مهاجرت تحصیلی در کشور سنگاپور

مهاجرت تحصیلی در کشور سنگاپور

مقاله مهاجرت تحصیلی در  سنگاپور ، به شما عزیزان ارائه می گردد؛ در مقاله مهاجرت تحصیلی در سنگاپور ، ضمن ارائه ی اطلاعاتی جامع و کامل در باب سیستم آموزشی کشور سنگاپور، دوره های تحصیلی در سنگاپور، هزینه مهاجرت تحصیلی در سنگاپور ،  بورسیه در مهاجرت تحصیلی در سنگاپور ، مدارک لازم برای اخذ پذیرش، هزینه های زندگی سنگاپور، با بیان مطالبی ویژه در خصوص ویزای تحصیلی در مهاجرت تحصیلی  در سنگاپور ، به همه ی جوانب و ابعاد مهاجرت از طریق تحصیل در کشور سنگاپور می پردازیم. همکاری می کنند، سرنوشت خود را به دست فردایی طلایی بسپارید.

کشور سنگاپورکه یکی از پیشرفته ترین کشور ها در زمینه ی تحصیلات و آموزش است، در چند سال اخیر دستاوردهای  ارزشمندی را در نوآوری های جهانی کسب کرده است و چند دانشگاه آن در رنکینگ پانزده دانشگاه برتر جهان قرار دارند که علاوه بر کیفیت بالای کشور سنگاپور در زمینه ی تحصیل، شرایط بسیار مناسب و زیبایی برای زندگی نیز دارد.

مطالبی پیرامون رتبه علمی کشور سنگاپور:

  • رتبه هفتم در کسب نوآوری های جهانی در سال ۲۰۱۴
  • کسب رتبه دوم گزارش رقابت جهانی و انجمن اقتصادی جهانی سال ۲۰۱۵
  • کسب رنکینگ سوم رقابت جهانی IMD
  • در سنگاپور ۳۴ دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد که۲۸ دانشگاه آن خصوصی است و دانشگاه ملی آن دارای ۱۵رنکینگ برتر جهانی می باشد.

هزینه ی تحصیل:

هزینه های تحصیل در کشور سنگاپور، باتوجه به دانشگاهی که انتخاب می کنید، دولتی و خصوصی بودن آن و امتیاز، دانشگاه و رشته ی انتخابی به خصوص رشته های پزشکی و مهندسی بسیار متفاوت است، اما به طور کلی می توان گفت بین ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار سنگاپور شهریه ی دانشگاه شما خواهد بود، برای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی این هزینه بیشتر خواهد بود، اما خوشبختانه دانشگاه ها اغلب کمک هزینه هایی را برای دانشجویان خود درنظر می گیرند که با آن می توااند هزینه ی تحصیل خود را پوشش دهند. این کمک هزینه در صورتی به آنها داده خواهد شد که دانشجویان متعهد شوند به مدت سه سال در یک شرکت ثبت شده در سنگاپور، و دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی آن حداقل به مدت ۵ یا ۶ سال کار می کنند.

هزینه های زندگی

با توجه به اینکه سنگاپور در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در بهبود کیفیت های زندگی و همچنین تقویت اقتصاد خویش داشته است، جمعیت زیادی را به سوی خود جذب کرده است، لذا هزینه های زندگی در آنجا نیز رفته رقته به مراتب بالاتر رفت. اکنون و در حال حاضر هزینه های زندگی در کشور سنگاپور که شامل هزینه ی اجاره کردن خامه، آب برق و گاز، هزینه های حمل و نقل، پوشاک و خوراک و دیگر هزینه های ضروری زندگی به طور میانگین ۷ هزار دلار آمریکا در سال می باشد.

بورسیه ی تحصیلی

در کشور سنگاپور، در گذشته به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بورس تحصیلی اعطا می شد و دانشجویان بین المللی با دریافت آن هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش می دادند و مشکلی از این جهت نداشتند اما اکنون و امروزه با وجود درخواست بسیار زیاد و بالای دانشجویان بین المللی دیگر اعطای بورس برای دانشجویان فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد اگر نگوییم غیرممکن شده است، بسیار سخت شده و تنها به دانشجویان دکترا بورس اعطا می کنند و آن هم در صورت است که آنها رزومه ی تحصیلی بسیار خوب و تاثیرگذاری را از خود ارائه دهند.

ویزای تحصیلی کشور سنگاپور:

پذیرش تحصیلی:

برای گرفتن ویزای تحصیلی کشور سنگاپور به مانند تمامی کشور شما ابتدا باید پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های آن کشور را به عنوان یک دانشجوی بین المللی کسب کنید و آن درواقع پیش نیاز گرفتن ویزای تحصیلی شما خواهد بود؛ که به منظور آن در زمان مقرر و مشخص شده باید به سایت رسمی دانشگاه مورد نظرتان بروید، هزینه ای را برای رسیدگی به درخواستتان پرداخت و در قسمت درخواست پذیرش، تقاضای خود را مطرح می کنید و متعاقباً اطلاعات مورد نیاز آن ها را وارد و اسکن مدارکی که می خواهند را در هنگام تقاضا آپلود کنید.

پس از این اقدامات، دانشگاه مورد نظر درخواست شما را بررسی می کند و به آن پاسخ می گوید، در صورت دادن پاسخ اثباتی، نامه ی تاییدیه ی پذیرش برای شما ارسال خواهد شد، که با داشتن این تاییدیه ی پذیرش تحصیلی می توانید برای گرفتن ویزا به صورت آن لاین اقدام کنید.

در واقع درخواست ویزای تحصیلی شما به اداره بازرسی و مهاجرت سنگاپور (ICA) داده خواهد شد که لزوماً دو ماه قبل از این تیک تحصیلی دانشگاه مورد نظرتان است و شامل مدرکی دال بر آشنایی شما به زبان انگلیسی با توجه به مقدار نمره و مهارت لازم دانشگاه انتخابی تان، مدارک سال تحصیلی قبلی و تاییدیه ی پذیرش تحصیلی تان می باشد.

همه ی این فرآیند به صورت آنلاین انجام خواهد گرفت و شما با ورود به سیستمی که سولار نام دارد تمامی این اطلاعات را خواهید داد و با پر کردن فرم مورد نظر که سیستم در اختیار شما خواهد گذاشت، منتظر صدور ویزای تحصیلی خود خواهید ماند.

لازم به ذکر است که این در خواست نیز هزینه ای دارد و هزینه ی آن پرداخت ۳۰ دلار سنگاپور ( ۲۲ دلار آمریکا ) برای ارسال درخواست و پرداخت ۶۰  دلار سنگاپور ( ۴۳ دلار  آمریکا ) پس از صدور ویزا  خواهد بود.

البته این موضوع را نیز از نظر  دور نگه نداریم که کشور سنگاپور با توجه به افزایش درخواست هایی که برای دانشگاه های خود از سوی دانشجویان خارجی دارد و کیفیت بسیار بالای زندگی و امنیت و زیبایی آن، امروزه گرفتن پذیرش از این کشور کار آسانی نمی باشد اما موسسه MIE با افتخار اعلام می کند که در گرفتن پذیرش از دانشگاه های بسیار خوب و عالی این کشور شما را در سریع ترین وقت و با کیفیت ترین حالت ممکن همراهی خواهد کرد.

کار ضمن تحصیل در کشور سنگاپور:

دانشجویان در کشور سنگاپور در حین تحصیل خود، امکان کار پاره وقت را دارا می باشند، یعنی می توانند در مدت تحصیل خود ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و ویزای دانشجویی این امکان را به آنان خواهد داد.

کشور سنگاپور یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور است و با توجه به امکانات بالایی که در زمینه ی آرامش و امنیت برای زندگی دارد با کشور های انگلستان و آمریکا در زمینه ی تحصیلات رقابت می کند، کشور سنگاپور در جنوب آسیا یکی از کشور های بسیار کوچکی است که در جند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.از این رو افراد زیادی با هدف مهاجرت تحصیلی در سنگاپور  می باشند . بدون شک کشور سنگاپور مناسب ترین گزینه برای تحصیلات عالیه ی شما خواهد بود و از آنجا که مهاجرین زیادی را به خود اختصاص داده است مردمانش به انواع زبان های انگلیسی، چینی، مالایی و … تکلم می کنند و مذاهب بسیاری را نیز در خود پرورش داده است. با این وجود زبان انگلیسی به طور رسمی در  مدارس آنها تدریس می شود. این موارد از سایت رسمی دولت سنگاپور نوشته شده است که شما هم می توانید با مرجعه به آدرسی که در قسمت منابع آورده شده است خودتان آنها را مورد تدقیق قرار دهید.

بهار حمزه زاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *