ویزای کار برزیل

ویزای کاری برزیل

امروزه یکی از سوالاتی که در باب کار در خارج از کشور که مورد سوال قرار می گیرد ویزای کار برزیل است ، یکی از طرق مهاجرت به برزیل که بسیاری از متقاضیان ویزای کار برزیل به آن فکر می کنند اخذ اقامت در برزیل از طریق کار در برزیل است ، باید دقت بفرمایید که قوانین مهاجرتی برزیل بسیار خاص و مشخص شده است ، اگر متقاضی ویزای کار برزیل هستید باید با وکیل مهاجرتی متخصص و مجرب مشاوره داشته باشید و تمام قوانین مهاجرتی این کشور از جمله شرایط اخذ اقامت در برزیل ، شرایط اخذ تابعیت در برزیل و حتی طرق کارآفرینی برزیل و سرمایه گذاری در برزیل را به صورت کامل اشراف داشته باشید . باید توجه بفرمایید که قدم اول ویزای کار برزیل دانستن تمام شرایط و قوانین مهاجرتی بین المللی این کشور است ، جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی کشور برزیل ، پرتغالی است.

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه ، آرژانتین ، پاراگوئه ، بولیوی ، پرو ، کلمبیا ، ونزوئلا ، گویان ، سورینام و گویان فرانسه هم‌ مرز است. در حقیقت ، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد. برزیل به علل مختلف از جمله موقعیت جغرافیای و صنعتی بودن و دارای بودن زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است که  ویزای کاری برزیل متقاضیان زیادی دارد و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است . علل مذکور از جمله عللی است که امروزه بسیاری از متخصصان و متقاضیان نیروی کار را به خود جذب کرده است .

ویزای کار برزیل  اقسام مختلفی دارد : کوتاه مدت و دائم ؛ لازم به ذکر است که شرایط اخذ ویزای کار برزیل  برای چند دسته از متقاضیان امکان پذیر است ، دسته اول افرادی هستند که از طریق ازدواج با شخص برزیلی یک رابطه نسبی دارد . افرادی که از طریق ازدواج در برزیل موفق به اخذ تابعیت برزیل شده اند می توانند ویزای کار برزیل  را به صورت دائم داشته باشند .

دسته بعدی از متقاضیان ویزای کاری برزیل  که مورد تائید این کشور قرار می گیرد افرادی هستند که از طریق تولد فرزند موفق به اخذ تابعیت این کشور شده اند ، لذا افرادی که فرزندشان در این کشور متولد شده است می توانند اخذ اقامت از طریق ویزای کاری برزیل داشته باشند . این رابطه نسبی باید در این کشور به اثبات برسد و شواهد و مدارک باید ارائه شود .

دسته سومی که واجد شرایط اخذ ویزای کار برزیل اند ، مدیران شرکت هایی اند که متقاضی بیزینس در کشور برزیل هستند که با توجه به شرایط خاص و رعایت قوانین مهاجرتی می توانند به انتقال شرکت خود به برزیل بیاندیشند . لذا لازم به ذکر است که اشخاص حقوقی هم می توانند به اخذ اقامت از طریق ویزای کاری برزیل برسند ولکن این راه با قبت شرکت در برزیل خلط خواهد شد . باید توجه بفرمایید مدیران شرکت باید مبلغ ۲۰۰ هزار دلار آمریکا در بانک مرکزی برزیل سپرده بگذارد و این مبلغ را به صورت ودیعه نزد بانک داشته باشد و در قدم بعدی باید تائیدیه ای از کمپانی و شرکت برزیلی و نیز وزارت خارجه برزیل را داشته باشد ، به عبارتی باید گفت ورود این شرکت ها را به کشور برزیل را باید تائید کند تا بتواند با تلفیق این دو شرکت اخذ اقامت از طریق ویزای کار برزیل کند .

مزیت این راه این است که مدیران شرکت می تواند تمامی نیروهای خود را به شرکت برزیل منتقل کند و تنها با سود آوری در سال و پرداخت مالیات می تواند اقامت خود را تمدید کند . این پرداخت مالیات را باید شورای کار در برزیل و اداره کار این کشور باید تائید کند . لذا توجه داشته باشید متقاضیان ویزای کار برزیل را باید کارفرما های برزیلی نامه ساپورت مالی داشته باشند و کارفرما باید نیروی متخصص را تائید و حقوق ماهیانه را در حساب خود نشان دهد .

فرآیند ویزای کار برزیل به این صورت است که باید قرارداد کاری و سایر مدارک از جمله مدرک زبان ، مدرک تحصیلی و سوابق شغلی و مدارک هویتی را به نیابت متقاضی ویزای کار برزیل به اداره مهاجرت برزیل ببرد و درخواست نامه خود را پر کند ، این سبب می شود پس از مدت مشخص و بررسی سفارت منجر به صدور ویزای کار برزیل شود .

مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار برزیل :

  1. مدارک هویتی شخص متقاضی
  2. نامه عدم سوء پیشنیه ( از صدور این نامه نباید بیش از ۳ ماه گذشته باشد )
  3. پاسپورت ( ۶ ماه باید اعتبار داشته باشد )
  4. ۲ عکس پاسپورتی

نکته حائز اهمیت در مورد مدارک مورد نیاز ویزای کاری برزیل اسن است که باید دقت بفرمایید که تماماً باید به زبان پرتغالی ترجمه شود و به تائید سفارت برزیل برسد و درخواست شخص متقاضی ویزای کاری برزیل  و کارفرما برزیلی باید ۱ ماه پیش درخواست نامه خود را به سفارت داده باشد . دقت داشته باشید که مبالغ مذکور جهت اشخاص حقوقی بوده است ولکن برای اشخاص حقیقی  متقاضی ویزای کاری برزیل باید مبلغ ۵۰ هزار دلار آمریکا باید پرداخت شود و در حساب داشته باشد .

در پایان شایان ذکر است که ویزای کاری برزیل شرایط خاصی خواهد داشت و لذا پیشنهاد می شود که تمام قوانین مهاجرتی برزیل از جمله تحصیل در برزیل ، کار در برزیل ، ثبت شرکت در برزیل و طرق مختلف مهاجرتی را با وکیل مهاجرتی بدانید و قبل از پرداخت هزینه های هنگفت و زیاد جهت مهاجرت به برزیل تمام اطلاعات را داشته باشید . امروزه بسیاری از متقاضیان اخذ تابعیت برزیل می توانید از طرق مختلف وارد این کشور شوند و از راه های مختلف به اخذ اقامت برزیل برسند .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *