شرایط و هزینه های زندگی در هلند

شرایط و هزینه های زندگی در هلند

هلند کشور زیبائی ها. کشوری که به داشتن جاذبه های طبیعی به خصوص گلهای لاله شهرت یافته است. همین امر سبب شده مهاجران بسیاری را از گوشه و کنار دنیا به خود جذب نماید. لذا بر آن شدیم در مقالۀ حاضر هر چند کوتاه و مختصر، شرایط و هزینه های زندگی در هلند را مورد بررسی قرار دهیم. زندگی در هلند با عنوان دروازه ای به روی اروپا شناخته شد است. این کشور با کشورهائی نظیر بلژیک، فرانسه و آلمان همسایه می باشد. میزان جمعیت در این کشور ۱۶٫۶ میلیون نفر می باشد و یکی از کشورها در اتحادیۀ اروپا محسوب می شود که از تراکم جمعیت برخوردار می باشد. شرایط و هزینه های زندگی در هلند با توجه به امکانات و شرایطی که برای شخص مهیا نموده است به نسبت معقول و مناسب می باشد. اما به منظور کسب اطلاعات جامع و کامل تر در خصوص شرایط و هزینه های زندگی در هلند و اطلاع از قوانین کشور هلند با وکیل مهاجرت که متخصص امر می باشند تماس حاصل نمائید تا به طور کامل شما را در خصوص شرایط و هزینه های زندگی در هلند مطلع سازند. اما پیش از آن بد نیست مقالۀ حاضر را که در خصوص شرایط و هزینه های زندگی در هلند تهیه و تکمیل شده است مطالعه نمائید.

 

مقدمه

هلند کشوری است که تبعۀ خارجی به راحتی در آن حس خانۀ خود را دارد. مردم هلند به طور کلی بسیار مهمان نواز می باشند و رفتاری دوستانه با تبعۀ خارجی دارند و در حقیقت زندگی در هلند می تواد بسیار خاص و تجربه ای شگفت انگیز باشد. اما در ادامه به منظور اطلاع از شرایط این کشور اطلاعات کوتاهی را در خصوص آب و هوا، زبان، مسکن و مدارس این کشور خواهیم پرداخت. اما در ابتدا:

آب و هوا

کشور هلند دارای آب و هوائی معتدل با تابستان هائی گرم و زمستانی نه چندان سرد می باشد. میانگین دما در این کشور گرم ترین حالت فصل سال بین ۲۴ تا ۳۰ درجه می باشد و در زمستان اغلب زیر صفر نمی باشد و به طور تقریبی درجۀ هوا در ماههای سرد سال ۵ درجۀ سانتیگراد می باشد. اما به هر روی میزان وزش باد دراین کشور تقریباً زیاد می باشد و اغلب هوا بارانی می باشد، به خصوص در ماه های سرد سال.

زبان

زبان رسم در هلند، هلندی می باشد. اما زبان هائی نظیر انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به طور گسترده ای از سوی ساکنان این کشور صحبت می شود و برایشان کاملاً قابل فهم و درک می باشد. مهاجرانی که تمایل به یادگیری زبان هلندی را دارند می توانند کرس های زبان را در این کشور بگذرانند که بزرگسالان در هر سنی می توانند در این کلاس ها شرکت نمایند و کلاس های مذکور از سوی شهرداری منطقه اداره و سازماندهی می شود. و معمولاً دوره های کلاسها به صورت فشرده برگزار می شوند.

هزینه های مسکن

هزینۀ اجارۀ مسکن در هلند در شهر لاهه، و بسته به منطقه ای که در آن می خواهید زندگی کنید، به طور تقریبی از ۹۰۰ یورو برای منزل کوچک آپارتمانی با دو اتاق خواب می باشد. و حدوداً ۵۰۰ یورو برای منزلی با حیاط کوچک و ۳ اتاق خواب. و آژانس های مسکن معمولاً کامیشنی برابر با ۶ الی ۸ درصد از هزینۀ اجارۀ مسکن را دریافت می کنند. اجاره به طور معمول همان ابتدا قابل پرداخت می باشد و معمولاً مبلغی به عنوان سپرده ( به میزان مبلغ اجارۀ یک ماه) نیاز هست که از سوی مستاجر پرداخت گردد. مبلغی که با عنوان سپرده پرداخت می گردد، پس از اینکه مدت زمان اجاره به خاتمه رسید قابل عودت به شخص می باشد.

NVM، انجمن کارگزاران املاک و مستغلات هلند می باشد که در حدود ۲۲۰۰ عضو دارد. اعضای این انجمن به طور تخصصی آموزش دیده و قابل اطمینان می باشند، همچنین توصیه های مالی را پیشنهاد و ارائه می نمایند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمنیه می توانید با شمارۀ تماسی که در ذیل ارائه می نمائیم تماس حاصل نمائید:

+۳۱ ۳۰ ۶۰۸ ۵۱۸۵

و در ادامه به تعدادی از آژانس های مسکن در این کشور اشاره خواهیم داشت که این آژانس ها همگی در منظقۀ لاهه واقع شده اند و شما را در زمینۀ خرید و اجارۀ ملک راهنمائی و هدایت خواهند کرد:

مدارس

در این بخش بر آن شدیم تا حدودی شما خوانندۀ گرامی را با شرایط مدارس در کشور هلند آشنا نمائیم. یکی از نکاتی که بسیار ذهن مهاجر را به خود معطوف می دارد این است که تحصیل در مدارس به چه زبانی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که در شهر لاهه تعداد بسیار بالائی از مدارس هستند که تحصیل در آنها به زبان انگلیسی می باشد. البته در کنار مدارس که به زبان انگلیسی می باشند، مدارسی هم هستند که زبان تحصیل آنها فرانسوی و آلمانی می باشند که باز اکثر در شهر لاهه مستقر می باشند. در ادامه تعدادی از مدارسی را که زبان تحصیل در آنها به زبان انگلیسی می باشد را خدمت شما عزیزان معرفی می نمائیم:

  • British Junior School (Age 3 to 11) / Tel: 31-70-3338111 / Fax: 31-70-3338100/ Email: info@britishschool.nl.
  • British Senior School in the Netherlands (Age 11-18) / Tel: 31-71-560 2222 / Fax: 31-71-560 2200/ Email: info@britishschool.nl / Web site: britishschool.nl.
  • American School of The Hague (Age 4 to 19) / Tel: 070-514 0113 / Fax: 31-70-511 2400/ Email: admissions@ash.nl / Web site: ash.nl.
  • Haagse Schoolvereeniging International Stream (Age 5 to 11) / Tel: 31-70-363 8531 / Fax: 31-70-346 3378.
  • The International School of The Hague (Age 4-18) / Tel: 31-70-328 1450 / Fax: 31-70-328 2049/ Email: admin@ishthehague.nl / Web site: ishthehague.nl.
  • Elckerlyc Montessori Primary School (Age 4 to 11) / Tel: 31-71-589 6861 / Fax: 31-71-589 2945.
  • French: (Age 2 to 18) / Lycee Français Vincent van Gogh / Tel: 31-70-358 7111 / Fax: 31-70-358 6009 / Email: ivangogh@bart.nl.
  • German: (Age 3 to 19) Deutsche Schule Den Haag / Van Bleiswijkstraat 125, 2582 LB The Hague / Tel: 31-70-354 9454 / Fax: 31-70-350 2959 / Email: dsdh@deutscheschule.nl / Web site: disdh.nl.

 

بیمۀ درمان

پیرو شرایط زندگی در هلند، در صورتیکه متقاضی بخواهد در خلال مدت زمان ۴ ماهه در کشور هلند اقامت داشته باشد، باید حتماً از بیمه های درمانی استفاده نماید و این امر اجباری می باشد. بیمۀ درمان اصلی کشور هلند، مراقبت های پزشکی عمومی را، نظیر ملاقات پزشک عمومی، مراجعه به بیمارستان و یا درمان های پایه ای دهان و دندان را تحت پوشش قرار خواهد داد. هزینۀ بیمه نیز از ماهی ۱۰۰ یورو در ماه آغاز می شود. اما بیمه هائی که هزینه های آنها کمتر باشد نیز وجود دارد که می توانید با جستجوی کوتاهی از آنها اطلاع پیدا نمائید. اما وب سایت هائی که در این خصوص می توانیم به شما ارائه نمائیم موارد زیر می باشد:

 

مشاغلی که مهاجرین می توانند به آن اشتغال داشته باشند و فرصت های شغلی

در صورتیکه شما تبعۀ کشور خارجی می باشید، بسیار مخاطره آمیز می باشد که بتوانید شغلی را بیابید. و اکثر مشاغلی که موجود می باشند به این صورت است که باید به زبان هلندی مسلط باشید و قواعد و قوانین سخت گیرانه ای در خصوص اشتغال به کار اتباع کشورهای خارجی وجود دارد. و یافتن شغل برای افرادی که مقیم کشور هلند می باشند، و همچنین در خصوص مشاغلی نظیر خرده فروشی، کار در رستوران و یا آموزش زبان های خارجی راحت تر می باشد.

بیشترین میزان استخدام در هلند در خدمات کارخانه ای می باشد و کمترین میزان مربوط به خدمات شغلی، خدمات رفاهی و درمانی، بخش های حمل و نقل و تجارت می باشد.

 

بررسی نکاتی در خصوص زندگی در هلند

در این بخش می پردازیم به نکاتی که بد نیست خر مهاجری اطلاعاتی در این خصوص بداند:

  • پیش از هز چیز بهتر است شرایط کشور و سپس شهری که می خواهید در آن اقامت داشته باشید بدانید.
  • افرادی که بیش از ۱۴ سال سن داشته باشند نیاز هست حتماً مدرک هویتی از خود ارائه نمایند.
  • اگر دارای فرزند می باشید حتماً مدرسه ای را که مناسب را وی می باشد را انتخاب نمائید.
  • خود را برای رویاروی با فرهنگی کاملاً جدید آماده نمائید.

 

هزینه های زندگی در کشور هلند

هزینه های زندگی یکی از دغدغه های اصلی در امر مهاجرت می باشد. اما همواره این امر را در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی با توجه به نوع و شیوه های زندگی متقاضی و شهری که می خواهید در آن اقامت داشته باشید متغییر و متفاوت می باشد به طور مثال شهر آمستردام گران ترین شهر در کشور هلند می باشد. اما در ادامه می پردازیم به هزینه ها در این کشور:

 

هزینه های خورد و خوراک

 

 

 

رستوران و خورد و خوراک

 

 

هزینه

 

غذا در رستوران های گران قیمت

 

۱۵ یورد

 

غذا برای دو نفر، در رستوران متوسط، برای ۳ پرس غذا

 

۶۰ یورد

 

یک پرس غذا به صورت کمبو در رستوران مک دونالد

 

۷ یورو

 

کاپوچینو

 

۲٫۶۰ یورو

 

کوکا، پپسی

 

۲٫۱۸ یورو

 

آب ۰٫۳۳ لیتری

 

۱٫۸۳ یورو

 

 

هزینه های مواد اولیه

 

 

مواد اولیه

 

 

هزینه

 

شیر ۱ لیتری

 

۰٫۹۰ یورو

 

یک قرص نان

 

۱٫۲۸ یورو

 

برنج ( یک کیلو گرم )

 

۱٫۶۰ یورو

 

یک شانه تخم مرغ

 

۲٫۱۰ یورو

 

یک سینۀ مرغ بدون استخوان بدون پوست

 

۶٫۹۲ یورو

 

گوشت ( یک کیلو گرم )

 

۱۲٫۵۰

 

سیب ( یک کیلو گرم )

 

۱٫۹۸

 

موز ( یک کیلو گرم )

 

۱٫۳۹ یورو

 

گوجه فرنگی ( یک کیلو )

 

۱٫۹۹ یورو

 

سیب زمینی ( یک کیلو )

 

۱٫۲۱

 

پیاز ( یک کیلو)

 

۱٫۲۱

 

کاهو

 

۰٫۹۷

 

آب ( یک بطری ۱٫۵ لیتری )

 

۰٫۹۲ یورو

 

یک بسته سیگار مارلبرو

 

۶٫۳۰ یورو

 

 

هزینه های حمل و نقل

 

 

حمل و نقل

 

 

 

هزینه

 

بلیت یک طرفۀ وسایل حمل نقلیۀ عمومی

 

۲٫۹۰ یورد

 

حمل و نقل یک ماهه

 

۷۵٫۰۰ یورو

 

تاکسی ( ورود اولیه )

 

۵٫۰۰ یورو

 

تاکسی یک کیلومتر

 

۲٫۱۰

 

 

هزینه های خدمات رفاهی ( یک ماهه )

 

 

خدمات رفاهی

 

 

هزینه

 

قبوض آب، برق، گرمایش، برای آپارتمان ۸۵ متری

 

۱۴۶٫۲۵ یورو

 

یک دقیقه صحبت با تلفن همراه

 

۰٫۱۴ یورو

 

اینترنت ۱۰ مگاپیکسل، کابل و یا به صورت ADSL

 

۲۶٫۲۹ یورو

 

 

هزینه های ورزش و تفریح

 

ورزش و تفریحات

 

هزینه

 

باشگاه ورزش برای یک ماه برای بزرگسالان

 

۲۶٫۴۰ یورو

 

هزینۀ زمین تنیس برای یک ساعت

 

۱۷٫۸۴ یورو

 

سینما، هزینۀ یک صندلی

 

۱۰٫۵۰

 

 

هزینۀ پوشاک و البسه

 

لباس و کفش

 

هزینه

 

یک شلوار جین

 

۸۱٫۵۳ یورو

 

لباس تابستانی از مغازهای زنجیره ای نظیر zara, h&m و غیره

 

۳۴٫۵۷ یورو

 

یک جفت کفش Nike

 

۸۸٫۲۲ یورو

 

یک جفت کفش چرم مردانه

 

۱۲۲٫۹۳ یورو

 

 

هزینه های اجاره برای یک ماه

 

اجارۀ یک ماهۀ مسکن

 

هزینه

 

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

 

 

 

۹۰۳٫۶۹ یورو

 

 

آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر

 

۶۸۰٫۱۰ یورو

 

آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

 

۱٫۵۱۹٫۷۵ یورو

 

آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر

 

۱٫۰۹۶٫۴۱ یورو

 

 

هزینۀ خرید مسکن

 

خرید آپارتمان

 

هزینه

 

 

قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز

 

۳٫۵۷۹٫۱۰ یورو

 

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر

 

۲٫۳۶۴٫۶۲ یورو

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا اطلاعاتی هر چند کوتاه در خصوص شرایط و هزینه های زندگی در هلند را خدمت شما عزیزان ارائه نمائیم. کشور هلند، همواره متقاضی بالائی را در امر مهاجرت داشته آن هم بنا به دلایل و شرایط مناسبی می باشد که این کشور برای اشخاص فراهم نموده است. بنابراین همواره در صدر کشورهائی می باشد که مدنظر مهاجرین می باشد. اما از جمله مسائلی که همواره ذهن مهاجر را به خود معطوف داشته مسئله شرایط و هزنیه های زندگی در هلند می باشد لذا بر آن شدیم که این مقاله را به این مسئله اختصاص دهیم. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات جامع و کامل تر در باب شرایط و هزینه های زندگی در هلند با وکیل مهاجرت که متخصص در این امر می باشند تماس حاصل نمائید.

نگارنده: جیران تاج بخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *