مهاجرت کاری به اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا

آیا قصد مهاجرت کاری به اسپانیا دارید ؟  آیا از شرایط مهاجرت کاری به اسپانیا آگاهی دارید ؟

آیا با هر شرایط سنی و تحصیلی می توان برای مهاجرت کاری به اسپانیا اقدام نمود ؟

مهاجرت کاری به اسپانیا یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا است که هر ساله تعداد زیادی از افرادی که قصد مهاجرت دارند از این شیوه استفاده می نمایند. افرادی که مهاجرت کاری به اسپانیا را انتخاب می نمایند , باید به این نکته واقف باشند که در کشور اسپانیا به دلیل رکود اقتصادی یک مقدار کار به سختی پیدا می شود. افراد برای مهاجرت کاری به اسپانیا باید دارای شرایطی باشند که ما در این مقاله سعی بر شناساندن آن ها داریم . شما می توانید از راههای دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت تحصیلی  به اسپانیا ، مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به مهاجرت کاری به اسپانیا را از وکیل مهاجرت به اسپانیا جویا شوید .

 

پیدا کردن یک شغل در اسپانیا

پیدا کردن شغل در اسپانیا به عنوان یک مهاجر یک کار بسیار سخت می باشد و باید کسانی که اکنون مشغول به کار هستند, از شغل خود محافظت کرده تا آن را از دست ندهند . نرخ بیکاری در اسپانیا در سال ۲۰۱۳ به ۲۷ درصد رسید , اگرچه از این سال به بعد شرایط قدری بهبود یافت و و دوباره آن را در زمره کشور های بالای اتحادیه اروپا قرار داد , به نحوی که حتی افرادی هم که به دلیل رکود اقتصادی و بیکاری از اسپانیا خارج شده بودند , به دلیل مشوق های مالی دولت و شرایط بهتر در حال بازگشت به کشور خود هستند . سیاست های سختگیرانه این کشور در حمایت از حقوق کارگران باعث شده که کارگران یک اشتغال با دوام و تضمین شده داشته باشندشهروندان غیر اتحادیه اروپا نیاز به اجازه کار به صورت قانونی در اسپانیا دارند، در حالی که شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان منطقه اقتصادی اروپا به مجوز کار نیازی ندارد.

کسانی که شانس کافی برای تضمین اشتغال قبل از ورود به کشور اسپانیا را داشته باشند, از بحران دستیابی و پیدا کردن شغل جلوگیری کرده اند, اما کسانی که با یک job offer  یا یک پیشنهاد کاری به اسپانیا آمده اند, پس از گذشت مدت زمانی متوجه خواهند شد که مشکل تر از آن بوده است که آن ها پیش بینی کرده بودند.

افق چشم انداز کاری برای کسانی که به زبان اسپانیایی آشنا هستند بسیار روشن تر است. البته کسانی که با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند می توانند در زمینه های سازمان املاک و مستغلات ، شرکت های مسافرتی و تور اپراتورها مشغول به کار شوند. در غیر این صورت باید در یک دوره فشرده زبان انگلیسی در شرکت های خصوصی و موسسات زبان شرکت کند. به طور کلی، گردشگری و ساخت و ساز مهم ترین بخش های صنعتی اسپانیا و بهترین مناطق برای اشتغالهستند . این کشور همچنین از نظر تاریخی علاقه زیادی از کارآفرینانی که به دنبال به راه اندازی کسب و کار هستند را جلب کرده است.

فرآیند و مراحل مهاجرت کاری به اسپانیا

دریافت ویزای کار در کشور اسپانیا از چند طریق امکان پذیر است . یکی از روش های اخذ ویزای کار این است که فرد در کشور اسپانیا یک دعوت نامه کاری از یک شخص دارای شرایط که یک شرکت معتبر در اسپانیا دارد دریافت نماید که فرد نیز می بایست شرایط لازم را داشته باشد. همچنین یکی دیگر از شرط های لازم برای پذیرفته شدن ویزای کار این است که در آگهی پذیرفته شوید که این هم باید مراحلی را طی کند و آن هم به این قرار است که آن آگهی ابتدا ۳ ماه در داخل کشورمورد نظر و سپس ۳ماه  در اتحادیه اروپا  آگهی بشود و چنانچه شخص مورد نظربرای در اختیار گرفتن آن شغل پیدا نشد , از ایران یا کشورهای دیگر جذب نیرو شود و هنگامی که شخص در این آگهی پذیرفته شود , می تواند برای دریافت ویزا اقدام نماید. پیدا کردن کار فرما  و شغل درکشورهای اروپایی شرایط  خاص خود را دارد وکارفرما بعد از آگهی  شغل باید برای استخدام فرد متقاضی، حقوقی را نیز در نظر بگیرد که تمام هزینه های شخص و خانواده وی را در بر بگیرد.

بنابراین ویزای کار اسپانیا، امری حقوقی می باشد که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری شود و نیز فرد کارفرما در کشور اسپانیا باید توانایی این که بتواند اسپانسر شود را داشته باشد. بنابراین اقدام برای دریافت ویزای کار بدون داشتن اسپانسر کاری بسیار سخت و دشوار است. فرد متقاضی چنانچه مایل هست این روش را انتخاب کند, کل پروسه دریافت ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه  به طول می انجامد که شخص متقاضی می تواند پس از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال ) تقاضای دریافت اقامت دایم نماید و با قوانین فعلی این کار به آسانی مقدور است. دریافت ویزای کار روش های دیگری هم دارد ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص نیز ممکن است که در بعضی از کشور ها مانند استرالیا ، کانادا و دانمارک امکان پذیرمی باشد. این ویزا ویزای مهارت نامیده می شود . همچنین این ویزا در کشور های  مختلف متفاوت می باشد و در مورد کشور اسپانیا این موضوع در زمان فعلی در شرایط سختی است.

کار به عنوان یک کارگر فصلی در اسپانیا

برای فعالیت در شغل های فصلی در اسپانیا ، شما نیاز به دست آوردن اجازه کار و ویزای کاردارید.

با این حال ، علاوه بر این ،  نیاز به اثبات مواردی است که از شما خواسته شده است :

شما دارای یک مسکن مناسب باشید.

ثابت کنید که قادر هستید هزینه های سفر خود را تامین کنید.

ثابت کنید که پس ازاین که قرارداد فصلی  شما به پایان می رسد , شما به کشور خود باز خواهید گشت

 همچنین این مجوز تا زمانی که مدت قرارداد وجود دارد طول می کشد.

کارگران مستقل و آزاد در اسپانیا

اگر شما می خواهید برای کار به اسپانیا بیایید و به طور مستقل کار نمایید، شما باید برای اجازه کار از کنسولگری یا سفارت اسپانیایی در کشور خود داشته باشید. شما باید  اسناد و مدارک خاصی را ارائه دهید ، که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

طرح کسب و کار ( در صورت لزوم ).

شواهدی وجود داشته باشد که شما شرایط مالی مناسب برای سرمایه گذاری در آن  کشور و یا حمایت از خود را دارا باشید.

اثبات این که شما باید مهارت و یا تجربه انجام آن کار را داشته باشید .

هر گونه قرارداد و یا کمیسیون از شرکت .

مجوز و یا ثبت نام برای انجام کار مورد نیاز در اسپانیا .

اطلاعات در مورد پتانسیل برای ایجاد اشتغال در اسپانیا .

اجازه کار، که ممکن است به فعالیت ها و مکان خاص محدود باشند ، برای یک سال معتبر هستند و تجدید پذیر می باشند. پس از پنج سال شما می توانید برای اقامت بلند مدت اقدام نمایید. دانشجویان هم در طول هفته مجوز ۲۰ ساعت کار به صورت پاره وقت را دارند.

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان به این استنباط رسید که مهاجرت کاری به اسپانیا باید مطابق با شرایطی اقدام شود  , یعنی باید یا از طرف یک کارفرما پیشنهاد کاری وجود داشته باشد و یا خود وارد کشور شده و جستجوی کار را انجام دهد . ممکن است افرادی که برای مهاجرت کاری به اسپانیا اقدام می کنند , برای پیدا کردن شغل کمی دچار مشکل شوند. برای مهاجرت کاری به اسپانیا دانستن زبان انگلیسی یکی ازموارد مورد نیاز است , اما برای پیدا کردن زودتر شغل اگر زبان اسپانیایی بداند بهتر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری به اسپانیا می توانید به سایت های معتبر موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم  را در این زمینه به دست آورید .

 

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *