پناهندگی در مالتا

پناهندگی در مالتا

موضوعی که در این مقاله به بررسی آن می پردازیمپناهندگی در مالتا می باش ،مهاجرت به مالتا از طرق مختلفی دارد که پناهندگی در مالتا یکی از روش‌ها و راه های مهاجرت به مالتا می باشد،که در عصر حاضر متقاضیان کثیری تمایل به پناهندگی در مالتا را در ذهن خود دارند،مالتا یکی از امضاء کنندگان کنوانسیون ۱۹۵۱ مربوط به وضعیت پناهندگان و پروتکل ۱۹۶۷می باشد در واقع کشور مالتا کنوانسیون مربوط به پناهندگی و پناهجویان را پذیرفته است و افراد می‌توانند برای پناهندگی در مالتا اقدام نمایند اما پناهندگی در مالتا دارای شرایط و قواعدی می باشد  که ما سعی داریم در این مقاله به بررسی شرایط و پروسه و فرآیند پناهندگی در مالتا بپردازیم و تمام مراحل پناهندگی در مالتا را برای شما متقاضیان پناهندگی در مالتا تشریح و تفصیل نمائیم،

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی در مالتا راه مورد اطمینان و عاقلانه ای و مطقی ای از نظر وکلای بین الملل نمی باشد زیراکه اشخاص می‌توانند از راه های دیگر مهاجرت همانند مهاجرت تحصیلی به مالتا، مهاجرت کاری به مالتا و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در مالتا برای ورود به کشور مالتا استفاده نمایند که برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه مهاجرت به مالتا میتوانند به وکیل مهاجرت به مالتا که به قوانین مالتا مخصوصا قوانین پناهندگی در مالتا مسلط می باشند مراجعه نمایند.
اولین قدم برای درخواست پناهندگی در مالتا چیست؟  خطرات و ریسک‌های پناهندگی در مالتا چیست؟ آیا اساسا امکان مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی در مالتا امکان پذیر میباشد ؟ قواعد و پروسه و فرآیند پناهندگی در مالتا به چه نحو می باشد؟ دولت مالتا چه شرایط و امکاناتی را برای پناهجویان در کشور خود فراهم میکند؟ آیا پناهندگی در مالتا راه عاقلانه و منطقی برای مهاجرت به مالتا تلقی می گردد؟
و سوالات دیگر شما متقاضیان پناهندگی در مالتا که سعی داریم در این مقاله با توجه به قوانین پناهندگی در مالتا آنها را تشریح نمایید تا شما متقاضیان بتوانید با دید بازتری این پروسه را طی نمایید.

درخواست پناهندگی در مالتا

فردی که مایل به درخواست پناهندگی در مالتامی بایت باید applicationup را دفتر امور پناهندگان تکمیل نماید، هر فردی به محض ورود به خاک مالتا میتواند درخواست پناهندگی دهد این بدان معنا نیست که با درخواست هر فرد موافقت شود.

با توجه به قانون پناهندگی در مالتا در کمیسیون پناهندگان دو نوع حمایت بین المللی ذکر شده است:
وضعیت پناهندگان ( با توجه به کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان)
حفاظت جانبی( باتوجه به صلاحیت های اتحادیه اروپا)
حفاظت جانبی به افرادی که در معرض خطر و آسیب جدی در کشور خود هستند اعطا میگردد.

حقوق پناهندگان

هنگامیکه درخواست پناهندگی متقاضی ثبت می شود متقاضی پناهندگی دارای حقوق زیر می باشد:
۱٫در انتظار بررسی پرونده خود در مالتا حضور داشته باشد و باقی بماند
۲٫حق دریافت اطلاعات در مورد روند پناهندگی
۳٫حق دریافت خدمات از یک مترجم
۴٫حق برقراری ارتباط با UNHCR
۵٫حق درخواست رسیدگی به کمک های حقوقی
۶٫محرمانه بودن پرونده خود

مقامات مسئول ثبت نام درخواست پناهندگی در مالتا در کمیسیون یاری پناهندگان (RefCom) است،RefCom نیز مسئول تصمیم گیری در وهله اول در درخواست پناهندگی می باشد ، یک درخواست پناهندگی زمانی معتبر است که ظرف ۶۰ روز (دو ماه) از ورود متقاضی به مالتا ارائه شود .

امکاناتی که برای پناهجویان در مالتا در نظر گرفته می شوند عبارتند از:


تحصیلات
: آموزش و پرورش کشور تا سن ۱۶ سالگی اجباری می باشد و این قانون امکان دارد براب ثبت نام در آموزش عالی نیز اعمال شود، ممکن است مدارکی که شخص پناهنده از کشورهای دیگر به دست آورده باشد به رسمیت شناخته شود اما پناهنده باید مدارک مورد نیاز برای دانشگاه های مالتا را داشته باشد.
محل اقامت:
دسترسی به محل اقامت رایگان در مراکز مخصوص پناهندگان(کمپ) وجود دارد، این مراکز برای افراد زیر سن قانونی بدون همراه، افراد آسیب پذیر، زنان و خانواده جداگانه می باشد. اجازه اقامت در آنها به صورت دوره ای (سه ماهه) تمدید می شود، اگر پناهندگان خارج از مراکز به صورت مستقل زندگی کنند تضمینی برای بازگشت آنها به این مراکز وجود ندارد.
مراقبت های بهداشتی :
دسترسی به خدمات پزشکی دولتی برای پناهندگان رایگان می باشد. استخدام : ممکن است دسترسی به بازار کار نیاز به اجازه کار به صورت قانونی باشد و برای به دست آوردن کار باید شرایط دیگری اعمال گردد اما دسترسی به مزایایی مانند بیمه اشتغال و بازنشستگی برای تمام موقعیت ها یکسان است .
کمک های مالی :
دسترسی به برنامه کمک های اجتماعی مالتی برای پناهندگان وجود دارد که در زمان ثبت نام برای دریافت مزایای بیکاری همانند مردم مالتا ۳۴۰ یورو در ماه است اما می بایست در هفته ۳ باز به ادراه کار در مالتا مرتجعه نمایند و فرم های مخصوص را امضا نمایند.
تابعیت و شهروندی پناهندگان :
افرادی که از طریق پناهندگی در مالتا اقدام کرده باشند باید به مدت ده سال در این کشور زندگی کنند و سپس تقاضای تابعیت نمایند و دولت این اختیار را دارد که برای اعطای شهروندی به پناهندگان تصمیم گیری نماید همچنین در مورد اینکه ایا متقاضی خودکفا شده است یا خیر؟
الحاق به خانواده :

ممکن است قوانینی در باب الحاق به خانواده اعمال گردد متقاضی می بایستی یک اجازه اقامت برای یک دوره حداقل یک ساله با درخواست معتبر داشته باشد و دو سال در مالتا قبل از اینکه خانواده به او ملحق شود زندگی کرده باشد همچنین باید مدارک و شواهدی در باب رابطه خانوادگی با شخص پناهنده ارائه دهند و پناهنده باید ثابت نماید که محل اقامت مستقل و قادر به پشتیبانی از خود و اعضای خانواده خود در مالتا را دارد.
افراد آسیب پذیر :
گروه AWAS مسئول پردختن به نیازهای vulnerables در روند پناهندگی می باشد و باید افراد آسیب پذیر و کم توان را شناسایی کرده و آنها را به مراکز مربوطه منتقل کنند البته ممکن است این مراکز ظرفیت محدود داشته باشند.
کودکان بی سرپرست:
گروه AWAS مسئول رسیدگی به شناسایی و حمایت از کودکان بی سرپرست در روند پناهندگی است، افراد زیر سن قانونی به مراکز خاص منتقل می شوند و در آنجا یک سرپرست قانونی برایشان منصوب می شود افراد زیر سن قانونی باید اجبارا تا سن ۱۶ سالگی مدرسه بروند.

نتیجه گیری
با توجه به آنچه در باب پناهندگی در مالتا در مقاله فوق بیان شد در میابیم که پناهندگی در مالتا چندان راه معقول و ایده آلی برای مهاجرت به یک کشور تلقی نمی شود و متقاضیان مهاجرت به مالتا می‌توانند از سایر راه های قانونی دیگر که کم هزینه تر و ایده آل تر از پناهندگی در مالتا می‌باشد استفاده کنند گزینه‌هایی چون تحصیل در مالتا و همینطور ویزای کار مالتا و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مالتا که به شما سروران عزیز پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدام مشاوره ای برای مهاجرت به مالتا با وکیل مهاجرت به مالتا که به قوانین مالتا مسلط و مشرف است از موسسه MIE  مشاوره و مشورت نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای مهاجرت به مالتا اتخاذ نمایید.
نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *