پناهندگی در لهستان

پناهندگی در لهستان

پناهندگی در لهستان نیز یکی از موضوعاتی می باشد که افراد تمایل دارند تا درباره ی آن اطلاعات کاملی در دست داشته باشند . به دلیل اهمیت بی شمار پناهندگی در لهستان و برای اینکه از خطرات آن و مشکلاتی که دارد آگاه باشید در این مقاله برای شما در مورد پناهندگی در لهستان توضیح داده می شود بهتر است بدانید یازده مرکزپناهندگی در کشور لهستان وجود دارد همچنین بیشتر ساکنین و تبعه ی اوکراین و چین پناهندگی در لهستان را برمی گزینند   که آنها کمک هزینه ای معادل ۵۰ یورو در ماه دریافت می نمایند و قبل از اقدام برای پناهندگی در لهستان به تمام این مسائل و حقوق بسیار کم خود باید توجه نمایند . مراکز پناهندگی در لهستان چگونه می باشند ؟ نحوه ی پناهندگی در لهستان به چه طریق می باشد ؟

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

مردم کشور اوکراین به دلیل سابقه تاریخی و مذهبی تقریبا یکسان به راحتی جذب کشور لهستان می شوند .در کشور لهستان در مراکز مخصوص پناهندگان مدرسه و کلاس های زبان وجود دارد و همچنین خدمات بهداشتی نیز ارائه می شود . فرهنگ مردم لهستان بسیار بالا می باشد اما در نظر بگیرید هر فردی در مرحله ی اول راه پناهندگی را انتخاب نمی نماید و این راه آخرین راه برای افرادی می باشد که در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارند . کشور لهستان کشوری بی تجربه در زمینه ی جذب مهاجر می باشد زیرا تا بحال فقط ۷ هزار پناهجو را برای سالهای آتی پذیرفته است .

البته این را نیز باید در نظر گرفت که نظرها در این باره متفاوت می باشد زیرا واقعیت با آنچه که مردم قبل از پناهندگی می دانند یکسان نمی باشد زیرا در کشور لهستان کسی حاضر نمی باشد تا مردم پناهنده را کمک نماید تا این افراد کار پیدا کنند  و در جامعه ادغام شوند زیرا مردم کشور لهستان افراد پناهنده را تهدیدی برای خود محسوب می نمایند مخصوصا افرادی که مسلمان نیز باشند و این افراد افراط گرا می باشند  .

به همین دلایل می باشد که ما به شما عزیزان به هیچ عنوان پناهندگی را پیشنهاد نمی دهیم اما چنانچه شما در کشور خود قربانی نقض حقوق بشر شده اید و نیاز به حفاظت بین المللی دارید می توانید از کشور لهستان درخواست پناهندگی نمایید که این برای مردمان کشور سوریه که جنگ زده بودند یا دیگر کشورهای جنگ زده قابل تسری و استفاده است . افراد به محض اینکه وارد کشور لهستان می شوند و قصد پناهندگی دارند تعیین هویت می شوند و این تعیین هویت به دو صورت انجام می پذیرد :

۱-تعیین هویت ساده

۲-تعیین هویت کامل

که اکثرا افراد تعیین هویت کامل می شوند و این بدین صورت می باشد که از آنها عکسبرداری شده و اثر تمامی انگشتان آنها گرفته می شود و باید توجه داشت که این امر زمانی انجام می پذیرد که افراد وارد کشور می شوند و تعیین هویت ساده تفاوت چندانی با تعیین هویت کامل ندارد و تنها تفاوت آنها در اخذ اثر انگشت می باشد که در تعیین هویت ساده فقط از انگشت شصت افراد اثر انگشت گرفته می شود .

در پروسه ی پناهندگی افراد باید صادقانه به سوالاتی که از آنها می شود پاسخگو باشند و تمامی اسناد و مدارکی را که در اختیار دارند باید نشان دهند زیرا چنانچه از همان ابتدا برای پناهندگی خود شواهد قوی بیاورند و از مخفی کردن واقعیات دوری کنند زودتر برای آنها تصمیم  گیری می شود . در ضمن افراد پناهنده می توانند در پروسه ی پناهندگی و رسیدگی به درخواست آنها از یک فرد مترجم همراه کمک بگیرند و این برای آنها مشکلی ایجاد نمی نماید . افراد در لهستان می توانند با دفتر شورای اقلیت ها تماس حاصل نموده و برای خود وکیل تعیین نمایید و درخواست وکیل دهید . و البته برای افرادی که زیر ۱۸ سال می باشند باید نماینده ی قانونی تشکیل شده تا پروسه ی اقامت و پناهندگی وی را در این کشور انجام دهد . شما باید تمامی مدارک خود را به پلیس نشان دهید و پاسبورت شما در این امر کنترل می شود و این پلیس مدارک شما را  به اداره کل مهاجرت نشان می دهد تمامی مدارک شما همزمان با ابلاغ حکم شما در مورد پناهندگی به دست شما ارسال می شود .

بهتر است بدانید اثر انگشت گرفته شده از شما  در مرحله ی تعیین هویت به دلیل این می باشد که این کشور بتواند از قانون دابلین خود استفاده نماید یعنی اگر پناهندگی فرد درست تشخیص داده نشد و این فرد به کشو ر خود بازگردانده شد دیگر تا ده سال هیچ کشوری از اتحادیه و عضو پیمان دابلین پذیرای وی نباشد و البته پس از گرفتن اثر انگشت فرد باید شماره شناسایی را دریافت نماید که با آن در کشور لهستان اقامت می نماید .

در فرم درخواست پناهندگی باید تمامی اطلاعات کامل ذکر شود حتی اطلاعات شخصی اعضای خریانواده ی شما نیز پرسیده خواهد شد و شما باید یک عکس شبیه عکس پاسبورتتان نیز ضمیمه این فرم نمایید .پس از اینکه شما فرم مربوطه را تکمیل نمودید برای شما تعیین وقت می شود یا در دادگاه و یا در اداره ی کل مهاجرت که شما باید دلایلی را که به خاطر آنها پناهنده شده اید ذکر نموده و از آن دفاع نمایید و این مسئله بسیار مهم می باشد . پس از انجام تمامی مراحل اداره ی مهاجرت لهستان درخواست شما را بررسی می نماید و تمامی مدارک و شرایط مورد نیاز را بررسی می نماید .

درنهایت می توان گفت که شما برای پناهندگی در لهستان می توانید از وکیل مهاجرت در لهستان نیز راهنمایی های لازم را اخذ نمایید . وهمچنین در صورتی که شما باید به راه پناهندگی در لهستان باید در مرحله ی آخر فکر نمایید. و تصمیم درستی در این باره اتخاذ نمایید .به همین دلیل پناهندگی در لهستان را  در این مقاله برای شما توضیح می دهیم .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *