ثبت شرکت در بلاروس

ثبت شرکت در بلاروس :

همانطور که میدانید کشور بلاروس عضو اتحادیه CIS می باشد . خرج و مخارج وهزینه های زندگی در کشور بلاروس به نسبت سایر کشورها کم هزینه و پایین است . ثبت شرکت در بلاروس مورد توجه افراد زیادی درسراسر دنیا قرار گرفته است . ثبت شرکت در بلاروس به دلیل مخارج پایین زندگی و تحصیل مکان مناسبی برای ثبت شرکت محسوب می شود . دولت بلاروس از متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در بلاروس را دارند حمایت های مالی می کند . ثبت شرکت در بلاروس به نسبت سایر کشور های اروپایی بهتر و کم ریسک تر می باشد و همین دلیل باعث محبوبیت  ثبت شرکت در بلاروس شده است . اگر قصد ثبت شرکت در بلاروس  را دارید بهتر است  قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم را انجام دهید .

ثبت شرکت در بلاروس چگونه می باشد؟ شرایط ثبت شرکت در بلاروس به چه صورت میباشد؟ آیا ویزای ثبت شرکت در بلاروس به اقامت دائم تبدیل میشود؟ ویزای های ثبت شرکت در بلاروس چند نوع هستند؟ آیا میتوان از طریق ویزای سرمایه گذاری به کشور بلاروس مهاجرت کرد؟

 

در سال ۱۹۹۱ کشور بلاروس از اتحاد جماهیر شوروی جدا شد و یک حکومت مستقل را ایجاد کرد . از آن پس کشور بلاروس رشد اقتصادی بسیار بالایی پیدا کرد . در خصوص سرمایه گذاری وثبت شرکت توسط خارجی ها بانک های بلاروس خدمات زیادی را در اختیار مشتریان قرار می دهند . و با اعطای وام در پروژه های سرمایه گذاری ، ساخت وساز و صنایع کشاورزی در گسترش سرمایه گذاری های خارجی کمک می کند . بانک های بازرگانی بلاروس به طور خود مختار کار می کنند ونماینده تعداد زیادی از بانک های خارجی در کشورهای دیگر می باشند . سازمان های بین المللی که کشور بلاروس در آن ها عضو می باشد می توان به سازمان های : سرمایه پولی بین المللی ، سازمان بانک جهانی ، بانک توسعه و نوسازی اروپا اشاره کرد .

ثیت شرکت در بلاروس :

در کشور بلاروس سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کلیه پروژه های بین المللی امکان پذیر می باشد به غیر از سرمایه گذاری در بخش تولید سلاح ، مواد مخدر  ومواد سمی . متقاضیان سرمایه گذاری در بلاروس می توانند شرکت های حقوقی به عنوان شعب شرکت خود که توسط نمایندگان شان اداره می شود را با سرمایه های خارجی ایجاد کنند . بنابراین دولت بلاروس  برای متقاضیان سرمایه گذاری در بلاروس یه سری امتیازات و اولویت ها در مورد همکاری های دوجانبه مفید ارائه می دهد . سیستم حقوقی خاص بلاروس امکان سرمایه گذاری های رایگان را در منطقه های اقتصادی کوچک و بزرگ ، مناطق روستایی و پارک های فناوری  برای متقاضیان سرمایه گذاری در بلاروس ایجاد می نماید .

مدت زمانی که طول می کشد شرکت در بلاروس ثبت شود حدودا یک هفته می باشد و در طی این یک هفته می بایست اساسنامه شرکت ثبت شده و گواهی ثبت آن مهر و تایید دولتی شود . بعد از اینکه شرکت در بلاروس ثبت شد شخص می بایست برای افتتاح حساب ودریافت مدارکش اقدام نماید . البته هیچ محدودیتی برای افتتاح حساب در بانک های بلاروس وجود ندارد . همچنین پرداخت مالیات شرکت ثبت شده در کشور بلاروس به این صورت می باشد که شخص متقاضی می بایست مالیات شرکت را به نسبت  در آمد خود پرداخت نمایید . افراد در کنار این موارد می توانند از حق درمان و بیمه نیز بهره مند می شوند . و همچنین لازم است بدانید که قبل از اینکه شرکت را ثبت کنند نباید به فعالیت اقتصادی بپردازند زیرا  این عمل غیر قانونی می باشد و ضمانت اجرای قانونی دارد . شخص متقاضی ثبت شرکت در بلاروس  با انجام ثبت شرکت در بلاروس می توانند ویزای بلند مدت تجاری اخذ نمایند به آسانی به کشور خود و بلاروس رفت و آمد کنند و دیگر برای ورود به کشور بلاروس نیاز به اخذ مجدد روادید ندارند . و همینطور شخص سرمایه گذار می بایست افرادی را که تابعیت بلاروس  دارند را درشرکت خود استخدام کند و به آن ها دستمزد دهد . لازم است بدانید که خانواده و همراه شخص متقاضی نمیتوانند به طور مستقیم وارد بازار کار شوند. اما می توانند به دنبال یک شغل یا تخصص باشند و اگر توانستند کارفرما پیدا کنند با اخذ گواهی از کارفرما  و اراده آن به اداره مهاجرت می توانند وارد بازار کار شوند .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در بلاروس :

آدرس مکان شرکت ثبت شده در بلاروس

اسکن مدارک سهامداران و مدیران

دریافت کد مالیات و پرداخت مالیات

پیروی از قوانین شرکت مادر

پرداخت کلیه هزینه های بانک

سرمایه گذاری در بخش هایی که توسط دولت بلاروس اولویت بندی شده است از جمله : بخش صنایع دارویی ، صنعت بیوتکنولوژی ، فناوری نانو ، تکنولوژی در صنعت ، مواد جدید ، صنعت نفت و مواد شیمیایی ، صنعت مهندسی مکانیک و ساخت و ساز ابزار و ماشین آلات ، بخش حمل و نقل زیرساختی ، مهندسی عمران ، مصالح ساخت و ساز ، کشاورزی ، صنعت مواد غذایی ، بخش it  و صنعت گردشگری .

متقاضیان سرمایه گذاری در بلاروس تحت شورای وزارت کشوری بلاروس انجام فعالیت می کنند که طرح هایی را به عنوان سرمایه گذاری در کشور بلاروس پیشنهاد می کنند :

– طرح پیشنهادی برای بهبود بخش سرمایه گذاری در کشور بلاروس .

– شخص سرمایه گذار در فعالیت های اقتصادی وحقوقی به طور منظم شرکت کند و روابط خود را با سازمان های تبلیغاتی تنظیم کند.

انواع شرکت در بلاروس :

۱-  نوع اول شرکت مختلط سهامی عام  است که تعداد سهام  های این نوع شرکت نامحدود می باشد و فعالیت تجاری نامحدودی دارد .

۲-  نوع دوم شرکت مختلط سهامی خاص است که بیشترین نوع  شرکت های ثبت شده در بلاروس می باشد . سهام شرکت سهامی خاص از قبل تعیین شده می باشد .

۳- نوع سوم شرکت با مسوولیت محدود است که این نوع  از شرکت  انعطاف زیادی ندارد و قوانین امنیتی مشمول آن ها نمی شود .

۴- نوع چهارم شرکت واحد در  کشور بلاروس  می باشد که بیشتر شرکت های خارجی که در بلاروس فعالیت می کند این نوع از شرکت را برمی گزینند . زیرا که موسس شرکت واحد مالک همه چیز می باشد .

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان به این موضوع پی برد که ثبت شرکت در بلاروس با توجه به اینکه کشوری در حال توسعه می باشد مورد توجه افراد زیادی در سرتاسر دنیا قرار گرفته است . ثبت شرکت در بلاروس به دلیل مزایایی که دارد از جمله امنیت بالای اقتصادی وثبات اقتصادی از محبوبیت بالایی بین سرمایه گذاران دارد . نکته ای که قابل توجه می باشد این است که کسی که برای ثبت شرکت در بلاروس اقدام می کند می تواند خانواده خود را نیز با خود به بلاروس ببرد.

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *