ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی:

همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به رومانی را دارند که می توانند از طریق ثبت شرکت در رومانی اقدام نمایند البته برای مهاجرت به رومانی راههای بسیاری وجود دارد که در واقع یکی از آن راهها ثبت شرکت در رومانی می باشد. اگر قصد اخذ اقامت و تابعیت رومانی را دارید با ثبت شرکت در رومانی می توانید به اقامت و تابعیت رومانی دست یابید. در این مقاله بر آن شدیم تا در مورد مهاجرت به رومانی به خصوص ثبت شرکت در رومانی برای شما عزیزان مطالبی را بیان نماییم و به سوالات متعدد شما در مورد ثبت شرکت در رومانی پاسخ دهیم. اگر قصد مهاجرت به رومانی از طریق ثبت شرکت در رومانی را دارید بهتر است بدانید که ثبت شرکت در رومانی به صورت های مختلفی انجام می شود که تمامی آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت همچنین ثبت شرکت در رومانی می تواند به عنوان یکی از آسان ترین راههای مهاجرت برای افرادی باشد که سایر شرایط مهاجرت را ندارند اما نکته مهمی که در مورد ثبت شرکت در رومانی وجود دارد این است که اشخاصی که قصد ثبت شرکت در رومانی را دارند باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند برای ثبت شرکت در رومانی اقدام نمایند همچنین با ثبت شرکت در رومانی فرد متقاضی می تواند اقامت و تابعیت رومانی را اخذ نماید.

انواع ثبت شرکت در رومانی:

۱: شرکت با مسئولیت محدود

۲: شرکت سهامی

۳: شرکت از نوع شعب

شرکت با مسئولیت محدود:

اگر متقاضی ثبت شرکت در رومانی هستید می توانید از طریق ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام نمایید و از این طریق شروع به فعالیت اقتصادی در کشور نمایید. در شرکت با مسئولیت محدود در رومانی به حداقل ۵۰ نفر شریک مورد نیاز است. اگر قصد ایجاد و ثبت شرکت در رومانی را دارید باید سرمایه ای در حدود ۲۰۰  لئو رومانی را وارد کشور نمایید تا بتوانید برای ثبت شرکت در رومانی اقدام نمایید. نکته مهمی که در مورد شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد این است که قوانین کشور رومانی اجازه تقسیم سهام و همچنین ایجاد وام برای سهامداران را نخواهد داد به همین دلیل شرکت های با مسئولیت در رومانی همانند شرکت های خصوصی در سایر کشورها عمل می کنند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رومانی وجود یک مدیر الزامی می باشد همچنین مدیر شرکت مسئولیت تمامی مسائل حقوقی شرکت را برعهده خواهد داشت.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رومانی:

۱: پاسپورت فرد متقاضی ثبت شرکت در رومانی

۲: شناسنامه فرد متقاضی ثبت شرکت در رومانی

۳: تعیین نام شرکت و مکان شرکت

۴: تعیین هدف اقتصادی برای فرد متقاضی ثبت شرکت در رومانی

۵: نامه تمکن مالی فرد متقاضی ثبت شرکت در رومانی

شرکت سهامی:

اگر قصد مهاجرت به رومانی را دارید می توانید از طریق ثبت شرکت در رومانی اقدام نمایید که یکی از شرکت هایی که می توانید در رومانی به ثبت برسانید شرکت سهامی می باشد که می توانید از این طریق وارد بازار کار رومانی شوید. برای ثبت شرکت سهامی سرمایه ای در حدود ۲۵۰۰۰ یورو مورد نیاز می باشد و همچنین برای ایجاد این شرکت باید حداقل ۲ سهامدار وجود داشته باشد. نکته مهمی که در مورد شرکت سهامی وجود دارد این است که سهام این نوع شرکت قابل انتقال به اشخاص دیگر می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی در رومانی:

۱: پاسپورت فرد متقاضی ثبت شرکت

۲: شناسنامه فرد متقاضی

۳: مشخص نمودن نام شرکت و همچنین ایجاد مکان برای شرکت

۴: مشخص نمودن هدف اقتصادی فرد متقاضی

۵: مشخص نمودن تعداد سهام شرکت.

نکته حائز اهمیتی که در مورد ثبت شرکت سهامی وجود دارد این است که میزان سهام شرکت در ابتدا ۳۰% می باشد اما پس از گذشت ۱۲ روز از ثبت شرکت افراد باید ما بقی سهام را به شرکت پرداخت نمایند.

تاسیس شرکت از نوع شعب:

اگر متقاضی ثبت شرکت در رومانی هستید و همچنین دارای شرکت در کشور دیگر می باشید می توانید با افتتاح و ایجاد یک شعب از شرکت مادر در رومانی وارد بازار کار شوید و کسب و کار خود را گسترش دهید. اما بهتر است بدانید که شرکت شعب زیر مجموعه شرکت مادر خواهد بود و تمامی موارد حقوقی شرکت تحت نظر شرکت مادر اداره می شود. اگر قصد ایجاد یک شرکت شعب در رومانی را دارید بهتر است بدانید که باید شرکت مادر را مشخص نمایید و سطح اقتصادی این شرکت باید کاملا مشخص شود و زیر نظر شرکت مادر اداره شود و فعالیت هایی که در شرکت شعب انجام می شود باید تماما تحت نظر شرکت مادر و جز حیطه کاری شرکت مادر باشد.

فرآیند ایجاد یک شرکت شعب در رومانی بدین صورت است که باید شرکت در اداره ثبت به ثبت برسد تا بتواند فعالیت خود را آغاز نماید همچنین تمامی مسائل حقوقی شرکت و همچنین فعالیت های مدیران و کارمندان تماما زیر نظر شرکت مادر اداره می شود. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که اطلاعات لازم در مورد اساسنامه شرکت مادر باید در محضر وجود داشته باشد و همچنین وجود شرکت اصلی باید به اثبات برسد.

مواردی که فرد متقاضی ثبت شرکت در رومانی باید رعایت نماید:

۱: نام شرکت باید در اساسنامه شرکت قید شود.

۲: مکان شرکت باید در اساسنامه شرکت مشخص شود.

۳: تعداد سهامداران شرکت باید در اساسنامه شرکت قید شود.

۴: اعضا هیئت مدیره شرکت باید مشخص شوند.

۵: قوانین و مقررات شرکت باید در اساسنامه شرکت مشخص شود.

۶: تمامی اطلاعات مربوط به شرکت باید در اساسنامه قید شوند و در صورتی که تغییراتی در محل و آدرس شرکت ایجاد شود باید در اساسنامه شرکت قید شود.

۷: مشخصات مدیر عامل شرکت نیز باید قید شود.

در کل بهتر است بدانید که اشخاصی که قصد مهاجرت به رومانی را دارند می توانند از طریق ثبت شرکت در رومانی اقدام نمایند و از این طریق اقامت و تابعیت رومانی را نیز اخذ نمایند. همچنین اگر قصد مهاجرت به رومانی را دارید می توانید از طرق دیگر مثل مهاجرت تحصیلی به رومانی و یا مهاجرت کاری به رومانی نیز اقدام نمایید و اقامت و تابعیت رومانی را نیز اخذ نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در رومانی می توانید به سایت های معتبر موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت به رومانی به خصوص ثبت شرکت در رومانی بدست آورید همچنین می توانید از مشاورین و وکیل مهاجرت به رومانی بهره مند شوید و اطلاعات جامعی را در زمینه ثبت شرکت در رومانی بدست آورید.

 

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *