بورسیه تحصیلی در بلاروس

بورسیه تحصیلی در بلاروس

امروزه افراد زیادی برای ادامه ی تحصیل وارد کشور بلاروس می شوند اما برای این افراد اخذ بورسیه تحصیلی در بلاروس در اولویت می باشد. مطلبی که در اینجا ایجاد می شود این است که آیا همه ی افراد می توانند جهت اخذ بورسیه تحصیلی در بلاروس اقدام نمایند؟ شرایط و مدارک اخذ بورسیه تحصیلی در بلاروس چیست؟ همانطور که می دانید برای ادامه ی تحصیل و همچنین دریافت بورسیه تحصیلی در بلاروس شرایطی وجود دارد که باید از آن مطلع باشید تا بتوانید تصمیم گیری کنید به علت اینکه در هر کشور و هر دانشگاه شرایط متفاوتی برای بورس در نظر گرفته می شود همینطور بورسیه تحصیلی در بلاروس که شرایط خاصی را به همراه خواهد داشت.

افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در کشور های دیگر را دارند می توانند کشور بلاروس را جهت ادامه ی تحصیل انتخاب نمابند. دانشگاه های کشور بلاروس جزء دانشگاه هایی هستند که از هزینه ی پایینی برخوردار می باشند و افراد زیادی به فکر ادامه ی تحصیل در بلاروس هستند. ممکن است متقاضیان به فکر کمک هزینه ی تحصیلی و اخذ بورسیه باشند که در این حالت می توانند روی بورسیه در بلاروس حساب باز کنند. برای اخذ بورسیه هم می توان برای نهاد های دولتی و هم نهاد های خصوصی اقدام نمود و بورسیه دریافت کرد.

انواع بورس در بلاروس:

بورس ملی بلاروس: این نوع بورس از طریق دولت و موسسات آموزشی به افراد ارائه می شود. این نوع بورس برای مدت یک سال به فرد داده می شود. افرادی که قصد اخذ بورس ملی را در ایران دارند باید تا ۱۷ دسامبر در خواست خود را بفرستند در غیر این صورت فرصت را برای سال جاری از دست می دهند. بورس غیر انتفاعی و سازمان های تجاری: این بورس از طریق سازمان های تجاری اعطا خواهد شد. بورس تحصیلی مایکل Smurfit MBA می باشد. هدف از این نوع بورس قبول دانشجویان با سطح علمی بالاست. نوع بعدی leakey foundation  می باشد که برای دانشجویان در کشور های توسعه یافته می باشد که قصد ادامه ی تحصیل در کشور های دیگر را دارند.

بورس تحصیلی ریاست جمهوری: این نوع بورس برای فارغ التحصیلان آموزش عالی در بلاروس می باشد. در واقع اگر فردی قصد اقدام از کشور دیگری را داشته باشد نمی تواند جهت اخذ این بورس اقدام کند. در واقع این بورس برای افرادی که مقطع لیسانس خود را از دانشگاه های معتبر بلاروس اخذ کرده اند ارائه خواهد شد. این نوع بورس متقاضیان زیادی را به سمت خود کشانده است. در واقع رقابت سختی بین افراد تحصیل کرده ایجاد خواهد شد. دو شیوه جهت تمدید اخذ بورسیه وجود دارد: بورس های بلند مدت و بورس کوتاه مدت که هر کدام شرایط خاص خود را دارد.

در بورس بلند مدت باید تایید یک دانشگاه یا موسسه را داشته باشید. همچنین دانشجو باید در خواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. البته از مهمترین موضوعات این است که دانشجو باید یک رزومه ی کامل از خود ارائه نماید و وضعیت خود را به دانشگاه مورد نظر بیان کند در صورتی که دانشگاه تایید نمود می تواند جهت تمدید اقدام نماید. در بورس های کوتاه مدت امکان تمدید وجود ندارد و باید فرد بعد از اتمام تحصیل به کشور خود برگردد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی بلاروس

  • رزومه ی فرد به صورت کامل ( میزان تحصیلات به صورت کامل، تجربه ی کاری فرد، دوره های آموزشی ارائه شده، مهارت هایی که کسب کرده است، طی کردن دوره های تحقیقاتی و … ) البته رزومه ی فرد باید کامل و طوری باشد که دانشگاه های کشور بلروس تایید می نمایند که این موضوع از طریق وکلا و حقوق دانان با اطمینان بیشتری انجام می پذیرد.
  • ارائه ی مدارک تحصیلی به همراه ترجمه ( ترجمه به زبان انگلیسی و یا روسی ) با توجه به نیاز سفارت و قبول دانشگاه باید ترجمه شود.
  • ارائه ی sop یا انگیزه نامه در واقع در این انگیزه نامه متقاضی باید انگیزه ی خود را از انتخاب کشور بلاروس اعلام نماید.
  • ارائه ی مدرک زبان انگلیسی یا روسی
  • ارائه ی مدارک هویتی ( پاسپورت – شناسنامه ) پاسپورت فرد اعتبار کافی و لازم را داشته باشد.
  • ارائه ی عکس متقاضی
  • ارائه ی معرفی نامه از استادان قبلی مبنی بر فعالیت و رضایت از دانشجو

به طور کلی برای شما عزیزان در مورد تحصیل در بلاروس توضیح خواهیم داد تا بتوانید در رابطه با تحصیل در رشته های دیگر و یا حتی بدون دریافت بورس اطلاعات به دست آورید. تحصیل در بلاروس در رشته های مختلف انجام خواهد شد. رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و مهندسی انجام می گیرد. تحصیل هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی انجام خواهد گرفت. اما در نظر داشته باشید افراد به هر زبانی که تحصیل نمایند در ابتدا و ورود به کشور نیاز به مدرک زبان نخواهند داشت. اما برای ورود و ادامه ی تحصیل در ابتدا باید یک دوره ی ۹ ماهه و یا پاتفک را بگذرانند و در صورت قبولی وارد مقطع لیسانس شوند. هزینه ی تحصیل از ۱۵۰۰ دلار به بالا می باشد. همینطور دوره ی پاتفک از ۲۵۰۰ دلار شروع خواهد شد. البته اگر دوره به زبان انگلیسی باشد از ۴۵۰۰ دلار شروع خواهد شد. البته هزینه ها در دوره ی پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی متفاوت خواهد بود. این موضوع که افراد می توانند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند برای دانشجویان بسیار ارزشمند و قابل اهمیت خواهد بود. البته انتخاب زبان بر عهده ی دانشجو و علاقه ی اوست و هیچ اجباری جهت انتخاب وجود ندارد.

در نهایت بهتر است در رابطه با بورسیه تحصیلی در بلاروس اطلاعات به دست آورید و در نهایت تصمیم گیری کنید. برای اخذ بورسیه تحصیلی در بلاروس شرایط و مدارک خاصی مورد نیاز می باشد که در بالا برای شما عزیزان به طور کامل توضبح داده شده است. اما در نظر داشته باشید تحصیل در بلاروس از هزینه ی پایینی بر خوردار خواهد بود و افراد در رشته های مختلف می توانند جهت ادامه ی تحصیل اقدام نمایند. اگر قصد دریافت بورس از کشور بلاروس را دارید حتما در جریان باشید در پروسه ی بورسیه تحصیلی در بلاروس از وکلا و حقوق دانان کمک بگیرید.

 

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *