ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

آیا به دنبال ثبت شرکت در ترکیه هستید ؟   آیا شرایط ثبت شرکت در ترکیه را می دانید ؟ آیا مدارکی که برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز دارید را می دانید ؟ ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه هایی است که افراد برای ورود به کشور هند از آن استفاده می کنند . افرادی که قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارند , می توانند از مزایای این روش مانند بازار بزرگ مصرف و نیروی کار ارزان بهره بگیرند . ما در این مقاله سعی بر شناساندن  ثبت شرکت در ترکیه را داریم . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت کاری به ترکیه و مهاجرت تحصیلی به ترکیه نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به  ثبت شرکت در ترکیه را از وکیل مهاجرت به ترکیه جویا شوید .

 

ترکیه کشوری است که ۳ بازار بزرگ و پویای جهان را به هم وصل می کند , یعنی بازارهای اروپا ، آسیا و خاورمیانه . جالب این است که اقتصاد این کشور از سال ۲۰۰۵ تا کنون ۳۴ درصد رشد داشته و در حال حاضر نیز با رشد ۵ درصدی در حال رشد و تکامل می باشد . علاوه بر بازار بزرگ مصرف داخلی , مواردی مانند نیروی کار فعال به علاوه دستمزدهای پایین در این کشور باعث شده به یکی از جذاب ترین کشورها برای ثبت شرکت های خارجی به حساب آید ، و می توان شاهد ظهور ترکیه به عنوان یکی از مراکز اصلی تجارت در آینده نزدیک بود . اقتصاد کشور ترکیه از مشکلات جدی در دهه ۱۹۹۰ میلادی رنج می برد , ولی اقتصاد ترکیه در سال ۲۰۰۱ دست خوش تحولات اقتصادی گردید و اقتصاد این کشور دچار دگرگونی شد. بعد از آن قانون سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۰۳ به تصویب رسید و از سال ۲۰۰۴ تا به حال تعداد شرکت های خارجی در کشور ترکیه ۲ برابر شده است .

 

انواع ثبت شرکت در ترکیه

 

۱ – شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود در کشور ترکیه حداقل با دو و حداکثر با ۵۰ شریک قابل ثبت می باشد و مسئولیت هر یک از سهامداران در خصوص بدهی‌های شرکت محدود به میزان سرمایه‌گذاری شده در شرکت می باشد . به زبان ساده‌ تر , در شرایطی که شرکت ورشکسته شود و نتواند پاسخگوی طلبکاران باشد , تنها سرمایه سهامداران از بین خواهد رفت و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه نمایند . حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود ۱۰۰۰۰ لیره ترک است و هر گونه تغییر و انتقال سهم الشرکه شرکا می بایست در دفتر خانه رسمی انجام گردد .

 

۲- شرکت سهامی خاص و عام

 

تاسیس این نوع شرکت نیاز به حداقل ۵ شخص حقیقی و یا حقوقی می باشد . شرکا در قبال دیون و قروض شرکت به قدر سهم اشان مسئول هستند . در شرکت ها ی سهامی سرمایه می بایست به قسمت های مساوی تقسیم شده باشد و هر کدام از اجزاء تقسیم را سهم می نامند . شرکاء لازم نیست که هر یک فقط دارای یک سهم باشند , بلکه هر شریک می تواند به هر میزانی که بخواهد سهم بخرد . شرکت های سهامی به دو نوع تقسیم می شوند :

– شرکت های سهامی خاص : که شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن کم تر از ۲۵۰ نفر باشند .

– شرکت های سهامی عام : که شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن بیش تر از ۲۵۰ نفر باشند .

 

۳- شرکت تضامنی

 

شرکتی است که تحت نام مخصوصی بین دو یا چند شخص حقیقی با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌گردد و چنانچه دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض آن شرکت کافی نباشد ٬ هر کدام از شرکا مسئول پرداخت همه قروض می‌باشد .

 

۴- شرکت مختلط

 

در این نوع از شرکت یک یا چند نفر شریک ، ضامن همه دیون و دارای سهم الشرکه هستند و بقیه شرکا در مقابل دیون شرکت فقط به نسبت میزان سرمایه خود در شرکت دارای مسئولیت هستند . افراد حقوقی نمی توانند جزو شرکاء ضامن باشند . مقبول ترین و بیشترین انواع شرکت که در ترکیه ترجیح داده می شود به ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص هستند .

 

۵- موسسات مالی – صرافی ها

 

تاسیس این نوع موسسات مالی در قالب یک شرکت سهامی امکان پذیر می باشد . اما تاسیس این نوع موسسات مستلزم دریافت مجوز از سازمانهای مربوطه است که این سازمان ها در حال حاضر مجوز صادر نمی کنند . با این حال تاسیس این گونه موسسات مالی با راه حل های ویژه ای و به صورتی کاملا قانونی امکان پذیر است .

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

 

– اصل گذرنامه هرکدام از شرکاء که باید اعتبار آن بیشتر از ۶ ماه  باشد .

– دو قطعه عکس ۴ × ۳ رنگی

– چند نام انتخابی برای شرکتی که قصد ثبت آن را دارد .

– نوع فعالیت شرکت در این کشور ( اساسنامه )

– درصد سهام هر یک از شرکاء شرکت در ترکیه می بایست تعیین گردد .

– مدیر شرکت باید مشخص شود .

– مشخص کردن آدرس دفتر شرکت در ترکیه

_دادن وکالت به فرد مشخص شده از دفتر راهبردی به منظور ثبت شرکت

_ حداقل سرمایه باید ۱۰۰۰۰ لیر ترکیه باشد .

 

مزایای اقامت ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه

 

اشخاصی که در ترکیه ثبت شرکت را انجام می دهند , از مزایای زیادی بهره مند هستند . افرادی که تابعیتی غیر از تابعیت ترکیه داشته باشند می توانند بدون داشتن مشارکت با افرداد داخلی برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایند . ترکیه مثل کشورهایی همچون امارات احتیاجی به پرداخت هزینه های زیاد به شهروندان کشور برای ثبت شرکت در ترکیه را ندارد . تنها موردی که احتیاج است این است که شرکت باید حتما دارای حساب دار ترک باشد .

هزینه ثبت شرکت در کشور ترکیه و نگهداری از آن بسیار کم تر از کشور های دیگر است . هزینه امرار معاش و زندگی در کشور ترکیه از کشورهای اروپایی دیگر بسیار کم تر می باشد . در کشور ترکیه شما مالیات شرکت را بر اساس هزینه درآمدی خود پرداخت می کنید و احتیاجی به پرداخت هزینه ثابت به دولت نمی باشد . یکی دیگر از موارد مهم این است با ثبت شرکت در کشور ترکیه شما پاسپورت ترکیه دریافت می کنید و می توانید به بسیاری از کشورهای جهان بدون داشتن ویزا سفر کنید .

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه های مناسب برای ورود به کشور ترکیه می باشد . ثبت شرکت در ترکیه به شیوه های گوناگونی است و افراد با توجه به شرایط خود یکی از گزینه ها را انتخاب نمایند . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی ثبت شرکت در ترکیه بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت در ترکیه هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به ترکیه کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *