ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

در این مقاله برای شما ویزای تحصیلی هلند را توضیح می دهیم به اینصورت که مهاجرت در هلند دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله ی آنها ویزای تحصیلی هلند می باشد که افراد زیادی همه ساله از این طریق به کشور هلند مهاجرت نموده و برای اخذ ویزای تحصیلی هلند از وکیل مهاجرت به هلند کمک و راهنمایی های لازم را اخذ می نمایند و علاوه بر ویزای تحصیلی هلند تمایل  دارند تا مهاجرت کاری به هلند  ، سرمایه گذاری در هلند را نیز اقدام نمایند .به همین دلیل در این مقاله برای شما عزیزان ویزای تحصیلی هلند را توضیح می دهیم . اخذ ویزای تحصیلی در هلند چگونه می باشد ؟ مقاطع دانشگاهی در هلند چه می باشند و نحوه ی پذیرش آنها چگونه است ؟ زبان مورد نیاز برای تحصیل در هلند چیست ؟ مقاطع دانشگاهی در هلند چند ساله می باشند ؟ آیا می توان مقاطع دانشگاهی را زودتر از موعد به اتمام رساند ؟

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند

افراد برای اخذ ویزای تحصیلی هلند نیازمند یک سری شرایط خاصی می باشند که در قسمت ذیل به آن شرایط اشاره می شود :

۱-داشتن سن مناسب همراه با مقطع تحصیلی مناسب

۲- افراد برای اینکه بتوانند در کشور هلند ادامه ی تحصیل بدهند باید شرایط تحصیل در این کشور و همچنین میزان شهریه ی موجود در کشور هلند را بدانند

۳- افرادی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام می نمایند باید دیپلم دوازده ساله ی خود را  ارائه بدهند .

۴- همچنین افراد باید دارای مدرک زبان آلمانی B2 یا زبان انگلیسی آیلتس ۶ باشند

۵-همچنین بهتر است علاوه بر تحصیل به کار نیز بپردازند پس اگر مدارکی دال بر اینکه مهارت خاصی در رشته ای دارا می باشند را به همراه خود داشته باشند زیرا می توانند با استفاده از این مدارک کار پاره وقت دانشجویی اتخاد نمایند .

 

مقاطع تحصیلی در هلند

کشور هلند دارای مقاطع مختلف تحصیلی می باشد که شامل مدارس ، موسسا آموزش عالی ، دانشگاه می باشد . در دانشگاه ها مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس ، دکتری تدریس می شود .که معولا مقطع لیسانس در این کشور ۴ ساله می باشد .و حتی امکان دارد افراد بسیار زودتر این دوره را تحصیل نمایند یعنی به مدت ۳ سال تمام نمایند . افراد باید دارای دیپلم دوازده ساله باشند تا بتوانند وارد دانشگاه های کشور شوند . دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور ۲ سال می باشد اما دانشجویان می توانند این دوره را زودتر تمام کنند و در یک سال و نیم آن را تحصیل نمایند . مشخص است برای شروع تحصیل و اصلا برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی  ارشد علاوه بر مدارک ریز نمرات تحصیلی خود مدرک کارشناسی نیز نیاز می باشد. نام دیگر کارشناسی ارشد در این کشور دکترال می باشد و برای ورود به مقطع دکتری نیز علاوه بر ریز نمرات مدرک دکترال یا کارشناسی  ارشد  نیاز می باشد.

 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های هلند

باشد اما اینکه فرد برای تحصیل در هلند نیزامند فراگیری چه زبانی  می باشد در اینجا مورد بحث قرار می گیرد زیرا فرد برای ورود به دانشگاه های هلند باید آیلتس ۶ را داشته اما بهتر است بدانید در مقطع کارشناسی تمامی دروس فرد به زبان آلمانی تدریس می شود  پس بهتر است زبان آلمانی را نیز در کنار زبان انگلیسی فراگیرید . در ضمن بهتر است افراد تا سنین ۲۳ سال برای مقطع کارشناسی در هلند اقدام نموده زیرا پس از این سن این کشور به شما اجازه ی ورود در مقطع کارشناسی را نمی دهد .

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترال در دانشگاه های هلند

دوره ی کارشناسی ارشد همانطور که می دانید در اغلب کشورها دو ساله می باشد البته افراد می توانند در کشور هلند آن را زودتر نیز به اتمام برسانند زیرا این کشور راه مساعدی را برای پیشرفت افراد در زمینه ی تحصیل گشوده است و زمینه ی علمی بسیار بالایی را دارا می باشد . در مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند دروس به دو زبان انگلیسی ، آلمانی تدریس می شود و افرادی که می خواهند به زبان آلمانی تدریس نمایند باید مدرک b2  را برای ورود به کشور بدانند .

 

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاههای هلند

بهتر است بدانید مقطع دکتری در کشور هلند نوعی شغل محسوب می شود زیرا  در قدم اول افراد باید دکتر و استاد راهنمای خود را انتخاب نمایند تا این استاد بر روی کار آنها نظارت نماید . و افراد استادیار محسوب شده و کارهای پژوهشی انجام و حقوق دریافت می نمایند .همه ساله افراد زیادی برای اخذ بورسیه در کشور هلند اقدام می نمایند که البته باید برای این امر افراد شرایط فوق العاده ای را دارا باشند که در قسمت زیر به تمامی آنها اشاره می شود .

 

کار پاره وقت در کشور هلند

افراد می توانند در کشور هلند علاوه بر تحصیل به کار دانشجویی نیز بپردازند و این کار دانشجویی  در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت و در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت در مقطع دکتری ۳۰ ساعت می باشد لازم به ذکر می باشد افراد در مقطع دکتری در حین تحصیل نیز نوعی کار انجام اده و حقوق دریافت می نمایند . و همچنین افراد پس از پایان تحصیلات در کشور هلند می توانند به صورت فول تایم یا تمام وقت کار نمایند .

 

اخذ بورسیه در دانشگاه های هلند

در کشور هلند اخذ بورسیه فقط در مقطع دکتری اقدام می پذیرد و امکان اخذ بورس در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی وجود نداردو بهتر است بدانید اخذ بورسیه در این کشور دارای شرایطی می باشد دکه عبارتند از : داتشن آیتلس ۶٫۵ تا ۷ – مدارک معتبر بین المللی دال بر اینکه این فرد مدارکی معتبر در زمینه ی فعالیت و رشته ی خود را دارا می باشد – داشتن مقاله ی isi-  معدل بالا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس .

 

مقایسه ی نحوه ی اعطای بورسیه در کشورهای مختلف با یکدیگر

بهتر است بدانید نحوه ی اعطای بورسیه در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد در کشور هایی بر اساس اینکه افراد جهان سوم می باشند به آنها بورسیه تعلق می گیرد مانند کشور ایتالیا که دارای دو نوع بورسیه می باشد که ۱- بورسیه ی استانی ۲- بورسیه ی دکترا که این بورس ها به راحتی به افراد تعلق می گیرند زیرا شرایط فوق العاده ای را برای اعطای این بورسیه ها برای افراد در نظر نگرفته اند اما در کشورهایی نظیر کانادا و هلند بسیار روی بورسیه اهمیت داده و اعطای بورسیه را بر اساس شرایط عالی فرد در نظر می گیرند که فرد همانطور که گفته شد باید جزو بهترین ها بوده تا تحصیل او بورسیه شود البته در کشور کانادا در تمامی مقاطع افراد بورسیه می شوند اما در کشور هلند افراد فقط در مقطع دکتری بورسیه می شوند .

 

 

مدارک و شرایط مورد نیاز برای تحصیل در کشور هلند :

مدرک گذرنامه و کپی تمام صفحات آن

مدارک درسی در مقاطع گذرانده شده به همراه ریز نمرات با ترجمه و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

اگر فرد دارای سابقه ی کاری نیز می باشد که مرتبط با رشته ی تحصیلی وی بوده اراده ی سابقه ی کار

توضیه نامه از دو استاد

نمونه ی کار یا port folio برای افرادی که در رشته ی هنر تحصیل کرده اند

رزومه فرد

انگیزه نامه

مدرک زبان فرد

 

درنهایت می توان گفت در کشورهای مختلف می توان برای ویزای تحصیلی  اقدام نمود اما باید برای این امر تمامی شرایط سنجیده شود به دلیل شرایط فو ق العاده ای که کشور هلند دارا می باشد همه ساله افراد زیادی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی هلند می نمایند و در این راه از وکیل مهاجرت به هلند نیز کمک می گیرند مهاجرت به هلند دارای انواع مختلفی می باشد از جمله  مهاجرت کاری به هلند و سرمایه گذاری در هلند اما بسیاری از افراد ویزای تحصیلی هلند را انتخاب می نمایند و سعی می نمایند به پیشرفت تحصیلی خود در کنار مهاجرت فکر کنند. در این مقاله برای شما عزیزان در مورد ویزای تحصیلی هلند توضیحاتی ارائه شد و شما می توانید از طریق وکیل مهاجرت به هلند نیز تمامی اطلاعات لازم را در مورد ویزای تحصیلی هلند اخذ نمایید .

 

 

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *