سرمایه گذاری در اسلوونی

سرمایه گذاری در اسلوونی

امروزه سرمایه گذاری در اسلوونی به اولین انتخاب سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی از اقصی نقاط جهان تبدیل شده است. بواسطه موقعیت جغرافیایی ویژه این کشور سرمایه گذاری در اسلوونی طرحی است که متقاضیان بسیاری در پی کسب اطلاعات در خصوص آن می باشند. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه MIE نگاشته شده قوانین سرمایه گذاری در اسلوونی را برای شما تشریح خواهیم نمود علاوه بر بررسی قوانین اسلوونی آثار سرمایه گذاری در اسلوونی از طریق ثبت شرکت دراسلوونی نیز توضیح داده خواهد شد. پیشنهاد می شود به جهت پیچیده بودن فرایند اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلوونی به وکیل مهاجرت به اسلوونی مراجعه فرمایید و با استفاده از مقررات مهاجرتی بهترین تصمیم را اتخاذ فرمایید. ضمناً سایر طرق مهاجرت و اخذ اقامت در اسلوونی مثل اقامت کاری در اسلوونی و یا اخذ پذیرش از دانشگاه و مهاجرت از طریق تحصیل در اسلوونی نیز از جمله روش های مناسب مهاجرت به اسلوونی می باشند که با مراجعه به کارشناس مجرب این حوزه می توانید از قوانین و مقررات آن مطلع شوید.

اسلوونی یک کشور اروپایی مرکزی توسعه یافته است که عضو اتحادیه اروپا موافقتنامه شنگن می باشد. اسلوونی با کشورهای اتريش،‌ مجارستان، ایتالیا و کرواسی هم مرز است و از مزایای این کشور برای سرمایه گذاری موقعیت استراتژیک این کشور و دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپاست و به واسطه همین موقعیت مناسب اکثر شرکت های اروپایی یک پایگاه در این کشور ایجاد می کنند. این کشور دارای تعداد قابل توجهی نیروی کار متخصص ارزان و آموزش دیده است. قوانین حمایتی دولت اسلوونی از سرمایه گذاران خارجی نیز دلیل دیگری برای انتخاب این کشور به عنوان محل سرمایه گذاری است.

برای سرمایه گذاری در اسلوونی براساس قوانین موجود متقاضیان بایستی اقدام به راه اندازی و یا خرید یک شرکت تجاری نمایند. ارزش دارایی سرمایه گذاری که قصد دارد در اسلوونی بیزینسی راه اندازی کند می بایست حداقل ۱۰۰ هزار یورو باشد با این سرمایه می توان شرکتی را در اسلوونی راه اندازی نمود و یا شرکتی در حال فعالیتی را خریداری کرد سرمایه گذاری شما ممکن در بخش‌های اصلی مانند خودروسازی فن آوری اطلاعات، کشاورزی، فلزات، مواد شیمیایی، انرژی، دارو و غیره باشد ویزایی که به افراد سرمایه‌گذار تعلق میگیره ویزای بلند مدت تایپ D می باشد. بر اساس قانون تجارت و قانون شرکت ها، شرکتها در اسلوونی به چند دسته تقسیم می شوند: شرکت های عمومی و دولتی، شرکتهای خصوصی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی و شرکت‌های دولتی اروپایی. اکثر شرکت ها در اروپا و به صورت شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی ایجاد می شوند شرکت‌های خصوصی نیز عموماً فعالیت های تجاری انحصاری انجام می‌دهند.

قوانین شرکتها انواع شرکت و از نظر حجم سرمایه و تعداد کارکنان تعریف نموده است:

– شرکت‌های خرد که اعضا و کارمندان آن کمتر از ۱۰ نیروی کار باشند و ضمناً درآمد سالیانه آن کمتر از ۷۰۰ هزار یورو باشد و ارزش دارایی شرکت زیر ۳۵۰ هزار یورو باشد

– شرکت های کوچک که کارکنان آن کمتر از ۵۰ نفر باشند، درآمد سالیانه آن کمتر از ۸ میلیون یورو باشد و ارزش دارایی آن کمتر از ۴ میلیون یورو باشد.

– شرکت های متوسط که کارکنان آن کمتر از ۲۵۰ نفر باشند، درآمد سالیانه آن کمتر از ۴۰ میلیون یورو باشد و ارزش دارایی آن کمتر از ۲۰ میلیون یورو باشد.

– شرکت های بزرگ که کارکنان آن بیشتر از ۲۵۰ نفر باشند، درآمد سالیانه آن بیشتر از ۴۰ میلیون یورو باشد و ارزش دارایی آن بیشتر از ۲۰ میلیون یورو باشد. نهادهای دولتی، بورس و مرکز ارواق قرضه و شرکتهای تولیدی بین المللی نمونه شرکت های بزرگ هستند.

حداقل سهام برای راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود ۷۵۰۰ یورو می باشد و هر یک از شرکا حداقل ۵۰ یورو باید پرداخت نمایند و قبل از ثبت قانونی شرکت حداقل ۲۵ درصد از سهم هر سهامدار می بایست بصورت نقدی پرداخت شود تا این مبلغ به ۷۵۰۰ یورو برسد. دارایی شخصی که قصد اقدام برای این طرح را دارد باید ۱۰۰ هزار یورو باشد.

اولین گام برای اتباع خارجی برای ثبت شرکت در اسلوونی طراحی برنامه کسب و کار و بعبارتی بیزینس پلن می باشد که می بایست براساس رزومه تحصیلی یا کاری فرد و یا پتانسیل کشور اسلوونی به راه اندازی شرکت مربوطه باشد. در ادامه مهمترین نکته انتخاب نام تجاری است که طبق فرایند خاصی صورت می گیرد. پس از این نوبت به دریافت کد مالیات اسلوونی است که می بایستی طی این مراحل انجام شود. اولاً باید فرم DR-02 رای برای اخذ این کد تکمیل نماید سپس فرد می بایست کپی مدارک شناسایی خود را بصورت ضمیمه به فرم ارسال ‌کند زمانی که کد مالیاتی اخذ شد فرد می تواند به اسلوونی ورود نموده و حساب خود را راه اندازی نموده و شرکت رسماً شروع به فعالیت می نماید تا بعد از آن برای اخذ ویزا اقدام کند.

برای فرایند ویزا مدارک موجود به صورت ترجمه شده به سفارت ارائه می شود و بعلاوه مدارکی دال بر تمکن مالی متقاضی برای اقامت در اسلوونی شامل گردش حساب مالی به مبلغ ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو مورد نیاز خواهد بود. از مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری در اسلوونی این است که خانوده فرد متقاضی (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) نیز می توانند به همراه او اقامت این کشور را داشته باشند و از حقوق شهروندی بهره مند شوند. اجازه اقامتی که به فرد و همراهان وی داده می شود بصورت یکساله خواهد بود. به منظور تمدید اقامت متقاضی می بایست به سه طریق در این مسیر گام بردارد. اول اینکه با استخدام یک نفر نیروی کار بومی به مدت ۶ ماه و پرداخت حقوق به وی به مبلغ ۱۲ هزار یورو اقامت خود را تمدید نماید. روش دوم خرید ملک یا تجهیزات به نام شرکت و به ارزش ۵۰ هزار یورو می باشد و نهایتاً در صورتی که شرکت به طور  ماهیانه ۱۰ هزار یورو درآمد داشته باشد و شرکت طی ۶ ماه ۶۰ هزار یورو درآمد داشته باشد و مالیات مربوطه را پرداخت نماید اقامت وی قابل تمدید خواهد بود.

به طور کلی سرمایه گذاری در اسلوونی از طریق ثبت شرکت روشی مناسب برای سرمایه گذاران و تجار برای اخذ اقامت اسلوونی تلقی می شود. در کنار اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلوونی راه های دیگری مثل اقامت کاری در اسلوونی یا اقامت تحصیلی در اسلوونی نیز روش های اخذ اقامت در این کشور هستند. بهتر است برای تکمیل اطلاعات و یا اقدام در این عرصه از راهنمایی وکیل مهاجرت به اسلوونی استفاده نمایید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *