کار دانشجویی در هلند

کار دانشجویی در هلند

ادامه زندگی در کشور هلند امروزه در ذهن افراد بسیاری نقش بسته است. افراد به طرق مختلف می توانند وارد کشور هلند شوند. دانشجویان بسیار زیادی هستند که به کار دانشجویی در هلند فکر می کنند. افراد بسیار زیادی وجود دارند که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور هلند می شوند و به دنبال کار دانشجویی در هلند هستند. سوال مهم این است که آیا همه ی دانشجویان حق کار دانشجویی در هلند را دارند؟ محدودیت کار دانشجویی در هلند چقدر می باشد؟ از مهمترین موضوعاتی که افراد به فکر آن هستند کسب در آمد و چگونگی گذران زندگی است. سوال این است که آیا افراد با کار دانشجویی در هلند می توانند همه ی هزینه های خود را تامین نمایند؟ در پروسه ی مهاجرت باید تمام اطلاعات را داشته باشید در غیر اینصورت با مشکل رو برو خواهید شد.

همانطور که می دانید افراد می توانند با توجه به شرایط تحصیلی وارد کشور هلند شوند و در این کشور مشغول به تحصیل باشند. افراد دانشجو می توانند در حین تحصیل مشغول به کار شوند البته در نظر داشته باشید کار دانشجویی در هلند برای همه ی افراد در همه ی مقاطع یکسان نیست بلکه با توجه به مقطع تحصیلی و تایید کارفرما افراد زمان کار کردن و مشغول به کار شدنان در حین تحصیل متفاوت خواهد بود.

افراد  بسیار زیادی وجود دارند که فکر می کنند می توانند با کار کردن در حین تحصیل تمام هزینه های خود را تامین کنند افرادی که در حین تحصیل مشغول به کار می شوند می توانند نیمی از هزینه های خود تامین کنند البته این موضوع باز هم به زمان کار کردن مربوط خواهد شد و هرچه زمان بیشتری را برای کار کردن وقت بگذارید میزان در آمد بالاتری را خواهید داشت. افراد در زمان تحصیل در مقطع لیسانس اجازه ی ۱۰ ساعت کار، فوق لیسانس ۲۰ ساعت کار و مقطع دکترا ۳۰ ساعت کار را دارند که این میزان محدود به مقطع تحصیلی فرد می باشد. ممکن است دانشجو تمایل به کار کردن در حین تحصیل را نداشته باشند، البته کار کردن دانشجو از چند لحاظ به نفع خواهد بود. از مهمترین مورد کسب در آمد و تامین هزینه ها از جانب خود دانشجو می باشد. اگر دانشجو در زمان تحصیل مشغول به کار نشود می تواند در زمان تعطیلات و زمانی که مشغول به تحصیل نیست ۲ ماه به صورت کامل و تمام وقت مشغول به کار شود.

میزان در آمد افراد دانشجو در حین تحصیل: افراد دانشجو در حین تحصیل معمولا می توانند ساعتی ۸ تا ۱۰ یورو در آمد کسب نمایند. که این ساعات کاری می تواند با تایید کارفرما تا حدی بیشتر هم شود.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا افراد دانشجو اجازه کار در همه ی مشاغل را دارند؟ آیا عنوان کاری در زمان تحصیل مهم است؟ افراد اجازه ی هر کاری را نخواهند داشت. به طور کلی دو نوع کار جهت کار در کشور هلند وجود دارد که به کار سفید و سیاه یا به طور کلی کار قانونی و غیر قانونی تقسیم خواهد شد. به طور کلی افراد در کشور اجازه ی کار قانونی دارند و اگر مشغول به کار از طرق غیر قانونی شوند با مشکلات زیادی رو برو خواهند شد و از مهمترین موضوعات این است که ممکن است دولت هلند این افراد را از کشور بیرون نماید. پس به فکر کار غیر قانونی در کشور نباشید. کار قانونی و سفید کاری است که کارفرما فرد متقاضی را تایید نماید و فرد بتواند بدون مشکل مشغول به کار شود. اما این کار می تواند به صورت تمام وقت یا پاره وقت باشد. فرد دانشجو می تواند به صورت پاره وقت مشغول به تحصیل شود. و همانطور که در بالا ذکر شد زمان کار کردن کاملا متفاوت می باشد.

مالیات بر در آمد افراد حین تحصیل: افراد معمولا حقوق بالایی را در حین تحصیل دریافت نمی کنند اما طبق اطلاعات قبلی بهتر است بدانید افراد در حین تحصیل حقوق ۸ تا ۱۰ یورو را با کسر مالیات دریافت می کنند. در واقع در بیشتر مواقع افراد از دادن مالیات در حین تحصیل معاف خواهند بود. تحصیل در همه ی مقاطع در کشور هلند امکان پذیر می باشد اما افراد فقط در مقاطع دانشگاهی اجازه ی کار دارند. کشور هلند با توجه به دانشگاه های کاملا معتبر هر ساله شاهد ورود افراد زیادی به کشور می باشد. افراد می توانند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند که در مقاطع مختلف ارائه ی مدرک زبان کاملا متفاوت می باشد.

افراد برای ورود به دانشگاه های کشور هلند باید معدل بالای ۱۵ را ارائه نمایند در غیر اینصورت ممکن است برای ورود به دانشگاه های برتر با مشکل مواجه شوند. در حال حاضر اعتبار دانشگاه در جهت کسب ویزا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر فرد از دانشگاه معتبر پذیرش نگیرد متقابلا ویزا را دریافت نخواهد کرد و همینطور اگر از دانشگاه معتبر فارغ التحصیل نشود نمی تواند بعد از اتمام تحصیل کارهای معتبر و با حقوق بالا را دریافت نماید.

هزینه ی زندگی در کشور هلند:

هزینه ی زندگی هر فرد با توجه به شهر و علایق فرد کاملا متفاوت می باشد. در واقع هزینه ی هر فر با فرد دیگر کاملا متفاوت می باشد. عمده ی هزینه ی هر فرد، هزینه ی مسکن می باشد. حدودا هزینه ی هر فرد بدون همراه برای مدت یک سال ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو می باشد. اگر فرد با همراه وارد کشور شود هزینه ی بالاتری را پرداخت خواهد کرد البته به میزان ۱۰۰۰ یورو نیست این موضوع به این علت می باشد که افراد به علت مشترک بودن ملکشان هزینه ی پایین تری را نیاز خواهند داشت.

در نهایت بهتر است در رابطه با کار دانشجویی در هلند همه یاطلاعات را به دست آورید و بدانید افراد دانشجو با توجه به مقطع تحصیلی اجازه ی کار دانشجویی در هلند را دارند اما با کار کردن به صورت پاره وقت نمی توانند تمام هزینه های خود را تامین کنند و باید از طرف کشور خودشان تامین شوند. افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در کشور هلند را دارند باید از قبل در نظر داشته باشند به میزانی تمکن مالی داشته باشند که اگر با کار دانشجویی در هلند در آمد بالایی را به دست نیاوردند دچار مشکل نشوند. شما عزیزان می توانید از طریق وکیل مهاجرتی به کار دانشجویی در هلند اقدام نمایید. طبق اطلاعات ارائه شده شما عزیزان می توانید از طرقی همچون ویزای تحصیلی هلند، ویزای کاری به هلند اقدام نمایید و با ورود به کشور هلند آینده ی خود و اگر متاهل هستید آینده ی خود و افراد خانواده خود را تضمین نمایید. که این موضوع در ابتدا منجر به اخذ اقامت در هلند و بعد اخذ تابعیت هلند خواهد شد.

نگارنده: آرزو نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *