شرایط اخذ اقامت ایرلند

شرایط اخذ اقامت ایرلند:

آیا شرایط اخذ اقامت ایرلند را می دانید؟ آیا با مهاجرت به ایرلند می توان شرایط اخذ اقامت ایرلند را مهیا کرد؟ در مورد شرایط اخذ اقامت ایرلند سوالی دارید؟ با توجه به شرایط اخذ اقامت ایرلند چگونه می توان به اقامت و تابعیت ایرلند دست یافت؟ با توجه به اینکه راههای مهاجرت به ایرلند متفاوت است افراد با توجه به شرایط خود می توانند یکی از راههای مهاجرت به ایرلند را برگزینند که بتوانند به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابند. با توجه به شرایط اخذ اقامت ایرلند هر فرد می تواند شرایط اخذ اقامت ایرلند را بررسی نماید تا بتواند اقامت و تابعیت ایرلند را بدست آورد. فرد متقاضی مهاجرت به ایرلند می تواند از طریق تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری در ایرلند شرایط اخذ اقامت ایرلند را فراهم نماید و به ایرلند مهاجرت نماید. ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد شرایط اخذ اقامت ایرلند برای شما عزیزان مطالبی را بیان نماییم و به سوالات شما در مورد شرایط اخذ اقامت ایرلند پاسخ دهیم. در ابتدا به راههای مهاجرت به ایرلند می پردازیم و سپس شرایط اخذ اقامت ایرلند از طرق متفاوت را بررسی می نماییم.

مهاجرت تحصیلی به ایرلند و شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق تحصیل:

اگر قصد مهاجرت به ایرلند را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به ایرلند اقدام نمایید. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در ایرلند را دارید بهتر است بدانید که یک دوره تکمیلی را باید برای ورود به ایرلند بگذرانید تا بتوانید وارد دانشگاههای ایرلند شوید. نکته مهمی که وجود دارد این است که افراد متقاضی تحصیل کارشناسی در ایرلند می توانند به زبان انگلیسی تحصیلات خود را آغاز نمایند. تحصیل کارشناسی در ایرلند ۳ ساله می باشد اما در برخی از رشته ها تحصیل کارشناسی در حدود ۴ سال زمان می برد. برای تحصیل کارشناسی در ایرلند فرد متقاضی باید حداقل مدرک زبان IELTS 6 را دارا باشد تا بتواند وارد دانشگاههای ایرلند شود.

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید بهتر است بدانید که می توانید در ایرلند به تحصیلات خود ادامه دهید. تحصیل کارشناسی ارشد در ایرلند در حدود ۲ سال به طول می انجامد اما در برخی از رشته ها تحصیل کارشناسی ارشد در حدود ۱ سال زمان می برد. برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایرلند فرد متقاضی حداقل باید دارای مدرک زبان IELTS 6.5 باشد تا بتواند برای تحصیل در ایرلند اقدام نماید. برای تحصیل در مقطع دکترا کشور ایرلند می تواند بهترین گزینه باشد که افراد می توانند اقدام نمایند. برای تحصیل  دکترا در ایرلند در حدود ۳ سال زمان لازم است تا فرد بتواند از این دوره فارغ التحصیل شود. فرد متقاضی تحصیل دکترا در ایرلند باید دارای حداقل مدرک زبان IELTS 7  باشد تا بتواند وارد دانشگاههای ایرلند شوند. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند بسیار راحت تر از افراد کشورهای دیگر می توانند وارد ایرلند شوند و به تحصیل در ایرلند بپردازند.

اگر قصد اخذ اقامت ایرلند را دارید بهتر است بدانید که با تحصیل در ایرلند می توانید به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابید همچنین با تحصیل در ایرلند شرایط اخذ اقامت ایرلند برای افراد مهیا خواهد شد و افراد به راحتی می توانند به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابند.

مهاجرت کاری به ایرلند و شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق ویزای کار:

اگر قصد مهاجرت به ایرلند را دارید و شرایط اخذ اقامت ایرلند برای شما سروران گرامی فراهم می باشد می توانید از طریق ویزای کار ایرلند اقدام نمایید و از این طریق به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابید. برای افرادی که قصد کار و فعالیت در ایرلند را دارند اخذ ویزای کار ایرلند می تواند بهترین گزینه باشد این ویزا برای اتباع خارجی که قصد کار و فعالیت در ایرلند را دارند صادر می شود و به افراد اجازه کار در ایرلند داده می شود تا بتوانند به کار و فعالیت در ایرلند بپردازند و حقوق مناسب را دریافت نمایند. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که ویزای کار ایرلند در صورتی به افراد داده می شود که فرد متقاضی کار در ایرلند شرایط اولیه کار را داشته باشد تا بتواند ویزای کار ایرلند را اخذ نماید از جمله شرایطی که فرد متقاضی کار در ایرلند باید دارا باشد داشتن یک کار فرمای ایرلندی می باشد. همچنین نکته مهمی که وجود دارد این است که کار فرمای ایرلندی باید گواهی مبنی بر اینکه شرایط کار با فرد متقاضی را دارد ارائه نماید تا بتواند درخواست کار به فرد متقاضی کار در ایرلند را بدهد و فرد متقاضی کار در ایرلند بتواند به راحتی وارد بازار کار شود.

اگر قصد اخذ اقامت ایرلند از طریق ویزای کار را دارید بهتر است بدانید که امکان این را دارید که برای ویزای کار ایرلند اقدام نمایید و شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق کار را کسب نمایید که بتوانید پس از کار در ایرلند به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایرلند و شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری در ایرلند:

برای فراهم نمودن شرایط اخذ اقامت ایرلند می توانید از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایرلند اقدام نمایید و از این طریق به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابید. برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایرلند راههای متفاوتی وجود دارد و فرد متقاضی می تواند با توجه به شرایط خود در ایرلند شرکت مناسب را ثبت نماید.

انواع سرمایه گذاری در ایرلند:

۱: سرمایه گذاری بنیادی: اگر قصد سرمایه گذاری در ایرلند را دارید بهتر است بدانید که می توانید با سرمایه حداقل ۵۰۰۰۰ یورو شرکت مناسب را به ثبت برسانید و در زمینه های هنر، ورزش، بهداشت و. . . . فعالیت خود را آغاز نمایید. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر قصد سرمایه گذاری در ایرلند را دارید می توانید با این شرکت را با ۴۰۰۰۰۰ یورو نیز انجام دهید اما نکته مهم اینجاست که در این نوع سرمایه گذاری باید ۵ شریک وجود داشته باشند تا بتوانند این نوع شرکت را به ثبت برسانند.

۲: سرمایه گذاری از طریق تشکیلات اقتصادی: اگر قصد سرمایه گذاری در ایرلند را دارید می توانید با ۵۰۰۰۰۰ یورو در ایرلند شرکت خود را به ثبت برسانید و مشغول کار و فعالیت شوید همچنین اگر فرد متقاضی نشان دهد که به مدت ۳سال حساب مالی وی گردش مالی داشته است می تواند اقامت دائم ایرلند را اخذ نماید.

۳: سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه: فرد متقاضی سرمایه گذاری در ایرلند می تواند با خرید اوراق قرضه به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ یورو به مدت ۵ سال اقامت دائم ایرلند را اخذ نماید.

فرد متقاضی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایرلند می تواند با ثبت یکی از شرکت ها در ایرلند فعالیت اقتصادی خود را آغاز نماید که عملا با شروع این فعالیت ها در ایرلند فرد متقاضی می تواند شرایط اخذ اقامت ایرلند را فراهم نموده و به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابند.

پناهندگی در ایرلند و شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق پناهندگی:

با توجه به این که راههای قانونی بسیاری برای مهاجرت به ایرلند وجود دارد اما برخی افراد مهاجرت از طریق پناهندگی به ایرلند را می پذیرند. پناهندگان در ایرلند در دوران پناهندگی در سخت ترین شرایط می باشند تا با درخواست پناهندگی افراد موافقت شود. اشخاصی که قصد اخذ اقامت از طریق پناهندگی در ایرلند را دارند باید بدانند که تا زمانی که با در خواست افراد پناهنده مبنی بر پناهندگی در ایرلند موافقت نشده است اجازه کار در ایرلند را نخواهند داشت همچنین از هیچگونه حق و حقوقی نسبت به دیگر شهروندان در ایرلند برخوردار نخواهند بود. زمانی که با درخواست پناهندگی افراد در ایرلند موافقت شود به آنها اجازه اقامت دائم و همچنین اجازه کار در ایرلند همانند سایر شهروندان ایرلندی داده خواهد شد. بهتر است بدانید که بررسی و درخواست پناهندگی افراد ممکن است چندین سال به طول بیانجامد.

ازدواج در ایرلند و شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق ازدواج:

اگر فرد خارجی با فردی از تبعه ی ایرلند ازدواج نماید می تواند اقامت و تابعیت ایرلند را اخذ نماید و از تمام حق و حقوقی شهروند ایرلندی برخوردار شود. شخص متقاضی برای دریافت حق شهروندی ایرلند باید شرایطی را دارا باشد:

اولین شرط برای برخورداری از حق شهروندی ایرلند این است که فرد متقاضی باید حداقل ۳ سال از زمان ازدواجش با فرد ایرلندی گذشته باشد و دیگر اینکه فرد متقاضی باید یک سال قبل از ارائه درخواست خود در ایرلند اقامت داشته باشد. مورد دیگر این است که فرد متقاضی باید حداقل ۲ سال در ایرلند زندگی کرده باشد تا بتواند درخواست حق شهروندی ایرلند را بدهد. همچنین ازدواج فرد خارجی با شخص ایرلندی باید به طور رسمی در ایرلند به ثبت رسیده باشد. همچنین مورد دیگر این است که فرد متقاضی و همسر ایرلندی خود باید زندگی مشترک داشته باشند یعنی در کنار هم زندگی کنند.

تولد در ایرلند و شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق تولد:

کشور ایرلند جز کشورهایی است که سیستم خون را می پذیرد و فرزندی که در ایرلند متولد می شود تابعیت را از پدر و مادر خود اخذ می نماید. تابعیت از طریق تولد جز اصلی ترین انواع تابعیت می باشد. تابعیت ایرلندی از طریق پدر و مادر به فرزند اعطا می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر پدر و مادر طفلی بدون تابعیت باشند و فرزند آنها در ایرلند متولد شود فرزند می تواند اقامت و تابعیت ایرلند را اخذ نماید.

در کل بهتر است بدانید که فرد متقاضی مهاجرت به ایرلند همچنین اخذ اقامت و تابعیت ایرلند باید شرایط اخذ اقامت ایرلند را دارا باشد تا بتواند برای اخذ اقامت ایرلند اقدام نماید. فرد متقاضی مهاجرت به ایرلند از راههای متفاوتی می تواند اقدام نماید و شرایط اخذ اقامت ایرلند را فراهم نماید تا به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابند. برای مهاجرت به ایرلند می توانید از راههای مهاجرت تحصیلی به ایرلند و یا مهاجرت کاری به ایرلند  و یا سرمایه گذاری در ایرلند اقدام نمایید و شرایط اخذ اقامت ایرلند را از یکی از این طرق فراهم نمایید تا به اقامت و تابعیت ایرلند دست یابید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در جهت شرایط اخذ اقامت ایرلند به دست آورید همچنین می توانید از وکیل مهاجرت به ایرلند بهره مند شوید و اطلاعات لازم را در مورد شرایط اخذ اقامت ایرلند کسب نمایید.

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *