اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن

اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن

راه های متفاوتی جهت اخذ تابعیت ژاپن وجود دارد. از جمله اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن از راه هایی است که افراد می توانند جهت اخذ تابعیت اقدام نمایند. سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که چه کسانی می توانند از طریق اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن اقدام نمایند؟ آیا قانون خاصی جهت اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن برای افراد وجود دارد؟ مدت زمان اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن چیست؟ شرایط و مدارک اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن چیست؟ در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد و این موضوع باعث می شود شما بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید و راه خود را انتخاب کنید.

همانطور که می دانید قانون خاصی جهت تولد فرزند وجود دارد. باید این را دید که آیا قانون تولد در کشور ژاپن سیستم خون است یا خاک. در کشورها ممکن است سیستم خون و یا سیستم خاک اجرا شود که در ادامه برای شما عزیزان در رابطه با سیستم خون و خاک توضیح داده خواهد شد. اصل خاک به افرادی تعلق می گیرد که بر اساس تولد در سرزمین آن کشور می توانند جهت اخذ تابعیت اقدام نمایند. البته اصل خاک در کشورهایی ایجاد می شود که کنوانسیون بی تابعیت را قبول و شرایط آن را اجرا کرده باشند. از جمله کشورهایی که اصل خاک را می پذیرند، آمریکا و کانادا می باشد. اصل خون مربوط به افرادی است که ملیت و تابعیت را از طریق پدر و مادر خود به دست می آورند. در واقع در اصل خون تابعیت پدرو مادر ارزش بالایی را خواهد داشت. در واقع تابعیت از نسب به اشخاص انتقال داده می شود.

در ادامه ی مقاله برای شما عزیزان در رابطه با تولد و اصل خون و خاک در کشور ژاپن برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. بر اساس اطلاعات به دست آمده در کشور ژاپن می توان گفت آمار نوزادان متولد شده در کشور ژاپن حدودا ۹۸۱ هزار بوده است. که این آمار از سال ۱۸۹۹ شروع شده است و این موضوع در سال ۲۰۱۵ بیشتر بوده است.

اصولی که افراد اجازه ی کسب اقامت و تابعیت ژاپن را از طریق تولد می توانند کسب نمایند:

  • زمانی که کودک از پدر یا مادر با تابعیت کشور ژاپن به دنیا بیاید.
  • ممکن است طفلی که به دنیا می آید پدر و مادر ش نامعلوم باشند و یا فرد بی تابعیت باشد، در این صورت تابعیت کشور ژاپن را به دست خواهد آورد.
  • در مواردی ممکن است طفل زمانی که به دنیا می آید، پدر او فوت کند، در این صورت اگر پدر طفل تابعیت کشور ژاپن را داشته باشد می تواند جهت تابعیت ژاپن اقدام نماید.

البته در نظر داشته باشید در صورتی که فرزندی در کشور ژاپن متولد شود باید ظرف ۱۴ روز تولدش نزد اداره دولتی ثبت شود. همچنین افراد باید ۱۵ روز بعد از تولد جهت تخفیفات مالیاتی و کمک هزینه ها اقدام نمایند. در صورتی که فرد متولد شده از پدر و مادری که ازدواج نکرده باشند متولد شود، زمانی به طفل ملیت ژاپنی داده می شود که پدر طفل، فرزند خود را به رسمیت بشناسد. اما ممکن است طفل زمانی که متولد می شود مادرش ژاپنی و پدرش ملیت خارجی داشته باشد، اگر والدین او ازدواج نکرده باشند در این صورت تابعیت ژاپن به فرد اعطا می شود.

اصول اساسی جهت اخذ تابعیت در ژاپن:

افراد باید به مدت ۵ سال یا بیشتر به صورت مستمر در کشور ژاپن باشند.

افراد باید حداقل ۲۰ سال سن داشته باشند. ممکن است فرد ۲۰ سال نداشته باشد اما اگر از نظر کشور صلاحیت  داشته باشد اشکالی ایجاد نخواهد شد.

افراد ثابت کنند که در این زمان سوء پیشینه نداشته باشند.

تمکن مالی فرد مناسب باشد. در واقع فرد تمکن مالی کافی برای اقامت در کشور را به دولت نشان دهد.

افرادی که بی تابعیت هستند اجازه کسب تابعیت ژاپن اعطا خواهد شد.

روند تابعیت در کشور ژاپن:

  • مرجله ی اول: ارائه ی مدارک مورد نیاز که تمام مدارک باید ترجمه و سپس مورد تایید دادگستری قرار گیرد.
  • بعد از ارائه ی مدارک افراد برای مصاحبه شفاهی و کتبی آماده می شوند. این موضوع دو ماه بعد از ارائه ی مدرک می باشد.
  • در مرحله سوم تمام اطلاعات فرد دریافت می شود. همانند آدرس، وضعیت تاهل، تلفن و …

توسط قانون ژاپن افراد با سن بالا نمی توانند دو تابعیت را هم زمان حفظ نمایند. افرادی که در کشور ژاپن در سن قبل از ۲۰ سالگی دو تابعیت را هم زمان به دست آورند باید قبل از سن ۲۲ سالگی یکی از تابعیت ها را به دست آورند. در نهایت بعد از تمامی مراحل باید جهت کارت اقامت فرزند اقدام شود. همچنین کارت بیمه سلامت و کارت پزشکی از شهرداری مربوطه برای کودک صادر خواهد شد.

افراد بابت تولد فرزند در کشور ژاپن کمک هزینه یا یارانه دریافت می نمایند. اگر هزینه ی زایمان طفل بیشتر شود، فرد باید از تمکن مالی خود هزینه نماید. اما اگر هزینه ی بیمارستان و ما بقی هزینه ها کمتر از مقدار یارانه باشد با بخش های مختلف محاسبه خواهد شد. در مورد رابطه فرزندان با پدر و مادر در کشور ژاپن باید گفت که ارتباط گرمی بین والدین با فرزندان وجود ندارد و بیشتر مسولیت با مدرسه می باشد. حتی اگر مشکل و بیماری برای فرد ایجاد شود خدمات بیمه مشکل فرد را بر طرف خواهد کرد و نیازی به پدر و مادر نیست.

با توجه به شرایطی که در رابطه با اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن برای شما عزیزان ارائه شد، این اطلاعات را به دست آوردید که اقدام از طریق اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن کار ساده ای نیست و افراد باید پدر یا مادر با تابعیت ژاپن را داشته باشند. افراد بسیار زیادی هستند که قصد و هدفشان از ورود به کشور، اخذ تابعیت و اقامت از کشور ژاپن می باشد. به طور کل راه های زیادی جهت اخذ تابعیت و اقامت در کنار اخذ تابعیت از طریق تولد در ژاپن وجود دارد مانند ویزای تحصیلی در ژاپن، ویزای کاری در ژاپن و … اما در نظر داشته باشید در پروسه ی مهاجرت از حقوق دانان و وکلای مهاجرتی کمک بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *