معرفی دانشگاه های سوئیس

معرفی دانشگاه های سوئیس

امروزه دانشجویان زیادی خواهان معرفی دانشگاه های سوئیس هستند و از این رو بر آن شدیم تا با معرفی دانشگاه های سوئیس انتخاب را برای متقاضیان تحصیل در این کشور تسهیل کنیم. در معرفی دانشگاه های سوئیس مهمترین دانشگاه های این کشور را بررسی خواهیم نمود اما معرفی دانشگاه های سوئیس مقدمه ای برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس است. متقاضیان تحصیل در سوئیس باید علاوه بر انتخاب دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در سوئیس ویزای تحصیلی دریافت نمایند. بواسطه اینکه اقامت از طریق تحصیل یکی از مباحث حقوق بین الملل خصوصی است . پیشنهاد می شود در این مورد با وکیل مهاجرت  به سوئیس مشاوره و راهنمایی اخذ نمایید. همچنین در کنار بحث مهاجرت تحصیلی مقتضی است هزینه های تحصیل و هزنیه زندگی در سوئیس ،  بورسیه های تحصیلی در سوئیس و و شرایط تحصیل رایگان در سوئیس را بررسی و ارزیابی نمایید . پیش از معرفی دانشگاه های سوئیس ابتدا مقدمه ای از جایگاه دانشگاه در سوئیس به حضورتان تقدیم خواهیم نمود .

University Of St.Gallen (HSG)

دانشگاهGallen   یکی از دانشگاه های برتر سوئیس است ، با سطح علمی QS ۲۸۸ در بین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است و تقریباً  ۲۴۷ هزار دانشجو دارد که از بین این دانشجویان ،  ۱۲۵ هزار دانشجوی بین‌المللی اند . ۹۴ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه توانستند که امکان استخدام پس از تحصیل را داشته باشند دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه توانستند کار دائم پیدا کند و در این دانشگاه  ۹۷ درصد دانشجویان بین المللی هستند  و طبق آمار سال ۲۰۱۶ ، ۳۹ درصد دانشجویان از کل دانشجویان لیسانس و ۶۱ درصد فوق لیسانس مشغول به تحصیل اند. لازم به ذکر است که در این دانشگاه ۱۳ رشته کارشناسی ارشد و ۵ رشته در رشته‌های مختلف برای مقطع کارشناسی ارائه خواهد شد .

Geneva Business School

دانشگاه Geneva در سال ۱۹۰۰ تاسیس شده است و این دانشگاه به صورت عمومی و دولتی است که بیشتر در رشته‌هایی از جمله : مدیریت ، اقتصاد ، حقوق ، علوم پایه و تجارت بین الملل فعالیت دارد . این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرای دانشجویی
بین المللی و در ۸ رشته مختلف در لیسانس و ۸ رشته مختلف در مقطع فوق لیسانس در رشته‌های مدیریتی و بیزینس پذیرای دانشجو های
بین المللی هست .

SBS Swiss Business School

دانشگاه SBS Swiss Business School از دانشگاه‌های فوق العاده ی سوئیس است که موفق به اخذ رنگ کینگ جهانی ۲۵۰ بین دانشگاه های بیزینس در سال ۲۰۱۷ شده است ، به همین علت است که شاید از بهترین گزینه ها برای انتخاب دانشجویان متقاضی تحصیل در سوئیس  است . رشته‌هایی از جمله مدیریت بین الملل ، بیزینس بین الملل ، اقتصاد و بانکداری جهانی و مارکتینگ در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود . نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان پس از تحصیل خود در این دانشگاه می توانند در مدت محدود مذکور در رشته تحصیلی خود دوره کارآموزی داشته باشند .

ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology

ETH Zurich بزرگترین دانشگاه های سوئیس است که رنگ کینگ آن در جهان ۸ است . این دانشگاه ، دانشگاه دولتی است و در زمینه هایی چون تحقیق و پژوهش از سطح علمی فوق العاده بالایی برخوردار است و از تأسیس این دانشگاه تقریباً ۱۰۰ سال می‌گذرد و از دانشگاه های مطرح در جهان است . نکته جالب اینجا است که ۲۸ درصد دانشجویان این دانشگاه لیسانس و ۷۲ درصد دانشجویان فوق لیسانس هستند . ۹۸ درصد از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در رشته‌های مهندسی و علوم پایه توانستند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند .

Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL)

دانشگاه پلی‌تکنیک سوئیس در سال ۲۰۱۷ رنگینگ جهانی ۱۴ را کسب کرده است و در سال ۱۸۵۳ تاسیس شده است و از دانشگاه های قدیمی این کشور است و  این دانشگاه در سوئیس یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های تکنولوژی در جهان است . سطح علمی این دانشگاه در علوم  پایه ۱۳ در جهان عنوان شده است . این دانشگاه در ۲۲ رشته ی مختلف پذیرای دانشجویانی از ۱۲۰ ملیت مختلف از سراسر دنیا است که در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا به دانشجویان پذیرش تحصیلی می دهد . (EPFL) در زمینه تحقیق و پژوهش و تدریس اساتید از سطح علمی فوق العاده بالایی برخوردار است این دانشگاه تقریباً  ۱۰۰ سال از عمر خود را می گذراند و ۴۳ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و ۵۷ درصد در مقطع فوق لیسانس مشغول تحصیل هستند .

Ecole hôtelière de Lausanne

یکی از دانشگاه ها ن برتر سوئیس است که از سال ۱۸۹۳ تاسیس شده است این دانشگاه آموزش های خاصی در زمینه‌های بیمارستانی و مدیریت های بیمارستانی و شرایط بحرانی ارائه می‌دهد که در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس امکان پذیرش از این دانشگاه وجود دارد . این دانشگاه رتبه ی علمی ۴۰۰ در سطح دنیا دارد و این دانشگاه ۵ رشته در لیسانس و ۱۹ رشته در فوق لیسانس ارائه می دهد و تقریباً ۶۵ درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند موفق به اخذ کار عملی و کارآموزی می شوند .

University of Zurich

دانشگاه زوریخ این دانشگاه از سال ۱۸۳۳ تاسیس شده است و رتبه علمی آن در جهان ۸۰ می‌باشد ، سطح علمی و تحقیقاتی این دانشگاه فوق العاده می باشد و در رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های مدیریت ، مهندس ، فنی و علوم پایه و همچنین در یک بخش مجزایی پزشکی ،  پذیرای دانشجویان بین المللی می باشد . ۲۹ درصد از دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس و ۷۱ درصد در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل می‌دهند . سطح علمی این دانشگاه به قدری بالاست که از لحاظ سطح جستجوی کار پس از تحصیل در سطح ۱۰۱ دانشگاه جهان قرار گرفته است .

University of Basel

دانشگاه Basel یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس است که در یک موقعیت جغرافیایی فوق العاده قرار دارد و این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های سوئیس است که سال تأسیس این دانشگاه به ۱۴۶۰ میلادی بر می گردد و بعد از یک دوره تحول علمی اساتید این دانشگاه در رتبه ۱۴۱ در جهان قرار گرفت . ۹۵.۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه توانستند پیشنهاد کاری پس از تحصیل داشته باشد و در شغل مورد نظر خود وارد بازار کار شوند .

در پایان لازم به ذکر است که درست است با معرفی دانشگاه های سوئیس در این مقاله می توانید با تمام دانشگاه های سوئیس آشنا شوید ولکن باید خاطر نشان کرد قوانین مهاجرتی سوئیس شرایط خاصی را برای اخذ پذیرش تحصیلی عنوان می کند و دانشجویان متقاضی تحصیل در سوئیس باید تمام مسائلی چون هزینه های تحصیل در سوئیس ، هزینه های زندگی در سوئیس ، تابعیت در سوئیس ، اقامت پس از تحصیل در سوئیس و همچنین بورسیه تحصیلی در سوئیس را از وکیل مهاجرتی متخصص جویا شوید و در این باره اطلاعات کامل داشته باشید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *