اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد

اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد

همانطور که میدانید راههای گوناگونی برای اخذ تابعیت کشور هلند وجود دارد .این راهها ی مهاجرتی عبارتند از :کار ، تحصیل ، ازدواج ، تولد ، پناهندگی ،توریستی و سرمایه گذاری و کار آفرینی می باشند ..اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد یکی از اصلی ترین و مهمترین  راههای اخذ اقامت و تابعیت  این کشوربرای مهاجرین می باشد . اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد فرزند مانند سایر کشورها دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود می باشد بی تردید یکی از سوالات مهمی که در ذهن مراجعه کنندگان به ما شکل میگیرد اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد در این کشور است . کشور هلند از جمله کشورهای صنعتی و مطلوب برای زندگی می باشد که عضو اتحادیه اروپا و در حوزه شینگن می باشد .امروزه اشخاص زیادی به فکر مهاجرت به این کشور زیبا هستند  و شاید به این مساله فکر کرده باشند که با اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد فرزند می توانند به راحتی بتوانند به تابعیت این کشور دست پیدا کنند در این مقاله ما قصد داریم به اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تولد بیپردازیم و به شما اطلاعاتی در این زمینه بدهیم

مفهوم تابعیت در مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد چگونه است ؟ تابعیت در قانون مهاجرت به کشورهلند چند نوع است ؟ سیستم خاک وخون در مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد چیست ؟  راههای اخذ تابعیت در کشور هلند از طریق تولد فرزند  چگونه است ؟ چه کشورهایی از سیستم خاک و چه کشورهایی از سیستم خون پیروی می کنند ؟آیا کشور هلند تابعیت مضاعف را قبول دارد یا خیر ؟

مفهوم تابعیت چیست ؟ تابعیت رابطه هرفرد با حکومت آن کشور را نشان می دهد.دراصل تابعیت رابطه حقوقی ، معنوی و سیاسی شخص را با دولت و حکومت آن کشور را نشان می دهد . برای بدست آوردن تابعیت کشورهلند ابتدا باید اقامت این کشور را کسب کرد . تابعیت افراد در کشورها متفاوت است و بر دوگونه تقسیم میشوند :

اصل خون ۲ – اصل خاک

بر این اساس اگر سیستم یک کشور بر اساس خاک باشد  به صورت فرعی هم سیستم خون را میپذیرد واگرسیستم یک کشوری بر اساس خون باشد به طور فرع اصل خاک را هم می پذیرد.این روش برای آن است که فردی دچار بی تابعیتی نشود .

در سیستم خاک که به این صورت است که هر فرزندی که در خاک کشوری به دنیا بیاید  تبعه آن کشور محسوب میشود که اغلب کشورهای امریکای شمالی و جنوبی  مانند آمریکا و کانادا و برزیل و آرژانتین از این سیستم پیروی میکنند. اغلب کشورهای دنیا از سیستم خون پیروی می کنند که با توج به این اصل مادر یا پدری که تبعه کشوری باشند اگر صاحب فرزندی شوند ، فرزند هم تبعه آن کشور خواهد شد که حدودا” ۹۵ % کشورهای جهان از این سیستم پیروی می کنند. به طور یقین هر شخص در دنیا باید تابعیت یک کشور را داشته باشد یا به مفهوم دیگر حداقل دارای یک پاسپورت کشوری را داشته باشد البته بعضی از افراد دارای چندین تابعیت هستند که اصطلاحا” چند تابعیتی گفته می شوند .

حقوق اولیه افشخاصی که تابعیت هلند را دارند  :

بر اساس قانون اساسی کشور هلند حقوق اولیه اشخاص تبعه کشور هلند به شرح زیراست :

داشتن حق رای دادن

کاندید شدن برای دارا شدن منصب در پارلمان کشور هلند

استخدام در ارتش کشور هلند

قوانین تولد در کشور هلند

کشور هلند کشوری است که عضو اتحادیه اروپا وعضو شینگن ،سیستمی که در کشور هلند برای تعیین تابعییت پذیرفته شده سیستم خون است این بدان معنی است در صورتی که فرزندی در خاک کشورهلند به دنیا بیاید برای اینکه تبعه هلند باشداین اصل  کفایت نمیکند و باید پدر یا مادرش تبعه کشور هلند باشد (از طریق خون ) تا وی هم هلندی محسوب شود یا اینکه اگر پدر یا مادر هلندی نداشته باشد یا باید با یک تبعه هلندی ازدواج کند ویا اخذ ویزای اقامت در کشور هلند بنماید  .

در کشور هلند برای اخذ تابعیت به دو صورت انجام میشود : ۱- از طریق طبیعی(خودکار ) ۲ – از طریق تقاضا

 

از طریق طبیعی (خودکار) فرزندانی که قبل از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۹۸۵ چه در داخل هلند و چه در خارج ازکشورهلند از پدر هلندی به دنیا بیایند ، تبعه کشور هلند محسوب میشوند .

کودکانی که بعد از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۹۸۵ از پدر یا مادر هلندی  ویا مادری که ازدواج نکرده متولد شوند تبعه کشور هلند محسوب میشوند و اگر کودکی از پدر هلندی ویا مادری غیرهلندی که با هم ازدواج نکرده اند متولد شوند در صورتی تبعه کشور هلند محسوب میشود که تحت قیمومیت پدر قرار بگیرد .

از طریق تقاضا

شرایط لازم جهت اخذ تابعیت کشور هلند :

۱ – عدم داشتن سابقه محکومیت در مدت چهار سال از تقاضای اخذ تابعیت

۲- دارای اجازه اقامت دائم در کشور هلند

۳ – اگر فردی  بی تابعیت باشد و مدت ۳ سال در هلند زندگی کرده باشد

۴ –  شخصی که سن  زیر ۱۸ سال دشته  باشد و به مدت ۳ سال تحت قیمومیت یک خانواده هلندی باشد

۵ – _ اگر شخص با یک تبعه ی هلندی ازدواج کرده  ومدت ۳ سال از آن گذشته باشد و مدت ۱۵ سال نیز در این کشور اقامت داشته باشد .

۶ – مدت ۵ سال اقامت درکشور هلند ، آروبا ، سن مارتین اقامت داشته باشد.

تابعیت مضاعف درکشور هلند

در قانون تابعیت کشورهلند تابعیت مضاعف به رسمیت پذیرفته نشده است،ولی دربعضی موارد ممکن است تابعیت مضاعف برای یک تبعه هلندی بوجود آید که شامل  :

افرادی که در زمان ولادت خود تابعیت دیگری نیز به آن ها اعطا شود به عنوان مثال افرادی که در آمریکا از پدر و مادرتبعه هلندی متولد شده باشند، به خاطر تولد در خاک  کشورآمریکا دارای تابعیت آمریکایی می باشند و بر اساس اصل خون نیز دارای تابعیت هلندی می گردند.

اشخاصی که از روش انتخابی جز تبعه کشور هلند محسوب شوند.

تبعه خارجی که با تبعه هلندی ازدواج کند و به خاطر این ازدواج تابعیت  کشورهلند را نیز بدست آورده باشد .

 

در پایان باید متذکر شوم که کشور هلند سیستم خون را پذیرفته است و فرزندی که در این کشور متولد شود تابعیت پدر یا مادر را اخذ می نماید. اشخاصی که قصد اخذ تابعیت به کشور هلند از طریق تولد فرزند را دارند بهتر است بدانند که با تولد فرزند در کشور هلند به طور خودکار و اتوماتیک تابعیت از پدر یا مادر به فرزند منتقل میشود وبه راحتی  می توان اخذ  تابعیت کشور هلند از طریق تولد را دریافت کرد امیدوار هستم که که مقاله فوق توانسته باشد هر چند کوتاه ، کمکی به افزایش اطلاعات و دانش شما در زمینه اقامت و اخذ تابعیت به کشور هلند از طریق تولد کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *