تولد در نروژ

تولد در نروژ

در جهان پیرامون ما تمام کشورها قوانین و مقررات خاص خود را دارند.ویزای تولد در نروژ نیز جزء این نوع قوانین می باشد. سعی وتلاش ما بر این است که دراین مقاله سیستم تولد در نروژ را برای شما عزیزان موشکافی کنیم ،و هر گونه سوالی که به ذهن مخاطب میرسد را به شکل جامع وکامل برای شما عزیزان پیاده کنیم. در سیستم تولد در نروژ روش ها یی وجود دارد که در بین کشورها متفاوت است . مثلا در کشورهایی مثل کانادا وآمریکا اخذ ویزای تولد از طریق سیستم خون می باشد وبالعکس برای اخذ ویزای تولد در نروژ از سیستم خون پیروی می کنند.

سیستم تولد درنروژ از طریق خون است یا خاک؟
آیا فرزندی که از پدر و مادر نروژی در خارج از متولد میشود می تواند از مزایای تولد در نروژ بهره مند شود؟
چه تدابیری برای اخذ ویزای تولد در نروژ صورت گرفته است؟
شروط اخذ ویزای تولد در نروژ چیست؟
قوانین و مقررات اخذ ویزای تولد در نروژ چگونه است؟
در نروژ همانند کشور ایران از سیستم خون پیروی می کنند . هر فرزندی که در نروژ متولد شود البته از پدر ومادری که اقامت نروژ را دارند تابعیت نمی گیرد وجالبتر اینکه هر فرزندی که از والدین نروژی در خارج از نروژ بدنیا می آید نروژی محسوب می شود ، دلیل محکم این موضوع این است که نروژ از سیستم خون پیروی می کند.
بسیاری از کشورها که از سیستم خون پیروی می کنند هم از طریق پدر و هم از طریق مادر فرزند می تواند اخذ تابعیت کند.در ایران در سیستم خون فقط از طریق پدر می تواند فرزند اخذ تابعیت نماید. فرزندی که از والدینی که تابعیت کشور دیگری را دارند باید سن ده سالگی هفت سال را در نروژ مقیم باشد تا بتواند به اخذ تابعیت در نروژنائل شود .
نکته مهمی که باید نقل شود این است که اگر والدینی که مقیم نروژ می باشند اگر در طول این هفت سال بیشتر از دو سال را بیرون از نروژ بگذرانند اخذ تابعیت به مخاطره می افتد وباید به شورای محلی مختص این کار پرونده ارجاع داده شود. در قانون نروژ ذکر شده است که اگر یک مرد غیر نروژیبایک زن نروژی و بالعکس یک زن غیر نروژی بایک مرد نروژی ازدواج کند بعد از پروسه سه سال تابعیت نروژ را اخذ می نماید وهمین تابعیت برای فرزندان غیر تبعه نروژی این افراد داده خواهد شد .فرزندانی که غیر تبعه نروژ هستند از مدت سه سال برای اخذ تابعیت باید دو سال را در نروژ بگذرانند تا به تابعیت نروژی برسند.
خوشبختانه در نروز قانونی وجود دارد که اگر یک تبعه نروژی بخواهد فرزندی را به فرزند خواندگی بپذیرد به طور اتوماتیک وار تابعیت این فرزند را برایش اخذ می تماید.حالا اگر یک فرد نروژی بیرون از نروژ فرزندی را به فرزند خواندگی بپذیرد باید رضایت نروز را برای اخذ تابعیت فرزندخوانده را بگیرد وگرنه در هیچ صورتی نمی توان برای فرزند خوانده اخذ تابعیت در نروژ را نمود. خاطر نشان باید کرد که اگر فرض براین بگیریم که فرزندی از یک تبعه نروژی ویک غیر تابعه نروژی که هنوز ازدواج نکرده اند این ائلاد میتواند تقاضای اخذ تابعیت نروژ نماید.
سوالی که امکان دارد برای خیلی از اشخاص پیش می آیدا این است که تکلیف فرزندانی که از والدینی که یکی از آن ها تابعه نروژ است ، متولد می شود چیست ؟این فرزندتابعه کدام کشور خواهد شد؟ کسانی که با یک شهروند نروژی ازدواج می کنندبعد از سه سال می توانند بعد از اقامت اقدام به اخذ تابعیت نمایند.و ما کسانی را هم داریم که قبل از ازدواج ، از ازدواج قبلی فرزندی داشته باشند که طبق عرایض قبلی فرزند اگر کمتر از ۱۸ سال باشد می تواند با گذراندن ۲ سال از اقامتش اقدام به اخذ تابعیت نماید.این یکی از شروط اخذ تابعیت است برای فرزندی که از ازدواج قبلی به وجود آمده است.یکی از اصول اساسی که در نروژبرای شهروند شدن مهم است نداشتن سوء پیشینه است یعنی هیچگونه پرونده قضایی نداشته باشد.کسانی را که قصد مهاجرت وتابعیت به نروژ را دارند باید تمامی مدارک لازمه را ارائه دهندتا به راحتی این پروسه را طی کند . یکی از تم های مهم واساسی در پیش بردن پرونده تابعیت اهمیت فراوانی دارد،این است که نروژ تابعیت چند گانه را نپذیرفته است ولی خب به هر حال همیشه در همه جای دنیا در قوانینشان استثناعاتی برای تابعیت چندگانه وجود دارد.
هزینه زندگی در نروژ بسیار بالاست ویکی از کشورهای سطح بالاست در زمینه زندگی کردن وهزینه.معمولا در شهر های اطراف پایتخت نروژ میزان هزینه متفاوت است .هزینه مسکن ومحصولات اولیه زندگی پایین تر است و چون شهرهای نروژفاصله زیادی باهم ندارند باخود پایتخت اصولا اشخاص زیادی برای صرفه جویی در هزینه در شهر های اطراف سکونت پیدا می کنند.
باید خاطر نشان کرد که را ه های زیادی برای برای اخذ اقامت وجود دارد مانند :ویزای تحصیلی وویزای کار که معمولا افرادی که می خواهند در نروژ سرمایه گذاری کنند بهترین راه این دو مقوله است که فرد پس از اخذ این ویزا ها با خیالی جمع بتواند برای سرمایه گذاری تصمیم مناسب بگیرد.

نتیجه گیری

از شرایط ومراحل اخذ ویزای تولد در نروژ صحبت کردیم وبه این نتیجه رسیدیم که نروژ با وجود قوانین سخت وهزینه های زیاد وگرانی که دارد ولی از نظر فرهنگ ومرفح بودن جزء بهترین کشورهای دنیاست و اگر هم حتی نتوانستید از طریق تولد به نروژ رویایی سفر کنید وتابعیت بگیرید راه های فراوان وخوبی هم وجود دارد که دو تای ان را در سطر های بالا نام بردم. حتی شما می توانید از طریق ویزای توریستی اقدام کنید تا بخوبی با نروژ آشنا شوید .البته نروژ چون جزء پیمان شنگن است سکوی خوبی برای رسیدن به کشور های دیگر است وشما می توانید از طریق ویزای شنگن با بسیاری از کشور های اروپایی آشنا شوید وبرای آینده تصمیم مناسبتری بگیرید.
لازم به ذکر است برای اطلاعات بیشتر برای اخذ ویزای تولد از طریق نروژ شما می توانید با موسسات ودفاتر وکالت و مشاورین ارشدی که در این زمینه همکاری می نمایند ارتباط حاصل فرمایید.

نگارنده:حامد رضایی نصیری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *