مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا :

امروزه افراد زیادی وجود دارند که قصد مهاجرت به کشور اسپانیا رادارند . کشور اسپانیا عضو کشور های پیمان شینگن می باشد و همین دلیل باعث شده است توجه افراد زیادی را برای مهاجرت به اسپانیا به خود جلب کند . راه های مهاجرت به اسپانیا متعدد می باشد اعم از  مهاجرت تحصیلی ، کاری و …. افراد می توانند یکی از این راه ها را انتخاب کنند و برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایند . با توجه به اینکه هر کشوری برای مهاجرت قواعد و اصول خاص خودش را دارد مهاجرت به اسپانیا نیز قوانین و قواعد خاص مربوط به خودش دارد . چنانچه  در خصوص مهاجرت به اسپانیا وآشنایی با قوانین مهاجرتی اسپانیا به دنبال کسب اطلاعات هستید مقاله حاضر را مطالعه نموده تا علاوه برآشنایی با قوانین مهاجرت به اسپانیا با قوانین حاکم بر راه های مهاجرت به اسپانیا نیزآشنا شوید .

آیا به مهاجرت به اسپانیا فکر کرده اید؟ راه های مهاجرت به اسپانیا چیست؟ آیا همه طرق مهاجرت به اسپانیا منجربه اقامت دائم میشود؟ هزینه تحصیل در اسپانیا چه مقدار است؟ آیا با دریافت ویزای کار اسپانیا میتوان  اقامت اسپانیا را کسب نمود؟ هزینه زندگی در اسپانیا چه مقدار است؟ سرمایه گذاری در اسپانیا به چه صورت است؟

افراد بسیار زیادی وجود دارند که قصد ادامه زندگی را در کشور اسپانیا دارند. از مهمترین این دلایل می توان به بهبود استاندارد زندگی، دسترسی اسان به موارد حمل و نقل، سرمایه گذاری بسیار مناسب، هزینه زندگی مناسب ، بهداشت و سلامت ، ارزش پول بالا ، اب و هوای بسیار مناسب اشاره نمود . در کشور اسپانیا نسبتا نرخ جرم و جنایت در مقایسه با کشورهای دیگر در سراسر جهان از جمله اتحادیه اروپا بسیار در آن پایین می باشد . اسپانیا کشوری مستقل  می باشد که عضو اتحادیه اروپا  می باشد . کشور اسپانیا در جنوب غربی اتحادیه اروپا قرار دارد . اسپانیا هم اکنون کشوری دموکراتیک و  حکومتی پارلمانی دارد که  تحت قانون اساسی پادشاهی می باشد . زبان رسمس کشور اسپانیا نیز اسپانیایی می باشد .

همانطور که گفته شد راه های مهاجرت به اسپانیا متفاوت و متعدد می باشد از جمله این راه ها :

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا

مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا

مهاجرت پناهندگی به اسپانیا

مهاجرت از طریق تولد و ازدواج به اسپانیا

مهاجرت از طریق پناهندگی به اسپانیا :

طبق قوانین مهاجرتی کشور اسپانیا پناهندگی  در این کشور به واسطه  امضاء کنوانسیون ژنو به رسمیت شناخته شده است  . و شخص باید ثابت کند به دلیل مسایل ملی مذهبی و نژادی و سیاسی  اگر به کشور خود برگردد جان خود را از دست می دهد و لذا در این حالت امی تواند پناهندگی کشور اسپانیا را به دست آورد و از حقوق پناهندگان مطابق با قوانین بین المللی بهر مند شود . شخصی که در نهایت  از طریق پناهندگی وارد کشور اسپانیا می شود باید در خواست خود را  مبنی بر پناهندگی ظرف مدت یک ماه به پلیس اسپانیا ارائه دهد و دلایل خود مبنی بر اینکه چنانچه به کشور خود برگردد ممکن است جان خود را از دست دهد و بعد از قبول شدن فرد به عنوان پناهنده کشوراسپانیا برای مدتی در اردوگاه ها زندگی کرده و بعد از آن مجوز کار حرفه ای در آن کشور را دریافت می کند که بتواند برای کشور اسپانیا خدماتی را در پی داشته باشد .

مهاجرت از طریق تولد به اسپانیا :

همانطور که می دانید کشور اسپانیا جزء کشور هایی می باشد که سیستم اعطای تابعیتش بر اساس اصل خون می باشد . طفلی که در خاک اسپانیا به دنیا می آید تابعیت کشوری را می گیرند که  پدر و مادرش تابعیت آن جا را دارد . اشخاصی که از طریق  اعمال خون دارای تابعیت کشور اسپانیا  می شوند باید شرایط زیر را داشته باشند : طفلی که یکی از والدین وی تبعه کشور اسپانیا می باشد صرف نظر از محل تولد او یک اسپانیای محسوب می شود . طفلی که از یکی از والدین غیر اسپانیایی که یکی از آنان در اسپانیا متولد شده است .

مهاجرت از طریق ازدواج به اسپانیا :

با توجه به  سیستم حقوق بین الملل خصوصی این امکان وجود دارد که با ایجاد رابطه زناشویی یعنی با ایجاد علقه زوجیت بین اشخاص به توان از کشور مطبوع خویش کسب تابعیت نمود لذا کشور اسپانیا از جمله این کشورها می باشد که چنانچه شخصی با یکی ازاعضای کشور اسپانیا ازدواج نماید می تواند تابعیت کشور اسپانیا را بدست آورد . همانطور که می دانید برای ازدواج با شخص اسپانیایی می بایست از طریق سفارت اسپانیا اقدام نمود که البته شخص می بایست مدارک و شواهدی مبنی بر اینکه از قبل با هم در ارتباط بودند را برای سفارت ارائه دهند. و اگر فرد قصدش فقط دریافت تابعیت از طریق ازدواج باشد (ازدواج سوری ) شامل ضمانت اجرای قانونی می شود و جریمه نقدی در پی دارد. فردی که در اسپانیا زندگی می کند و تبعه اسپانیا محسوب می شود برای ازدواج با شخص غیر اسپانیایی می بایست ثابت کنند که تمکن مالی برای ساپورت کردن همسر خویش را دارد .

مهاجرت از طریق تحصیل به اسپانیا :

در کشور اسپانیا  دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد از جمله دانشگاه مستقل بارسلونا و دانشگاه مستقل مادرید و چندین مورد دیگر که شرایط خیلی ویژه ای را برای تحصیل در انجا فراهم کرده است یکی از مزایایی که برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا وجود دارد این است که برای تحصیل در انجا نیاز به مدرک زبان وجود ندارد و باید دیپلم ۱۲ ساله را دارا باشد . در اسپانیا ۲ نوع دانشگاه وجود دارد  : دانشگاه های خصوصی و دولتی  که تنها در دانشگاه دولتی  اسپانیا است که هزینه تحصیل رایگان است و زبانی که تدریس می شود اسپانیایی می باشد . بنابراین افرادی که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند بهتر است  برای اینکه دچار مشکل دانستن زبان اسپانیایی نشوند برای ادامه تحصیل زبان اسپانیایی را در کشور خود بگذرانند چون اموختن زبان اسپانیایی در اسپانیا بسیار مشکل است . باید بدانیم که هزینه های تحصیلی در مقطع دکترا تقریبا د رایگان است یعنی سالی۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ تا ۶ هزار یورو می باشد البته این هزینه ها به صورت تقریبی است . دوره تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا ۳ تا ۵ سال طول  می کشد در مقطع کارشناسی ۴ سال و در مقطع کارشناسی ارشد ۲ تا ۳ سال به طول می انجامد و امکان اشتغال به کار در محیط دانشگاه برای دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی وجود دارد و میزان زمان اشتغال اشخاص دانشجو در کشور اسپانیا در ۲۰ ساعت در هفته می باشد و می توان از بیمه دانشجویی در دوران تحصیل نیز استفاده کرد.

مهاجرت از طریق کار به اسپانیا :

یکی دیگر از راه های مهاجرت به اسپانیا از طریق کار می باشد که اقدام از طریق ویزای کار در کشور اسپانیا از سه طریق امکان پذیر می باشد . ویزا های کار اسپانیا متعدد هستند که  حال به معرفی های آن ها می پردازیم :

ویزای پیشنهاد کار : این نوع ویزا برای اشخاصی می باشد که پیشنهاد کار از سمت یک کارفرمای خارجی دارند و کارفرمای مورد نظر برای شان دعوت نامه کاری فرستاده باشد و نشان دهد که می تواند متقاضی را ساپورت کند این ویزا ابتدا در کشور اسپانیا به مدت ۳ ماه  اطلاعیه می شود در صورتی که شخصی با مشخصات مذکور  در اطلاعیه کارفرما در کشور اسپانیا یافت نشد مجددا سه ماه در اتحادیه اروپا اطلاعیه می شود ودر نهایت اگر باز هم کسی یافت نشد متقاضی می تواند در آن شغل استخدام شود .

ویزای جستجوی کار : برای اقدام از طریق این ویزا ابتدا افراد باید شرایط تحصیلی شان ، سوابق کاری شان  و… بررسی شود  در صورت داشتن این شرایط  موفق به دریافت این ویزا می شوند که در این صورت کشور مقابل به او اجازه یافتن کار را در مدت زمان مشخص می دهد . نکته ای که در این ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد این است که خانواده شخص متقاضی پس از یافتن شغل و در حالت اشتغال فرد و دریافت حقوق می توانند به او ملحق شوند .

ویزای مهارت کاری : این نوع ویزا که به skill worker  معروف است در این نوع ویزا شخص باید برای کسب امتیاز مورد نظر شرایط سنی ، تحصیلی ، سابقه کاری و … بررسی شود ودر صورت آوردن امتیاز مورد نیاز  می توانند وارد کشور شوند و برای اقامت دائم کشور مورد نظر اقدام کنند .

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اسپانیا :

افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور اسپانیا را دارند می توانند از طریق خرید ملک در کشور اسپانیا به اقامت دائم اسپانیا دست یابند و نکته حائز اهمیت این است که فرد متقاضی با سرمایه گذاری و همچنین خرید ملک در اسپانیا می تواند اقامت دائم کشور اسپانیا را دریافت نماید. کشور اسپانیا افرادی را که به خرید ملک و همچنین سرمایه گذاری در کشور اسپانیا می پردازند مورد حمایت خود قرار می دهد بنابراین افراد می توانند با ۱۶۰۰۰۰  یورو در کشور اسپانیا ملک مورد نظر خود را خریداری نمایند و در این کشور سرمایه گذاری نمایند و از این طریق اقامت دائم کشور اسپانیا را نیز بدست آورند . فردی که در کشور اسپانیا سرمایه گذاری می کند و یا ملکی را خریداری می نماید مالک ۱۰۰ درصد ملک و سرمایه در کشور اسپانیا می باشد و همچنین این امکان به وجود می آید که فرزندان فرد متقاضی بتوانند به صورت رایگان به تحصیل بپردازند .

مورد دیگر برای سرمایه گذاری در کشور اسپانیا این است که فرد می تواند اقدام به سرمایه گذاری نماید و از این طریق اقامت کشور اسپانیا را اخذ نماید این است که فرد در کشور اسپانیا در یک پروژه سرمایه گذاری نماید و شغلی را ایجاد کند و همچنین توسط شغلی که ایجاد کرده چندین نفر اسپانیایی را استخدام کرده  که می تواند از این طریق هم سرمایه گذاری نماید و نیز اقامت دائم کشور اسپانیا را نیز بدست آورید .   در نهایت با توجه ب مطالب گفته شده می توان گفت که مهاجرت به اسپانیا کی از بهترین راه های مهاجرت به اروپا می باشد . راه های قانونی مهاجرت به اسپانیا متعدد می باشد افراد و همچنین انتخاب زیادی برای مهاجرت به اسپانیا دارند .که می توانند از طریق یکی از آن ها اقدام کنند . برای مهاجرت به اسپانیا مقاله فوق رو مطالعه بفرمایید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *