خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه موضوعی است  که در این مقاله سعی به بررسی آن خواهیم داشت. خرید ملک در ترکیه ممکن است شرایط خاصی داشته باشد و خرید ملک در ترکیه نیازمند گذراندن مراحل خاص باشد. در این مقاله سعی به بررسی تمامی این عوامل خواهیم داشت علاوه بر آن بررسی خواهیم کرد که مناطقی که طرفدار بیشتری جهت خرید ملک در ترکیه  دارا می باشد چه مواردی می باشند. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل در خصوص خرید ملک در ترکیه، پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به ترکیه که مسلط به قوانین ترکیه می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص خرید ملک در ترکیه هدایت و راهنمائی نمایند.

مقدمه

ترکیه به عنوان یکی از کشورهائی که در عصر حاضر پیشرفت فوق العاده سریعی در زمینۀ اقتصاد داشته شناخته شده است. یکی از بخش هائی که بسیار در این رشد اقتصادی نقش داشته است، همانا بخش خرید ملک می باشد. خرید ملک در ترکیه هیچ استثنائی ندارد و تمامی موارد را شامل می شود از آپارتمان های بزرگ و لوکس در شهر بزرگ استانبول، تا ویلاها و آپارتمان ها زیبا در مناطق تفریحی و سرگرم کننده در ساحل مدیترانه و ساحل اژه. اما همواره این امر را در نظر داشته باشید که خرید ملک در خارج از کشور نسبت به خرید ملک در سایر کشورها دشوار تر می باشد و به آسانی خرید ملک در کشور اصلی خود شخص نمی باشد.

 

مراحل خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه نیازمند گذراندن مراحلی می باشد که این مراحل عبارتند از:

  • مرحلۀ اول: بازار خرید ملک در ترکیه هر روزه رو به افزایش می باشد. و صدها ملک به منظور فروش و هزاران دفتر مشاوره املاک در این کشور وجود دارد که هر کدام گزینه های متقاوتی را در اختیار متقاضی قرار می نمایند. اما مرحلۀ اولیه این است که ابتدا مکانی را که می خواهید در آنجا ملکی را خریداری نمائید بررسی نمائید.
  • مرحلۀ دوم: زمانی که به دنبال خرید ملک در ترکیه می باشید، پیشنهاد می نمائیم حتماً به وب سایت های معتبر که مکان های معتبر جهت خرید ملک را معرفی می نمایند مراجعه نمائید. حتماً این نکته را در نظر داشته باشید متوجه نیازمندی های شما و همچنین درخواستتان شده باشند تا بتوانند به خوبی و به طور کامل شما را راهنمائی و هدایت نمایند. این را هم در نظر داشته باشید ترکیه کشور پهناوری است، بزرگتر از کشور فرانسه، و چهار برابر انگلستان می باشد، به همین منظور تفاوت های بسیاری از منطقه ای به منطقۀ دیگر، همچنین به لحاظ آب و هوائی و یا طبیعت یا سایر عوامل با یکدیگر دارند.
  • مرحلۀ سوم: در این مرحله بهتر است سفری به کشور ترکیه داشته باشید شرایط این کشور را مستقیماً بسنجید تا به درستی تصمیم گیری نمائید که در کجا و کدام منطقه اقدام نمائید بهتر است. ضمن سفری که به این کشور دارید با مراکز مشاور املاک در ارتباط باشید تا به طور کامل شما را راهنمائی و هدایت نمایند. و بدین منظور مدت زمان حداقل ۴ روزه را در نظر داشته باشید.
  • مرحلۀ چهارم: مرحلۀ چهارم جهت خرید ملک در ترکیه مرحلۀ مذاکره در خصوص قیمت ملک می باشد. که باید بر سر هزینه های مربوطه با یکدیگر به نتیجۀ لازم برسید. اما این امرا به خاطر داشته باشید که هزینه های خرید ملک در این کشور به نسبت کشورهائی نظیر اسپانیا، ایتالیا و فرانسه بسیار پائین تر می باشد.
  • زمانی که اقدام به خریداری ملک در ترکیه می نمائید، ملک مورد نظر برایتان رزرو خواهد شد. و بابت اقدامات صورت گرفته مبلغ ۱۲۰۰ یورو پرداخت نمائید که این مبلغ غیر قابل بازگشت می باشد و در حقیقت این مبلغ به فروشنده پرداخت خواهد شد به منظور رزرو و دیپازیت خواهد بود و متفاوت است با مبلغ مربوط به خود ملک. و این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتیکه ملک مورد را رزرو نمائید سپس نسبت به خریداری ملک پشیمان شوید، مبلغی که پرداخت نمودید قابل بازگشت نخواهد بود.
  • مرحلۀ پنجم: به منظور اینکه پروسۀ خرید ملک در ترکیه راحت تر به نتیجه برسد بد نیست وکیلی را دراین خصوص استخدام نمائید که این امر باعث صرفه جوئی در وقتتان خواهد شد و این به این معنا می باشد که نیاز نیست در خلال پروسۀ خرید ملک در این کشور حضور داشته باشند.
  • مرحلۀ ششم: پس از انعقاد و امضای قرارداد، تحصیل ملک مورد نظر در حدود ۴ هفته به طول خواهد انجامید. اما در صورتیکه در این امر وکیلی را استخدام نموده باشید تمامی اقدامات مورد نیاز از سوی وکیلتان پیگیری خواهد شد.
  • مرحلۀ هفتم: گام نهائی جهت خریداری ملک در ترکیه دریافت تاپو و یا سند ملک می باشد. ملک مورد نظر به نام خود شما ثبت خواهد شد.

 

مکان خریداری ملک در ترکیه

برای هر کس که می خواهد ملکی را در ترکیه خریداری نمایند، این سوال را دارند که از کجا می توانند ملک را خریداری نمایند. اما در مجموع در صورتیکه مکان خرید ملک تان مشخص باشد و در این خصوص از قبل تصمیم گیری نموده باشید بسیار کار را سهل تر خواهد کرد. اما از سال ۲۰۰۰ به بعد دولت ترکیه تا حدودی قوانین خود را در این خصوص تغییر داد که البته شرایط را برای خریدار خارجی بسیار سهل تر کرده است و توانسته متقاضیان بسیاری را به خصوص از اروپای غربی وارد نماید و متقاضی خارجی بیشتر ترجیح می دهد در زیر آفتاب ترکیه و با هزینه های بسیار معقول تر نسبت به اسپانیا و فرانسه، ملکی را در این کشور خریداری نماید.

در مجموع، با بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر دریا، آب هوای ایده آل، طبیعت زیبا، مهمان نوازی گرم، ترکیه به سرعت زیاد به عنوان مکانی مناسب جهت خرید ملک در دنیا بدل شده است.

 

بیشترین و پرطرفدارترین مکان های خریداری ملک در ترکیه

پیرو موضوع مقاله در خصوص خرید ملک در ترکیه، در این بخش به پرطرفدارترین مناطقی که در ترکیه به منظور خرید ملک شناخته شده اند خواهیم پرداخت. اما این مناطق عبارتند از:

  • اولین مکان استانبول، بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی این کشور می باشد. به تازگی و قبل از اتفاقات رخ داده و تشنجات داخلی در این کشور، در صدر لیست مکان های پرطرفدار برای سرمایه گذار خارجی در نظر گرفته شده است.
  • دومین مکانی که مناسب جهت خرید ملک در نظر گرفته شده است، ساحل دریای اژه می باشد. که در واقع خانه ای برای مکان ها تفریحی پرطرفدار به حساب می آید. از جملۀ این مناطق می توان به شهرهائی نظیر بودروم، آلتینکوم و فتیحیه اشاره نمود. اما آنچه که باعث تفاوت ساحل اژه از خواهر خود، ساحل مدیترانه می باشد، همانا طبیعت گسترده زیبا، خلیج های کوچک، آفتاب داغ و زمستان متعادل می باشد.
  • اما سومین و آخرین منطقۀ پرطرفدار جهت خرید ملک، همانا مناطق قرار گرفته در ساحل مدیترانه می باشد. که همانا شهر آنتالیا می باشد که با عنوان پایتخت توریستی این کشور شناخته شده است. که دسترسی آسان سریعی با سایر مناطق در تمام فصول سال دارد.

مناطق ذکر شده را همواره به خاطر داشته باشید، و تنها با یک تحقیق و بررسی کوچک در خصوص هر یک از آنها می توانید اطلاعات تقریبی در خصوص هر یک از آنها را ب دست آورده و به طور قطع می توانید راحت تر مکان ایده آل جهت خرید ملک را انتخاب نمائید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم خرید ملک در ترکیه و شرایط خرید ملک در ترکیه را بررسی نمائیم. خرید ملک در ترکیه به لحاظ شرایطی که دارد توانسته متقاضیان بسیاری را به خود جلب نمایند که شرایط و مراحلی را در بر خواهد داشت که در خلال مقاله هر چند به صورت کوتاه و مختصر سعی به بررسی آن داشتیم اما در ادامه به منظور کسب اطلاعات کامل در خصوص خرید ملک در ترکیه پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به ترکیه تماس حاصل نمائید تا ایشان به طور کامل شما را در خصوص خرید ملک در ترکیه راهنمائی و هدایت نمایند.

نگارنده: جیران تاجبخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *