چگونه اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت می شود

چگونه اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت می شود

آیا تاکنون به مهاجرت به پرتغال اندیشیده اید؟ چگونه اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت می شود؟ چه مدت طول میکشد اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت شود؟ چه شراطی وجود دارد تا اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت شود؟ چه مدارکی لازم است تا اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت شود ؟ در تحقیق حاضر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت می شود. پرتغال کیفیت بالایی از زندگی را ارائه می دهد. ازجمله تجارت مدرن، امکانات پزشکی، رویدادهای ورزشی آب و هوای گرم دانشگاه های پزشکی پرتغال دارای رتبه بندی بسیار خوبی می باشند، سهولت و جذابیت اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت در پرتغال باعث شده است که تعدادی زیادی از مردم متقاضی اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت این کشورشوند. افرادی که سن آنها بالای ۱۸ سال باشد و به مدت ۱۰ سال در پرتغال اقامت داشته باشند، به زبان پرتغالی تسلط داشته و حضور فعالی در اجتماعات ملی داشته باشند می توانند درخواست اخذ تابعیت پرتغال را دهند.

اخذ تابعیت در پرتغال

عضویت پرتغال در منطقه شینگن این مزیت را برای دارندگان ویزا پرتغال دارد که می توانند  آزادانه بدون کنترل مرزی به کشور های عضو شینگن سفر کنند بالا بودن کیفیت زندگی در پرتغال. ، امکانات پزشکی، رویدادهای ورزشی آب و هوای گرم دانشگاه های پزشکی با رتبه بندی بالا، سهولت و جذابیت اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت این ها خود از موارد مهمی است که باعث می شود افراد زیادی تقاضای اخذ تابعیت پرتغال راکنند.روشهای مختلفی برای اخذ تابعیت پرتغال وجود دارد از جمله: تولد، خون، فرزند خواندگی، جمله راه های اخذ تابعیت پرتغال می باشد. اخذ تابعیت پرتغال از طریق تقاضا به این صورت میباشد،:

اخذ تابعیت از طریق تولد

طفلی که والدین او خارجی ولی در پرتغال به دنیا آمده باشد، نمی تواند تابعیت پرتغال را کسب نماید مگر والدین او به طور قانونی به مدت ده سال در این کشور اقامت داشته باشند. البته این مدت ده سال برای والدینی که به طور رسمی تبعه کشوری باشند و به زبان پرتغالی مکالمه نمایند به شش سال کاهش می یابد. طفلی که از والدین پرتغالی باشد تبعه پرتغال می باشد حتی اگر در این کشور به دنیا نیامده باشد

اخذ تابعیت پرتغال از طریق ازدواج

کسانی که با اتباع کشور پرتغال ازدواج کرده باشند می توانند تابعیت پرتغال را کسب کنند البته مشروط بر آنکه به زبان پرتغالی آشنا و با آداب و رسوم اجتماعی این کشور هماهنگی داشته باشد.

اخذ تابعیت پرتغال از طریق فرزند خواندگی

فردی که توسط اتباع پرتغال به فرزند خواندگی انتخاب می شود می تواند تابعیت پرتغال را اخذ کند

اخذ تابعیت پرتغال از طریق تقاضا

در این مورد افرادی که سن آنها بالای ۱۸ سال باشد و به مدت ۱۰ سال در پرتغال اقامت داشته باشند، به زبان پرتغالی تسلط داشته و حضور فعالی در اجتماعات ملی داشته باشند می توانند درخواست تابعیت پرتغال را دهند..فرزندان زیر ۱۸ سال کسانی که تابعیت پرتغال را کسب می کنند می توانند درخواست تابعیت پرتغال را کنند.

اخذ تابعیت از طریق اقامت دائم

برای اینکه اشخاص بتوانند تقاضای اخذ اقامت دائم پرتغال را بدهند باید شرایطی را رعایت کنند، افرادی که تقاضای اقامت دائم پرتغال را کردند می توانند پس از ۶ سال برای گرفتن حق شهروندی اقدام کنند. دانستن زبان پرتغالی در حد پایه برای گرفتن حق شهروندی لازم می باشد . اشخاص برای در خواست اقامت دائم نباید حق شهروندی اتحادیه اروپا را داشته باشد، باید دارای پاسپورت معتبر و حداقل ۲۵ سال سن داشته باشد،سرمایه گذاری مبلغ ۳۵۰ هزار یورو قابل برگشت پس از ۶ سال بعلاوه سود سالیانه ۴ درصدی را دارا  باشند.

مزایای اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا از طریق پرتغال

اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا از طریق پرتغال مزایای بسیلری دارد از جمله این مزایا رسیدگیه ۳۰ روزه توسط دولت می باشد، درخواست کننده، همسر وی و وابستگان وی حق کار و اقامت در پرتغال رادارند و می توانند آزادانه به مناطق شینگن سفر کنند، محدودیتی در مورد ملیت وجود ندارد افراد با هر ملیتی می توانند تقاضای اخذ اقامت دائم پرتغال راکنند. محدودیتی برای سن و حداقل تحصیلات وجود ندارد، نیازی به مصاحبه ندارد، مالیات بر درآمد جهانی وجود ندارد، الزامی به دانستن زبان وجود ندارد، اشخاص ملزم هستند حداقل یک هفته در سال در پرتغال اقامت داشته باشند اینها  از جمله مزایای اخذ اقامت دائم پرتغال می باشد افرادی که تقاضای اقامت دائم پرتغال را کردند می توانند پس از ۶ سال برای گرفتن حق شهروندی اقدام کنند. دانستن زبان پرتغالی در حد پایه برای گرفتن حق شهروندی لازم می باشد..

راه های اخذ اقامت  پرتغال

روش هی مختلفی برای اخذ اقامت پرتغال وجود دارد، در زیر به چند نمونه آن اشاره می شود:

۱-اخذ اقامت از طریق خرید ملک: اقدام از طریق خرید ملک یکی از بهترین راه های اخذ اقامت پرتغال می باشد. این نوع از اقامت برای افرادی است که آپارتمان یا خانهای در پرتغال به ارزش ۵۰۰ هزار یورو خریداری نمایند امکان پذیر می باشد. این اشخاص می توانن پس از ۳ تا ۵ سال در خواست اقامت دائم پرتغال را نمایند..

  • اخذ اقامت از طریق ازدواج: این روش با ازدواج تبعه یک کشور با تبعه پرتغال صورت می گیرد.. از مواردی که در ازدواج در پرتغال باید ذکر گردد این چنین می باشد که طبق یک قانون عمومی شخصی که فرد در پرتغال با وی ازدواج نموده است باید هزینه های یک سال زندگی وی را در حسابی تامین نماید. در کشور مقصد هم یکسری قوانین وجود دارد که شخص با رعایت آن بعد از حداقل ۳ سال می تواند درخواست اقامت دائم نماید.
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری: برای اقامت از طریق سرمایه گذاری باید اشخاص دارای حداقل دارایی ۱۰۰۰۰۰۰ یورو باشند و این مبلغ را بایستی در بانک در کشور پرتغال سرمایه گذاری نمایند از این طریق اشخاص خواهند توانست اقامت کشور پرتغال را از طریق سرمایه گذاری بدست آورند، و به پرتغال مهاجرت کنند. همچنین با گذشت ۵ سال از این اقامت در صورت پا بر جا ماندن سرمایه گذاری اقامت دائم کشور پرتغال را بدست خواهند آورد. همچنین متقاضیان می توانند پس از اخذ اقامت اروپا برای دریافت پاسپورت پرتغال و دریافت تابعیت پرتغال اقدام نمایند.
  • اقامت از طریق تحصیل: در اقامت از طریق تحصیل هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد. داشتن مدرک زبان نیز الزامی نیست

 

نتیجه گیری

چگونه اقامت پرتغال تبدیل به تابعیت میشود.. کشور پرتغال به دلیل ارائه دادن کیفیت بالایی از زندگی در زمینه های مختلف  و عضویت در شینگن توجه افراد بسیاری را برای چگونگی تبدیل اقامت پرتغال به تابعیت به خود جلب کرده است. افرادی که سن آنها بالای ۱۸ سال باشد و به مدت ۱۰ سال در پرتغال اقامت داشته باشند می توانند درخواست اخذ تابعیت پرتغال را دهند. و نیز افرادی که تقاضای اقامت دائم پرتغال را کردند می توانند پس از ۶ سال برای اخذ تابعیت اقدام کنند.

الهام مطهری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *