ثبت شرکت در ژاپن

ثبت شرکت در ژاپن

آیا در فکر ثبت شرکت در ژاپن هستید ؟  آیا شرایط ثبت شرکت در ژاپن را می دانید ؟ آیا مزایا و امتیازات ثبت شرکت در ژاپن هستید ؟  آیا مدارکی که برای ثبت شرکت در ژاپن نیاز دارید را می دانید ؟ ثبت شرکت در ژاپن یکی از راه هایی است که افراد برای مهاجرت به ژاپن انتخاب می کنند . هر ساله تعداد زیادی متقاضی برای ثبت شرکت در ژاپن اقدام می کنند . ما در این مقاله سعی بر شناساندن ثبت شرکت در ژاپن داریم . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت کاری به فرانسه و مهاجرت تحصیلی به فرانسه نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به ثبت شرکت در ژاپن را از وکیل مهاجرت به ژاپن جویا شوید .

 

هزینه دولت برای ثبت یک شرکت  ۵۵۷۰ $ آمریکا است .از طریق یک ثبت شرکت سرمایه گذاران خارجی می توانند :

یک حساب بانکی شرکتی در ژاپن باز نمایند .

به دست آوردن اقامت و ویزای اشتغال ژاپنی برای کارمندان خارجی و خانواده های آنها

محل اجاره دفتر باید در ژاپن باشد .

 

فرآیندهای کلیدی برای تشکیل شرکت های بزرگ ژاپن از طریق وزارت دادگستری انجام می شود :

— ثبت نام و مدیریت ، نظارت بر انطباق شرکت ها و استانداردها

— مقررات ممیزی قانونی توسط حسابداران عمومی است .

زمانی که یک شرکت در ژاپن تشکیل شد ، این شرکت باید سرمایه خود را از ۱ ین به ۱۰ میلیون ین (US 94،۰۰۰ $) در مدت پنج سال افزایش دهد .

 

ویژگی های ثبت شرکت در ژاپن :

 

باید حداقل یک مدیر داشته باشد .

باید مدیر محلی داشته باشند .

حداقل تعداد سهامدار باید ۱ نفر باشد .

اجازه فروش سهم به اشخاص حقوقی وجود دارد .

لزومی برای داشتن سهامدار محلی وجود ندارد و می توانند غیر ژاپنی باشند .

باید حتما دفتر کار وجود داشته باشد .

حداقل سرمایه اولیه باید ۱ ین باشد .

زمان ثبت شرکت حدودا ۳۵ روز پس از دریافت کامل مدارک می باشد .

 

اطلاعات اصلی به برای یک شرکت سهامی ثبت نام به شرح زیر است:

 

اسم شرکت

محل دفتر مرکزی

اهدافی که برای کسب و کار در نظر گرفته شده است .

روش دادن توجه عمومی

تعداد کل سهام صادر می شود .

انواع و تعداد سهام منتشر شده

قوانین در محدودیت نقل و انتقال سهام ها

میزان سرمایه

مدیران

مدیران نماینده

حسابرسان

تاریخ تاسیس شرکت

 

هزینه های ثبت شرکت در ژاپن :

 

هزینه ها با توجه به ماهیت تجارت و دیگر گزینه ها تغییر پیدا خواهند کرد :

— هزینه برای ثبت شرکت

— هزینه های اخذ حق مجوز

— هزینه هایی که بر ای ثبت در اداره اصناف نیاز است .

— هزینه هایی که بر ای گزارش به اداره مالیات دولتی نیاز است .

— هزینه هایی که برای گزارش به اداره مالیات محلی نیاز است .

— هزینه های تمبر دولتی

 

مزایای ثبت شرکت در ژاپن

 

ثبت شرکت در ژاپن یک راه عالی برای ورود به دومین اقتصاد جهان از نظر خروجی است . فناوری  پیشرفته تولید ، یک زیرساخت های ارتباطی کاملا مدرن و با انگیزه، نیروی کار ماهر ترکیب برای ایجاد یک اقتصاد قوی است. در زیر یک مرور کلی از اقتصاد ژاپن و محیط کسب و کار، و تاثیر آن بر سرمایه گذاران علاقه مند در ژاپن ثبت شرکت ارائه می دهیم .

سهولت انجام کسب و کار

 

ژاپن در بررسی سال ۲۰۱۱ بانک جهانی , در رده ۱۸ کشورهایی قرار گرفت که می توان در آن به آسانی و سهولت به ثبت شرکت پرداخت . علاوه بر این ، در سال ۲۰۱۰ شاخص آزادی اقتصادی ژاپن به عنوان اقتصاد  رتبه ۱۹ و آزادترین در جهان نام گرفت ، این عاملی است که افراد را  به ثبت شرکت در ژاپن ترغیب می کند . ژاپن نیز در بین ۱۷ کشور که کمترین فساد در جهان را دارند در رتبه بندی سال  ۲۰۱۰ قرار گرفت و همچنین در شاخص سازمان بین المللی مشاهده فساد شفافیت .

اقتصاد قوی

 

اقتصاد ژاپن به مدت سه دهه است که در حال رشد است . این کشور درنرخ رشد با اقتصادهای در حال ظهور مانند چین و هند در رقابت است . اقتصاد ژاپن در کاهش قیمت ها پیشتاز است که تعدیل هزینه های مصرف در این زمینه تأثیر داشته است. با این حال ، با وجود رشد اقتصادی ژاپنی ها خود را تنبل می دانند  . ژاپن در رقابت جهانی ۲۰۱۱-۲۰۱۲  به عنوان ۹ ام در مجمع جهانی اقتصاد انتخاب شده است .

تصویر مثبت و زیرساخت های خوب

 

پروژه داشتن یک شرکت ثبت شده در ژاپن یک تصویر مثبت به مشتریان , تامین کنندگان و سرمایه گذاران ارائه می دهد  . ژاپن به عنوان یک حوزه قضایی بسیار کنترل شده با یک دولت با ثبات و اقتصاد و زیرساخت های بسیار توسعه یافته تلقی می شود . وجود امکانات مدرن و زیرساخت های حمل و نقل کارآمد در ژاپن تشویق بیشتری برای تشکیل کسب و کار در ژاپن محسوب می شود . ژاپن همچنین دارای یک صنعت حمل و نقل هوایی پیچیده می باشد که پروازهایی به طور منظم و قابل اعتماد به مکان های کلیدی کسب و کار در داخل کشور ، در سراسر آسیا و به استرالیا ، ایالات متحده آمریکا و اروپا ارائه می دهد .  نمونه هایی از زمان پرواز شامل توکیو به سنگاپور (۷ ساعت) ، اوزاکا به دبی (۱۱ ساعت) و ناگویا به سان فرانسیسکو (۱۰ ساعت) می باشد . علاوه بر این، توکیو یکی از مراکز مالی پیشرو در جهان است ، به این معنی است که شرکت های ثبت شده در ژاپن لذت بردن از دسترسی به طیف گسترده ای از محصولات مالی و خدمات را تضمین می کند .

شفافیت

 

ثبت شرکت در ژاپن از استانداردهای بالای حاکمیت شرکتی برخوردار است . برای مثال ، شرکت ذکر شده در بورس اوراق بهادار توکیو ملزم به افشای اطلاعات مربوط به وضعیت مالی و عملکرد کسب و کار به دفتر مالی محلی خود می باشد . سرمایه گذاران جهانی در ژاپن به نفع تشکیل شرکت های بزرگ از سیستم قانونی شفاف ژاپن و قانون اساسی که به شدت از حکومت قانون و حفاظت از حقوق مالکیت معنوی را انتخاب نمایند . به عنوان مثال ، ژاپن شرایط سازمان تجارت جهانی (WTO) و تجارت مربوط به حقوق مالکیت معنوی (TRIPS) را ارائه می دهد .

موافقت نامه مشارکت اقتصادی

 

سرمایه گذارانی که کسب و کار در ژاپن را انتخاب کرده اند , به منافع زیادی از تجارت بین المللی از قرارداد مشارکت اقتصادی ژاپن که با برونئی، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، استرالیا، شیلی، هند، مکزیک، کره جنوبی و سوئیس امضا کرده است دست خواهند یافت . تحت شرایط این توافق ، صادرات ژاپن از مالیات معاف هستند .

 

 

با توجه به مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که ثبت شرکت در ژاپن به یکسری مدارک و شرایط نیاز دارد . افرادی که برای ثبت شرکت در ژاپن اقدام می نمایند , می دانند که این امر دارای مزایا و منافع زیادی برای آن هاست . همچنین باید به این نکته هم اشاره داشت که هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست و شهرهای اوزاکا و توکیو جزو گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی هستند . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی ثبت شرکت در ژاپن بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت در ژاپن هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به ژاپن کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *