ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان می تواند یکی از روشهای مناسب مهاجرتی به لهستان باشد که افراد متقاضی میتوانند به واسطه این روش مهاجرتی به اقامت دائم و اخذ تابعیت لهستان دست یابند.با توجه به قوانین مهاجرتی ثبت شرکت در لهستان نیز یکی از راه های اخذ اقامت دائم و نهایتا اخذ تابعیت لهستان خواهد بود.به واسطه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان افراد می توانند از شرایط و قوانین تحصیل در لهستان و بورسیه تحصیلی،تحصیل رایگان و هزینه تحصیل در لهستان آگاهی یافته و از شرایط و ضوابط تحصیل رایگان در لهستان به واسطه ثبت شرکت در لهستان برخوردار شود. اقامت در لهستان به واسطه مهاجرت کاری در لهستان فرصت مناسبی برای افراد متقاضی ثبت شرکت در لهستان و همچنین سرمایه گذاری در لهستان فراهم میکند که این امر نهایتا منجر به اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت لهستان خواهد شد.در خصوص قوانین مهاجرتی لهستان و همچنین مراحل و قوانین پیش روی افراد متقاضی ثبت شرکت در لهستان،پیشنهاد می شود برای تکمیل اطلاعات خود و همچنین اقدامات اولیه با مشاوران زبده و وکیل مهاجرت به لهستان به صورت رایگان و تخصصی مشاوره نمایید.

ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان به افراد متقاضی این فرصت را میدهد تا در این کشور کسب و کار خود را ایجاد نمایند و شروع به فعالیت تجاری در لهستان نمایند.بر اساس قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری لهستان به افراد متقاضی از دیگر کشور فرصت داده می شود تا برای انجام تجارت سودمند خود وارد کشور لهستان شوند.ثبت شرکت در لهستان به مانند دیگر کشور نیازمند ارائه طرح شرکت (Business plan) از سوی فرد متقاضی به اتاق بازرگانی لهستان است تا در صورت بررسی و تایید به افراد سرمایه گذار فرصت ثبت شرکت در لهستان داده شود.البته افراد باید در نظر داشته باشند نوع فعالیت شرکت و بازده سود و مالیات پرداختی سالیانه تعیین خواهد نمود که اقامت موقت آنها تبدیل به اقامت دائم خواهد شد یا خیر.

انواع شرکت در لهستان

در کشور لهستان به مانند دیگر کشورها انواع مختلفی از شرکتهای قابل ثبت و موجود وجود دارد که افراد متقاضی سرمایه گذاری در لهستان می توانند اقدام به ثبت شرکت در این کشور نمایند.در ذیل تعدادی از انواع شرکت در لهستان شرح داده می شود:

  • شرکت با مسئولیت محدود: یکی از معمول ترین و پربازده ترین شرکت های موجود در اکثر کشورها من جمله لهستان برای سرمایه گذاران خارجی شرکت با مسئولیت محدود می باشد.هزینه ابتدایی ثبت و راه اندازی شرکت مبلغ ۵۰۰۰زلوتی لهستان می باشد. تعداد اعضای تشکیل دهنده شرکت با مسئولیت محدود یک یا ۳نفر می تواند باشد.مالیات پرداختی از بازده سود شرکت پرداخت خواهد شد.شرکت با مسئولیت محدود را در لهستان با مبلغ ۱۱۸۰ رور هم می توان تاسیس و ثبت کرد که ارزش تقریبی هر سهم شرکت می تواند در حدود ۵۰زلوتی باشد.
  • شرکت سهامی عام: یکی از پیچیده ترین شرکت های موجود در لهستان شرکت سهامی عام می باشد که دارای شرایط خاصی است،این شرکت برای به ثبت رسیدن باید از سوی پارلمان و دادگاه ملی لهستان تایید و به ثبت برسد.تاسیس این شرکت برای افراد متقاضی غیر اروپایی بسیار سخت است و افراد در صورت داشتن سرمایه بالا و شرایط خاص و رزومه کاری مفید می توانند اقدام به ثبت شرکت در لهستان نمایند.حداقل سرمایه در نظر گرفته شده از سوی دولت لهستان برای شرکت سهامی عام ۱۰۰٫۰۰۰زلوتی می باشد.اعضای تشکیل دهنده این شرکت را اعضای هیئت مدیره و اعضای نظارتی تشکیل میدهند و به مانند دیگر شرکتها مالیات بر ارزش افزوده و بازده سود تعیین شده است.حداقل مبلغی که می توان با آن شرکت سهامی عام را به ثبت رساند مبلغ ۲۴٫۰۰۰ یورو می باشد.
  • شرکتهای مدنی: افرادی که تمایل به ثبت شرکت مدنی در لهستان دارند باید در نظر داشته باشند که مسئولیت افراد نسبت به آورده و سهام وراد شده در شرکت است.
  • شرکت مشارکت مدنی: افرادی که کسب و کار کوچکی دارند می توانند اقدام به ثبت شرکت مشارکت مدنی نمایند البته در این نوع شرکت افراد می توانند به صورت مشترک سرمایه گذاری نمایند شرکای این نوع شرکت می تواند افراد حقیقی و حقوقی باشند و شرکا باید سهم شراکت خود را در دادگاه لهستان ثبت نمایند و در این خصوص حوزه کاری و دارایی شرکت از سوی افراد مشخص شود.
  • شرکت های بین المللی در لهستان: شرکت ها و افراد متقاضی ثبت شرکت در لهستان می توانند در صورتی که در کشور مبدا خود شرکتی دارند شعبه شرکت خود را در لهستان تاسیس نمایند و در این کشور نمایندگی شرکت خود را منتقل نمایند.

ثبت شرکت افراد حقوقی در لهستان

اشخاص حقوقی در لهستان به مانند اشخاص حقیقی باید در ابتدا اقدام به ارائه طرح اولیه شرکت خود به اتاق بازرگانی لهستان نماید بعد از اینکه شرکت ثبت شد افراد حقوقی باید در این کشور فعالیت تجاری داشته باشد.این شرکت باید به صورت رسمی در دادگاه ملی لهستان به ثبت برسد و در این خصوص کد مالیاتی و کد شناسایی شرکت باید تعیین شود.شرکتهایی که افراد حقوقی در لهستان به ثبت می رسانند باید اقدام به افتتاح حساب بانکی بنام شرکت نمایند.

شرکت مسئولیت محدود تابعه یا دفاتر نمایندگی

بر طبق قوانین سرمایه گذاری در لهستان افراد متقاضی می توانند با اتباع لهستانی به صورت شراکتی اقدام به همکاری و ثبت شرکت نمایند.البته باید در نظر گرفت این نوع شرکت زمانی که در لهستان به ثبت می رسد وابسته شرکت اصلی در کشور مبدا سرمایه گذار خواهد بود.این نوع شرکت ثبت شده در لهستان جز شرکت های با مسئولیت محدود و تابعه به شمار می آید.

خرید شرکتهای لهستانی

افرادی که تمایل به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را دارند باید در نظر بگیرند امکان خرید شرکت های از پیش ثبت شده و شرکتهای لهستانی در این کشور برای افراد سرمایه گذار وجود دارد.البته خرید شرکت از پیش ثبت شده دارای مزایایی است که موجب می شود افراد سریعتر به نتیجه برسند و در این خصوص زمان کمتری را برای انجام امور سرمایه گذاری و انجام مراحل اداری و حقوقی صرف خواهند کرد.زمانی که افراد به صورت مستقیم و خارج از لهستان بخواهند ثبت شرکت انجام دهند ممکن است چندین ماه به طول انجامد ولی زمانی که افراد در این کشور حضور داشته باشند ممکن است فرایند ثبت شرکت چند روز به طول بیانجامد.البته افرادی که قصد خرید شرکتهای از پیش ثبت شده را دارند باید توجه داشته باشند برخی از این شرکتها ممکن است بدهی های مالیاتی و مسائل و مشکلات حقوقی داشته باشند. تمامی مراحل نقل و انتقالات و ثبت کد جدید اقتصادی در طی ۷روز کاری انجام خواهد شد.

مالیات در لهستان

بر اساس اصل ۲۱۷ قانون اساس لهستان مبنای قانونی جهت پرداخت مالیات در لهستان به قانون بدهی های مالیاتی که در اکتبر ۱۹۹۷ تصویب شد. بر اساس نظام مالیاتی لهستان ۱۲ عنوان مالیاتی در قانون مالیات تعریف شده است که به عنوان بودجه عمومی در پیشرفت و احیای اقتصاد لهستان بسیار مهم خواهد بود.در این خصوص انواع مالیات تعریف شده در لهستان از قرار زیر است:

  1. مالیات بر درآمد: مالیات بردرآمد برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی تقریبا به یک اندازه تعیین شده و تمامی و پرداخت مالیات برای تمام افراد اجباری است.البته بسته به درآمد دریافتی مالیات احتساب می شود حداقل مالیات بر درآمد ۱۸% و حداکثر مالیات ۳۲% می باشد و میانگین مالیات بر درآمد ۱۹% می باشد.
  2. مالیات بر سود :این نوع مالیات تعیین شده بر اساس سود حاصله از درآمد حاصل از فروش اوراق بهادار و یا دیگر منافع حاصله از فروش مشاغل مختلف دریافت خواهد شد.در این خصوص مالیات تعیین شده بر سود فروش ۱۹% می باشد.
  3. مالیات بر ارزش افزوده : این نوع مالیات تعیین شده مالیات بر ارزش افزوده حاصله از خدمات ارائه شده از فروش کالا می باشد به طور کلی این نوع مالیات به طور غیر مستقیم پرداخت می شود و نرخ تعیین شده در این مورد ۲۳% که ممکن است در برخی مشاغل در حدود ۶% هم باشد.

با توجه به موارد ذکر شده در باب ثبت شرکت در لهستان و قوانین و شرایط ثبت شرکت در لهستان پیشنهاد می شود در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان دارید و به اخذ اقامت و تابعیت لهستان می اندیشید و نسبت به قوانین لهستان آگاهی ندارید با مشاوران و وکیل مهاجرت به لهستان به صورت تخصصی و کامل مشاوره نمایید.

نگارنده :شهاب مرادی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *