تولد در نروژ

تولد در نروژ

به طور کلی هر کشور قانون و مقررات مخصوص به خود را دارد. شما عزیزان باید به طور کامل در رابطه با شرایط تولد در نروژ و همچنین چگونگی اخذ اقامت از طریق تولد در نروژ اطلاعات لازم را کسب نمایید تا بتوانید تصمیم خود را اخذ نمایید. افراد زیادی در کشورهای مختلف وجود دارند که قصد اخذ اقامت از طریق تولد در نروژ را دارند. گروهی مشاوران موسسه MIE تلاششان در این مقاله این است که بتوانند شما را با اخذ اقامت نروژ از طریق تولد اشنا سازند. سوالی که در اینجا مطرح است این است که ایا هر فردی به راحتی می تواند اقامت از طریق تولد در نروژ را به دست اورد؟ ایا فرزند از طریق تولد در نروژ تابعیت را اخذ می نماید؟

در ابتدا باید بدانید سیستم اخذ تابعیت از طریق تولد به چه صورت می باشد؟ همانطور که می دانید سیستم اخذ تابعیت از طریق تولد در کشورها کاملا متفاوت می باشد. به طور کلی یک سری از کشورها از طریق سیستم خون و یک سری از کشورها از طریق سیستم خاک تابیعت را اعطا می نمایند.

سیستم خاک در کشورها به این معنی است که زمانی که فرزندی در خاک یک کشور متولد شود بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر و مادر فرزند تابعیت ان کشور را اخذ می نماید. اما سیستم خون بدین صورت می باشد که فرزند در هر کشوری که متولد شود ( کشورهای دارای سیستم خون) از پدر و مادر خود تابعیت را اخذ می نماید.

تولد فرزند در کشور نروژ باعث اخذ تابعیت برای طفل نخواهد شد. اما این در صورتی است که پدر یا مادر طفل تبعه ی نروژ نباشند. حال اگر فرزندی از پدر یا مادری که تبعه ی نروژ هستند به دنیا بیاید، نروژی محسوب می شود. این بدین معناست که در کشور نروژ سیستم خون حکم فرما خواهد بود.

یکی از مزایای تولد در کشور نروژ این است که تابعیت فرزند را فقط از طریق پدر نمی شناسد بلکه حتی اگر مادر هم تبعه ی کشور نروژ باشد، فرزند انها نروژی محسوب می شود و مادر هم می تواند اثرگذار باشد.

حال سوال مهمی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که ازدواج با یک زن یا مرد تبعه ی نروژ چه حکمی دارد؟ و فرزندانی که متولد می شوند تبعه ی کدام کشور محسوب می شوند؟

افرادی که با یک تبعه ی نروژی ازدواج می نمایند، می توانند بعد از ۳ سال از زمانی که اقامت را اخذ کرده اند، برای اخذ تابعیت خود اقدام نمایند. البته در این بین ممکن است افراد از قبل ازدواج کرده باشند و از ازدواج قبلی خود فرزندی داشته باشند، سوال این است که تکلیف فرزندان چیست؟ فرزندان انها اگر سنشان کمتر از ۱۸ سال باشد می توانند اقدامات لازم را جهت تابعیت انجام دهند. این موضوع هم مشروط به این قضیه هست که فرزندان انها دو سال اقامت را در کشور نروژ داشته باشند.

اگر فرزند شما در کشور نروژ به دنیا اید اما شما هنوز تبعه ی کشور نروژ نشده باشید، فرزند شما باید در سن ۱۰ سالگی به مدت هفت سال اقامت نروژ را داشته باشد. اگر شرایط لازم را داشته باشد، می تواند بعد از ۱۰ سالگی برای تابعیت کشور اقدام نماید.

ممکن است فرزندی از پدر و مادری متولد شود که نروژی نباشد و حتی به طور کل این دو ازدواجشان رسمی نشده باشد، این فرزند می تواند از کشور نروژ تقاضای کسب تابعیت نماید و تبعه ی کشور نروژ محسوب شود.

گروهی از افراد وجود دارند که فرزندی را به فرزند خواندگی می گیرند، این افراد در صورتی که در خارج از نروژ باشند، باید رضایت کشور و یا دولت را جهت اخذ تابعیت بگیرند در غیر این صورت تابعیت انها با مشکل مواجه می شود و یا باید بی تابعیت باشند و یا تابعیت قبلی خود را اخذ کنند. پس به طور کلی نظر دولت در این زمینه بسیار مهم و اساسی می باشد. افراد زیر ۱۸ سال اکر توسط یک تبعه نروژی به فرزند خوندگی گرفته شوند خود به خود تابعیت نروژ را کسب می کنند.

یکی از اصولی که در کشور برای اخذ تابعیت مهم است، نداشتن سوء پیشینه است. افرادی که قصد تابعیت کشور نروژ را دارند باید تمامی مدارک و شرایط را دارا باشند تا بتوانند وارد پروسه ی تابعیت شوند.

از موضوعات مهمی که در پروسه ی تابعیت بسیار حائز اهمیت می باشد،این است که کشور نروژ تابعیت مضاعف را نپذیرفته است ولی در مواردی استثناء قائل شده است برای مثال کودکی که از پدر ومادری نروژی در کشوری به دنیا آمده است که سیستم اعطای تابعیت آن براساس اصل خاک است وطبق قانون آن کشور طفل متولد شده را تابعیت آن کشوررا میگیرد که نمونه این استثناء می تواند کودک متولد شده از پدر ومادر نروژی در خاک آمریکا باشد.

ویا کودکانی که از پدرومادرنروژی متولد شده اند ولی تابعیت کشورخارجی دیگری نیز به آن ها تحمیل شده باشد.

مورد دیگر از استثنائاتی که کشور نروژپذیرفته است این است که افرادی که تابعیت نروژ را ازطرق مختلف مهاجرتی(تحصیل ،کار،سرمایه گذاری و….) تقاضا نموده اند طیق قوانین مهاجرتی نروژمی بایست از تابعیت قبلی خود انصراف دهند.

در مورد هزینه های زندگی در کشور نروژ بهتر است اطلاع داشته باشید که هزینه های زندگی در کشور نروژ جزء بالاترین هزینه در دنیا محسوب شده است ونسبت به سایر کشورهای اروپایی در بالاترین سطح هزینه ها قرار دارد.

ابته هزینه زندگی با توجه به افراد وسطح زندگیشان متفاوت می باشد. البته توجه داشته باشید که هزینه های مسکن وزندگی در شهر های اطراف کم تر مناسب تر می باشد

شایان ذکر است که علاوه بر مهاجرت از طریق تولد در نروژ راه های دیگری برای اخذ اقامت نروژ وجود دارد مانند اخذ ویزای کار نروژ، ویزای تحصیلی در نروژ و….

وضمن اینکه برای اخذ اقامت از طریق تولد فرزند می توان از طریق کشور های دیگر از جمله کانادا، آمریکاو.. اقدام نمود.

به طور کلی در جریان باشید برای اخذ تولد در کشور نروژ باید فرد حتما پدر یا مادرش تبعه ی کشور نروژ باشد در غیر این صورت پرونده ی فرد مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه MIE تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را از دفاتر معتبر کسب کنید.

آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *