تحصیل در مدارس آمریکا

 تحصیل در مدارس آمریکا

 

آیا تحصیل در مدارس آمریکا برای دانش آموزان ایرانی امکانپذیر است ؟ چگونه می توان موفق به پذیرش از مدارس آمریکایی شد؟ آیا تحصیل در مدارس آمریکا بدون مدرک زبان IELTS امکان پذیر است ؟ دانش آموزان ایرانی از چه سنی میتوانند برای تحصیل در مدارس آمریکا اقدام کنند ؟

پاسخ به این سؤالات و حواشی آن در این مقاله بررسی می شود . بسیاری از خانواده ها مایلند فرزندشان در مدارس آمریکا یا اروپا با سیستم آموزشی قوی و پیشرفته تحصیل کند و از امکانات فوق العاده این مدارس بهره مند شود. تحصیل در مدارس آمریکا بهترین راه برای ورود به بهترین دانشگاه های آمریکا و اخذ معتبرترین مدارک تحصیلی با تحصیلات عالیه است. دانش آموزان با تحصیل در مدارس آمریکا از امکانات تربیتی و آموزشی مدرن و عالی بهره مند می شوند و شاید بتوان گفت مسیر زندگی شان را به گونه ای دیگر رقم می زنند و آینده درخشانی پیش رو دارند. برای تحصیل در مدارس آمریکا و تصمیم گیری نهایی برای تحصیل در این کشور بهتر است شما متقاضیان با سیستم آموزشی این کشور آشنایی بیشتری داشته باشید. لذا ما در این مقاله اطلاعات مفید و کاملی در رابطه با سیستم آموزشی آمریکا و چگونگی تحصیل در مدارس آمریکا در اختیار شما قرار می دهیم. لازم به ذکر است خانواده هایی که مایلند فرزندان عزیزشان تحصیل در مدارس آمریکا را تجربه کنند از امکانات این مدارس اطلاعات کافی داشته باشند تا با خیال آسوده تری اقدام به این امر نمایند.

در سیستم آموزشی آمریکا مدارس به ۲ صورت دولتی و خصوصی وجود دارد.(private school ،state school) مدارس دولتی در آمریکا بیشتر دانش آموزان ایالتی و شهروندان خود را می پذیرند و دانش آموزان بین المللی به سختی در این مدارس پذیرش می شوند. بیشتر مدارس دولتی از امکانات شبانه روزی برخوردار نیستند. ساکنین ایالات متحده آمریکا می توانند فرزندان خود را به طور رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند. دانش آموزانی که به همراه والدین خود به آمریکا مهاجرت میکنند میتوانند در مدارس دولتی پذیرش شده و تحصیل کنند. هزینه های مدارس خصوصی آمریکا برای دانش آموزان خارجی بسیار زیاد است و معمولأ کمک هزینه ای به این دانش آموزان برای تحصیل در مدارس آمریکا تعلق نمی گیرد.

تحصیل قبل از ورود به دانشگاه ۱۲ سال به طول می انجامد که دانش آموزان در ۱۲ سطح آموزشی تحصیل می کنند. آموزش و پرورش در سیستم ۱۲ساله قابل دسترس برای همه دانش آموزان است که البته بسته به وضعیتشان در مدارس دولتی یا خصوصی تحصیل می کنند. حدود ۸۷% از کودکان در آمریکا وارد مدارس دولتی میشوند و ۱۰ % از دانش آموزان در مدارس خصوصی و ۳% از آنها در homeschool مشغول به تحصیل می شوند. مدارس خصوصی در آمریکا نسبت به مدارس دولتی از امکانات فوق برنامه بیشتری برخوردارند و تعداد کمتری دانش آموز در کلاس ها آموزش می بینند به همین دلیل معلمان آموزش بهتری ارائه می دهند به طوری که تعداد دانش آموزان در هر کلاس به بیشتر از ۱۲ نفر نمی رسد. آموزش و تحصیل برای دانش آموزان تا سن ۱۶ سال در آمریکا اجباری است.

در بسیاری از مدارس آمریکا آموزش به سه سطح ابتدایی ، میانی یا دبیرستان و دبیرستان تقسیم می شود. دانش آموزان آمریکایی در رتبه ۱۴ آموزشی و شناختی در جهان قرار دارند از سوی دیگر از ۱۰ دانشگاه با رتبه بالا در جهان ۸ دانشگاه آمریکایی هستند.

کودکان در آمریکا در سن ۵ تا ۶ سال وارد سیستم آموزشی می شوند. سال تحصیلی در آمریکا از ماه سپتامبر آغاز می شود و کودکان بسته به شرایطشان وارد کلاس پیش دبستانی ، کودکستان وکلاس اول می شوند. به طور کلی ۶ سال اولیه آموزشی دوره ابتدایی ، ۳ سال دوره میانی و ۴ سال دبیرستان است. برنامه های آموزشی پیش دبستانی شامل آموزش هنر ، ورزش ،  یادگیری زبان های خارجی می شود. مدرسه ابتدایی در آمریکا شامل کودکستان تا کلاس پنجم است و موضوعات اساسی در دوران ابتدایی تدریس میشود. تصمیم گیری در برنامه مدارس خصوصی اغلب متفاوت با مدارس دولتی است. به طور کلی برنامه های آموزشی دوران ابتدایی شامل خواندن ، نوشتن ، تسلط به زبان انگلیسی ، ریاضیات و جبر را شامل می شود.

دوره میانی یا متوسطه در مدارس آمریکا معمولأ شامل کلاس ششم ، هفتم و هشتم می شود. دانش آموزان در سن ۱۴_۱۵ وارد مقطع دبیرستان میشوند. برنامه های درسی در مقطع دبیرستان طیف گسترده تری را دربرمی گیرد و دانش آموزان درس های تخصصی بیشتری برای آمادگی ورود به دانشگاه های آمریکا آموزش می بینند. در کنار برنامه های درسی در کالج های آمریکا برنامه های هنری و ورزشی و علمی برای دانش آموزان عملی می شود. در حال حاضر دانش آموزان ایرانی از سن ۱۷ میتوانند در بهترین کالج های آمریکا پذیرش شوند و دوره های قبل از ورود به دانشگاه را بگذرانند.

                               Structure educstion system             

نکته بسیار مهم پذیرش در کالج های آمریکا این است که دانش آموزان حتی بدون مدرک زبان انگلیسی میتوانند وارد این کالج ها شوند. البته تسلط این دانش آموزان به زبان انگلیسی دارای اهمیت است. افراد برای ورود به این دوره های پیش دانشگاهی در یک interview زبان آزموده می شوند و با توجه به تسلطشان در مهارت های زبان در کالج های EF وارد یک دوره ۶ ماهه یا ۹ ماهه میشوند و بعد از پایان این دوره وارد ترم ۲ دانشگاه یا سال دوم دانشگاه های معتبری مثل suffolk  ، oglethorpe ، lyndon state وfranklin pierce می شوند. در واقع دانش آموزان یکسال زودتر فارغ التحصیل می شوند و شرکت در این یک point مثبت برای آنها محسوب می شود. در این دوره ها دروس آموزشی پیش از دانشگاه ارائه می شود ۷۰% دروس آموزشی مربوط به زبان انگلیسی میشود.

کالج های study group در آمریکا هم از امکانات فوق العاده ای برخوردارند ودانش آموزان میتوانند پذیرش این کالج ها را هم اخذ کنند. دانش آموزان تا سن ۱۷ سال و ۶ ماه بدون مدرک زبان انگلیسی می توانند در این کالج ها پذیرش بگیرند ودر سنین بالاتر نیز در برخی کالج ها آزمون زبان انگلیسی برای آزمودن سطح زبان دانش آموزان برگزار می شود.دانش آموزان برای اخذ پذیرش از کالج های آمریکا و study group تا سن ۲۱ سال می توانند اقدام کنند. در کالج ها و دانشگاه های study group امکانات رفاهی بسیار خوبی برای دانش آموزان ایجاد شده که این موضوع نگرانی والدین درمورد تحصیل فرزندشان دور از خانه را تا حد زیادی برطرف می کند. در کالج های study group امکانات تفریحی و آموزشی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان ایجاد شده است.

بهتر است دانش آموزان قبل از پذیرش مدرک IELS را در ایران اخذ کنند تا برای قبولی در آزمون های دشوار زبان در کالج دچار مشکل نشوند. همچنین پروسه تحصیلی دانش آموز در کالج های آمریکا با در دست داشتن مدرک IELTS زودتر طی می شود و دانش آموزان در ارتباطات خود در آمریکا نیز دچار مشکل نمی شوند.

                                                   Lincoln_Park_High_Slchoo

هزینه تحصیل در کالج های پیش دانشگاهی در آمریکا برای دانش آموزان بین المللی ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار است. در کالج های EF در آمریکا امکانات رفاهی accommodatin برای دانش آموزان ایجاد شده و در شرایط رفاهی فوق العاده ای تحصیل می کنند.

همچنین شما متقاضیان عزیز نگران مشکلات اخذ ویزای آمریکا برای تحصیل در مدارس آمریکا نباشید زیرا بیش از ۸۰% افرادی که در این کالج های معتبر پذیرش می شوند موفق به اخذ ویزای آمریکا میشوند.

10 پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، در صورتی که شما حائز شرایط لازم باشید ، این امکان وجود دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران تماس برقرار نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  1. Avatar
    سارا می گوید:

    سلام،
    می خواستم بدونم که برای مقاطع دبیرستان هم بورسیه می کنند یا فقط برای رفتن به دانشگاه بورسیه می کنند؟

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما ،خیر بورسیه فقط برای مقطع دانشگاه میباشد شما جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    حسین می گوید:

    با سلام من ۱۵ سالمه و کلاس دهم هستم.آیا در آمریکا مدارس شبانه روزی وجود دارند که من بتوانم به تنهایی به آمریکا بروم و تحصیل کنم؟

    پاسخ
  3. Avatar
    mehrtab می گوید:

    سلام وقت بخیر.
    من پسرم امسال باید بره کلاس اول خیلی نیاز دارم اطلاعاتی درباره ثبت نام دوران ابتدایی و اینکه آیا scholarship برای این دوران برای بچه هاوجود دارد یا نه؟
    بدست بیارم.
    بچه زبانش کامل هست .ما خودمون قصد مهاجرت داریم ولی نمی نمیدونم واقعا چطور میتونم و وسه خودم یا بچه fund از جایی بگیرم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
  4. Avatar
    Hassan می گوید:

    با سلام ، من ۱۴ سالم هست و میخوام که در آمریکا ادامه تحصیل بدم درضمن من در مدرسه نمونه دولتی تحصیل میکنم و پدرم با تحصیل من در آمریکا مشکلی ندارن اما سه سوال داشتم :
    ۱- اگه من همین الان برم میتونم از همین کلاس هشتم ادامه تحصیل بدم ؟
    ۲- اون سی هزار دلار هزینه ثبت نام برای کل دوره ی تحصیلی است یا تنها یک سال تحصیلی ؟
    ۳- اگر آزمون بدم و قبول کنن که درسم خوب هست میزارن در مدارس دولتی آنها در بخونم ؟
    با تشکر لطفا هرچه سریع تر جوابشو برا ایمیل کنید ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *