشتن یکی از بهترین اقتصادها در تمام جهان است. در کانادا، تقریبا ۲۵ درصد از دانش آموزان پس زمینه مهاجرت را دارند؛ این امار بازتابی از باز بودن روند مهاجرتی این کشور نسبت به ورود دانش آموزان بین المللی است.

مجوز،پذیرش تحصیل در کانادا:

چگونگی بدست آوردن ویزا | اجازه تحصیل :

کانادا متعهد به کمک و همیاری دانش اموزان و دانشجویان برای گرفتن ویزای تحصیلی است. اگر چه برای تحصیل در کانادا، باید اطلاعات کافی از الزامات، نهادها و نحوه به دست آوردن ویزا داشته باشید چون ممکن است جز افراد واجد الشرایط نباشید. شرایط واجد شرایطی برای ویزا و مجوز تحصیل در کانادا :

_ابتدا باید توسط مدرسه، کالج، دانشگاه و یا دیگر موسسات آموزشی کانادا پذیرفته شده باشد.

_ارایه مدارک  صورتحساب های بانکی، رسید یا گواهی مبنی بر اینکه  شما به اندازه کافی پشتوانه  مالی برای پرداخت  شهریه و هزینه های زندگی خود را دارید.

_عدم وجود هیچگونه سابقه کیفری و ضد امنیتی.

_داشتن گواهی های سلامت.

هر چند روند پذیرش و الزامات از یک دانشگاه به دانشگاه در کانادا متفاوت است، اما  کلی ترین الزامات برای گرفتن پذیرش در دانشگاه ها و یا کالج ها کانادا در اینجا به اختصار بیان شده است.:

مدارس و تحصیلات پایه در کانادا :

سیستم آموزش و پرورش کانادا  شامل دو نوع  مدارس با بودجه دولتی و خصوصی میباشد ، از جمله: کالج های محلی / موسسات فنی، کالج حرفه ای، مدارس زبان ، مدارس متوسطه، اردوهای تابستانی، دانشگاه ها و دانشکده. آموزش و پرورش طبق قانون اساسی کانادا در هر ایالت با توجه به قوانین و سیستم و راهکارهای ان ایالت عمل میکند،که سیستم اموزشی و نهادهای هر ایالت متفاوت میباشد. اما کل سیستم اموزش و پرورش کانادا از استاندارد یکسان و بالایی در سراسر کشور برخوردار است . بطور کلی مقطع اموزشی، کودکان کانادا از دوره ی مهدکودک که یک الی دوسال را کودکان در سن چهار یا پنج سالگی  به صورت داوطلبانه شرکت میکنند شروع میشود. شروع کلاس اول در حدود سن شش سالگی برای همه یکسان است. سال تحصیلی به طور معمول از ماه سپتامبر تا ژوئن میباشد ، اما در برخی موارد. مدارس متوسطه از سن های ۱۱ یا ۱۲، ثبت نام میکنند که بسته به ایالت ها متفا وت  است. بعلاوه ممکن است دانش اموزان در دانشگاه، کالج و یا مطالعات CEGEP شرکت کنند . CEGEP  مخففی از = کالج عمومی  و آموزش حرفه ای است، که شامل دو الی ۳ سال  اموزش فنی بین دبیرستان و دانشگاه است و این دوره در ایالت کبک برگزار میشود .

مدارس :

با توجه به داده ها ی آماری کانادا، حدود ۱۵،۵۰۰ مدرسه در کانادا وجود دارد:

۱۰،۱۰۰ابتدایی

۳۴۰۰ راهنمایی

۲۰۰۰ مدرسه  ترکیبی ابتدایی و متوسطه

متوسط کلی  دانش آموزان در هر مدرسه ۳۵۰ است

آموزش و پرورش اقلیت زبان:

کانادا کشور دو زبانه است و حدود ۸۵ درصد ایالت کبک به زبان فرانسوی صحبت میکنند.طبق منشور ملی کانادا هر ایالت مدارس و امکانات و برنامه های اموزشی را برای هردو زبان انگلیسی و فرانسوی ارایه میدهد.

منابع مالی

بودجه عمومی برای آموزش و پرورش مستقیما از دولت (مرکز ایالتی)  یا از طریق ترکیب از بودجه های میان ایالتی و مالیات های محلی  دولت محلی و یا از طریق مالیات جمع آوری شده بدست تامین میشود . مقررات ایالتی و منطقه ای، هر ساله مورد تجدید نظر قرار میگیرند  سالانه، و سقف بودجه برای هیت مدیرهای مدارس بر اساس عواملی مانند تعداد دانش آموزان، نیازهای خاص، و مکان مشخص میشود.

معلمان:

مدرسه ابتدایی و متوسطه کانادا  نزدیک به ۳۱۰،۰۰۰ معلم دارند. این در درجه اول معلمان کشوری هستند، اما در میان  مدیران، معاون مدیران، و حرفه ای کارکنان غیر آموزشی از قبیل مشاوران و مشاوران نیز گنجانده شده اند. آنها توسط ادارات ایالتی و منطقه ای و یا وزارت آموزش و پرورش مورد نظارت قرار میگیرند. معلمان متخصص دوره یمتوسطه را تدریس میکنند.

تحصیلات ابتدایی در کانادا

سنین تحصیل اجباری از  حوزه قضایی  به دیگری متفاوت است، اما بسیاری سن اغاز تحصیل را  در مدرسه از سن ۶ تا ۱۶ میدانند. سن در برخی از موارد،  از  ۵ سالگی، تا  ۱۸ سالگی یا فارغ التحصیلی از دبیرستان طول میکشد.

برنامه درسی در آموزش و پرورش ابتدایی

برنامه درسی مدرسه ابتدایی  : زبان، ریاضیات، مطالعات اجتماعی، علوم، بهداشت و آموزش فیزیکی، و هنر مقدماتی؛ بعضی حوزه ها  شامل یادگیری زبان دوم هم میباشند.

آموزش متوسطه در کانادا

دبیرستان  چهار تا شش سال آموزش اجباری است . میزان کلی فارغ التحصیلی نسبتا ثابت  است در حالی که نرخ ترک تحصیل در بلند مدت کاهش یافته است .

برنامه درسی متوسطه :

واحدهای متنوعی در مدارس دبیرستانی و فنی حرفه ای که اکثرا به اجباری و اختیاری تقسیم میشوند و شامل مواد مهم و پیش زمینه دانشگاهی هم میشوند در طول سالهای دبیرستان در مدارس دولتی و خصوصی ارایه میشود. دانش اموزان میتوانند برای کسب مهارت و حضور در بازار کار دوره های فنی را بگذرانند که معمولا ۱ تا۳ است و همراه با گواهینامه میباشد.

مدارس جداگانه و خصوصی

۹۳ درصد بودجه متعلق به مراکز و مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی است و مدارس خصوصی بودجه خود را از نهادهای دیگر تهیه میکنند .مدارس مذهبی کاتولیک و پروتستان هم بودجه خود را جدا از بودجه عمومی اختصاص داده شده به مدارس دولتی تامین میکنند.

آموزش عالی در کانادا

مدرک کارشناسی در کانادا سه یا چهار سال طول میکشد،( بسته به دانشگاه). درجه کارشناسی ارشد بین یک تا سه سال ( بسته به نوع درجه). انواع مختلف موسسات اموزش عالی در کانادا : کالج های محلی؛ فنی، مدارس علوم کاربردی  و هنری(که گواهی، دیپلم، مدرک فوق دیپلم و لیسانس خود را ارایه میدهند) و  یا دانشگاه ها (که به انجام تحقیقات و ارائه  مدرک در هر دو مقطع کارشناسی و درجه کارشناسی ارشد مبادرت میورزند ).شرایط و طول دوره تحصیل بسته به استانهای مختلف در کانادا کمی متفاوات میباشد مانند تحصیل در کبک

مقطع کارشناسی در کانادا :

که بستگی  به نوع و دانشگاه یا موسسه تحصیلی و رشته تحصیلی دارد، دانش اموزان و مدارکشان مورد ارزیابی  تحصیلی قرار میگیرند یا پیش نیاز هایی را باید قبل از ورود بگذرانند.برای ورود به مقطع کارشناسی، دانش آموز باید دوره  دوازده ساله تحصیلی خود را تکمیل کرده باشند ، اما برای  مقطع کارشناسی ارشد باید علاوه بر دوازده سال مدرک دوره کارشناسی خود را هم ارایه دهند.:

تکمیل فرم پذیرش(درخواست )

گواهی پایان تحصیل رسمی دبیرستان (یا کپی گواهی) .

ریز نمرات رسمی از تمام موسسات آموزش عالی .

رزومه  ی تحصیلی با قید تاریخ دقیق زمانی دقیق دستاوردهای آموزشی، سابقه کار، پیشرفت، مشارکت اجتماعی، تجربه داوطلبی، و دیگر تجارب مرتبط  …

گواهی از (LOI) مبنی بر این که  چرا متقاضی تحصیل در کانادا هستید و اهداف تحصیلی شما چیست.

گواهی تسلط زبان انگلیسی:

مهم است که بدانید زبان اصلی مورد استفاده در کانادا انگلیسی و فرانسوی میباشد. اما بسیاری از دانشگاه دوره های زبان انگلیسی را ارائه  میدهند. بنابراین شما باید در زبان انگلیسی مهارت لازم را داشته یا بدست اورید.ازمون IELTS است شناخته شده ترین است در کانادا پذیرفته شده، با این حال، برخی از دانشگاه ها و کالج ازمون TOEFL  را قبول میکنند. نمره هایی که شما باید در این آزمون ها  به دست آورید متفاوت است بسته  به دانشگاه و رشته تحصیلی تان. برای ورود به برخی از دانشگاه ها علاوه بر مدرک زبان انگلیسی مدارک دیگری لازم میباشد. برای مثال MBA،ممکن است نیاز شود دانش آموزان قبل از پذیرش در دانشگاه   دو سال سابقه کار داشته باشند .در بسیاری از موارد داشتن GMAT برای دانشجویان MBA اجباری است.

پیشنهاد ویژه برای علاقه مندان تحصیل در کانادا

دوره مدیریت توریسم – گردشگری در دانشگاه ویکتوریا :

دوره مدیریت گردشگری است که  به دانشگاه Royal Roads سپرده شده است.

مواد برنامه:

اگر بدنبال ارتقا زبان انگلیسی،اموزش های اکادمیک دانشگاهی، تفکر انتقادی، زبان عمومی و مهارت های فردی  هستید باید در این دوره ثبت نام کنید. با ارتقا مهارتهای  شما مدرک کارشناسی ارشد شما هم تکمیل میشود. این برنامه برای دانشجویان بین المللی که  ایده ال گرا و خواهان پیشرفت  هستند و می خواهند به مطالعه در مقطع  و کسب مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه Royal Roads بپردازند اما نمیتوانند مستقیما به ان ورود پیدا کنند بسیار موثر است. این دوره ۴ ماهه به زبان انگلیسی  ارایه میشود و کل برنامه شامل هزینه ۷،۲۲۱€ میشود.

برنامه کاراموزی:

یک برنامه حرفه ای و گسترده اموزشی در تمامی سطوح و رشته برای کسانی که میخواهند در کنار تحصیل تجربه کار داشته باشند برگزار میشود که این برنامه های سطح بالا در کانادا به شرح زیر میباشد:

از طریق این برنامه شما تجربه زندگی واقعی  را کسب میکنید و یک فرصت عالی  برای کشف  کشور  کانادا در حالی که همزمان کار و تحصیل را در کنار زندگی کسب میکینید دارید. کارآموزی در شهرستانها  و ایالتهای  جهانی  کانادا از جمله : ونکوور، تورنتو و مونترال و در رشته های مختلف  حسابداری، تبلیغات  و…در دسترس هستند، وهمچنین طراحی وب سایت، مد و بسیاری دیگر ارایه میشود! این برنامه حدود  ۴-۲۴ هفته به طول می انجامد ، (در سال). علاوه بر گزارش عملکرد و بودجه و مزایا مدرک و گواهی اشغال با توجه به هر رشته به شما داده میشود.

نکات مهم برنامه اینتر شیپ در کانادا :

  1. ادغام و اشنایی کامل با فرهنگ
  2. کارآموزی تضمینی برای پیشرفت زمینه های مختلف برنامه ریزی ، هنر و فرهنگ، طراحی گرافیک، حقوق و خدمات حقوقی و .. است.
  3. بعلاوه ارتقا تسلط بر زبان انگلیسی

هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا :

یکی از مهم ترین معیار های انتخاب مطالعه و تحصیل  خارج از کشور هزینه است. که در کانادا از این قرار میباشد:

هزینه های زندگی برآورد  شده برای هر ماه تقریبا ۴۰۰-۸۰۰ $، اما بدیهی است که شما می توانید  کمتر یا بیشتر از این هزینه برای زندگی  در کانادا تخمین بزنید (بسته به سبک زندگی تان). تا آنجا که به هزینه های دوره ها تحصیلی مربوط می شود، انتظار می رود بودجه مورد نیاز حدود  ۶۰۰۰ $ تا  ۱۷،۵۰۰ دلار در سال برای دوره های لیسانس باشد ، همچنین دوره های تحصیلات تکمیلی  بالاتر در آینده به طور متوسط از ۶۵۰۰ $ تا ۳۳۰۰۰ $ میباشد. بسته به شاخه تحصیلیتان ممکن است هزینه کل براورد شده در بالا متغیر باشد.

شهریه تحصیل در کانادا

شهریه برای دانشجویان بین المللی در سراسر استان ها و برنامه های مختلف متفاوت است. جدول زیر نشان می دهد که به طور متوسط شهریه برای دانشجویان خارجی تمام وقت با توجه به تقسیم بندی رشته ها چه میزان میباشد: (به یاد داشته باشید شما باید بودجه ای جداگانه  برای مواردی مانند کتاب، هزینه های زندگی شخصی و مسکن در نظر بگیرید).

شهریه ۲۰۱۳-۲۰۱۴ دانشگاه برای دانشجویان خارجی تمام وقت (به دلار کانادا):

فارغ التحصیل

تحصیلات:$ ۱۴،۶۰۰_$ ۱۲،۷۴۲

هنرهای نمایشی و بصری ، و فن آوری ارتباطات

$ ۱۷،۵۳۰_$ ۱۲،۰۰۰

علوم انسانی

$ ۱۸،۳۶۵_$ ۱۲،۶۳۳

علوم اجتماعی و رفتاری

$ ۱۸،۰۷۸_$ ۱۲،۴۶۱

مطالعات حقوقی ،قانون و..

$ ۲۳،۵۳۲_$ ۱۵،۰۰۰

مدیریت کسب و کار و مدیریت عمومی

$ ۱۹،۶۴۱_$ ۱۸،۱۵۷

اجرایی MBA و غیر اجرایی

$ ۴۴،۸۰۰_$ ۳۲،۴۲۲

علوم فیزیکی و فن آوری

$ ۲۰۰۰۰$_ ۱۲،۶۱۸

ریاضیات، کامپیوتر و علوم اطلاعات

$ ۶۹۲۰،۶۹۹_$ ۱۲،۱۱۳

مهندسی

$ ۲۱،۸۱۹_$ ۱۴،۳۱۵

معماری و فن آوری های مرتبط

$ ۱۸،۷۹۳_$ ۱۵،۹۸۲

کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت

$ ۱۷،۰۰۰_$ ۱۱،۶۳۴

دندان پزشکی

$ ۴۷،۶۲۱

دارو $ ۲۹،۱۹۸

پرستاری

$ ۱۶،۴۳۶_$ ۱۱،۵۸۵

داروخانه

$ ۳۰،۴۷۹_$ ۱۲،۲۳۱

داروهای دامپزشکی

$ ۵۱،۵۳۰

بهداشت و سلامت ، پارک ها، تفریحی و تناسب اندام

$ ۱۷،۷۳۹_$ ۱۶،۴۶۰

( شهریه به طور متوسط) *منبع: اداره آمار کانادا

ممکن است مراحل ثبت نام و ورود به نرم افزار ها و…۷هفته طول بکشد .برای تحصیل در کانادا شما نیازمند ویزای دانشجویی یا اجازه تحصیل هستید، شما باید درخواست  خود را با  پذیرش از دانشگاه های مورد نظر تان برا ی شروع فرایند کسب ویزای تحصیلی ارایه دهید. شما همچنین باید به ارایه گواهی برای اثبات  داشتن پوشش مالی مناسب به میزان هزینه دوره ی تحصیلی خود اقدام کنید، مانند پرداخت هزینه برای شهریه و هزینه های زندگی روزمره،وهزینه های رفت و امد و…بعلاوه انجام چکاپ سلامت در طول زمان ارزیابی و ارایه اطلاعات، که ممکن است شامل یک چک توسط پلیس ملی باشد.موارد چکاپ برای هر ایالت کشور متفاوت است که بابد به موارد ان دقت فرمایید.

*علاوه بر اعتبار فارغ التحصیلان کانادایی در بازار کار و داشتن فرصت های بیشمار کاری در زمینه های مختلف و…مزیت تدریس و تحصیل دوزبانه این امکان را فراهم میکند که محصلان از پتانسیل بالاتر برای حضور در فرصت های شغلی و داشتن شانس های بیشتر برخوردار باشند کار به هنگام تحصیل میتواند به بسیاری از هزینه های شما کمک کند.

مسکن و خوابگاه:

بسیاری از دانشگاه ها خود خوابگاه هایی برای سکونت  دانشجویان بین المللی تعیین میکنند، خوابگاه به طور کلی برای همه دانش آموزان در محوطه دانشگاه در دسترس است. با این حال، پذیرش در یک مدرسه در کانادابه این معنی نیست که شما می توانید یک اتاق در محل اقامت یا خوابگاه به طور خودکار داشته باشید.  دانش آموزان باید به طور جداگانه  به دانشگاه برای مسکن درخواست دهند. هزینه مسکن در دانشگاه ها متفاوت است و بسته به نوع اتاق و برنامه غذایی و… دارد.

برخی از دانش آموزان بین المللی اسکان در خارج از محوطه دانشگاه را انتخاب مینمایند. اجاره آپارتمان در کانادا از حدود ۴۰۰ $ CDN برای ۱۵۰۰ $ در هر ماه بسته به شهر و یا محله و نوع اقامت دارد براورد میشود. همچنین ممکن است نیاز به پرداخت هزینه  های ماهیانه اضافی برای آب و برق، تلفن ، اینترنت و تلویزیون کابلی، و همچنین هزینه های شخصی و بیمه اجاره و….باشد.در وبسایت دانشگاهها اطلاعات بیشتری برای اسکان چه در داخل و چه در خارج دانشگاه وجود دارد و دانش اموزان را راهنمایی میکنند.

کار به هنگام تحصیل در کانادا – دانشجویان بین المللی :

تجربه کار  نه تنها با ارزش است بلکه مکمل کمک هزینه های تحصیل و…میشود. با شغل پاره وقت دانشجویی برای دانشجویان بین المللی  این امر ممکن میشود. در حالی که شما باید شواهد کافی مبنی بر پشتوانه مالی و بودجه مناسب برای شهریه و مخارج زندگی خود قبل از ورود به کانادا داشته باشید، ، تعدادی از برنامه های موجود  برای کار دانشجویان بین المللی و همسرانشان / شرکای قانونی و…وجود دارد. شما میتوانید حتی کار خود را پس از اتمام تحصیل ادامه دهید برای گرفتن مجوز اقامت از ان بهره ببرید.اجازه کار  در خارج از دانشگاه تا ۲۰ ساعت در هفته میباشد، و مجوز کار تمام وقت در طول زمانهای تعطیلی (به عنوان مثال،تعطیلات زمستان و تابستان ، وقفه بهار و…)داده میشود.

تعاونی / کارآموزی: تعاونی / برنامه کارآموزی : اجازه کار برای دانش آموزان بین المللی است ،که  اشتغال  در حین تحصیل را بعنوان یک بخش اساسی از برنامه های خود در کانادا به عنوان نهاد علمی کانادایی میداند.

در دانشگاه فرصت های شغلی مناسبی وجود دارد که دانشجویان بسته به نوع موسسه ی خود میتواند بدون نیاز به مجوز خاصی شروع بکار در محیط شغلی موسسه کنند.

مروری بر دانشگاه های کانادا :

همه دانشگاه های کانادا موسسات دولتی به شمار می ایند. در کانادا استان ها و نواحی  ،خود مسئول تمام سطوح آموزش و پرورش از جمله کالج ها و دانشگاه هستند:

دانشگاه آلبرتا _دانشگاه آتاباسکا_دانشگاه کالج آگوستانا_کالج دانشگاه کونکوردیا آلبرتا_دانشگاه کالج کینگ  – دانشگاه آلبرتا_دانشگاه کلگری_دانشگاه لث_ دانشگاه بریتیش کلمبیا  –  دانشگاه مانیتوبا  – دانشگاه نیوبرانزویک _دانشگاه نیوفاندلند–_دانشگاه نوا اسکوشیا _دانشگاه انتاریو–دانشگاه جزیره پرنس ادوارد  دانشگاه کبک – دانشگاه ساسکاچوان

کمک های مالی برای تحصیل در کانادا :

کمک هزینه تحصیلی، کمک های مالی و بورسیه برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند : در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارایه میشود. این خدمات عبارتند از بورس های تحصیلی خاص  ورزشی و پیشرفت تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی رشته های خاص. شما همچنین قادرید  بورس تحصیلی به طور انحصاری توسط دانشگاهی که در آن تحصیل میکنید  با دادن درخواست به نهاد مربوطه بدست بیاورید. باید سریعا درخواست دهید زیرا بودجه تحصیلی  محدود است و رقایت و تقاضا بالا میباشد. همچنین برای انجام مطالعات تحصیلی و پژوهش بورس هایی ارایه میشود. یکی دیگر از منابع کمک هزینه تحصیلی : برنامه کمک هزینه تحصیلی مشترک المنافع کانادا است، که کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان را با همکاری دیگر کشورهای مشترک المنافع  تامبن مبکند.

اکثر کسانی که به کانادا مهاجرت می کنند، میگویند  هیچ کشوری در جهان مانند کانادا نیست . از بزرگترین کشورهای جهان با ۹،۱۷۹،۰۰۰کیلومتر مربع مساحت  است.. کانادا از ده  استان یا ایالت  و سه سرزمین تشکیل شده است. کانادا دارای رشد اقتصادی بالا و دارای استانداردهای بالای کیفیت زندگی است. کانادا دارای  سیاست تشویق  به افزایش و پذیرش                              تفاوتهای  چند فرهنگی است که باعث ایجاد یک محیط هیجان انگیز برای گذراندن دوره ی تحصیلی میشود. تقریبا از اکثر گروه های قومی از تمام جهان در کانادا حضور دارند. بعلاوه همواره غذاهای قومی و فعالیت های تفریحی در ارتباط با فرهنگ های خاص موجود در کانادا برای کمک به تعاملات اجتماعی وجود دارد. باشگاه ها و انجمن به نمایندگی از بسیاری از زمینه های قومی غیر رسمی نیز به راحتی در دسترس هستند. مشاوران بین المللی دانش آموزان در مدارس می تواند به دانش آموزان در ارتباط با این گروه ها کمک کنند . در نظر سنجی اخیر در بهترین شهرهای زندگی در بین  پنج  شهر در جهان ونکوور و تورنتو قرار گرفته اند. دو زبانه بودن سیتم اموزشی و برنامه های به روز قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب اعتبار خوبی به این کشور در بین کشورهای مهاجر پذیر داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کانادا با موسسات معتبر مهاجرتی در ارتباط باشید.

منابع :

cic.gc.ca

studyincanada.com

topuniversities.com

studyincanada.com.ng

studying-in-canada.org

universitystudy.ca/

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *