شرایط اخذ اقامت لهستان

شرایط اخذ اقامت لهستان

آیا به دنبال اخذ اقامت لهستان هستید ؟   آیا شرایط اخذ اقامت لهستان را می دانید ؟ آیا با داشتن شرایط اخذ اقامت لهستان به تایعیت این کشور خواهید رسید ؟ با دانستن شرایط اخذ اقامت لهستان , شما می توانید با آگاهی بیشتری برای اقامت در این کشور اقدام نمایید  . شرایط اخذ اقامت لهستان تقریبا همانند اکثر کشورهای اروپایی می باشد و شرایط مناسبی دارد . ما در این مقاله سعی بر شناساندن شرایط اخذ اقامت لهستان را داریم . شما می توانید از راه های مهاجرتی نظیر مهاجرت کاری به  لهستان   و مهاجرت سرمایه گذاری به  لهستان  اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به شرایط اخذ اقامت لهستان را از وکیل مهاجرت به  لهستان  جویا شوید .

 

افرادی که قصد اخذ اقامت لهستان را دارند , به چند طریق می توانند در این مورد اقدام نمایند . از جمله راه هایی که می توان در این زمینه اقدام کرد عبارتند از : اخذ اقامت در لهستان از طریق تحصیلی , اخذ اقامت لهستان از طریق کاری , اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت , اخذ اقامت لهستان از طریق ازدواج , اخذ اقامت لهستان از طریق پناهندگی و … که ما به طور خلاصه هر کدام از آن ها را برای شما شرح خواهیم داد . عضو دارا بود نکته ک ای بدون

 

اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت :

برای دریافت اقامت در لهستان هر فرد خارجی مجاز است طبق قانون , شرکتی را در کشور لهستان راه اندازی کند و به تنهایی و فقط با یک سهامدار به ثبت برساند و آن را اداره نماید . حداقل سرمایه ی قانونی ، برای سرمایه گذاری در ثبت شرکت ۱۵۰۰۰ یورو می باشد . مدیر عامل شرکت به تنهایی قادر است رکت را اداره کند . فقط اگر برای باقی مدیران و سهامداران شرکت که به صورت موظف در شرکت حضور دارند نیاز به اخذ اقامت باشد  بایستی در مرحله اول برای آنان مجوز کار اخذ شود. پروسه ی انجام کار و ثبت شرکت در کشور لهستان ۳ ماه به طول خواهد انجامید .شما با ثبت شرکت در لهستان می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز اقامت بگیرید .اقامت با ثبت شرکت در مرحله نخست یک ساله صادر می شود و تا مدت ۵ سال هر سال تمدید می گردد . پس ازگذشت ۵ سال در صورت احراز شرایط زیر اقامت دائم صادر می شود .

– حداقل ۲ سال اقامت در طول ۵ سال درکشور لهستان و یا کشورهای عضواتحادیه اروپا

– دارا بودن توانایی مالی برای تأمین معاش خود و خانواده

– اثبات این نکته که شرکت شما در لهستان در جهت کمک به اقتصاداین کشور و اشتغال زایی فعالیت داردو بدون بدهی مالیاتی می باشد .

مزایای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان :

— شما می توانید در مدت زمان اندکی اقامت دائم را دریافت نمایید .

— امکان این که بتوانید در کل اتحادیه اروپا به کار و زندگی مشغول شوید هست .

— استفاده از امنیت , ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی

— نیازی به دانش زبان نخواهید داشت .

— محدودیتی برای حضور همیشگی در لهستان نخواهید داشت . می گردد

 

اخذ اقامت در لهستان از طریق تحصیلی :

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهای اروپایی می باشد که هر سال تعداد قابل توجهی از متقاضیان به تحصیل را از سراسر جهان به خود جذب می نماید .یکی از دلایل این تعداد متقاضی هزینه ی مناسب تحصیل دراین کشور می باشد . اکثریت دانشگاه های کشور لهستان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است .دانشگاه های کشور لهستان داشتن ۵٫۵ آیلتس را برای ورود نیاز دارند . پس از تمام شدن تحصیل امکان کار رسمی‌ به صورت استخدامی وجود دارد که بعداز ۵ سال انجام کار رسمی‌ , اقامت دائم ارائه می گردد .

اخذ اقامت در لهستان از طریق کاری :

حداقل مدرک تحصیلی افراد جهت اقدام جهت ویزای کار لهستان مدرک کارشناسی است. برای داشتن کار تمام وقت می بایست یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی که دارای شرکت معتبری در کشور لهستان است وجودداشته باشد. پروسه به این شکل می باشد که باید آگهی دعوت به کار به مدت سه ماه در کشور لهستان درج شود و چنانچه کسی متقاضی شغل مطرح شده نبود بار دیگر این آگهی در اتحادیه اروپا برای سه ماه تکرار خواهد شد.این شیوه جهت دریافت کار در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مرسوم می باشد. حال چنانچه فرد متقاضی موفق به دریافت این دعوت نامه شود, بایستی قرار داد کاری با کارفرمای خود منعقد نموده و سپس این قرارداد به اداره کار محلی فرستاده گردد. از دیگر مدارک لازم برای ارائه به کنسولگری لهستان در کشور مورد نظر متقاضی، می توان به ارائه پاسپورت، ترجمه مدارک مقاطع تحصیلی ، ترجمه سوابق کاری و نامه عدم سوپیشینه و… اشاره نمود . بعد از مشغول به کار شدن می توان برای دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام کرد .

 

اخذ اقامت در لهستان از طریق ازدواج :

فردخارجی که با یک شهروند لهستانی ازدواج نماید، به صورت خودکارتابعیت لهستانی دریافت خواهند نمود . این فردخارجی که حداقل ۲ سال تمام مطابق مجوز اقامت دائم یا مجوز اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا در لهستان سکونت و برای حداقل ۳ سال با شخصی که تابعیت لهستانی دارد، ازدواج نماید به عنوان لهستانی شناخته خواهد شد .

مدارک مورد نیاز برای ازدواج :

۱ – اسناد و مدارک همراه با عکس وتایید هویت اشخاصی که قصد ازدواج با یکدیگر دارند .

۲ – یک کپی از گواهی تولد افرادی که قصد ازدواج با یکدیگر دارند  .

۳ – افرادی که قبلاً ازدواج  نموده اند باید اسناد و مدارک خود را که نشان دهنده وضعیت فعلی آن ها برای ازدواج باشد را ضمیمه نمایند .

۴ – علاوه بر این، شخص خارجی که بخواهد در لهستان ازدواج نماید باید مدارکی که مبتنی بر آزادی او برای ازدواج بوده و در کشور اصلی خود او صادر شده باشد را همراه با ترجمه رسمی آن به زبان لهستانی ارائه نماید .

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که با داشتن شرایط اخذ اقامت لهستان می توان به اقامت و به تبع آن به تابعیت این کشور دست یافت . شرایط اخذ اقامت لهستان به گونه ای است که از چندین روش متفاوت می توان برای آن اقدام نمود .  ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی شرایط اخذ اقامت لهستان  بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط اخذ اقامت لهستان هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به لهستان کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *