ویزای کار اوکراین

ویزای کار اوکراین:

آیا به ویزای کار اوکراین می اندیشید؟ شرایط ویزای کار اوکراین چگونه است؟ آیا می توان ویزای کار اوکراین را به راحتی اخذ کرد؟ آیا می توان با اخذ ویزای کار اوکراین اقامت و تابعیت اوکراین را اخذ کرد؟ اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید می توانید با اخذ ویزای کار اوکراین به اوکراین مهاجرت نمایید و از این طریق به اقامت و تابعیت اوکراین دست یابید. در مورد ویزای کار اوکراین می توان اینگونه بیان کرد که اخذ ویزای کار اوکراین می تواند برای فرد متقاضی محاسنی را در بر داشته باشد از جمله حسن های ویزای کار این است که فرد متقاضی می تواند هم حقوق مناسب را دریافت نماید و هم اقامت و تابعیت اوکراین را از این طریق بدست آورد. ما در این مقاله بر آن شدیم تا در مورد ویزای کار اوکراین برای شما عزیزان نکاتی را بیان نماییم و به سوالات متعدد شما در مورد ویزای کار اوکراین پاسخ دهیم. همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به اوکراین را دارند که می توانند از طرق متفاوتی برای مهاجرت به اوکراین اقدام نمایند که یکی از راههای مهاجرت به اوکراین از طریق ویزای کار اوکراین می باشد که افراد می توانند از این طریق به اقامت و تابعیت اوکراین دست یابند.

شرایط اخذ ویزای کار اوکراین:

فرد متقاضی ویزای کار اوکراین برای اخذ این ویزا باید در ابتدا یک job offer داشته باشد تا بتواند این نوع ویزا را اخذ نماید.  کار فرمای اوکراینی باید به مدت ۳ کار مورد نظر را در اوکراین آگهی نماید و فرد متقاضی کار در اوکراین یافت نشود سپس فرد متقاضی کار در اوکراین می تواند کار مورد نظر را دریافت نماید و به کار در اوکراین بپردازد.

کشور اوکراین همانند دیگر کشورها دارای ۳ نوع توافق کاری می باشد:

۱: توافق کاری بلند و نامحدود: این نوع توافق معمولا به صورت شفاهی آغاز می شود و باید توافقی مبنی بر کار بلند و نا محدود فرد وجود داشته باشد.

۲: توافق کاری بلند و ثابت: در این قرداد باید تمامی موارد برای کارمندان ذکر شود مواردی مثل تاریخ شروع کار، وظایف کارمندان و . . . . .

۳: توافق کاری خاص پروژه: در این قرارداد کارمندان موظف هستند یک دوره ۳ ماهه کار آموزی را بگذرانند و در صورتی که با شرایط کار موافق بودند قرارداد کار را امضا نمایند و کار مورد نظر را انجام دهند.

روش های استخدام افراد در اوکراین:

۱: استخدام فرد متقاضی بر اساس پیشنهاد کاری در اوکراین:

در اینجا نکته ای که وجود دارد این است که اگر کارفرمایی قصد پیشنهاد کاری در اوکراین به یک تبعه ی خارجی را دارد باید به مدت ۳ ماه در اوکراین آگهی نماید و در صورتی که فرد متقاضی کار در اوکراین یافت نشود می تواند پیشنهاد کار در اوکراین را به فرد خارجی دهد تا بتواند در اوکراین کار مورد نظر را دریافت نمایند و به کار و فعالیت بپردازد.

۲: ثبت شرکت توسط یک فرد خارج از اوکراین به عنوان سهامدار شرکت:

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که ثبت شرکت در اوکراین منجر به اقامت و یا حتی اجازه کار برای فرد خارجی نخواهد شد اما فرد خارجی در صورتی می تواند اجازه کار را دریافت نماید که به عنوان سهامدار شرکت معرفی شود و دارای امتیازاتی باشد همچنین مدیریت شرکت را بر عهده داشته باشد که در این صورت می تواند به عنوان یکی از کارمندان در این شرکت مشغول به کار شود.

۳: اشتغال به کار در یک شرکت و یا دفتر نمایندگی یک شرکت:

دفتر نمایندگی یک شرکت در اوکراین که توسط افراد خارجی اداره می شود دارای امتیازاتی می باشد چنین شرکتی می تواند از نیروی کار خارجی بهره مند شود و نیروی کار خارجی را به کار بگیرد در این صورت افراد خارجی که قصد اخذ ویزای کار اوکراین را دارند به راحتی می توانند در اوکراین کار مورد نظر خود را بیابند و وارد بازار کار شوند.

شرایط کار و ساعات کاری در اوکراین:

هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را برای کار و همچنین ساعات کاری دارد که کشور اوکراین نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. ساعات کاری در کشور اوکراین به شرح زیر است:

ساعت کار برای کارمندان در اوکراین در هفته بیش از ۴۰ ساعت خواهد بود. همچنین ساعت کار برای افراد ۱۶ تا ۱۸ سال در هفته ۳۶ ساعت خواهد بود. در اینجا نکته مهمی که وجود دارد این است که افراد در اوکراین می توانند اضافه کاری نیز انجام دهند که مدت اضافه کاری در اوکراین در سال در حدود ۱۲۰ ساعت می باشد. افراد در صورتی که تمایل دارند در اوکراین اضافه کاری نمایند کار فرمایان موظف هستند حقوق و مزایای افراد را پرداخت نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اوکراین:

۱: پاسپورت فرد متقاضی اخذ ویزای کار اوکراین که مدت اعتبار آن کمتر از ۶ ماه نباشد.

۲: چند قطعه عکس از فرد متقاضی اخذ ویزای کار اوکراین

۳: فرم درخواست کار در اوکراین از طرف یک کارفرمای اوکراینی

۴: بیمه نامه سلامت فرد متقاضی اخذ ویزای کار اوکراین

۵: نامه تمکن مالی شخص متقاضی ویزای کار اوکراین.

اخذ ویزای کار اوکراین و اشتغال به کار اتباع خارجی در اوکراین:

پس از سپری شدن مراحلی که در بالا به آن پرداخته شد اتباع خارجی در صورتی می توانند در اوکراین مشغول به کار شوند که کارفرما قبل از عقد قرارداد باید یک مجوز از اداره کار که توسط مرکز اشتغال به کار اوکراین صادر می شود نشان دهد  و همچنین باید اثبات نماید که فرد مورد نظر برای کار در اوکراین وجود ندارد تا بتواند کارمند خارجی را وارد بازار کار اوکراین نماید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که اجازه کار در اوکراین برای اتباع خارجی به صورت یک ساله می باشد و پس از درخواست کارمند قابل افزایش خواهد بود.

اخذ اقامت و تابعیت اوکراین از طریق ویزای کار اوکراین:

اگر فردی قصد اخذ اقامت و تابعیت اوکراین را دارد می تواند از طریق ویزای کار اوکراین اقدام نماید و پس از ورود به خاک اوکراین و ایجاد کسب و کار مناسب می تواند اقامت و تابعیت اوکراین را از این طریق اخذ نماید.

در کل بهتر است بدانید که برای مهاجرت به اوکراین راههای متعددی وجود دارد که افراد می توانند اقدام نمایند و به اقامت و تابعیت اوکراین دست یابند که یکی از بهترین راههای مهاجرت به اوکراین اخذ ویزای کار اوکراین می باشد که افراد با اخذ ویزای کار اوکراین  هم حقوق و مزایای مناسب را دریافت می کنند و هم اقامت و تابعیت اوکراین را بدست می آورند. علاوه بر اخذ ویزای کار اوکراین می توانید از طرق دیگر مانند مهاجرت تحصیلی به اکراین و یا سرمایه گذاری در اوکراین نیز اقدام نمایید و به اقامت و تابعیت اوکراین دست یابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسات حقوقی مراجعه نمایید و اطلاعات لازم در زمینه ویزای کار اوکراین را بدست آورید همچنین می توانید از وکیل مهاجرت به اوکراین بهره ببرید و اطلاعات کاملی در مورد مهاجرت به اوکراین همچنین اخذ ویزای کار اوکراین بدست آورید.

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *