مهاجرت کاری به رومانی

مهاجرت کاری به رومانی :

همانطور که می دانید همه ساله افراد زیادی از طریق مهاجرت کاری به رومانی به این کشور مهاجرت نموده و به جستجوی کار مشغول می شوند می توان گفت بهترین نوع مهاجرت به رومانی از طریق مهاجرت کاری به رومانی می باشد . را های مهاجرت به رومانی مختلف ومتعدد می باشد.یکی از پر طرفدار ترین این راه ها مهاجرت از طریق کار به رومانی میباشد . و افراد برای این امر باید به این نکته توجه داشته باشند که برای اخذ مهاجرت کاری به رومانی باید شرایط مدارک خاصی را دارا باشند و همچنین بهتر است بدانید مهاجرت از طریق کار در رومانی به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود . مهاجرت کار به رومانی انواع مختلفی دارد. مهاجرت از طریق کار به رومانی شرایط ومدارک خاصی دارد که ما در این مقاله  شرایط کار در رومانی ، انواع ویزای کار رومانی به تفصیل به آن می پردازیم.

مهاجرت از طریق ویزای کار رومانی چگونه میباشد؟ چند نوع ویزای کار رومانیوجود دارد؟ شرایط ومدارک اخذ ویزای  کار رومانی چیست؟ هزینه های اقامت از طریق ویزای کار رومانی چه مقدلر است؟ ویزاهای کار در رومانیچه مدت زمان اعتبار دارد؟

متقاضیان ویزای کار در رومانی که در غیر از اتحادیه اروپا زندگی می کنند برای کار در کشور رومانی احتیاج به مجوز کاری دارند که معمولا از طریق یک شرکت رومانی صورت میگیرد . این شرکت رومانی می بایست یک قرار داد استخدام امضاء کند ومسئولیت امور مالیاتی و حقوق اجتماعی شخص متقاضی  را برعهده بگیرد . شرکت های فراملی هم می توانند مجوز کار  برای کارمندان خود در دفاتر شان در کشور رومانی و یا شرکتهای فرعی  کسب کنند . البته توجه داشته باشید که همه درخواست ها باید توسط دفتر شرکتی که در رومانی وجود دارد صورت گیرد .

دریافت ویزای کار رومانی از چند راه  امکان پذیر است .  یکی از این راه ها این است که شخص  متقاضی کار در رومانی می بایست یک پیشنهاد کار( دعوتنامه کاری) از یک کارفرما  واجد شرایط که دارای یک  شرکت معتبر در کشور رومانی است دریافت کند .  که البته شخص متقاضی نیز باید شرایط لازم را داشته باشد .  از شرایط  دیگر  پذیرفته شدن برای ویزای کار رومانی این است که در آگهی  مورد نظر پذیرفته شود  که طی مراحل قانونی اش ابتدا ۳ ماه در داخل کشور  رومانی سپس ۳ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود اگر شخص مورد نظر پیدا نشود از کشورمتبوع شخص متقاضی نیرو میگیرد .  وقتی شخص متقاضی در این آگهی پذیرش شد آن وقت می تواند برای اخذ ویزای کار رومانی اقدام نماید . پیدا کردن کار فرما در  اتحادیه اروپا شرایط خاصی دارد ،کارفرما پس از آگهی شغل خود باید برای استخدام شخص متقاضی، دستمزدی را در نظر بگیرد که تمام هزینه های شخص و خانواده او را پوشش دهد  که این حقوق می بایست پس از کسر هزینه مالیات محاسبه شود که برای مخارج شخص مهاجرت کننده کفایت میکند یا نه . و این به اصطلاح یعنی شخص کارفرما در کشور رومانی باید بتواند اسپانسر شود . در کل اقدام برای ویزای کار  رومانی بدون داشتن اسپانسر کاری بسیار دشوار می باشد .

 

اگر شخص متقاضی بخواهد از  طریق ویزای کار رومانی اقدام کند کل پروسه اخذ ویزای کار  رومانی از نظر زمانی  حدودا بین ۲ تا ۹ ماه به طول می کشد . که شخص متقاضی میتواند بعد از ۲ تا ۵ سال تقاضای اقامت دائم نماید که با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور میباشد . یک راه دیگر برای اخذ ویزای کار رومانی ، اخذ ویزا  کار از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در بعضی از کشور ها مانند استرالیا ،کانادا و دانمارک انجام می شود . نام این نع ویزای کار به طور کلی به نام ویزای مهارت  ( skill worker) شناخته  می شود . این ویزا در کشور های  مختلف فرق دارد و در مورد کشور رومانی این امر در حال حاضر به سختی انجام پذیر است .

پروسه  ویزای کار کشور رومانی در اکثر کشورها خیلی طولانی می باشد ولی در حال حاضر بهترین کشوری که  میتوان برای ویزای کار اقدام کرد کشور دانمارک است که یک پروسه زمانی  ۷ تا ۹ ماهه دارد . البته اسم ویزای کار دانمارک که معروف به ویزای گرین کارت دانمارک شده است ویزای GR1 می باشد .

یکی دیگر  از راه هایی که وجود دارد و افراد می توانند از طریق آن برای ویزای کار کشور رومانی کار فرما را پیدا کنند و به طور قانونی بتوانند در  کشور رومانی  مشغول به کار شوند  این است که به عنوان دانشجو وارد کشور رومانی شوند و چون در حین تحصیل اجازه کار نیمه وقت دارند می توانند به محض این که کاری آگهی شد آن را درخواست کنند یا صبر کنند تا وقتی درس شان تمام شد از کارفرما در کشور رومانی درخواست کار کنند  این راه از بهترین راههای بسیار مناسب می باشد زیرا که پس از ورود به کشور رومانی شخص چون تحت عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا حرفه مورد نظر خود را پیدا کند و آن را  تا پس از پایان تحصیلات خود ادامه دهد تا وقتی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری دریافت نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳ تا ۴ سال برای اخذ اقامت دائم اقدام کند .

لازمبه ذکر است بدانید که  اداره  مهاجرت کارهای مربوط به اخذ مجوز کار را در مدت زمان ۳۰ روزه انجام می دهد . در ضمن این مدت مدارک اضافی هم ممکن است نیاز باشد . همچنین این پروسه ممکن است که تا ۱۵ روز بیشتر زمان ببرد . ویزای کار رومانی ،  به غیر از در مورد کار های فصلی و کم درآمد  معمولا برای مدت زمان یک ساله صادر می شود . کارفرما  هم می باید قرارداد فردی با کارگر را  به همراه  درخواست مجوز کار در مدت زمان  تعیین شده به اداره بازرسی ارائه دهد . هزینه  انجام ویزای کاری رومانی نیز ۱۲۰ یورو می باشد .

مدارک لازم برای در یافت ویزای کار رومانی :

  • کپی از مجوز کار که توسط اداره مهاجرت رومانی صادر شده باشد ویا مدرک دیگری که نشان دهنده این باشد که شخص اجازه کار فول تایم در رومانی را دارد .
  • شخص متقاضی می بایست ثابت کند در سطح  حداقل معیشتی می باشد .
  • گواهی عدم سوء سابقه .
  • ارائه بیمه درمانی تا پایان اعتبار ویزا .

 

با توجه به آنچه گفته شد می توان گفت که  درخواست مهاجرت کاری به رومانی پروسه ی پیچیده ای دارد . به اشخاص متقاضی ویزای کار رومانی  توصیه می شود که در صورتی که به اخذ ویزای کار رومانی تمایل دارند حتما در این زمینه با وکلای با تجربه در زمینه حقوق بین المللی و مهاجرت کاری به رومانی مراجعه کنند . کار یابی در کشور رومانی  مطابق با تحصیلات فرد متقاضی کاری بسیار سخت و دشوار است افراد متقاضی میتوانند در حوزه توریست و مترجمی زبان در رومانی به اشتغال بپردازند . اگر هم افراد موفق به یافتن کار در رومانی شوند حقوق مناسب و درخور توجهی دریافت نخواهند کرد .

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *