مهاجرت تحصیلی به آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

تحصیل در امریکا جزو موضوعات بسیار پرطرفدار در این روزها می باشد. جهت مهاجرت تحصیلی به امریکا یا اخذ بورسیه تحصیلی امریکا شما می توانید به وب سایت دانشگاه های این کشور مراجعه نموده و اخذ اطلاعات فرمایید. اگر شما متقاضی مهاجرت تحصیلی به امریکا هستید، می توانید قواعد مهاجرت تحصیلی به امریکا را از دانشگاه های این کشور، سایت های معتبر دولتی این کشور اطلاعات را کسب نموده و سپس جهت فراهم کردن مدارک و اقدامات نهایی اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به امریکا  موضوعیست که ذهن بسیاری از جوانان دانشجو را در کل دنیا به سمت خود جذب کرده است، دارای مزایا و گاها معایبی نیز می باشد. در این مقاله سعی بر این داریم علاوه بر توضیحات در باب قوانین مهاجرت تحصیلی به امریکا ، امکانات مورد نظر برای زندگی دانشجویی را تشریح کرده است، همچنین از قواعد اصلی زندگی دانشجویی در امریکا مختصرا صحبت کنیم. همانطور که می دانید اقامت در امریکا و هزینه های تحصیل در امریکا همگی موضوعاتی هستند قابل بحث و در سایر صفحات وب سایت هم به عرض رساندیم، جهت کسب اطلاعات دقیق از اصول و قوانین اقدام برای مهاجرت تحصیلی به امریکا می توانید به گروه های مشاورین و وکلای حقوق بین الملل متخصص جهت اخذ مشاوره مراجعه نموده و پس از این که اطلاعات کامل دریافت نمودید سپس دست به اقدام نمایید. اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید و شهروند آمریکایی نیستید، قطعاً باید ویزای تحصیلی اخذ نمایید.

درخواست برای ویزای دانشجویی آمریکا ممکن است فرآیندی طولانی مدت باشد، بنابراین حتماً از قبل (حداقل ۳ تا ۵ ماه پیش از شروع مقطع یا دوره­ی تحصیلی خود) آمادگی لازم را داشته باشید. معمولاً چند مرحله جهت اخذ ویزای تحصیلی وجود دارد. این مراحل در هر کدام از سفارت­ها یا کنسولگری­های آمریکا فرق دارد بنابراین بسیار مهم است به وب­سایت کنسولگری یا سفارت محلی که قرار است درخواست دهید رجوع کنید و اطلاعات لازم را مطالعه بفرمایید.

به طور کلی دانشجویان آتی (prospective students) هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی آمریکا باید ۵ مرحله را طی کنند:

  1. برای یک برنامه­ی بازدیدکننده­ی تبادلی و دانشجویی (SEVP) در مدرسه­ای معتبر در آمریکا درخواست داده و پذیرفته شود (۶ تا ۱۲ ماه پیش از تحصیل در آمریکا).
  2. هزینه ­ی سیستم اطلاعات بازدیدکننده­ی تبادلی و دانشجویی (SEVIS) را پرداخت کند.
  3. تکمیل کردن درخواست ویزای دانشجویی آمریکا و ارسال عکس­های جدید خود.
  4. پرداخت هزینه­ی درخواست ویزا
  5. گرفتن قرار مصاحبه و شرکت در مصاحبه­ی درخواست ویزا

در ادامه توصیه­ هایی را در مورد هر یک از این ۵ مرحله با دقت مطالعه بفرمایید:

  1. به یک مؤسسه­ی معتبر SEVP درخواست بدهید

به عنوان یک دانشجوی بین­ المللی باید مطمئن شوید که مؤسسه و برنامه­ ای را که انتخاب می­کنید از نظر برنامه­ی بازدیدکننده­ی تبادلی و دانشجویی (SEVP) دولت آمریکا معتبر است و به رسمیت شناخته می­شود.اعتبار برنامه بسیار مهم است زیرا نشان می­دهد که مدرک شما در سایر دانشگاه­ها، انجمن­های تخصصی، کارفرماها و وزارت کشورها در سراسر جهان نیز تائید می­شود.

آمریکا برخلاف برخی کشورها دارای یک سیستم درخواست دانشگاهی متمرکز نیست، بنابراین شما مستلزم خواهید بود که جداگانه به مؤسسه­ ی مورد نظر خود درخواست بدهید. لازم است که شرایط مورد نیاز پذیرش هر مؤسسه را فراهم کنید و معمولاً از شما تقاضا خواهد شد که توانایی مالی خود را ثابت نمایید. به محض اینکه توسط مؤسسه پذیرفته شوید، دانشگاه شما را در سیستم SEVIS ثبت­نام خواهد کرد و سندی از سوی SEVIS به نام فرم L-20 (اگر واجد شرایط ویزای M یا F باشید) یا فرم DS-2019 (اگر واجد شرایط ویزای J باشید) برای شما ارسال خواهد شد.

SEVP دانشجویان بین­ المللی را در گروه­های ویزا M و F دسته­ بندی می­کند، در حالی که دپارتمان دولت (DoS) برنامه­های بازدیدکننده­ ی تبادلی و دانشجویان بین­ المللی را در گروه ویزا J دسته­ بندی می­کند. هم SEVP و هم DoS از سیستم SEVIS برای نظارت و رسیدگی به مؤسسات، برنامه­های بازدیدکننده­ ی تبادلی و دانشجویان بین­ المللی استفاده می­کنند.

  1. پرداخت هزینه­ ی SEVIS

شما باید حداقل ۳ روز پیش از ارسال درخواست برای ویزای آمریکا هزینه­ ی SEVIS را پرداخت نمایید. جهت پرداخت هزینه باید یک فرم کاغذی یا آنلاین را تکمیل کند. هر دو روش از طریق وب­سایت SEVP (the US Immigration and Customs Enforcement (ICE ممکن است. اطلاعات لازم را دقیقاً همانطور که در فرم l-20 یا DS-2019 است وارد نمایید. هنگام نوشتن هزینه­ی l-901 به خاطر داشته باشید که مبلغ برای دارندگان ویزا M/F 200 دلار آمریکا و برای دارندگان ویزای دانشجویی J 180 دلار آمریکا است.

آن دسته از دارندگان ویزا J که تحت عنوان مشاوران کمپ، مشاغل تبادلی یا تابستانی کار می­کنند به جای آن مبلغ ۳۵ دلار پرداخت می­کنند. این وب­سایت مراحل انواع مختلف پرداخت شامل دبیت کارت، کردیت کارت، چک، پول بین­المللی و پرداخت سریع اتحادیه غربی را شرح می­دهد. پس از پرداخت مبلغ می­توانید دوباره به وب­سایت رجوع کرده و وضعیت پرداخت خود را مشاهده نمایید. یک شخص سوم (مانند حامی شما) نیز می­تواند هزینه را پرداخت کند. اگر هزینه از جانب شما پرداخت می­شود باید رسید پرداخت را از شخص سوم دریافت نمایید.

در هر زمانی پس از پرداخت می­توانید یک تائید پرداخت از وب­سایت گرفته و چاپ کنید. هنگام مصاحبه­ ی ویزای دانشجویی آمریکا به این مدرک پرداخت هزینه نیاز خواهید داشت. اگر وضعیت غیرمهاجرتی خود را تغییر دهید یا اگر برای هر یک از مزایای مهاجرت آمریکا درخواست می­دهید، ممکن است نیاز شود که تائید پرداخت خود را به افسر ورودی آمریکا نشان بدهید.

  1. تکمیل کردن درخواست ویزای دانشجویی آمریکا

به محض اینکه فرم SEVIS خود را دریافت کرده و هزینه­ی SEVIS را پرداخت نمودید، می­توانید با سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود جهت درخواست ویزای دانشجویی آمریکا قرار بگذارید. بهتر است هرچه زودتر بدون توجه به تاریخ شروع برنامه­ی تحصیلی خود درخواست بدهید، زیرا طول زمان مراحل اخذ ویزا ممکن است متفاوت باشد. ویزای شما ممکن است ۱۲۰ روز پیش از تاریخ ورودتان به آمریکا صادر شود.

درخواست آنلاین ویزا: DS-160

در تمام موارد شما مستلزم خواهید بود که فرم درخواست ویزا آنلاین DS-160 را تکمیل نمایید. لازم است که محلی را که از آنجا قرار است درخواست بدهید انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام مدارک و اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم درخواست را دارا هستید. پس از انتخاب کردن و پاسخ دادن به یک پرسش امنیتی صفحات فرم برای شما باز خواهد شد. در بالای فرم ID درخواست خود را خواهید یافت. اگر لازم است که از بخش درخواست خارج شوید و دوباره بعداً به آن رجوع کنید، جهت باز کردن صفحه­ ی خود به این ID نیاز خواهید داشت.

اطلاعات شخصی لازم جهت تکمیل کردن فرم DS-160 عبارتند از:

  • نام و تاریخ تولد
  • نشانی و شماره تلفن
  • اطلاعات گذرنامه
  • اطلاعات برنامه­های سفر و همراهان سفر
  • اطلاعات سفر قبلی به آمریکا
  • مخاطب تماس شما در آمریکا
  • اطلاعات تحصیلی، کاری و خانواده
  • اطلاعات سلامت پزشکی، سوابق، امنیتی
  • ID شما در SEVIS و نشانی مدرسه یا برنامه ­ی آمریکا که قصد ثبت­ نام در آن را دارید (همانطور که در فرم DS-2019 یا l-20 چاپ شده است) همچنین لازم خواهد بود که یک عکس جدید مناسب از خودتان در فرمتی که در بخش شرایط عکس ذکر شده بارگذاری کنید. اگر نتوانستید عکس خود را بارگذاری کنید باید یک عکس چاپی تهیه کنید که با شرایط مصاحبه ­ی ویزا تطابق داشته باشد. حتماً به تمام پرسش­ها کامل و صحیح پاسخ دهید زیرا در صورت مرتکب شدن اشتباه ممکن است مجبور باشید دوباره قرار مصاحبه اخذ کنید. اگر هنگام تکمیل کردن فرم درخواست با مشکلی مواجه شدید می­توانید پاسخ پرسش خود را در وب­سایت travel.state.gov بیابید.

به محض اینکه فرم درخواست ویزا تکمیل می­شود، باید DS-160 را به صورت الکترونیک با کلیک کردن بر کلید «Sign Application» در انتها امضا نمایید. پس از بارگذاری درخواست شما یک صفحه­ ی تائید با یک بارکد، شماره بارکد و شماره ID درخواست برای شما ارسال خواهد که باید آن­ها را چاپ گرفته و همراه خود به قرار مصاحبه­ ی ویزا ببرید. لازم نیست کل درخواست را چاپ کنید.

  1. پرداخت هزینه­ی درخواست ویزا

هزینه­ ی درخواست ویزا نیز «Machine Readable Visa Fee» یا «MRV fee» نامیده می­شود. حتماً دستورالعمل­ های پرداخت هزینه در وب­سایت سفارت یا کنسولگری کشور خود را مطالعه بفرمایید زیرا ممکن روش­ها متفاوت باشد. ولی به طور کلی ۳ روش پرداخت هزینه­ ی درخواست ویزا وجود دارد. این هزینه غیرقابل انتقال و برگشت­ناپذیر است.

۳ روش به قرار زیر است:

  • پرداخت شخصاً در یک بانک تائید شده و معتبر
  • پرداخت تلفنی (یک شماره تائید پرداخت دریافت خواهید کرد)
  • آنلاین (در این روش باید رسید خود را چاپ کنید)

در طول تحقیقات و بررسی خود اگر با اصطلاح «visa issuance fee based on reciprocity» یا «هزینه­ی صدور ویزا براساس عمل متقابل» مواجه شدید نگران نباشید، این قسمت شامل متقاضیان ویزای F1، F2، M1، M2، J1 و J2 نمی­شود. هنگامی که در قرار مصاحبه­ی ویزای خود حاضر می­شوید رسید پرداخت هزینه­ی MRV از شما درخواست خواهد شد.

برخی متقاضیان ویزا J که در یک برنامه ­ی توسعه بین­المللی (USAID) در آژانسی آمریکایی یا در یک برنامه­ ی تبادل فرهنگ و آموزشی تأمین شده از سوی فدرال با شماره سریالی که ابتدای آن G-1، G-2، G-3 یا G-7 است شرکت می­کنند، مستلزم نخواهند بود که هزینه­ های رسیدگی به درخواست را پرداخت کنند.

  1. تنظیم قرار مصاحبه و حضور یافتن در جلسه­ ی مصاحبه ­ی ویزای دانشجویی آمریکا

آخرین مرحله­ ی اخذ ویزای دانشجویی ترتیب دادن یک مصاحبه و شرکت در قرار مصاحبه­ی ویزا است. شما می­توانید با تماس با نزدیک­ترین سفارت یا کنسولگری آمریکا به صورت آنلاین یا تلفنی این کار را انجام بدهید. در هر مورد باید ابتدا هزینه ­ی MRV را پرداخت نمایید زیرا ممکن است در جلسه­ی مصاحبه شماره­ی پرداخت هزینه ­ی MRV از شما درخواست شود.

روند درخواست ویزا تکمیل نمی­شود تااینکه شما در جلسه­ ی مصاحبه با افسر کنسولگری حاضر شوید. چنانچه لازم شد که قرار مصاحبه­ ی خود را در سفارت یا کنسولگری دیگری و متفاوت با سفارتی که درخواست ویزا دادید تنظیم کنید، هیچ نگران نشوید.  بارکد DS-160 برای بازیابی اطلاعات شما در هر سفارت یا کنسولگری آمریکا استفاده خواهد شد. ولی به خاطر بسپارید که درخواست ویزا در محلی خارج از محل اقامت دائم خود ممکن است مشکل باشد. زمان­های انتظار قرار مصاحبه با توجه به محل، فصل و نوع ویزا متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای مصاحبه­ ی ویزا

جهت اطمینان یافتن از تمام مدارک لازم برای قرار مصاحبه لطفاً به وب­سایت کنسولگری یا سفارتی که درخواست می­دهید رجوع کنید.

این مدارک ممکن است از قرار زیر باشد:

  • گذرنامه دارای حداقل ۶ ماه اعتبار پیش از تاریخ ورود شما به آمریکا. اگر بیش از یک فرد در گذرنامه­ ی شما شامل می­شود هر فردی که نیاز به ویزا دارد باید جداگانه درخواست بدهد. ممکن است لازم شود تمام گذرنامه­ های کنونی و قدیمی خود را نیز همراه داشته باشید.
  • فرم DS-2019 یا L-20 امضا شده­ی SEVIS (شامل فرم­های جداگانه برای فرزندان/همسر)
  • فرم DS-7002 (فقط برای متقاضیان ویزای کارآموزی و انترنی J-1)
  • رسید پرداخت هزینه­ ی SEVIS
  • صفحه­ی تائید درخواست DS-160 با شماره ID درخواست و بارکد
  • رسید تائید پرداخت هزینه MRV
  • کپی چاپ شده­ی نامه­ی قرار مصاحبه
  • ۱-۲ عکس در فرمت ذکر شده در بخش شرایط عکس. باید چاپ شده باشد.

به علاوه ممکن است لازم باشد مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

  • ریزنمرات و مدارک تحصیلی مؤسساتی که قبلاً از آن­ها فارغ ­التحصیل شده­اید
  • نمرات آزمون­های استاندارد مورد نیاز مؤسسه­ ی آموزشی: تافل، LSAT، جی آر ای، جی مت و غیره.
  • گواهی مالی نشان دهنده­ی توانایی مالی شما یا حامی­تان جهت پرداخت هزینه ­های شهریه، سفر و هزینه­های زندگی در طول اقامت در آمریکا.

همچنین می­توانید فهرستی از تمام مدارس و محل کار قبلی خود را نیز ارائه دهید.

برخی متقاضیان ممکن است لازم باشد مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

  • یک کپی از گواهی تولد یا ازدواج برای اثبات رابطه
  • یک کپی از ویزای متقاضی اصلی (F-1، M-1، ـ-۱) یا سند رسمی از USCIS تائید کننده­ی وضعیت متقاضی اصلی.
  • یک کپی از صفحه­ی اطلاعات شخصی گذرنامه­ های متقاضی اصلی.

حضور یافتن در قرار مصاحبه­ ی ویزا

بسیار مهم است که در قرار مصاحبه­ی ویزا خود سر موقع حاضر شوید. افرادی که دیر می­کنند ممکن است از آن­ها خواسته شود که قراری را برای روز دیگری تنظیم کنند. در بیشتر موارد فقط افرادی که از قبل قرار ملاقات داشته ­اند در داخل سفارت یا کنسولگری آمریکا پذیرفته می­شوند. استثناهایی نیز برای پدر و مادر افراد زیر ۱۸ سال، مترجمین و دستیاران افراد ناتوان وجود دارد. باید با کنسولگری یا سفارت مورد نظر خود تماس گرفته و نام پدر و مادر، مترجم یا دستیاری که قرار است همراه شما باشد را بدهید. هدف افسر کنسول­گری از مصاحبه­ی ویزا این است که آیا شما واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی هستید و اگر چنین باشد کدام نوع ویزا مناسب شما است.

آماده باشید که پرسش­های مربوط به کشور مبدأ، مهارت­های زبان انگلیسی، پیشینه­ی تحصیلی، برنامه ­ای که در آمریکا پذیرفته شده­اید و ضمانت مالی خود را پاسخ دهید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که درباره­ی برنامه­های خود برای پس از پایان تحصیلات توضیح دهید. ممکن است اسکن اثر انگشت شما به عنوان بخشی از مراحل درخواست گرفته شود. این مرحله معمولاً در مصاحبه­ی ویزای شما انجام می­شود.

پس از مصاحبه افسر کنسولگری به شما خواهد گفت که آیا درخواست شما نیاز به مراحل اداری بیشتری خواهد داشت، که این بدان معنی است که زمان بیشتری را برای اخذ ویزای خود باید منتظر بمانید. زمان­های انتظار بسته به کشور شما متفاوت خواهد بود. همچنین به شما اطلاع داده خواهد شد که چه زمانی و چگونه گذرنامه ­ی شما همراه ویزا به شما بازگردانده خواهد شد.

ویزاهای M-1 و F-1 ممکن است تا ۱۲۰ روز پیش از تاریخ شروع تحصیل شما صادر شود، ولی تا ۳ روز پیش از تاریخ شروع تحصیل خود اجازه­ ی ورود به آمریکا را نخواهید داشت. ویزاهای J-1 ممکن است در هر زمانی صادر شود. اگر پیش از ۳۰ روز می­خواهید وارد آمریکا شوید باید واجد شرایط اخذ ویزای بازدیدکننده باشید.

استفاده از ویزا

ازآنجا که هیچ تضمینی وجود ندارد که ویزای شما صادر شود بنابراین هیچ تصمیم جدی برای برنامه­ ی سفر خود نگیرید یا تا وقتی که ویزای خود را دریافت نکرده­اید بلیط نخرید. آگاه باشید که یک ویزای معتبر ورود شما به آمریکا را تضمین نمی­کند: فقط به شما اجازه می­دهد که به درگاه ورودی آمریکا سفر کرده و درخواست مجوز ورود به آمریکا را بدهید. مجوز ورود توسط «اداره حفاظت از مرزها CBP و وزارت امنیت داخلی و گمرک DHS» اعطا می­شود.

همیشه مدارک مربوط به ویزا خود را در کیف دستی خود همراه داشته باشید، زیرا شاید لازم باشد که در هر ورود آن­ها را نشان بدهید.

مدارکی که باید همراه داشته باشید عبارتند از:

  • گذرنامه
  • فرم SEVIS، L-20 یا DS-2019
  • گواهی ضمانت مالی
  • گواهی وضعیت دانشجویی (نظیر رسیدهای پرداخت شهریه و ریزنمرات)
  • نام و اطلاعات تماس شما برای مسئولین مدرسه­ ی مورد نظر، شامل یک شماره تماس ضروری ۲۴ ساعته از مؤسسه­ ی انتخابی خود.
  • اگر یک دانشجوی تبادلی هستید: نامه­ای از دانشگاهی مبدأ خود که نشان دهنده­ ی هدف و قصد شما برای بازگشت به دانشگاه مبدأ است.

هر بار که وارد آمریکا می­شوید باید فرم L-20 یا DS-2019 را همراه خود داشته باشید، اگر برای تعطیلات به خارج از آمریکا می­روید باید فرم SEVIS را برای ورود دوباره به کشور همراه خود داشته باشید.

ورود به آمریکا

اگر با هواپیما وارد آمریکا می­شوید لازم خواهد شد که فرم CF-6059 را نیز پیش از فرود در خاک آمریکا تکمیل نمایید. همچنین لازم خواهد شد که فرم l-94 سوابق ورود و خروج را نیز به صورت کاغذی یا آنلاین تکمیل کنید. ویزای دانشجویی شما تا تاریخی که روی ویزا ذکر شده اعتبار دارد. افسر CBP یک تاریخ جداگانه یا D/S (طول مدت وضعیت) را در فرم l-94 ثبت خواهد کرد. این تاریخی است که باید آمریکا را ترک کنید. حتی اگر ویزای شما در طول اقامت منقضی شود تا این تاریخ می­توانید در آمریکا سکونت داشته باشید.

ولی اگر شما با ویزایی که تاریخ انقضای آن گذشته است آمریکا را ترک کنید باید پیش از بازگشت و ادامه ­ی تحصیلات خود یک ویزای جدید اخذ نمایید. یک ویزای دانشجویی در آمریکا قابل تمدید یا صدور دوباره نیست و صدور دوباره ­ی آن باید در کنسولگری یا سفارت آمریکا در خارج از کشور انجام شود.

اگر یک فرم L-94 به شما داده می­شود تاریخ روی آن ذکر خواهد شد. اگر یک فرم الکترونیک L-94 داده می­شود، افسر CBP یک مهر پذیرش روی گذرنامه ­ی شما خواهد زد که l-94 الکترونیک شما را ثابت می­کند و D/S روی مهر دیده می­شود. اگر یک فرم کاغذی L-94 به شما داده می­شود اطمینان یابید که حتماً آن را درگذرنامه­ ی خود حفظ کنید زیرا لازم خواهد شد که هنگام ترک آمریکا آن را به مأمور CBP بازپس بدهید. اگر شما دارای فرم الکترونیک l-94 هستید، مأمور CBP خروج شما را با استفاده از نشان دادن اطلاعات سفر شما ثبت خواهد کرد.

شما باید به دفتر مربوطه در مؤسسه­ی خود گزارش دهید زیرا این دفتر مسئولیت دارد که به دانشجویان بین­المللی در طول ۳۰ روز پیش از تاریخ شروع دوره­ ی تحصیلی (که در فرم SEVIS L-20/DS-2019 ذکر شده) کمک­رسانی کند. این دفتر ممکن است دفتر خدمات بین­المللی، دفتر آموزش بین­ المللی، دفتر برنامه­ های بین­ المللی یا مشابه این­ها باشد. مسئول مدرسه با گزارش ورود شما به سیستم SEVIS به تحصیل شما در مدرسه یا دانشگاه و اقامت شما در آمریکا اعتبار می­دهد. این گزارش باید در طول ۳۰ روز انجام شود وگرنه اطلاعات ثبت شده­ی شما در SEVIS خود به خود باطل خواهد شد و ممکن است شما به عنوان یک تخطی­گر در آمریکا شناخته شوید. DSO همچنین می­تواند در مورد مسائلی نظیر بیمه به شما مشاوره دهد. از آنجا که آمریکا دارای سیستم بیمه­ ی اجتماعی نیست، خرید بیمه­ ی سلامت خصوصی جهت پوشش دادن درمان پزشکی خود یکی از الزامات ثبت­ نام در مؤسسه­ ای در آمریکا بشمار می­رود.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، مهاجرت تحصیلی به امریکا جزو پر طرفدارترین گزینه ها، جهت ادامه تحصیل در کشورهای خارجی است. البته این روزها به قدری متقاضی جهت مهاجرت تحصیلی به امریکا زیاد شده است که موجب گشته مقامات و مراجع مربوطه کمی با ذره بین بزرگتر  پرونده ها را بررسی نموده و حتی المقدور جلوی ورود بسیاری از افرادی که صلاحیت تحصیل در امریکا را ندارند بگیرند.اخذ تابعیت امریکا هدف خیلی از همین متقاضیان تحصیلی می باشد . اما مهاجرت تحصیلی به امریکا یا مهاجرت کاری به امریکا در همین راستا قواعد خاص خود را دارند که در صفحات مربوطه توضیح داده شده است. قوانین سرمایه گزاری در امریکا نیز به همین صورت می باشد. البته به طور کلی این مسیر دچار سختی هایی هم شده که اگر شما با یک وکیل مهاجرت به امریکا  بتوانید مشورت نمایید بهتر میتوانید تصمیم گیری نمایید.

 

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *