ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

کانادا هر ساله میزبان شمار قابل توجهی توریست و جهانگرد خارجی است. برای ورود به کانادا اخذ ویزای توریستی کانادا الزامی است. متقاضیانی که قصد اقدام برای ویزای توریستی کانادا را دارند باید شرایط و مدارک مشخصی را جهت ارائه به سفارت و اخذ ویزا تهیه نمایند. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه MIE نگارش شده فرایند صدور ویزای توریستی کانادا را بر اساس اداره مهاجرت کانادا تشریح خواهیم نمود. همچنین شرایط و مدارک اخذ ویزای توریستی کانادا، مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا، امکان تمدید یا تبدیل ویزای توریستی کانادا و سایر مقررات مربوط این نوع ویزا نیز بیان خواهد شد. لازم به ذکر است که ویزای توریستی کانادا ویزای اقامتی بلند مدت نیست و چنانچه شما متقاضی اخذ اقامت کانادا و یا اخذ تابعیت کانادا هستید می بایست طرق مهاجرتی و روش های اخذ اقامت کانادا مثل تحصیل در کانادا، اقامت کاری در کانادا و سرمایه گذاری در کانادا را با توجه به شرایط خود مورد بررسی قرار دهید. بعنوان مثال اگر شما متقاضی تحصیل در کانادا هستید باید در خصوص پذیرش دانشگاه و اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا اطلاعات داشته باشید و به همین ترتیب اقامت کاری نیاز به بررسی رزومه و شرایط و مدارک متقاضی دارد. به منظور ارزیابی دقیق و اخذ مشاوره در خصوص ویزای توریستی کانادا یا سایر طرق مهاجرت به کانادا به وکیل مهاجرت به کانادا مراجعه فرمایید و با دریافت اطلاعات تخصصی در این مورد تصمیم قطعی اتخاذ نمایید.

اکثر مسافرانی که قصد ورود به کانادا را دارند نیاز به داشتن یک سری موارد مثل eTA مجوز الکترونیکی سفر یا ویزا دارند. موارد زیر نیز از جمله مدارکی است که متقاضی می بایست آن ها را فراهم نماید:

  • مدارک مسافرتی معتبر مثل پاسپورت
  • نامه گواهی سلامت جسمی و روحی از پزشک
  • عدم سوء سابقه کیفری یا جزائم مرتبط با مهاجرت
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های اقامت در کانادا (بسته به زمان سفر و محل اسکان فرد مبالغ مذکور متفاوت خواهد بود) گردش حساب سه ماه اخیر متقاضی باید به سفارت ارائه شود.
  • متقاضی باید افسر ویزا را متقاعد نماید که پیش از پایان ویزای خود کانادا را ترک خواهد نمود به این منظور چنانچه شخصی بتواند سند ملک یا نامه اشتغال به کار/تحصیل از محل کار/تحصیل خود اخذ نماید تا حد زیادی از این مرحله عبور نموده است.
  • همچنین ممکن است نیاز به تست پزشکی و دعوتنامه از یکی از بستگان یا مرکز علمی آموزشی که در کانادا فعالیت می کند داشته باشید

در کنار موارد مورد نیاز اولیه که ذکر شد اکثر بازدیدکنندگان باید مجوز سفر الکترونیکی eTA نیز داشته باشند. از تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۵ مسافرینی که دارای پاسپورت کشورهای eTA هستند و از طریق هوایی وارد خاک کانادا می شوند تا ۵ سال می توانند در کانادا بمانند مگر اینکه پاسپورتشان منقضی شود. درخواست eTA راحت و ارزان است و هزینه آن ۷ دلار کانادا می باشد. زمان ارائه درخواست شما تنها چند دقیقه به طول خواهد انجامید و متقاضیان می توانند همان لحظه مجوز سفر خود را دریافت نمایند. اگر شما نیاز به eTA دارید باید:

  • هر چه سریع تر برای سفر خود برنامه ریزی کنید و کار را به لحظه آخر موکول ننمایید
  • با همان پاسپورتی که برای eTA اقدام کردید به کانادا سفر نمایید

 

درخواست eTA

اکثر متقاضیان سفر به کانادا مجوز سفر به کانادا را ظرف چند دقیقه طی یک ایمیل دریافت می کنند با این حال بعضی از درخواست هایی که نیاز به ارائه مدارک بیشتر دارد ممکن تا چند روز به طول بیانجامد. بهتر است پیش از رزرو یا خرید بلیط هواپیما و هتل درخواست eTA خود را به سرانجام برسانید.

eTA مدرکی است که برای دارنده خود مزایا و آثار حقوقی زیر را در بر دارد:

  • مدرک مورد نیاز ورود مسافران کشورهایی است که بدون نیاز به داشتن ویزا می توانند به کانادا سفر کنند
  • تا مدت ۵ سال یا تا زمانی که پاسپورت شما معتبر است اعتبار دارد.
  • به شما اجازه می دهد سفرهای متعدد به کانادا انجام دهید و تا ۶ ماه نیز اقامت داشته باشید.

مراحل درخواست به ترتیب زیر خواهد بود:

  1. پاسپورت و کارت اعتباری و سایر مدارک مورد نظر را آماده نمایید
  2. از طریق اینترنت فرم آنلاین درخواست را با اطلاعات شخصی خود و با دقت پر کنید
  3. ۷ دلار کانادا به عنوان هزینه تکمیل فرم پرداخت نمایید
  4. ایمیل پذیرش eTA خود را ظرف ۷۲ ساعت دریافت کنید. اکثر متقاضیان طی دقایقی بعد از انجام مراحل تاییدیه خود را دریافت می کنند.
  5. اگر نیاز به ارائه مدارک تکمیلی دیگری باشد طی یک ایمیل به شما ابلاغ خواهد شد.

افراد ذیل نمی توانند درخواست eTA بدهند:

  • شهروندان کانادا شامل شهروندانی که تابعیت دوگانه دارند.
  • دارندگان کارت اقامت دائم در کانادا
  • شهروندان ایالات متحده که اقامت دائم قانونی در ایالات متحده دارند.

شما نمی توانید طی فرایند eTA از مدارک زیر استفاده نمایید:

  • دارندگان مدارک مربوط به سفر برای پناهندگان
  • مدارک سفر صادر شده توسط سازمان ایالات متحده OAS
  • مدارک سفر صادر شده برای اتباع خارجی یا گذرنامه بیگانگان
  • دارندگان مجوز عبور خاص سازمان ملل

پرداخت های هزینه فرایند eTA باید به صورت مجزا صورت بگیرد به این ترتیب که برای یک خانواده ۳ نفره باید ۳ درخواست مجزا ارائه گردد. همچنین باید بلافاصله از فرم تایید شده خود پرینت تهیه نمایید. مجدداً تاکید می گردد که به جهت محدود بودن زمان ثبت و همچنین عدم امکان ذخیره فرم باید مدارک و اطلاعات خود را به درستی و با دقت وارد نمایید.

 

مراحل ثبت درخواست eTA

ابتدا شماره پاسپورت ۹ کاراکتری خود را در محل مربوطه وارد نمایید. عبارت سه حرفی که نشان دهنده کشور مبدا شما هست را انتخاب و وارد نمائید به عنوان مثال برای کشور ایران از IRN استفاده نمایید. نام و نام خانوادگی خود نام پدر و سال تولد خود به میلادی را وارد نمایید سپس اسکن عکس خود را در محل مربوطه بارگذاری نموده و درخواست خود را ارسال نمایید. مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای توریستی کانادا برای شهروندان ایرانی برابر استعلام از وبسایت اداره شهروندی و مهاجرت کانادا ۴۱ روز می باشد.

امید است مطالعه مقاله اخیر در باب ویزای توریستی کانادا سوالات شما را در خصوص اخذ این نوع ویزا پاسخ داده باشد. همچنانکه پیش تر نیز به عرض رسید ویزای توریستی کانادا اجازه اقامت دائمی برای فرد به همراه ندارد و بنابراین اگر خواهان اخذ اقامت کانادا هستید باید سایر طرق مهاجرت به کانادا (سرمایه گذاری در کانادا، اقامت از طریق تحصیل در کانادا، اقامت دائم از طریق کار در کانادا و…) را بررسی نمایید. این روش ها با توجه به شرایط شما ممکن است متفاوت باشد از این رو پیشنهاد می کنیم جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص اخذ اقامت کانادا با وکیل مهاجرت به کانادا مشورت نمایید و از قوانین کانادا در این زمینه آگاهی بیابید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *