ویزای تویستی برزیل

ویزای توریستی برزیل

آیا به فکر دریافت ویزای توریستی برزیل هستید ؟  آیا از شرایط و مراحل دریافت ویزای توریستی برزیل آگاهی دارید ؟ آیا مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی برزیل را می دانید ؟ ویزای توریستی برزیل یکی از راه هایی است که افرادی که قصد دیدار و تفریح و یا امور تجاری در برزیل را دارند , اقدام به اخذ آن می نمایند . ویزای توریستی برزیل باعث نمی شود که فرد اقامت دائم یا تابعیت دریافت کند . برای اخذ ویزای توریستی برزیل به یکسری مدارک نیاز می باشد . ما در این مقاله سعی بر بررسی ویزای توریستی برزیل داریم . شما می توانید از راه های مهاجرتی نظیر مهاجرت کاری به برزیل و مهاجرت سرمایه گذاری به برزیل نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به ویزای توریستی برزیل را از وکیل مهاجرت به برزیل جویا شوید .

جمهوری برزیل یکی از کشورهای بزرگ و پرجمعیت آمریکای جنوبی است که پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن زبان پرتغالی می باشد , زیرا برزیل مستعمره پرتغال بوده است . برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی می باشد و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد در آمریکای جنوبی به شمار می رود . شهروندان کشورهای خارجي كه قصد تفريح و گردش در كشور برزيل را دارند و يا قصد دارند اقوام و خويشاوندان خود را ملاقات کنند ، مي توانند درخواست صدور ويزاي توريستي برزيل را داشته باشند . ويزاي فوق حداكثر نود روز يا سه ماه داراي اعتبار است كه متقاضيان مي توانند حتي در صورتي كه مايل به تمديد مهلت فوق باشند ، قبل از پايان اعتبار مدت ويزاي نود روزه ، به اداره پليس فدرال جهت تمديد آن مراجعه کنند .

لازم به ذكر است كه اشخاصي كه با ويزاي توريستي وارد خاك برزيل مي شوند ، اجازه كار كردن ، ادامه تحصيل و يا هر نوع فعاليت اجتماعي ديگر را ندارند و بعد از انقضاي مدت ويزاي توريستي بايستی خاك اين كشور را ترك نمايند . نخستین گام برای درخواست ویزای برزیل ، دریافت وقت سفارت برزیل و تکمیل فرم تقاضای ویزا است . فرم ویزای سفارت برزیل می بایست در دو نسخه و برای هر کدام از همراهان به صورت جداگانه تکمیل شده باشد وعکس متقاضی هم باید به آن الصاق شود . توجه داشته باشید که به علت تعداد بالای متقاضیان در ماه‌های تابستان و قبل از تعطیلات ، ممکن است پروسه بررسی مدارک و صدور ویزا زمان بیشتری نیاز داشته باشد ، پس برای قطعی‌کردن تاریخ سفر خود و برنامه ریزی بهتر ، باید به این زمان‌ها توجه داشت . هزینه صدور ویزای برزیل نیز  ۱۰۰ دلار آمریکا می باشد که به صورت نقدی دریافت خواهد شد  .

 

مــدارک لازم بــرای ویزای توریستی بــرزیــل

۱ –  شناسنامه ایرانی ؛

۲ –  پاسپورت ؛ اعتبار پاسپورت باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد . شما باید از صفحات یک تا پنج پاسپورت و همچنین صفحاتی که در آن‌ها مهر روادید خورده است کپی تهیه نمایید .

۳ – سه قطعه عکس رنگی

توجه: در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌ کننده‌ ی روادید قید شده باشد ، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک موجود باشد .

ویژگیهای ضروری عکس مورد نظر این است که عکس باید رنگی ، با زمینه سفید ، تمام رخ ، باید کم‌ تر از سه‌ ماه پیش گرفته شده باشد ، عکس پاسپورت کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس هم‌خوانی داشته باشد ، در ابعاد ٤٠ در ٦٠ میلی‌متر گرفته شده باشد ، فاصله‌ی بین سطح بالای سر و چانه در تصویر صورت ٣٢ میلی‌متر باشد .

۴ – آدرس محل سکونت ، شغل و محل کار متقاضی به صورت کامل و دقیق می بایست قید شود .

۵- در صورت اشتغال به کار، مدارکی که بیانگر شغل و اعتبار شغلی متقاضی باشد ( مثل فتوکپی از روزنامه رسمی ، پروانه کسب ، گواهی اشتغال به کار به اسم متقاضی ، مقدار حقوق دریافتی ، تاریخ مرخصی مطابق با تاریخ رفت و برگشت به این کشور )

۶ – در صورت بازنشستگی از کار باید گواهی بازنشستگی ارائه شود .

۷ – در صورت اشتغال به تحصیل در هر مقطعی ، مدارکی باید ارائه شود که نشان دهد مشغول تحصیل هستید ؛ مثل کارت دانشجویی معتبر و گواهی اشتغال به تحصیل .

۸ – اسناد رسمی منابع مالی ؛ گواهی حساب بانکی به نام فرد متقاضی با ذکر تاریخ افتتاح حساب . ( میزان موجودی همراه با صورت گردش حساب )

۹ – رضايتنامه‌ی محضری در مورد اجازه‌ ی پدر برای فرزندان همراه در پاسپورت مادر .

۱۰ – اصل و فتوکپی بلیط رفت و برگشت به مقصد برزیل .

۱۱ – اصل و فتوکپی تائیدیه ‌ی رزرواسیون هتل در برزیل برای کل زمان اقامت .

بررسی مدارک به منظور صدور روادید ، حداقل یک هفته  به طول خواهد انجامید . گاهی وقت ها ممکن است این زمان بیشتر به طول بیانجامد ، ولی تا دو هفته بعد از تحویل مدارک معمولاً مشخص شده که شما واجد دریافت ویزای توریستی برزیل خواهید بود یا خیر .

 

کشورهایی که برای ورود به صورت توریستی به ویزای برزیل نیازی ندارند :

 

دارندگان گذرنامه از ۷۶ کشور زیر قبل از ورود به برزیل نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند شهروندان بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی ممکن است در برزیل تنها با یک کارت شناسایی  تا ۹۰ روز وارد شوند . این کشورها عبارتند از :

آندورا ، آرژانتین ، اتریش ، باهاما ، باربادوس ، بلژیک ، بولیوی ، بلغارستان ، شیلی ، کلمبیا ، کاستاریکا ، کرواسی ، جمهوری چک ، دانمارک ، السالوادور، اکوادور ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، گواتمالا، گویان ، هندوراس ، هنگ کنگ ، مجارستان ، ایسلند ، ایرلند , اسرائیل ، ایتالیا ، لتونی ، لیختن اشتاین ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالزی . مالت ، ماکائو ، موناکو ، مراکش ، نامیبیا ، هلند ، نیوزیلند ، نروژ ، مالت ، پاناما ، پاراگوئه ، پرو، فیلیپین ، لهستان ، پرتغال ، روسیه ، رومانی ، سنت مارینو ، صربستان ، اسلواکی ، اسلوونی ، آفریقای جنوبی ، کره جنوبی ، اسپانیا ، سورینام ، سوئد ، سوئیس ، تایلند ، ترینیداد و توباگو ، ترکیه ، تونس . اوکراین ، بریتانیا ، اروگوئه ، واتیکان، ونزوئلا .

 

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که فرد برای دریافت ویزای توریستی برزیل باید به سفارتخانه این کشور مراجعه و با تکمیل فرم تقاضای ویزا شروع به اقدام برای اخذ ویزای توریستی برزیل نماید . همچنین برای اخذ ویزای توریستی برزیل نیاز به یکسری مدارک و شرایط است که برای مراجعه به سفارت مورد نیاز می باشد .

ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی و ویزای توریستی برزیل بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای توریستی برزیل هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به برزیل کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *