خرید ملک در سوئد

خرید ملک در سوئد

آیا قصد خرید ملک در سوئد را دارید ؟ آیا از شرایط خرید ملک در سوئد آگاهی دارید ؟ آیا از شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در سوئد آگاهی دارید ؟ خرید ملک در سوئد یکی از راه هایی است که افراد برای ورود به این کشور از آن استفاده می نمایند . یکی از نکات منفی خرید ملک در سوئد این است که افراد به واسطه آن نمی توانند اقامت دائم سوئد را دریافت کنند .  در این مقاله سعی بر آن شده تا خرید ملک در سوئد برای متقاضیان شرح داده شود . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرتی نظیر مهاجرت تحصیلی به سوئد  و مهاجرت سرمایه گذاری به سوئد  نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به خرید ملک در سوئد را از وکیل مهاجرت به سوئد جویا شوید .

 

شرکت های بین المللی و افراد می توانند به صورت آزادانه در کشور سوئد به خرید و فروش املاک مسکونی , تجاری و اداری بپردازند . فرآیند انتقال مالکیت املاک و مستغلات در این کشور آسان و سریع است . با خرید ملک در کشور سوئد مثل دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا , شما می توانید از مزایا و امکانات بسیاری از جمله سرمایه گذاری ارزی دارای ارزش افزوده , حضور در کشور های اتحادیه اروپا , بهره بردن از آب و هوای بسیار مناسب , مالکیت ۱۰۰% خانه به نام فرد , برخورداری از رشد اقتصادی پایدار , زندگی در یک محیط امن و دارای ثبات سیاسی و اقتصادی و امکان تجارت آزاد با همه کشورهای جهان بهره مند خواهید بود .

یک نکته مهمی که باید حتما به آن توجه داشت , چگونگی مالکیت املاک اعم از زمین , آپارتمان , ویلا , و ساختمان های اداری و تجاری است . همه اشخاص خارجی مطابق با قانون کشور سوئد مالکیت صد درصدی روی املاک و مستغلات سوئد خواهند داشت و این مالکیت قطعی است که از لحاظ حقوقی و همچنین اطمینان در سرمایه گذاری یکی از مهم ترین موضوعات برای سرمایه گزاران بین المللی محسوب می شود .

 

خرید ملک در سوئد دارای فرآیندی است که در این جا به شرح آن می پردازیم :

گام نخست :

پس از این که شما خانه و منزل مورد نظرتان را پیدا کردید , باید فرآیند ارزش گذاری بر روی ملک صورت بگیرد . بعد از این مرحله قرارداد اولیه یا همان پیش قرارداد دارای جزئیات معامله مثل ارزش خانه , شرایط و روش پرداخت , شرایط معامله و مقدار سپرده اولیه مهیا می شود . سپرده اولیه ای که باید برای پرداخت آماده شود تقریبا ده درصد از ارزش کل خانه می باشد که در حساب بانکی محضر نگه داری خواهد شد .

گام دوم :

مسئولیت دریافت تاییدیه های ثبت اراضی و املاک , وضعیت بانکی و استعلام ها از ثبت برای اموال غیر منقول بر عهده یکی از محضرهای کشور سوئد می باشد و به صورت هم زمان خریدار مالیات املاک و مستغلات را پرداخت خواهد نمود .

گام سوم :

در این مرحله شما قرارداد اصلی خرید و مدارک مربوطه را در محضر امضا خواهید نمود . خریدار با رعایت قوانین خاص توانایی امضای قرارداد اصلی در کشور متبوع خود یا امضای غیابی به وسیله نماینده خود در سوئد را دارد . ثبت قرارداد ها در اداره ثبت الزامی نمی باشد , اگرچه به منظور حفظ منافع دو طرف معامله به شدت توصیه می شود . برای انجام و تکمیل مراحلی که قید شده است معمولا بین ۱۰ روز تا دو هفته زمان نیاز می باشد .

 

انواع مختلف منزل در سوئد

چند نوع خانه در کشور سوئد وجود دارد که از آن جمله می توان به آپارتمان , خانه ویلایی , خانه زنجیره ای و خانه ردیفی اشاره نمود . به دلیل این که در شهرهای بزرگ سوئد با کمبود مسکن مواجه هستند , بسیاری از افراد منزل دست دوم اجاره می نمایند و یا یک اتاق در مسکن خانواده دیگری اجاره می کنند تا زمانی که بتوانند یک مسکن دست اول تهیه کنند .

مسکن اجاره ای :

در این نوع مسکن معمولا یک اجاره نامه بین دو طرف نوشته می شود که معمولا در این اجاره نامه تعیین می شود که مسئولیت تعمیر منزل , رنگ آمیزی و نصب کاغذ دیواری بر عهده موجر می باشد . افراد می توانند در انجمن مستاجران عضو شوند و از حمایت آن ها بهره بگیرند .

مسکن سرقفلی :

یک مسکن سرقفلی ممکن است یک آپارتمان , یک خانه ردیفی یا یک خانه زنجیره ای باشد . کسی که اقدام به خرید یک مسکن سرقفلی می نماید , حق استفاده از آن مسکن و یک سهم از آن انجمن مسکن را خریداری می کند و ساکنان به صورت مشترک مالک آن ساختمان هستند . افراد ماهانه هزینه ای به انجمن می پردازند که این , پول ها صرف هزینه های جاری , تعمیر و نگهداری منزل و محوطه های مشترک می شوند .

مسکن با حق مالکیت :

بیش تر خانه های ویلایی , زنجیری و ردیفی با حق مالکیت خریداری می شوند . فردی که یک منزل با حق مالکیت خریداری می کند , به تنهایی مالک مسکن خود می باشد .

 

کمک هزینه مسکن

خانواده هایی که دارای بچه هستند و فرزندان بین ۱۸ سال تمام و پایین ۲۹ سال دارند و در اداره ثبت احوال کشور سوئد نام نویسی کرده اند , می توانند از صندوق بیمه تقاضای کمک هزینه مسکن کنند . مقدار کمک هزینه ای که ثبت احوال انجام می دهد بستگی به مبزان درآمد فرد , مقدار اجاره , اندازه مسکن و تعداد افرادی که در آن منزل سکونت دارند و زندگی می کنند دارد .

 

بیمه مسکن

بیمه مسکن از چند بیمه مختلف تشکیل می شود . این بیمه می تواند آسیب هایی که به مسکن و لوازم و اشیایی که در آن وجود دارد را جبران نماید . به طور مثال در صورت بروز آتش سوزی , دزدی و آسیب های ناشی از نشت آب . در اکثر گونه های بیمه مسکن یک بیمه سفر و بیمه کمک حقوقی وجود دارد .

 

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد خرید ملک در سوئد یکی از راه های ورود به کشور سوئد می باشد . افرادی که قصد خرید ملک در سوئد را دارند , باید به این نکته توجه داشته باشند انواع مختلفی از منازل در این کشور وجود دارد که باید با توجه به شرایط خود در این زمینه اقدام نمود . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی خرید ملک در سوئد بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه خرید ملک در سوئد هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به سوئد کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *