اعزام دانشجو به هلند

اعزام دانشجو به هلند

اعزام دانشجو به هلند یکی از روشهای اخذ اقامت موقت تحصیلی در هلند می باشد و در این باب افراد متقاضی می توانند به واسطه اعزام دانشجو به هلند با شرایط و قوانین هلند آشنا شده و نسبت به دیگر طرق مهاجرتی به هلند اطلاع کسب نمایند.اعزام دانشجو به هلند دارای شرایط و قوانین خاصی است که در این مقاله به اختصار توضیح داده خواهد شد.مهاجرت تحصیلی به هلند و اعزام دانشجو به هلند یکی از راه های مهاجرتی است که افراد متقاضی اخذ اقامت دائم و نهایتا اخذ تابعیت هلند می توانند به واسطه این روش مهاجرتی به هدف دست یابند.تحصیل در هلند و اعزام دانشجو به هلند شرایطی را برای افراد دانشجو بوجود می آورد تا از شرایط و ضوابط بورسیه تحصیلی در هلند،تحصیل رایگان و هزینه تحصیلی مناسب در هلند برخوردار شوند.در این خصوص افرادی که در اندیشه مهاجرت و اقامت در هلند هستند و همچنین مشتاق ادامه تحصیل در هلند می باشند در صورت تمایل می توانند نسبت به شرایط و قوانین اعزام دانشجو به هلند از طریق مشاوران و وکیل مهاجرت به هلند به صورت اختصاصی و کامل مشاوره نمایند.

کشورهلند یکی از کشورها و مقاصد برجسته به لحاظ مهاجرت تحصیلی،کاری و سرمایه گذاری می باشد. بدین لحاظ این کشور می تواند برای ادامه تحصیل به لحاظ دارا بودن شرایط مناسب تحصیلی و دانشگاه های برتر و سطح بالای کیفی زندگی مقصد مناسبی برای افراد متقاضی باشد.کشور هلند با بیش از ۲۱۰۰ برنامه آموزشی و مطالعاتی در دانشگاه ها و کالج ها یکی از قطب های مهم تحصیلی در اروپا می باشد. کشور هلند در سال تحصیلی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ میزبان بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین المللی بود.این تعداد دانشجو شامل:

  • تعداد ۲۸٫۸۵۶ دانشجو از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شنگن(ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس)
  • تعداد ۸۰٫۲۲۲ دانشجو از کشورهای غیر اروپایی
  • تعداد ۲۹٫۸۱۰ دانشجو و دانش آموز در برنامه های آموزشی فنی حرفه ای و کارورزی مانند اراسموس

براساس رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در QS تعداد ۱۲ داشنگاه کشور هلند جز ۲۰۰دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند این بدین معنی است که سطح کیفی آموزش عالی در هلند از بالاترین کیفیت برخوردار است.تحصیل در دانشگاه های هلند به دو زبان آلمانی و انگلیسی انجام میشود.

هزینه زندگی و تحصیل در هلند

شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل در هلند به طور میانگین برای دانشجویان اروپایی در سال ۱۹۵۰یورو و هزینه تحصیل دانشجویان غیر اروپایی در سال در حدود ۶٫۰۰۰ الی ۱۵٫۰۰۰ یورو مقطع کارشناسی و همچنین ۸٫۰۰۰ الی ۲۰٫۰۰۰ یورو برای مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در هلند بسته به سبک زندگی هر فرد در ماه چیزی در حدود ۸۰۰ الی ۱۱۰۰ یورو می باشد که البته این هزینه شامل تمامی هزینه های زندگی خورد و خوراک،اجاره مسکن،رفت و آمد و دیگر هزینه های جانبی افراد می شود.

مقطع کارشناسی در هلند:

مقطع کارشناسی در هلند به مانند دیگر کشورها ۳الی ۴سال تحصیلی می باشد و این مهم را باید در نظر گرفت تحصیل در این مقطع در هلند به مانند بسیاری کشورها در اکثر دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی B1 می باشد و برخی دانشگاه های خصوصی نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی آیلتس ۶ را برای افراد متقاضی فراهم کرده اند. هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه ها در مقطع لیسانس سالیانه حدود ۶٫۰۰۰ تا ۱۵٫۰۰۰ یورو می باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند.داشتن دیپلم ۱۲ساله و معدل بالای ۱۴ یکی از ملزمات اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی برای افراد متقاضی می باشد.

مقطع کارشناسی ارشد در هلند

کارشناسی ارشد در هلند به مانند دیگر کشورها به مدت ۱ تا ۲ سال تحصیلی می باشد.تحصیل در این دوره مستلزم داشتن مدرک معتبر کارشناسی از دانشگاه های معتبر با حداقل معدل ۱۵ می باشد.تسلط به دو زبان انگلیسی حداقل ۶ یا آلمانی حداقل B2 برای ورود به دانشگاه های هلند الزامی می باشد. هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل سالانه مبلغی حدود ۸٫۰۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ می باشد.

مقطع دکترا در هلند

تحصیل در مقطع دکترا در هلند به مانند دیگر کشورها مستلزم اخذ تایید رزومه تحصیلی فرد متقاضی از سوی استاد راهنما در یکی از دانشگاه های هلند می باشد.تحصیل دکترا در هلند به دو روش انجام می شود:تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی و تحصیل بدون اخذ بورسیه تحصیلی.البته اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه بستگی به تایید استاد راهنما دارد در صورتی که فرد متقاضی رزومه تحصیلی ممتازی داشته باشد و مورد توجه استاد و دانشگاه مقصد قرار گیرد می تواند از بورسیه تحصیلی برخوردار شود که در این خصوص افراد باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های برتر به همراه ریز نمرات و معدل عالی
  • مدرک زبان آیلتس حداقل ۶٫۵ یا آلمانی B2
  • تایید رزومه تحصیلی از سوی استاد راهنما
  • دیگر مدارک بین المللی معتبر تایید شده

مدارک مورد نیاز اعزام دانشجو به هلند:

  • کپی و اصل مدارک تحصیلی دبیرستان و دانشگاه به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • توصیه نامه تایید شده استاد برای افراد فارغ التحصیل دانشگاهی (Recomendation letter)
  • نامه از محل اشتغال به کار و سوابق کاری
  • نمونه پروژه کاری برخی رشته های دانشگاهی مانند: معماری و هنر:دانشجویان فارغ التحصیل در رشته های معماری و هنر برای اخذ پذیرش دانشگاه باید نمونه کار از خود ارائه داده باشند.
  • اسکن گذرنامه
  • مدرک زبان به همراه کپی تایید شده آن
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • انگیزه نامه
  • نامه گردش حساب بانکی

کار پاره وقت دانشجویی در کشور هلند:

افراد متقاضی ادامه تحصیل در هلند می توانند حین تحصیل در دانشگاه های هلند به صورت پاره وقت مشغول به کار نیز باشند البته این مهم را باید در نظر گرفت ورود به بازار کار در کشور مقصد برای اکثر دانشجویان بسیار سخت است.کار پاره وقت می تواند بخش کوچکی از هزینه های تحصیل و زندگی افراد را پوشش دهد و دانشجویان بخشی از هزینه های خود را از پیش تهیه کرده باشند. بر اساس قوانین هلند به مانند دیگر کشورها دانشجویان بسته به مقطع تحصیلی از ۱۰ ساعت تا ۳۰ساعت اجازه کار دارند.حداقل و حداکثر حقوق دریافتی دانشجویان شاغل در هر ساعت در حدود ۷الی ۱۰ یورو(۲۴۰تا۳۰۰) می باشد و این حقوق نهایتا ۲۰ تا ۲۵ درصد از هزینه های افراد را پوشش میدهد.

با توجه به موارد ذکر شده در مقاله فوق در باب اعزام دانشجو به هلند و همچنین دیگر طرق مهاجرتی به هلند و همچنین مهاجرت تحصیلی به هلند و مهاجرت کاری،سرمایه گذاری در هلند و دیگر راه های اخذ اقامت و نهایتا اخذ تابعیت هلند که به واسطه مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به هلند امکان پذیر خواهد بود پیشنهاد میشود در خصوص اعزام دانشجو به هلند و قوانین هلند با مشاوران برتر و وکیل مهاجرت به هلند به صورت تخصصی مشاوره نمایید تا در پیشبرد اهداف شما کمک شایانی شود.

نگارنده:شهاب مرادی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *