ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا موضوعی است که در این مقاله سعی به بررسی و تحلیل آن داریم. و می خواهیم به این امر رسیدگی نمائیم که ثبت شرکت در ایتالیا چه شرایطی را نیازمند می باشد. اما به طور کلی ثبت شرکت در ایتالیا از شرایط و پیچیدگی هائی خاص برخوردار می باشد لذا پیشنهاد می نمائیم به منظور کسب اطلاعات در زمینۀ ثبت شرکت در ایتالیا با وکیل مهاجرت به ایتالیا که مسلط به قوانین ایتالیا می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را در زمینۀ ثبت شرکت در ایتالیا هدایت و راهنمائی نمایند.

 

مقدمه

ایتالیا، با توجه به تعدا کثیری از سرمایه گذار خارجی که هر ساله به خود جذب نموده، یک ستون محکم اقتصاد اروپا محسوب می شود. و این کشور متوجه تاثیر چشمگیر سرمایه گذاری خارجی در این کشور شده است. اما میان طرح ها و انگیزه های اقتصادی که از سوی دولت ارائه شده است، بیشترین و چشمگیرترین موارد که در صدر سرمایه گذاری در این کشور می باشند عبارتند از: صنعت توریسم، صنعت خوراک و تغذیه، بخش کشاورزی و تولید. اما به طور کلی ایتالیا نه تنها دارای تنوع در شرایط سرمایه گذاری دارا می باشد، همچنین در انواع شرکت ها و کمپانی هائی که می توانید از آن طریق بتوانید اقدام نمائید بسیار متنوع می باشد.

 

طرق ثبت شرکت و کمپانی در ایتالیا

پیرو موضوع مقاله که در خصوص ثبت شرکت در ایتالیا تهیه و تنظیم شده است در این بخش می پردازیم به طرق ثبت شرکت که در ایتالیا ثبت نماید:

  • از طریق ثبت یک شرکت جدید التأسیس در ایتالیا
  • تاسیس شعبه و یا نمایندگی شرکت در ایتالیا
  • بازگشائی دفتر نمایندگی یک شرکت خارجی در ایتالیا

 

انواع و اقسام کمپانی هائی که می توانید در ایتالیا اقدام به ثبت شرکت نمائید

در این قسمت می پردازیم به انواع و اقسام شرکت هائی که سرمایه گذار خارجی می تواند اقدام به ثبت شرکت در این کشور نماید، این شرکت ها عبارتند از:

  • شرکت های سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • مشارکت با سهام محدود
  • شرکت تضامنی
  • مشارکت محدود
  • شرکت های تعاونی

هر یک از انواع شرکت های مورد نظر باید مطابق با نیازمندی های خاص ثبت شوند. همانطور که مشاهده می فرمائید، ایتالیا، تعداد گسترده ای از انواع مختلف کمپانی را پیش روی متقاضیان قرار می دهد. که این کمپانی ها بسته به میزان شراکت افراد در سرمایه، مسئولیت افرادی که اقدام به ثبت شرکت نموده اند همچنین میزان مالیات پرداختی و سایر موارد با یکدیگر متفاوت می باشند.اما در ادامه به توضیح دو نوع مهم از کمپانی های مورد نظر خواهیم داشت که همانا شرکت با مسئولیت محدود و شرکت مشارکتی می باشد.

 

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی می باشد که با خصوصیت های زیر قابل شناسائی می باشد:

  • اولین و مهمترین خصیصۀ شرکت با مسئولیت محدود این است که شخصیت حقوقی شرکت جدا و مستقل از شخصیت صاحبان شرکت می باشد.
  • خصیصۀ بعدی این است که مسئولیت هر یک از شرکای شرکت به صورت محدود می باشد و محدود به میزان سهامی می باشد که هر یک از سهامداران پرداخت می نمایند.
  • خصیصۀ بعدی این است که مالکیت به راحتی و به طور آزادانه قابل انتقال می باشند.

شرکت مشارکتی

در این بخش قصد آن را داریم که به خصیصه های یکی دیگر از انواع شرکت که در ایتالیا قابل ثبت می باشند بپردازیم که همانا شرکت مشارکتی می باشد. که این خصیصه ها عبارتند از:

  • اولین مورد از خصایص این شرکت مسئولیت نامحدود شرکت می باشد که تمامی شرکا در قبال مسئولیت های شرکت سهیم می باشند.
  • هر یک از شرکا به عنوان مدیر شرکت و شخصی که قدرت شرکت را در دست دارد عمل می نمایند.
  • امکان انتقال سود و منافع و یا هر مورد دیگری وجود ندارد
  • و خصیصۀ آخر شفافیت مالیاتی می باشد.

 

الزامات اصلی جهت بازگشائی شرکت در ایتالیا

زمانی که قصد بازگشائی یک شرکت و یا کمپانی را در ایتالیا دارید، نیاز هست تا مبالغ اولیۀ سرمایه گذاری را به حساب بانکی در ایتالیا منتقل نمائید. مطابق با قانون تجارت ایتالیا، شرکت هائی نظیر شرکت های سهامی و شرکت با مسئولیت محدود، ابتدا نیاز هست قبل از ثبت شرکت های مورد نظر مبلغی را به عنوان دیپازیت و سهم شرکت پرداخت نمائید. برای شرکت های سهامی نیاز هست که حداقل میزان مبلغ ۱۲۰٫۰۰۰ یورو را پرداخت نمایئد، این در حالیست که برای شرکت های با مسئولیت محدود نیاز هست که حداقل مبلغ ۱۰٫۰۰۰ یورو به عنوان مبلغ اولیۀ سرمایه تان در نظر داشته باشید. اما در نهایت برای هر یک از موارد ذکر شده بخواهید اقدام نمائید نیاز هست تا مبلغ ۲٫۵۰۰ یورو به عنوان هزینۀ اولیه ثبت شرکت پرداخت نمائید.

روند ثبت شرکت در ایتالیا

به منظور ثبت شرکت در ایتالیا نیاز هست که مراحل زیر را طی نمائید. این مراحل عبارتند از:

  • پیش نویس تفاهم نامه و اساسنامه شرکت
  • سند خریداری ملک و دفتر حسابرسی
  • ارائۀ تمام اسناد ثبت نام شرکت

همراه با مدرک مربوط به الحاق، کمپانی همچنین شمارۀ شناسنامۀ مالیاتی را که با عنوان VAT number شناخته می شود باید دریافت نمائید.

اما کل پروسۀ ثبت شرکت حدود ۷ روز به طول می انجامد.

بنابراین اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به روند ثبت شرکت در ایتالیا بپردازیم باید گفت اولین قدم تهیه و جمع آوری مدارکی می باشد که به منظور ثبت شرکت نیازمند آنها می باشید. این موارد عبارتند از:

  • ارائۀ اساسنامۀ شرکت
  • امضای مدیر کمپانی مربوطه
  • اظهارنامه

و سایر مدارک. همچنین نیاز هست حتماً حسابی را به نام شرکت بازگشائی نمائید.

اما به طور کلی روند ثبت شرکت در ایتالیا روند سخت و پیچیده ای نمی باشد و تا حدودی شبیه به سایر کشورهای اروپائی می باشد. اما قبل از اینکه کمپانی را در ایتالیا بازگشائی نماید، نیاز هست مبلغی را با عنوان دیپازیت که حداقل یک سوم سرمایۀ شرکت می باشد را در یکی از بانکهای ایتالیا بگذارند.

 

هزینه های سرمایۀ اولیه جهت ثبت شرکت

هزینه های شروع و راه اندازی شرکت در ایتالیا بسیار متغیر می باشد و بسیار بستگی به نوع شرکتی دارد که قصد بازگشائی آن را دارید. در خصوص هزینه ها باید حتماً هزینه های جانبی ثبت شرکت را نیز در نظر بگیرید. این هزینه های جانبی شامل هزینۀ دفتر اسناد رسمی و سایر هزینه های واجب ثبت شرکت. اما بدین منظور و به منظور کسب اطلاعات کامل در خصوص هزینه های ثبت شرکت در ایتالیا پیشنهاد می نمائیم با وکلای موسسه MIE تماس حاصل نمائید.

 

نتیجه گیری

مقالۀ حاضر در خصوص ثبت شرکت در ایتالیا تهیه و تنظیم گردیده است و سعی بر آن داشتیم اطلاعاتی هر چند کوتاه و مختصر در خصوص ثبت شرکت در ایتالیا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما دولت ایتالیا به تازگی قوانین تازه ای را در خصوص راه اندازی شرکت خارجی وضع نموده که همین امر باعث جلب سرمایه گذار خارجی به این کشور شده است. وهمانطور که اشاره نمودیم جلب سرمایه گذار خارجی سبب شده ایتالیا را به عنوان ستون محکم اقتصاد ایتالیا تبدیل نماید. اما با توجه به اینکه سرمایه گذاری در ایتالیا از پیچیده گی های خاصی برخوردار می باشد و نیاز هست که حتماً طرح شغلی مطابق با سوابق کاری و تحصیلیتان برایتان طراحی شود، پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به ایتالیا که مسلط به قوانین ایتالیا می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را در مسیر صحیح سرمایه گذاری در ایتالیا به درستی هدایت و راهنمائی نمایند.

نگارنده: جیران تاج بخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *