اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند

اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند

آیا از شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند آگاهی دارید ؟ آیا بدنبال مهاجرت به فنلاند برای کار می باشید ؟ آیا می توان برای کار در فنلاند ، تقاضای اجازه اقامت نمود ؟ اگر در خصوص اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند سوالاتی در ذهن دارید ، مقاله حاضر در رابطه با موضوع اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند از طریق کار اطلاعاتی را به شما متقاضیان ارائه خواهد نمود .

اگر شما قصد اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند را دارید ، شما معمولا نیاز به اجازه اقامت بر مبنای استخدام دارید که توسط دولت فنلاند به شما داده می شود . اگر هم قصد خود اشتغال دارید ، شما نیاز به اجازه اقامت برای افراد و خویش فرما دارید که آن نیز توسط دولت فنلاند به شما در صورت وجود شرایط اعطا خواهد شد .

اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند با مجوز صادره توسط دیگر کشورها مجاز خواهد بود مخصوصاً اگر مدت کاریش بیش از ۹۰ روز باشد . در بعضی موارد ، کافی است که شما اجازه اقامت یا یک ویزا که توسط دیگر کشورهای عضو شنگن داده شده است ، داشته باشید یا اینکه شما اجازه اقامت در فنلاند را بدون ویزا داشته باشید . در چنین شرایطی ، حتی کار کردن محدود به برخی مشاغل خواهد شد و آن برای یک دوره حداکثر ۹۰ روز اعمال می شود و بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزای شما نخواهد بود . اگر شما نوع دیگری از اجازه اقامت را که توسط دولت فنلاند به شما داده شده را داشته باشید . شما ممکن است حق کارکردن را داشته باشید . در چنین شرایطی نیازی به سایر مجوزهای اقامت برای کارکردن نخواهید داشت . اگر به اجازه اقامت در فنلاند برمبنای قربانی جرم قاچاق انسان بودن ، داده شود ، شما حق کار کردن در فنلاند را بدون هیچ گونه محدودیتی خواهید داشت .

حق کار پناهنده

بعنوان یک متقاضی پناهندگی در فنلاند ، شما می توانید ۳ یا ۶ ماه بعد از درخواستتان برای پناهندگی شروع به کار کنید . محدودیت ۳ ماه خواهد بود اگر شما یک پاسپورت معتبر یا دیگر اسناد مسافرتی را به مراجع در هنگام درخواست پناهندگی را ارائه دهید اما اگر مدرک مسافرتی معتبری نداشته باشید ، ۶ ماه بعد از درخواست اجازه کار دارید . حق کار کردن شما به استناد قانون بوده و نیازی به درخواست جداگانه در مورد کار نخواهید داشت .

اگر استخدام شما بصورت مستمر است ، شما می توانید درخواست اقامت برمبنای استخدام کنید . مسئولیت کار کردن شما با خودتان است . اگر اجازه کار شما منقضی شده باشد ، شما باید به کارفرمای خود اطلاع دهید . هم شما و هم کارفرمایتان ، ممکن است بدلیل کار بدون مجوز ، مجازات شوید .

در باب اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند اگر شما مدرک تحصیلی یا تخصصی را از فنلاند اخذ نموده اید و پیشنهاد کاری دارید ، بایستی برای اجازه اقامت بر اساس اینکه شما دارای مدرک فنلاندی هستید ، درخواست دهید . هنگامی که شما مدرکی را در فنلاند اخذ می کنید ، شما می توانید برای کار بعد از تحصیل اقدام کنید و درخواست اجازه اقامت نمایید . اگر شما از قبل کار می کردید ، هنگامی که ویزای تحصیلی داشته اید ، شما می توانید به کار کردن خود ادامه دهید یا شغل جدیدی را شروع کنید تا زمانی که تصمیم جدیدی برای درخواست شما در خصوص اجازه اقامت گرفته شود . شما بواسطه حق کار دانشجویی ممکن است بدون اینکه محدود شوید بتوانید کار کنید . اگر در خصوص اجازه اقامت جواب منفی دریافت کنید ، مجاز به کار کردن نمی باشید حتی اگر درخواست تجدید نظرخواهی کنید . بین تاریخ تکمیل یک مدرک و تاریخ درخواست شما برای مجوز کار هیچ محدودیتی قرار داده نشده است . حتی اگر شما چندین سال قبل مدرکتان را در فنلاند تکمیل کرده باشید ، شما حق درخواست اجازه اقامت برمبنای شغل را خواهید داشت . شما می توانید درخواست اجازه اقامت را از طریق اینترنت یا فرم کاغذی OLE-TY5 ارائه دهید . مدرک دیپلم و قرارداد استخدام خود را ضمیمه کنید . ( این مقاله به سفارش موسسه ملک پور نگارش شده است )

– اگر شما هنوز شغلی پیدا نکرده اید و اجازه اقامت تحصیلی شما به اتمام رسیده می توانید درخواست افزایش اجازه اقامت از اداره خدمات مهاجرتی فنلاند نمایید تا دنبال کار بگردید . در این صورت فرم OLE-MUU را پر کنید و مدارک لازمه را ضمیمه نمایید . هنگامی که شغل پیدا کردید ، درخواست اجازه اقامت برمبنای استخدام دهید .

اجازه کار دانشجویی

پیرو اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند با مجوز اقامت تحصیلی ، شما حق کار کردن خواهید داشت اگر کار مورد نظر بگونه ای کارآموزی باشد یا بعنوان کار تحقیقی مرتبط با رشته تان باشد . شما می توانید سایر کارها را به اندازه ۲۵ ساعت در هفته به طور میانگین در طول ترم انجام دهید . زمانی که دانشگاه برای شما هیچ برنامه درسی نداشته باشد ، به طور کامل حق کار کردن خواهید داشت برای مثال در طول تابستان یا تعطیلات سال نو . ( این مقاله به سفارش موسسه ملک پور نگارش شده است )

لازم به ذکر است که اتباع دولتهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیازی به اخذ اجازه اقامت برای کار کردن در کشور فنلاند را ندارند و می توانند آزادانه کار کنند .

اجازه اقامت فرد شاغل

قبل از چنین درخواستی ، شما باید پیشنهاد کاری داشته باشید و اگر یک کارفرما به شما پیشنهاد کاری داده است ، او باید تایید کند که قطعاً شما را استخدام خواهد نمود . این کار معمولاً با امضای یک قرارداد کار اثبات می شود . کارفرمای شما اطلاعات لازمه را با پرکردن فرم TEMO54 و امضا کردن آن ، تایید خواهد نمود .

تا مجوز اقامت برمبنای فرد شاغل صادر نشود شما نمی توانید کار را شروع کنید . این اجازه اقامت معمولا برای رشته های حرفه ای که شغل شما به آن تعلق دارد ، صادر می شود . بنابراین ممکن است چندین شغل مرتبط با حرفه خود داشته باشید با یک مجوز . اگر شما در رشته های حرفه ای دیگری نیز پیشنهاد شغلی داشته باشید ، می توانید درخواست مجوز برای هر دوی آن ها با یک بار درخواست نمایید . در چنین شرایطی ، شما مجوز برای چندین شغل خواهید گرفت . در بعضی موارد مجوز تنها برای کار با کارفرما معینی داده می شود که شما دیگر نمی توانید شغل دیگری انجام دهید .

افراد خویش فرما

این اشخاص نیاز به اجازه اقامت برای راه اندازی حرفه خود در فنلاند دارند . اگر شما یک حرفه را انجام می دهید یا اینکه با نام خود تجارت می کنید یا مسئولیتی شبیه به این در یک شرکت دارید ، خویش فرما هستید . برای افراد خویش فرما بسیار رایج است تا یک تجارت شخصی داشته باشند یا در یک شرکت مشارکتی نامحدود شریک باشند یا یک شریک عام در یک شرکت مشارکتی محدود باشند .

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عبارتند از

ویزایی که حداقل تا ۳ ماه پس از سفر همچنان معتبر باشد . فرم درخواست ویزای کاری ، عکس ۳ در ۴ ، شناسنامه و سایر مدارک که اصل و فتوکپی از آن موجود باشد و در خصوص اشخاص کمتر از ۱۸ سال ، رضایت والدین او موجود باشد .

در پایان می توان بر این عقیده بود که اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند مبتنی بر حالات مختلف است که شما با توجه به شرایط خویش می توانید اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند نمایید . برای مثال اگر خویش فرما هستید یا کارمند و یا دانشجو باشید و پناهنده ، شما در هر حال حق اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند را خواهید داشت که نیاز به اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فنلاند دارد . بنابراین کار در فنلاند از حقوق اشخاص مقیم فنلاند می باشد که با توجه به شرایط خویش می توانند اجازه اقامت فنلاند مبتنی بر کار را دریافت نمایند .

نگارنده : محمد صادق شجاعی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *