ثبت شرکت در چک

ثبت شرکت در چک :

همانطور که می دانید کشور چک عضو اتحادیه اروپا می باشد . یکی از راه هایی که افراد می توانند برای مهاجرت به کشور چک اقدام نمایند ثبت شرکت در چک می باشد . قانون کشور چک به افراد متقاضی اقامت در چک این اجازه را می دهد که برای ثبت شرکت  در چک و یا کار آفرینی درچک اقدام نمایند . با توجه به اینکه کشور چک از نظر سیستم اقتصادی کشوری پیشرفته  در سطح جهان و اتحادیه اروپا محسوب می شود همین امر سبب شده است ثبت شرکت در چک مورد استقبال افراد زیادی  درسرتاسر جهان قرار گرفته است . ثبت شرکت در چک به دلیل مالیات مناسب و پایین مکان مناسبی برای ثبت شرکت می باشد. ثبت شرکت در چک به نسبت سرمایه گذاری در سایر کشور های اروپایی و دنیا کم ریسک تر وکم خطرتر می باشد . دولت جمهوری چک از متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در چک را حمایت های لازمه را میکند . ما در این مقاله سعی بر این داریم شرایط ثبت شرکت در چک و  مهاجرت به چک از طریق ثبت شرکت را به تفصیل تشریح کنیم . چنانچه قصد ثبت شرکت در چک دارید توصیه می شود به یک وکیل مهاجرت به چک مراجعه فرمایید .

قواعد ثبت شرکت در کشور چک چگونه است؟ شرایط ثبت شرکت در کشور چک به چه صورت میباشد؟ آیا میتوان از طریق ویزای ثبت شرکت به کشور چک مهاجرت کرد؟ هزینه و مبلغ لازم برای ثبت شرکت در چک چه میزان است؟ هزینه زندگی در کشور چک چه مقدار است ؟

در کشور چک امکان ثبت شرکت جدید و یا خرید یک شرکتی که قبل از تاسیس شده است  برای متقاضیانی که قصد دریافت اقامت در جمهوری چک را دارند وجود دارد .

در مرحله اول باید بررسی شود که در کشور چک چه نوع از شرکت های ذکر شده در قانون تجارت قابل ثبت می باشد . انواع شرکتی که افراد متقاضی سرمایه گذاری در کشور جمهوری  می توانند ثبت کنند به شرح زیر می باشد :

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی خاص
  • ثبت شرکت مشارکت تجاری عمومی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

شرکت با مسئولیت محدود معمولا بین ده تا پنجاه تا نیروی کار  داشته باشد و موسس آن می تواند کار اجرایی هم انجام دهد . شرکت با مسئولیت محدود نیازی به هیئت مدیره ندارد و همه سهامداران آن اگر قرارداد مشارکت تعیین نشده باشد می توانند به صورت مستقل تصمیم گیر نمایند . میزان سرمایه ای که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  مورد نیاز است ۲۰۰٫۰۰۰CZK  می باشد .که اگر توسط یک نفر تاسیس شده باشد باید کل این هزینه پرداخت شود . در صورتی که شرکت شراکتی باشد حداقل  می بایست ۳۰ درصد سرمایه در زمان ثبت شرکت پرداخت شود . هر یک از شرکاء باید حداقل ۲۰٫۰۰۰ CZK پرداخت کنند . میزان فردی با قابل تقسیم شدن به ۱۰۰۰ باشد و باقی مانده نیز نداشته باشد .

ثبت شرکت سهامی خاص :

در  شرکت  سهامی خاص  کلیه سهام داران  هر یک به میزان سهام شان مسئول هستند . تاسیس شرکت به  یک موسس خاصی محدود نمی شود و به همین دلیل سهام آن به راحتی به فروش می رسانند . شرکت  از نوع سهامی خاص  هم هیئت مدیره و هم هیئت نظارت دا.رد .  البتهشایان ذکر است که هیئت مدیره بدنه قانونی شرکت است . هیئت مدیره  شرکت سهامی خاص می بایست حداقل سه عضو داشته باشد و  حتی می تواند در مورد مواردی که در مجمع عمومی یا هیئت نظارت مطرح شده است تصمیم گیری نماید.  هیئت نظارت فعالیت های هیئت مدیره و شرکت را نظارت می کند .

هیئت نظارت بر عملکرد شرکت می بایست حداقل ۳ عضو داشته باشد و یا اینکه  تعداد آن قابلیت بخش پذیر ی بر عدد سه را داشته باشد . باشد . اعضای هیئت نظارت نمی تواننداز همان اعضای هیئت مدیره باشند . شرکت یا سهامی خاص در کشور چک می بایست قوانین ارتباط (اساسنامه )بین سهام داران و مدیران شرکت را ایجاد نماید . شرکت ثبت شده سهامی خاص اماکن دارد که به ممیزی های قانونی هم نیاز داشته باشد . که البته  این ممیزها در حالتی که  ترازنامه شرکت بیش از ۴۰ میلیون czk بشود و  گردش مالی حدودا بیش از ۴۰ میلیون CZK بشود  و یا  اینکه تعداد کارمندان بیش از ۵۰ نفر باشد اجباری می شود . حداقل میزان سرمایه ای که  برای ثبت شرکت غیر عمومی لازم می باشد ۲ میلیون CZK است و این هزینه برای ثبت شرکت عمومی ۲۰ میلیون CZK می باشد برای مثال یک شرکت تاسیس شده از طریق اعلان عمومی سهام .  به میزان داقل ۳۰ درصد در هنگام ثبت برای کارهای مالی باید پرداخت شود .

لازم به ذکر است است که این سهام ها می توانند سهام حامل باشند و یا سهام ثبت شده . سهام هایی که در تجارت ثبت نشده باشد به راحتی قابل واگذاری است . سهام ثبت شده اماکن دارد که با توجه به اساسنامه محدودیت هایی داشته باشند .

ثبت شرکت مشارکت تجاری عمومی :

ثبت این نوع شرکت در کشور چک احتیاجی به سرمایه اولیه ندارد و این مزیت این شرکت را نسبت به شرکت های دیگر متمایز نموده است . در شرکت مشارکت تجاری عمومی همه سهام داران نسبت به امال خود شان مسئول می باشند و مدیر این نوع شرکت نیز معمولا توسط دونفر انتخاب می شود .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور چک :

  • انتخاب اسم شرکت
  • آدرس شرکت ثبت شده
  • ثبت موضوع فعالیت شرکت
  • تسیم بندی سهام شرکت
  • نامه عدوم سوء سابقه (پیشینه)
  • تعین مدیر عامل برای شرکت
  • ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها
  • ثبت شرکت در اداره مالیات

 

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که ثبت شرکت در چک یکی از آسان ترین راه های ورود به کشور چک می باشد که احتیاج به مدر تحصیلی عالیه و مدرک زبان خاصی احتیاج ندارد . البته این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه ثبت شرکت در چک بسیار بالا می باشدونسبت به کشور های هم سطح چک در اتحادیه اروپا این مبلغ بسیار گزاف و بالا می باشد . نکته ای که هست این موضوع است که شخصی که ثبت شرکت در چک  را اقدام نموده است می تواند همسر وفرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز همراه خود به  کشور چک وارد کند . را ه های مهاجرت به چک متعدد می باشد افراد می توانند طرق دیگر مهاجرت به چک را برگزینند واز آن طرق وارد کشور چک شوند .

گردآورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *