خرید ملک در هلند

خرید ملک در هلند

متقاضیان بسیار زیادی که قصد مهاجرت به هلند را دارند مایلند در صورت وجود راهی برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در هلند از این مسیر به هدف خود دست بیابند. اما اینکه آیا خرید ملک در هلند راه قانونی و مجازی برای اخذ اقامت هلند می باشد یا نه موضوعی است که به بررسی کارشناسانه بر مبنای مقررات بین المللی و قوانین داخلی هلند نیاز دارد. در این مقاله موضوع سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در هلند را مرور خواهیم نمود و در صورت امکان اعطای اقامت از این طریق، شما را با قوانین مرتبط آشنا خواهیم نمود و در صورت عدم امکان راه های جایگزین اخذ اقامت هلند را معرفی خواهیم کرد. چنانچه فردی متقاضی مهاجرت از طریق خرید ملک در هلند باشد بهتر است پیش از هرگونه اقدام به وکیل مهاجرت به هلند مراجعه و راهنمایی اخذ نماید و از راهکارهای قانونی و عملی برای اخذ اقامت آگاه و بهره مند شود. خرید ملک در هلند به فرض ممکن بودن تنها یکی از راه های سرمایه گذاری در هلند و اخذ اقامت در این کشور است. راه دیگر سرمایه گذاری در هلند ثبت شرکت و یا خریداری شرکت می باشد که در مقاله ذیل به آن نیز اشاره ای مختصر خواهیم نمود. پیش از ورود به بحث فرایند اخذ اقامت ابتدا مفاهیم مقدماتی مثل ویزای طلایی و خرید ملک در اروپا را مروری گذرا خواهیم نمود.

ویزای طلایی خرید ملک

خرید ملک در بعضی از کشورها راهی برای اخذ اقامت آن کشور به شمار می‌آید و عنوان ویزایی که به صورت ویژه به متقاضیان اخذ اقامت از طریق خرید ملک تعلق می گیرد ویزای طلایی یا Golden Visa می باشد. در اروپا کشور های پرتغال یا اسپانیا به اتباع خارجی این اجازه داده شده است که با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار یورویی در این دو کشور و یا با مبلغ ۳۰۰ هزار یورو در قبرس و خرید ملک صاحب ویزای طلایی شده و اقامت کشور مذکور را بصورت موقت (یکساله) اخذ نمایند. کسانی که از این طریق اقدام می کنند باید هر ساله در کشور مذکور اقامت و حضور مستمر داشته باشند تا بتوانند بعد از مدت مشخص ۴ تا ۶ سال درخواست اقامت دائم نمایند.

این طرح پیشتر در نیز در ایالات متحده امریکا، کانادا، بریتانیا، ایرلند و فرانسه نیز اجرا شده و سرمایه گذاران خارجی با ورود سرمایه خود به کشورهای مذکور اقامت یکساله دریافت می کنند و به طور کلی زمانی که فردی ۴ تا ۶ سال در کشور مذبور حضور و اقامت داشته باشد می تواند درخواست اقامت دائم آن کشور را بنماید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به طور کلی چنانچه سرمایه گذاران در اتحادیه اروپا سرمایه یک میلیون یورویی برای بکار گیری در صنعت و تجارت اروپا  ارائه کنند می توانند درخواست اقامت نمایند.

امکان خرید ملک در هلند برای اتباع غیر هلندی  وجود دارد و سرمایه گذاران خارجی برای این موضوع هیچ منع و محدودیتی پیش رو نخواهند داشت و تنها نکته ضروری این است که خرید و فروش ملک نیز باید طبق قواعد عمومی بر اساس قرارداد فی مابین و در مرجع رسمی ثبت گردد.

آثار حقوقی خرید ملک در هلند

در مقایسه با طرح های خرید ملک در اسپانیا و یا پرتغال صرف خرید ملک در هلند برای خریدار آن اقامت هلند را در پی نخواهد داشت. بلکه متقاضی اقامت در هلند می بایست از یکی از طرق اخذ اقامت مثل تحصیل در هلند و یا اقامت کاری در هلند و یا سرمایه گذاری به روش های مختلف در این کشور اقدام نموده و در صورت واجد شرایط بودن حق اقامت در هلند را دریافت نماید.

سرمایه گذاری در هلند

طرح سرمایه گذاری عبارت است از اینکه صاحبان کسب و کار و سرمایه که از نظر تمکن مالی وضعیت خوبی دارند و قصد اخذ اقامت موقت و سپس دائم در هلند را دارند می بایست حداقل یک میلیون و ۲۵۰ هزار یورو در یک شرکت و یا یک صندوق ماللی در هلند قرار دهند. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در هلند بر اساس سیستم امتیاز بندی بوده و فاکتور هایی نظیر شرایط سنی یعنی زیر ۶۰ سال قابل قبول خواهد بود، طرح توجیه کسب و کار یا بیزینس پلن، توانایی بالقوه و بالفعل برای استخدام ۲ تا ۵ نیروی کار، تحصیلات و رزومه علمی متقاضی و در صورت وجود، نوآوری یا اختراع در اخذ امتیازات مورد نیاز متقاضی سرمایه گذاری در هلند تاثیر ویژه خواهد داشت. مدت زمانی که به سرمایه گذار در هلند اقامت داده می شود سه سال خواهد بود که قابل تمدید نیز می باشد.

چنانچه متقاضی سرمایه گذاری در هلند بخواهد از طریق شرکتی در این طرح حضور یابد می بایست ادله و شواهدی مبنی بر دارا بودن حداقل ۲۰ درصد از سهام شرکت مذبور ارائه نماید. اگر فرد متقاضی دارای حداقل دستمزد ماهیانه ۱۴۰۰ یورو باشد می تواند همسر و فرزند خود را نیز همراه داشته باشد.

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در هلند فرد متقاضی می بایست مدارک زیر را برای ارائه به سفارت مهیا نماید:

  • پاسپورت معتبر حداقل برای ۶ ماه بعد از تاریخ ورود به خاک هلند به همراه ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی سلامت بهداشتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری طی ده سال گذشته
  • نامه بانکی مبنی بر اینکه سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در حساب فرد موجود می باشد
  • ارائه بیزینس پلن یا طرح توجیه اقتصادی کسب و کار تایید شده

همان گونه که بعرض رسید خرید ملک در هلند روش مستقیم و مناسبی برای اخذ اقامت در هلند نیست و بدین جهت پیشنهاد می شود به جای خرید ملک در هلند سایر طرق مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار دهید. با توجه به تخصصی بودن این مسائل توصیه می گردد در صورت وجود قصد برای اقدام، از راهنمایی موسسه مشاوره ای MIE بهره مند شوید و فرایند مهاجرت به هلند را آغاز نمایید. همچنین می توانید در خلال بررسی با توجه به شرایط خود از سایر راه های مهاجرت و اخذ اقامت هلند (مهاجرت تحصیلی به هلند،‌ مهاجرت کاری به هلند و سرمایه گذاری در هلند) نیز استفاده نمایید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *