اعزام دانشجو به اتریش

اعزام دانشجو به اتریش

در این مقاله موضوع اعزام دانشجو به اتریش را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم اعزام دانشجو به اتریش همانند اعزام دانشجو به سایر کشورهای اتحادیه شنگن از اصول و قواعدی پیروی می‌کند که با در نظر گرفتن آنها این امکان برای هر متقاضی با رشته و گرایش تحصیلی مشخص امکان پذیر می‌شود اگر شما متقاضی اعزام دانشجو به اتریش هستید می بایست در این زمینه کسب اطلاعات دقیق داشته باشید. در زمینه اعزام دانشجو به اتریش گروه‌ها ، مشاورین وکلا و موسسات مختلفی فعالیت‌هایی مختلف از انجام مشاوره گرفته تا خدمات مستقیم اعزام دانشجو به اتریش انجام میدهند که میبایست با مجرب ترین و معتبرترین آنها که عالم به علم حقوق بین الملل نیز هستند مشورت و سپس اقدام نمایید. در زمینه اعزام دانشجو به اتریش اولین گامی که مجریان و مشاورین نیاز است رعایت کنند ارائه اطلاعات صحیح و درست در باب اعزام دانشجو به کشور اتریش میباشد.

اتریش یکی از کشورهای معتبر در زمینه ی اخذ دانشجو های بین المللی از کشورهای مختلف می باشد. با توجه به امنیت کشور اتریش امکانات زندگی، امکانات حمل و نقل دانشجویی و معتبر بودن دانشگاه ها و دلایل بسیاری موجب شده اعزام دانشجو به اتریش یکی از داغ ترین و پرطرفدارترین موضوعات در صنایع اعزام دانشجو تبدیل شود. اگر شما هم درباره اعزام دانشجو به اتریش سوالاتی کلیدی دارید که در پی پاسخ آن هستید حتما مطالعه متون زیر را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

تحصیل در اتریش

اتریش واقع در قلب اروپا تنوع بسیاری را در منطقه ­ای کوچک فراهم می­کند. کیفیت زندگی و آرامش و صلح در این کشور بی­نظیر است. اتریش فرهنگی بسیار غنی دارد. اتریش قدمتی دیرینه در آموزش عالی و پژوهش دارد. مؤسسات آموزش عالی اتریش در سطح بین­ الملل به موفقیت­های برجسته­ای دست یافته ­اند و شهرتی والا کسب کرده­ اند.مؤسسات آموزش عالی اتریش دوره ­های بسیاری را ارائه می­دهند: شما می­توانید از میان دوره ­های پژوهش ­محور درجه یک، آموزش با شهرتی جهانی در تمام دانشگاه­های هنر، دوره ­های کارگاهی با کیفیت در دانشگاه­های علوم کاربردی و دوره­های تربیت مدرس و نوآورانه در دانشگاه­های خصوصی انتخاب خود را انجام دهید.اتریش طیف وسیعی از فرصت­های تحصیلی را در اختیار دانشجویان می­گذارد، علاوه بر امنیت اجتماعی عالی، ثبات اقتصادی و میزبانی بی­نظیر اتریشی­ ها.  به همین دلیل است که اتریش مقصدی مطلوب برای تحصیل و زندگی بشمار می­رود.

در این مقاله سعی برآن داشتیم که تمام اطلاعات مرتبط را جهت کمک به افرادی که قصد اخذ پذیرش در مقطع آموزش عالی در اتریش دارند، شرح دهیم. بسیار مهم است که پیش از هر چیزی در مورد شرایط و الزامات ویزا یا مجوز اقامت دانشجویی و شرایط ورود به دانشگاهی که قصد دارید درخواست بدهید اطلاعات جمع­آوری کنید. پیش از ارسال هرگونه درخواست باید در نظر بگیرید که چگونه قصد دارید تحصیل خود را از لحاظ مالی تأمین نمایید.

دوره ­ی مورد نظر خود را بیابید

زبان آموزش در دانشگاه­های اتریش و UAS آلمانی است؛ بنابراین چنانچه قصد تحصیل در اتریش دارید باید ثابت کنید که دارای مهارت کافی زبان آلمانی هستید. پیشنهاد می­کنیم هرچه زودتر یادگیری زبان آلمانی را آغاز کنید.

از تاریخ پایان ثبت­ نام مطلع شوید

پس از انتخاب دوره ­ی تحصیلی خود باید بررسی کنید که چگونه و چه زمانی درخواست خود را برای این دوره­ ها ارسال نمایید. به طور کلی دانشجویان متقاضی مقطع دیپلم یا کارشناسی باید در تاریخ ۵ سپتامبر (برای ترم زمستان) یا ۵ فوریه (برای ترم تابستان) ثبت­نام کنند. مهلت ثبت ­نام از ۱۵ آوریل آغاز می­شود، لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است برخی دوره ­های تحصیلی بخصوص در تاریخ متفاوتی ثبت­نام شوند. لطفاً به خاطر بسپارید که برخی دوره ­های تحصیلی (به­عنوان مثال پزشکی و غیره)آزمون­های ورودی ویژه­ای دارند. بسیار مهم است که پیش از هر چیزی درباره­ ی شرایط و الزامات اخذ پذیرش مطلع شوید.

 

تأمین مالی دوره­ ی تحصیلی

ابتدا باید در نظر داشته باشید که چگونه می­خواهید تحصیل خود در اتریش را از لحاظ مالی تأمین نمایید. حتی زمانی که شهریه­ ی دانشگاه بسیار ارزان است مستلزم هستید که بتوانید به طور مستقل هزینه ­های زندگی روزانه­ ی خود در اتریش را تأمین کنید؛ بنابراین لازم است که با دقت در مورد مسائل مالی برنامه ­ریزی نمایید. لطفاً توجه داشته باشید که احتمال اخذ بورسیه برای یک دوره ­ی تحصیلی کامل نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در اتریش بسیار کم است.

 

الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه ­های اتریش

شرایط زیر جهت ثبت ­نام یک تبعه­ ی خارجی (یا فردی بدون ملیت) به عنوان یک دانشجوی معمولی در دوره ­های تحصیلی دانشگاه اتریشی باید فراهم شود:

  • در دانشگاه دوره ­ی تحصیلی مورد نظر باید ظرفیت کافی برای دانشجو موجود باشد.
  • متقاضی باید دارای یک دیپلم دبیرستان یا سطح A باشد که می­تواند معادل گواهی آزمون ماتورا اتریشی باشد یا باید یک گواهی اتمام تحصیلات ۳ ساله (حداقل) از یک مؤسسه­ ی آموزش عالی معتبر داشته باشد.
  • گواهی تحصیلی باید برای پذیرش در دوره ­ی تحصیلی مورد نظر کافی باشد.
  • چنانچه دوره ­ی تحصیلی مورد نظر در اتریش، در کشور مبدأ ارائه نمی­شود آخرین مدرک تحصیلی باید تا حدودی مرتبط با رشته ­ی تحصیلی مورد نظر در اتریش باشد. در صورتی که کشور مبدأ هیچ دانشگاهی نداشته باشد ارائه­ی این گواهی لازم نیست.
  • به علاوه متقاضی باید دارای مهارت کافی زبان آلمانی باشد. در صورت لزوم باید در آزمون زبان آلمانی شرکت کند.

برخی استثنائات

  • پروسه ­ی درخواست اتباع اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا به اندازه­ی اتباع اتریشی زمان می­برد.
  • در دانشگاه­های هنر پروسه­ ی درخواست برای اتباع اتریشی و غیراتریشی یکسان است و پذیرش براساس آزمون ورودی است.

مدارک لازم

  • گذرنامه، کارت شناسایی یا مدرک تابعیت و یک مدرک شناسایی رسمی دارای عکس
  • دیپلم دبیرستان سطح A یا مدرک معادل
  • ریزنمرات آخرین دوره­ی تحصیلی
  • انواع فرم­هایی که باید تکمیل شود: فرم درخواست پذیرش، فرم ثبت­ نام، فرم آمار، مدرک شناسایی دانشجویی با پیوست عکس، فرم تمدید
  • عکس دوم
  • رسید بانکی پرداخت هر ترم شهریه

توجه:

اصل تمام مدارک و رسمی آلمانی آن­ها باید ارائه شود. مدارک باید قبلاً توسط نماینده­ی اتریش در کشور مبدأ تائید گردد.

محدودیت­های پذیرش

ممکن است در پذیرش رشته ­های تحصیلی زیر محدودیت­هایی وجود داشته باشد:

  • پزشکی
  • سایر شاخه ­های پزشکی
  • روان­شناسی
  • دامپزشکی
  • دندان­پزشکی
  • تحصیل در مقطع کارشناسی از سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱: مطالعات ارتباطات و روزنامه ­نگاری دانشگاه وین، مطالعات ارتباطات دانشگاه سالزبورگ، مطالعات ارتباطات و رسانه دانشگاه کلاگنفورت.
  • رشته­ های تحصیلی که تقاضای بالایی دارند (باتوجه به ماده ۱۴ قانون دانشگاه ۲۰۰۲).

معاونت دانشگاه مربوطه در مورد نوع روند پذیرش تصمیم­ گیری می­کند.

شهریه ­ی دانشگاه یا مؤسسات

از ترم تابستان سال ۲۰۱۳ قوانین زیر در مورد شهریه­ ی دانشگاه اجرا شده است:

دانشجویان حقیقی با تابعیت اتحادیه اروپا و افرادی که از حقوق برابر با اتریشی ­ها برخوردار هستند (اتباع دارای اقامت دائم، افراد ساکن در اتریش به مدت ۵ سال پیش از آغاز تحصیل) باید مبلغ ۳۶۳۳۶ یورو هر ترم شهریه پرداخت کنند. دانشجویان کشورهای جهان سوم باید ۷۲۶۷۲ یورو در هر ترم شهریه پرداخت کنند.

دانشجویان غیرحقیقی بدون در نظر گرفتن تابعیت آن­ها که فقط برای کنفرانس­ها پذیرفته می­شوند باید مبلغ ۳۶۳۳۶ یورو در هر ترم پرداخت کنند و این شهریه باید در هر ترم پرداخت شود.

بیمه­ ی سلامت

اگر شما دارای پیش­نیازهای بیمه مشترک باشید (زیر ۲۷ سال سن، گواهی درآمدی مشابه با مستمری خانواده) می­توانید درخواست بدهید که با والدین (پدربزرگ و مادربزرگ یا والدین غیرصلبی) یا همسر خود به طور مشترک بیمه شوید. بیمه مشترک فرزندان در حال تحصیل نیز تا سن ۲۷ سالگی ممکن است، البته چنانچه خودشان بیمه نباشند.

بیمه دانشجویی

دانشجو می­تواند شخصاً خود را بیمه کند (در سال ۲۰۱۷: ماهانه ۵۶۷۴ یورو).

شرایط و الزامات:

  • کل درآمد کمتر از ۱۰۰۰۰ یورو سالانه
  • پایبندی به شرط زمان (حداقل مدت زمان به اضافه­ ی یک ترم برای هر دوره تحصیلی به اضافه ­ی ۴ ترم)
  • حداکثر دو تغییر دوره­ی تحصیلی
  • هیچ دوره ­ی تحصیلی به اتمام رسیده نداشته باشد.

دانشگاه­های علوم کاربردی

دوره­ های آموزشی دانشگاه­های علوم کاربردی به عنوان مکملی مستقل و جایگزینی برای دوره­ های موجود تحصیل در دانشگاه­ها بشمار می­رود. ویژگی­ های اصلی این نوع آموزش چنین است:

  • آموزش بر محور حرفه و تجربه
  • مدت زمان تحصیل ثابت است: ۶ ترم برای مقطع کارشناسی و ۲ تا ۴ ترم برای مقطع کارشناسی ارشد (حضور اجباری است)
  • اعطای مدرک دانشگاهی به فارغ­ التحصیلان

دانشجویان دانشگاه­های علوم کاربردی دارای شرایطی برابر با دانشجویان سایر دانشگاه­ها هستند. اقدامات مربوط به کمک­ هزینه­ های تحصیلی یا کمک­ هزینه ­های تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان دانشگاه­های علوم کاربردی نیز صدق می­کند. از سال ۱۹۹۶ برخی رشته­ های تحصیلی نیز برای افراد شاغل ارائه شده است (تحصیل ضمن اشتغال).

دانشگاه­های اتریش

دلایل بسیاری برای تحصیل در اتریش وجود دارد. یکی از دلایل برجسته­ ی تحصیل در اتریش دانشگاه­های برتر آن است که از شهرت جهانی برخوردار هستند. از لحاظ مساحت و وسعت اتریش حتی بزرگ­تر از ایالات مین آمریکا نیست و از لحاظ جمعیت برابر با جمعیت لندن پایتخت انگلستان است. ولی این کشور زیبا واقع در مرکز اروپا دارای شهرهای شگفت­انگیز و مناظر خیره ­کننده ­ای است. این کشور سرزمین آهنگ­سازان بزرگی چون ولفگانگ آمادئوس موتزارت و متفکرینی مبتکر  چون زیگموند فروید و لودویگ ویتگنشتاین است، البته نباید موسیقی خاطره­انگیز و به یاد ماندنی هنرپیشه و سیاست­مدار آرنولد شوارتزنگر را از قلم انداخت.۷ دانشگاه اتریش در رتبه ­بندی سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ دانشگاه­های جهان قرار گرفت ه­اند و از این میان ۴ دانشگاه اتریشی از ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان بشمار می­روند.

دانشگاه وین

دانشگاه وین برترین دانشگاه اتریش محسوب می­شود و رتبه­ ی ۱۵۵ام رتبه­ بندی جهانی دانشگاه­ها را به خود اختصاص داده است. به علاوه بزرگ­ترین دانشگاه در اتریش است و در سال ۲۰۱۵ به عنوان قدیمی­ ترین دانشگاه آلمانی زبان جهان ۶۵۰امین سالگرد آن جشن گرفته شد. امروزه یکی از بزرگ­ترین دانشگاه ­ها در سراسر اروپا بشمار می­رود و دارای حدود ۹۳۰۰۰ دانشجو است. طیف گسترده­ای از رشته ­ها در این دانشگاه آموزش داده می­شود و بیشتر آن­ها به زبان آلمانی است، با این حال تعدادی از رشته­ ها نیز در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می­شود. ۱۵   برنده­ ی جایزه نوبل فارغ­ التحصیل این دانشگاه بوده­اند، شامل دریافت کننده­ی جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۴٫ دانشکده­های آن در بیش از ۶۰ نقطه در سراسر پایتخت اتریش پراکنده هستند.

دانشگاه تکنولوژی وین

دومین نماینده­ ی اتریش در رتبه ­بندی جهانی دانشگاه تکنولوژی وین است که رتبه­ی ۱۸۳ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال ۱۸۱۵ تأسیس شده و یکی از برترین مؤسسات فناوری در اروپا بشمار می­رود. این دانشگاه بر رشته ­های مهندسی و علوم طبیعی متمرکز است و دارای حدود ۲۸۰۰۰ دانشجو است که درصد بالایی از این جمعیت را دانشجویان بی ن­المللی تشکیل می­دهند. این دانشگاه در پایتخت زیبا و دل­فریب اتریش، وین واقع است و این امکان را برای دانشجویان فراهم می­کند که از زندگی فرهنگی پرجنب و جوش این شهر برخوردار شوند.

دانشگاه اینسبروک

این دانشگاه رتبه ­ی ۲۹۹ را در رتبه­بندی جهانی به خود اختصاص داده است. دانشگاه اینسبروک از لحاظ بین­ المللی­ سازی از دانشگاه وین نیز پیشی می­گیرد. از لحاظ جمعیت دانشجویان بین ­المللی رتبه­ی ۳۵ و از لحاظ جمعیت اعضای هیئت علمی بین­ المللی رتبه­ی ۹۵ را دارا است. حدود ۲۸۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه ثب ت­نام می­کنند که همین امر آن را به سومین دانشگاه بزرگ در اتریش تبدیل می­کند. امکانات آن در سراسر شهر زیبای اینسبروک تا غرب کشور که به قطب ورزش­های برفی مشهور است  پراکنده شده است. دانشگاه اینسبروک که در این منطقه ­ی مسحور شده با کوهستان واقع است به تحقیقات کوهستانی ­اش نیز شهرت دارد.

دانشگاه کارل فرانزن گراتس

این دانشگاه به نام گراتس نیز مشهور است و رتبه­ی ۴۷۰ رتبه ­بندی مؤسسات آموزش عالی جهان را به خود اختصاص داده است. در سال ۱۵۸۵ تأسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی اتریش بشمار می­رود. همچنین دومین دانشگاه بزرگ اتریش با تقریباً ۳۲۰۰۰ دانشجو است. دانشگاه گراتس مانند دانشگاه اینسبروک اخیراً از دانشکده پزشکی خود جدا شده است و اکنون یک مؤسسه مستقل تحت عنوان دانشگاه پزشکی گراتس بشمار می­رود. دانشگاه کارل فرانزن گراتس همچنین با دانشگاه تکنولوژی گراتس در رشته­ های علوم زیستی و طبیعی همکاری می­کند. سایر دانشگاه­های اتریش که در رتبه­ بندی جهان قرار گرفته ­اند عبارتند از: دانشگاه یوهان کپلر لینز، دانشگاه آلپن آدریا کلاگن فورت و دانشگاه پاریس لودرون سالزبورگ.

ساختار مقاطع تحصیلی

بیشتر دانشگاه­ها و دانشگاه­های علوم کاربردی مقاطع زیر را برگزار می­کنند:

  • مقطع کارشناسی: ۶-۸ ترم
  • مقطع کارشناسی ارشد: ۲-۴ ترم
  • دکترا: حداقل ۶ ترم

تقویم آموزشی

سال تحصیلی در اتریش از ۱ اکتبر شروع شده و در ۳۰ سپتامبر سال بعد پایان می­یابد.

شامل دو ترم است:

  • ترم زمستان (۱ اکتبر تا ۳۰ ژانویه)
  • ترم تابستان (۱ مارس تا ۳۰ سپتامبر)

همچنین تاریخ ­هایی نیز وجود دارد که در آن زمان­ها هیچ کنفرانسی برگزار نمی­شود (کریسمس، تعطیلات تابستانی و میان ترم). به علاوه استثناهایی نیز در این برنامه ممکن است وجود داشته باشد.

هزینه ­های زندگی دانشجویی در اتریش

زندگی دانشجویی در اتریش بسیار ارزان­تر از سایر کشورهای اروپایی است. دانشجو می­تواند در خوابگاه­ های دانشجویی ساکن شود یا با سایر افراد در اتاق یا آپارتمانی مشترک زندگی کند. تمام این گزینه­ ها در شهرهای بزرگ اتریش (وین، گراتس، کلاگنفورت، سالزبورگ، اینسبروک) موجود است. اتاق مشترک در خوابگاه­های دانشجویی ۲۰۰ یورو و اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه ۶۰۰ یورو هزینه در بر دارد. در شهرهای کوچک­تر شهریه ­ی خوابگاه­های دانشگاه یا دانشگاه علوم کاربردی  از ۲۰۰ یورو است. با کارت دانشجویی می­توان از تخفیف در حمل و نقل عمومی و بلیت بازدید از موزه و رویدادهای جوانان برخوردار شد.

به ویژه در وین با کارت دانشجویی می­توان به مبلغ ۱۵۰ یا ۷۵ یورو یک «بلیت ترمی» برای حمل و نقل عمومی تهیه کرد. به علاوه خدمات قطار عمومی OEBB در اتریش یک کارت عضویت ۱۹۹۰ یورویی یک ساله ارائه می­دهد که با آن قیمت بلیت ۵۰ درصد کاهش می­یابد. با این حال برخی از این گزینه­ه ا محدودیت سنی ۲۴ یا ۲۷ سال دارند.در مورد غذا نیز سوپرمارکت­ های مختلفی را در سراسر شهرهای اتریش می­توان یافت و در آن­ها ارزان­ترین غذاها پیدا می­شود. هرچند صرف غذا در کافه­ تریا دانشگاه مقرون به صرفه است (ناهار از ۵ یورو)، بودجه­ی یک دانشجو ممکن است بسیار اندک باشد و یک پیتزای یخ­زده (از ۱ یورو) یا پاستا (از ۰٫۳۹ یورو هر یک کیلو) در سوپرمارکت بسیار ارزان­تر تمام می­شود.

اشتغال ضمن تحصیل

بیشتر دانشجویان در اتریش زندگی خود را از طریق مشاغل پاره ­وقت در بخش خدمات تأمین می­کنند. مشاغل رایج عبارتند از: مهمان­داری، خرده­ فروشی، فروش و بازاریابی تلفنی، نقش­های دفتری و اجرایی و تدریس از ۸ تا ۳۰ ساعت در هفته. از آنجا که تعطیلات تابستانی برای دانشجویان در اتریش ممکن است بسیار طولانی باشد (ژوئیه تا اوایل سپتامبر یا اکتبر)، بسیاری از دانشجویان از این زمان بهره برده و به صورت تمام وقت مشغول به کار می­شوند. با توجه به کمک مالی دریافت شده از طریق بورسیه ­ها و نوع مجوز اقامت حداکثر حقوق ماهانه یا ساعت­ های کاری توسط قانون تعیین می­شود.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در اتریش

  1. درخواست اخذ پذیرش: در فرم درخواست دانشگاه باید رشته­ ی مورد نظر خود را ذکر کنید
  2. ارائه مدرک شناسایی دارای عکس
  3. شرایط عمومی ورود به دانشگاه:
  • برای مقطع کاردانی یا کارشناسی: مدرک دبیرستان یا معادل آن
  • برای مقطع کارشناسی ارشد: مدرک کارشناسی یا معادل آن
  • برای مقطع دکترا: مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن
  1. شرایط ویژه ورود به دانشگاه:
  • گواهی اثبات حق پذیرش مستقیم جهت تحصیل در رشته­ و مقطع تحصیلی مورد نظر در این کشور که در آن مدرک تحصیلات دانشگاهی صادر شده است (برای اتباع اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا صدق نمی­کند).
  1. برای اخذ پذیرش در بسیاری از رشته­ هایی که به زبان آلمانی برگزار می­شوند ارائه مدرک زبان آلمانی ضروری است.

اصل مدارک خارجی قانونی شده همراه با ترجمه­ ی رسمی آن به زبان آلمانی باید ارائه شود.

دانشگاه­های هنر یا UAS عموماً دارای شرایط ویژه و عمومی جهت اخذ پذیرش نیستند ولی دانشجویان خارجی باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. به محض ورود به اتریش دانشجو شخصاً باید به دانشگاه رجوع کرده و ثبت ­نام نماید.

 

همانطور که در متون فوق مطالعه فرمودید و دقت فرمودید موضوع اعزام دانشجو به اتریش ابعاد مختلفی دارد . خانواده‌های دانشجویانی که جهت تحصیل به کشور اتریش اعزام می‌شوند نگرانی‌هایی دارند در باب نحوه زندگی دانشجویی فرزندشان، نحوه وجود امنیت در آن کشور ، امکانات دانشجویی مورد نیاز و مسائل مختلف که در مقاله فوق به آنها اشاره شد. این متن می‌تواند برای متقاضیان اعزام دانشجو به اتریش و افرادی که به این کشور اعزام می‌شوند مفید و مثبت بوده ولی در صورتی که پس از مطالعه این مقاله همچنان در باب اعزام دانشجو به اتریش سوالاتی باقی‌مانده دارید توصیه می شود با مشاورین معتبر و مجرب اخذ مشورت نمایید.

یادآوری می‌شود یکی از مهمترین موضوعات در زمینه اعزام دانشجو به اتریش این است در صورتی که گام اول یعنی اخذ پذیرش را انجام دادید همچنین گام نهایی یعنی اخذ ویزای دانشجویی اتریش را انجام دادید حال نوبت به این می‌رسد در باب دریافت خدمات در کشور اتریش اطلاعاتی به دست بیاورید.در این باب موسسات معتبر حقوقی که در زمینه اعزام دانشجو به اتریش ارائه مشاوره می‌دهند بسیار می‌توانند شما را راهنمایی و کمک کنندبنابر این در باب اعزام دانشجو به اتریش هر نوع سوالی دارید می توانید با مشاورین حقوقی و وکیل مهاجرت به اتریش در این زمینه مطرح نماید.

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *