سرمایه گذاری کانادا

 سرمایه گذاری کانادا

کانادا ،کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی و دومین کشور پهناور جهان است که بخش زیادی از خاک آن به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است. ساختار حکومت در کانادا از پادشاه یا ملکه بریتانیای کبیر، دولت محوری فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولت‌های ایالتی و فرماندار کل (جنرال گاوِرنِر) که به عنوان نماینده ملکه الیزابت ایفای نقش می‌کند، تشکیل شده است. رأی دهندگان کانادا و شهروندان نیز در قاعده این هرم قرار می‌گیرند.

الیزابت دوم ملکه انگلستان، ملکه کشور کانادا نیز هست و قانون به امضاء و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.

این کشور با دارا بودن ۱۰ استان و ۳ ناحیه توسط دولت‌های مستقل از هم اداره می‌شود، که در مجموع زیر پوشش دولت فدرال قرار گرفته و کانادای متحد را تشکیل می‌دهند.

این کشور از غرب و شرق به اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و شمالگان محدود می‌شود و از جنوب و شمال غرب با ایالات متحده آمریکا همسایه است. هرچند کانادا پس از روسیه بزرگترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها حدود یک پنجم جمعیت روسیه می‌باشد. نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند. پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل و ونکوور می‌باشند.

نزدیکی جغرافیایی این کشور به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد، به گونه‌ای که آمریکا و کانادا بزرگترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. با این حال این رابطه اقتصادی قوی، زیان‌هایی هم برای کانادا در پی داشته است. آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌های آمریکایی در نزدیکی مرز دو کشور یکی از این زیان‌ها است.

کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد. آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، معتدل است. آبشار نیاگارا، پهناورترین آبشار جهان هم در این کشور قرار دارد.

این کشور تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در قرن نوزدهم کانادا استقلال یافت. این کشور عضو کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) است. کنفدراسیون کانادا، زیر تشریفات سلطنت مشروطه مرتبط با پادشاهی متحده اداره می‌شود.

پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس فدرال کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد. او یک کانادایی است که به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نماینده ملکه الیزابت دوم در کانادا، مستعمره سابق بریتانیای کبیر، زندگی می‌کند. وی توسط نخست وزیر کانادا انتخاب می‌شود.

جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا، بیش از سی و پنج میلیون و پنجاه و شش هزار نفر است. این آمار هر لحظه در حال تغییر می‌باشد. حدود ۸۰٪ مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از ۲۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند. یکی از راههای مهاجرت به کانادا سرمایه گذاری می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری فدرال

«این روش مهاجرتی در حال حاضر به دلیل پر شدن ظرفیت بسته می باشد». شما می توانید به جای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری فدرال از روشهای کارآفرینی کبک و یا بیزینسی استان های خاص استفاده نمایید.

این برنامه جهت توسعه و تولید اشتغال در کانادا با جذب سرمایۀ متقاضیانی که دارای تجربۀ تجاری، بیزینسی و یا توان مدیریتی هستند به وجود آمده است.
به عنوان یک فرد مهاجر سرمایه گذار، شما و خانواده تان می توانید با سرمایه گذاری مبلغ ۸۰۰٫۰۰۰$ کانادا به مدت ۵ سال در برنامه فدرال ( متقاضیان اقامت در کانادا به غیر از کبک )  اقامت دائم به دست آورید.
روش سرمایه گذاری فدرال توسط دولت کانادا ضمانت شده است و دولت تضمین می دهد بعد از ۵ سال پول شما به طور کامل بدون سود باز پرداخت شود.

همچین این امکان برای متقاضیان روش سرمایه گذاری کانادا وجود دارد تا با پرداخت تنها ۱۸۰٫۰۰۰$ در عوض ۸۰۰٫۰۰۰$ از مزایای این روش مهاجرتی برخوردار گردند. با این تفاوت که در صورت استفاده متقاضی از طرح ۱۸۰٫۰۰۰ دلاری (این مبلغ بر اساس تغییر نرخ بهره بانکی قابل تغییر میباشد)، این مبلغ بدون بازگشت می باشد.

مزیت های این روش:

  • در این روش متقاضی الزامی به داشتن مهارت در زمینه زبان انگلیسی و فرانسه ندارد.
  • متقاضی تعهدی در زمینه ایجاد حرفه و بیزینس نخواهد داشت.
  • اخذ اقامت دائم و بدون شرط برای متقاضی، همسر و فرزندان.
  • متقاضی ملزم به داشتن مدرک تحصیلی نمی باشد.

درخواست برای مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری به ۲  طریق امکانپذیر میباشد:

۱.مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری از طریق استان کبک کانادا

۲.مهاجرت به کانادا به روش سرمایه گذاری از طریق دولت فدرال کانادا

بطور کلی سرمایه گذار بایستی دارای سه شرط زیرباشد:

 

۱ .دارای حد اقل ۰۰۰/۶۰۰/۱دلار کانادا دارائی خالص. این دارائی میتواند شامل زمین و منزل واشیا دیگر باشد. توجه داشته باشید که هیچ لزوم یا اجباری برای اوردن این دارائی به کانادا نیست و این بستگی به تصمیم سرمایه گذار دارد .این دارائی میتواند در مورد دولت فدرال کلا متعلق به همسر باشد و در مورد ایالت کبک قسمتی از ان متعلق به همسر و یا حتی میشود بعنوان هدیه به سر مایه گذار هدیه شده باشد البته بشرط اینکه شش ماه از  تاریخ ان گذشته باشد.

۲.دارای تجربه مدیریت به مدت دوسال ظرف پنج سال گذشته. سرمایه گذار میتواند صاحب موسسه تولیدی یا خدماتی باشد و بتواند دفاتر سود وزیان و مالیاتی ومدارک افراد مستخدم خود را عرضه کند.یا اینکه مدیر شرکت یا سازمانی و یا قسمتی از یک شرکت یا موسسه ای را با حداقل دو نفر کارمند تما م وقت بعهده داشته باشد. در مورد ایالت کبک این شرط وسعت بیشتری یافته بطوریکه اقایان دکتر ها و دندان پزشکان و وکلا و بطور کلی صاحبان حرف میتوانند تحصیلات و تجربه و اجازه کار خودشان را بجای تجربه مدیریت جایگزین کنند.

۳.پس از گزینش از طرف دولت فدرال یا ایالت کبک سرمایه گذار بایستی یا مبلغ ۰۰۰/۸۰۰دلار کانادا را بدون بهره بمدت پنج سال تحت اختیار دولت فدرال یا ایالت کبک قرار دهد یا به یکی از بانکهای مورد اعتماد دولت اجازه دهد این مبلغ را بجای او وازیز کند و برای انجام این کاربانک مبلغی را حدود ۰۰۰/۱۸۰  دلار کانادا بعنوان بهره بانکی و سایر مخارج دریافت خواهدکرد .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *