کارآفرینی در پرتغال

کار آفرینی در پرتغال

کشور پرتغال در حال حاضر یکی از محبوب ترین کشورها برای سرمایه گذاران در اتحادیه اروپا محسوب می گردد ،کارآفرینی در پرتغال یکی از راه های ایده آل و مناسب برای افرادی است که تمایل دارند در پرتغال سرمایه گذاری نموده یا کسب و کاری و بیزینسی را راه اندازی نمایند و به این صورت بتوانند اقامت دائم کشور پرتغال را اخذ کنند، کارآفرینی در پرتغال برابر قوانین این کشور دارای فرایند قانونی مشخصی است. در این مقاله که توسط کارشناسان و متخصصین امر مهاجرت تهیه و نگارش شده است فرایند قانونی کارآفرینی در پرتغال را براساس قوانین مهاجرت پرتغال برای شما تشریح خواهیم نمود. پیشنهاد می شود برای اخذ اقامت پرتغال از طریق کارآفرینی در پرتغال از وکیل مهاجرت به پرتغال مشاوره اخذ نمایید و در مورد مهاجرت به پرتغال از نظر کارشناس این حوزه بهره مند شوید. علاوه بر کارآفرینی در پرتغال شما می توانید سایر طرق مهاجرت به پرتغال را نیز بررسی و ارزیابی نمایید. طرق دیگر اخذ اقامت مثل اقامت از طریق تحصیل در پرتغال ، اقامت از طریق کار در پرتغال و همچنین سرمایه گذاری در پرتغال بسته به موقعیت و شرایط متقاضیان می توانند راه های مناسبی برای مهاجرت به این کشور تلقی گردند.

آیا امکان سرمایه گذاری در پرتغال یا کارآفرینی در پرتغال برای اتباع خارجی یا سرمایه گذاران خارجی وجود دارد ؟ شرایط سرمایه گذاری یا کارآفرینی در پرتغال برای سرمایه گذاران خارجی چیست؟ انواع سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی در پرتغال کدامند؟ مزیت های سرمایه گذاری در پرتغال یا کارآفرینی در پرتغال برای سرمایه گذاران خارجی چیست ؟ و سوالات دیگر که سعی داریم در این مقاله با توسل به قوانین سرمایه گذاری و کارآفرینی در پرتغال به آنها پاسخگو باشیم و شرایط کارآفرینی در پرتغال برای سرمایه گذاران خارجی را تشریح نمائیم.

پرتغال یک کشور غنی از استعداد و تنوع است که سرمایه گذاری های عمومی در دهه گذشته در مباحثی چون آموزش و پرورش، زیرساخت ها و فناوری راه و شهرسازی برای کسانیکه مایل به شروع و یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار جدید در پرتغال هستند، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی سختی ها و ریسک های خاص به خود را دارد که حتما شما متقاضیان کارآفرینی در پرتغال یا سرمایه گذاری در پرتغال باید به تمامی قوانین و قواعد کارآفرینی در پرتغال تسلط داشته باشید تا بتوانید در این راه پر پیچ و خم موفق باشید.

شهر لیسبون به عنوان پایتخت پرتغال خیلی استقبال میکند از کارفرینان خارجی که قصد دارند یه فرصت کسب و کار و بیزنس عملی را در پرتغال راه اندازی نمایند و شرایط را برای بهبود و پیشرفت اقتصادی کشور پرتغال فراهم میکند ، برای کمک به شما که متقاضی کارآفرینی در شهر لیسبون پرتغال هستید در ادامه فرآیند کارآفرینی در این شهر را مطرح خواهیم نمود که می بایستی براساس این فرآیند قانونی شما میتوانید برای کارآفرینی در پرتغال اقدام نمائید و بتوانید اقامت پرتغال را اخذ نمائید و بیزینس شما در این کشور راه اندازی شود .

یکی از شروط اصلی برای اخذ ویزای کارآفرینی در پرتغال این است که شما برای آن بیزینسی که در پرتغال راه اندازی میکنید حداقل می بایست ده فرصت شغلی ایجاد کنید و نیروی کار استخدام نمائید و نیروی کار هم براساس قوانین سیستم تامین اجتماعی پرتغال می بایستی انجام شود ، همچنین نرخ مالیات کشور پرتغال ۲۱ درصد می باشد که حداقل مالیات این موضوع است کشور پرتغال از نظر هزینه ها ارزان ترین کشور اروپا نیست اما گران ترین هم نمی باشد حداقل حقوق در سال ۲۰۱۶ در کشور پرتغال ۶۱۸٫۳۳ یورو در ماه بوده است و میانگین حقوق در پرتغال ۱۱۴۲٫۵۹ یورو در ماه است در مقایسه با کشورهایی مانند اوکراین که میانگین حقوق ۱۳۹ یورو در ماه یا رومانی که ۴۶۳ یورو و یا لیتوانی که ۵۸۵ یورو در ماه است کشور پرتغال از شرایط بهتری برای کار برخوردار است که البته این موضوع شرایط را برای کارآفرینان سخت تر میکند.

برای راه اندازی یک بیزینس در لیسبون پایتخت پرتغال لازم است بدانید که این طرح و پلن خیلی طرح ایده آل ، سریع و زود بازدهی می باشد،همینطور راهنمایی گام به گام وجود دارد برای کسانیکه میخواهند از این طریق اقدام کنند و این پروسه را برای آنها تسهیل میکند ، اخذ شماره مالی پرتغالی یا NIF (Portuguese Fiscal Number ) اگر فرد به عنوان یک سیتیزن کشورهای عضو اتحادیه اروپا بخواهد طی فعالیتش در پرتغال مدارکی را نشان دهد بایستی پاسپورت ، آی دی کارت و سایر مدارک شناسایی را ارائه کند در کنار آن سناد آدرس محل زندگی خودش را ارسال نماید و کسانیکه در اتحادیه اروپا حاضر (شهروند اتحادیه اروپا)نیستند می بایستی توان مالی خودش برای انجام این پروسه را از طریق داشتنن شماره مالی پرتغالی ارائه کند .

افرادی که در خاک کشور پرتغال حضور ندارند میتوانند از طریق وکلای بین الملل و نماینده قانونی این پروسه را انجام دهند ولی نیاز هست که اولا فردی در پرتغال حضور دارد اقامت دائم پرتغال را داشته باشد ثانیا وکالتنامه به صورت رسمی امضا شده باشد و تنفیذ شده باشد،نماینده یا وکیل می تواند یک شخص باشد یا یک شرکت . تمامی مدارکی که به زبان پرتغالی نیست میبایستی اولا باید ترجمه رسمی همراه با مهر وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه گردد و توسط سفارت پرتغال تایید شوند و طبق قوانین بین المللی مهر apostilled (مهر تایید بین المللی )دریافت نماید و همچنین باید طبق قواعد و مقررات باید برای پرداخت مالیات اقدام نمایند (یعنی در اداره مالیات پرتغال ثبت نام نماید) تا در صورت راه اندازی شرکت بتواند مالیات های مربوطه را پرداخت نمایند.

همچنین یک کپی گواهی ثبت تجاری شرکت که به صورت ترجمه شده و apostilled شده براساس کنوانسیون لاهه صورت گرفته میبایستی ارئه شود مگر زمانیکه فرد از کشور انگلیس یا فرانسه اقدام میکند .

یکی دیگر از روش های مهاجرت به پرتغال علاوه بر کارآفرینی در پرتغال، سرمایه گذاری است که در این روش متقاضی می بایست سرمایه های  در حدود یک میلیون یورو را در حساب بانکی خود در کشور پرتغال نشان دهد که از مباحث مهم در سرمایه گذاری تعیین و ارائه اهداف و طرح و بیزینس تجاری می باشد از طرق دیگر سرمایه گذاری در پرتغال میتوان به خرید ملک در پرتغال اشاره کرد که ارزش ملک می بایست حداقل پانصد هزار یورو باشد که اصطلاحا به GOLDEN VISA  نیز معروف است .

مزایای سرمایه گذاری در پرتغال

رفت و آمد در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا

همراهی تمامی اعضای خانواده خود در کشور پرتغال

امکان دریافت وام های بلندمدت که بتوانند طرح تجاری خود را گسترده کنند

استفاده از بیمه خدمات سلامت و بیمه های درمانی برای متقاضی و خانواده او

امکان استفاده از تحصیلات رایگان برای فرزندان متقاضی

با توجه به آنچه در باب سرمایه گذاری و کارآفرینی در پرتغال و شهر لیسبون بیان شد میبینیم که برای مهاجرت به پرتغال و سرمایه گذاری و کار آفرینی در پرتغال راه های مختلفی وجود دارد که می بایست قبل از هر اقدامی با وکیل مهاجرت به پرتغال که متخصص به امور کارآفرینی در پرتغال برای سرمایه گذاران خارجی است مشاوره و مشورت نمایید و سپس اقدام به کارآفرینی در پرتغال نمائید البته با توجهد به اینکه کارآفرینی در پرتغال و سرمایه گذاری در پرتغال نیازمند سرمایه های فراوانی است شما میتوانید برای مهاجرت به پرتغال از سایر زرق مهاجرت همانند تحصیل در پرتغال ، اخذ ویزای کاری پرتغال و راه های دیگر که هم ریسک کمتری دارد و هم سرمایه کمتری میخواهد اقدام نمائید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *