تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش جزء موضوعات بسیار پرطفدار در این روزها می باشد. جهت تحصیل در اتریش یا اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش شما می توانید به وب سایت دانشگاه های این کشور مراجعه نموده و اخذ اطلاعات فرمایید. اگر شما متقاضی تحصیل در اتریش هستید، می توانید قواعد تحصیل در اتریش را از دانشگاه های این کشور، سایت های معتبر دولتی این کشور اطلاعات را کسب نموده و سپس جهت فراهم کردن مدارک و اقدامات نهایی اقدام کنید. تحصیل در اتریش همانند انتخاب های دیگر که در اتحادیه اروپا ذهن بسیاری از جوانان دانشجو را در کل دنیا به سمت خود جذب کرده است، دارای مزایا و گاها معایبی نیز می باشد. در این مقاله سعی بر این داریم علاوه بر توضیحات در باب قوانین تحصیل در اتریش، امکانات مورد نظر برای زندگی دانشجویی را تشریح کرده است، همچنین از قواعد اصلی زندگی دانشجویی در اتریش مختصرا صحبت کنیم.

همانطور که می دانید اقامت در اتریش و هزینه های تحصیل در اتریش همگی موضوعاتی هستند قابل بحث و در سایر صفحات وب سایت هم به عرض رساندیم، جهت کسب اطلاعات دقیق از اصول و قوانین اقدام برای تحصیل در اتریش می توانید به گروه های مشاورین و وکلای موسسه MIE جهت اخذ مشاوره مراجعه نموده و پس از این که اطلاعات کامل دریافت نمودید سپس دست به اقدام نمایید.دقت کنید تحصیل در اتریش با توجه به رایگان بودن تقریبی دانشگاه ها و با توجه به امکانات شهری بسیار بالا و زندگی سطح بالای کشور اتریش از اهمیت بسیار بالایی در اتحادیه شنگن برخوردار بوده است و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. بنابراین اگر شما هم می خواهید در این باب اقدام نمایید حتما توصیه می شود پیش از صرف هزینه های گزاف اطلاعات کامل کسب نموده و سپس اقدام کنید.

کشور اتریش که در قلب اروپا واقع است با وجود وسعت اندکی که دارد از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. آرامش کم­نظیری در اتریش برقرار است که موجب می­شود زندگی در این کشور از کیفیت منحصر به فردی برخوردار باشد. کشور اتریش دارای فرهنگی غنی است. آموزش عالی و پژوهش و هنر در اتریش قدمتی طولانی دارد. مؤسسات آموزش عالی آن دستاوردهای بزرگی را در سطح بین­ الملل کسب کرده­ و به شهرتی شگفت ­آور دست یافته­ اند.مؤسسات آموزش عالی اتریش دوره­های بسیاری را در مقاطع مختلف ارائه می­دهند: شما می­توانید رشته­ی مورد نظر خود را از میان دوره­های پژوهش محور درجه یک برگزینید و در هر یک از دانشگاه­های هنر این کشور که شهرت جهانی دارند تحصیل کنید. به علاوه دوره­های آموزش محور در دانشگاه­های علوم کاربردی و دوره­های جدید و دوره­ی تربیت مدرس به روز شده نیز در دانشگاه­های خصوصی وجود دارند.  به طور کلی علاوه بر امنیت اجتماعی، پایداری اقتصادی و میزبانی عالی و صمیمانه­ ی اتریشی­ ها، کشور اتریش طیف وسیعی از فرصت­های تحصیلی و آموزشی را پیش روی شما می­گذارد.به همین دلیل است که اتریش مقصدی بسیار مطلوب جهت تحصیل و زندگی بشمار می­آید.  زبان آموزش این کشور عموماً آلمانی است. با این حال برخی مؤسسات نیز دوره­هایی را به زبان­های دیگر برگزار می­کنند.

ساختار برنامه ­های آموزشی و تحصیلی

بیشتر دانشگاه­ها و دانشگاه­های علوم کاربردی مقاطع زیر را ارائه می­دهند:

  • مقطع کارشناسی: ۶-۸ ترم
  • مقطع کارشناسی ارشد: ۲-۴ ترم تحصیلی
  • مقطع دکترا/ PhD: حداقل ۶ ترم تحصیلی

علاوه بر این­ها موارد زیر نیز ارائه می­شود:

  • برنامه­های آموزشی مقطع Diploma: 8-10 ترم
  • مقاطع دکترا (Doctoral): 4 ترم

تقویم آموزشی

قانوناً سال تحصیلی در اتریش در ۱ اکتبر آغاز شده و در ۳۰ سپتامبر سال بعد پایان می­یابد.

سال تحصیلی شامل ۲ ترم است:

  • ترم زمستان (از ۱ اکتبر تا ۳۰ ژانویه)
  • ترم تابستان (از ۱ مارس تا ۳۰ سپتامبر)

همچنین زمان­هایی نیز وجود دارد که در طول آن هیچ سخنرانی برگزار نمی­شود (کریسمس، تعطیلات میان ترم­ها و تعطیلات تابستانی). استثناهایی نیز در این تقویم آموزشی ممکن است وجود داشته باشد، لطفاً جهت دریافت اطلاعات دقیق­ تر به مؤسسه­ ی آموزشی مورد نظر خود رجوع کنید.

به رسمیت شناخته شدن مدارک دانشگاهی

لطفاً بررسی کنید که آیا مدرک اتریشی مورد نظرتان در کشور مبدأ شما به رسمیت شناخته می­شود؟

پذیرش

پذیرش آموزش عالی اتریش توسط خود مؤسسات آموزشی انجام می­شود. جهت اخذ پذیرش یک برنامه­ ی آموزش عالی می­توانید با مؤسسه­ ای که برنامه­ ی مورد نظرتان را ارائه می­دهد تماس بگیرید. مسئولین مؤسسه ­ی مربوطه می­توانند در مورد شرایط و الزامات اخذ پذیرش شما را آگاه سازند.

تمامی اطلاعات مربوط به مراحل اخذ پذیرش در وب­سایت www.studienbeginn.at (فقط به زبان آلمانی) موجود است.

می­توانید فرم درخواست پذیرش را در وب­سایت دانشگاه مورد نظر اتریش بیابید  لطفاً فرم را کامل کرده و آن را همراه با تمام مدارک لازم به اداره­ی پذیرش ارسال نمایید.

معمولاً مدارک زیر جهت اخذ پذیرش لازم می­شود:

برای مقاطع کارشناسی

دانشجویانی که فارغ­التحصیل مدارس اتحادیه­ی اروپا هستند:

مدرک شناسایی ملی (کپی گذرنامه)

گواهی فارغ­التحصیلی مقطع متوسطه جهت ورود به دانشگاه

مهارت زبان آلمانی (گواهی مقطع متوسطه که نشان دهد حداقل ۴سال دروس آلمانی تحصیل کرده ­اید یا یک یک دیپلم زبان آلمانی یا مدارک مشابه)

دانشجویانی که از مدارس غیر اتحادیه­ ی اروپا فارغ­ التحصیل شده ­اند:

مدرک شناسایی ملی (کپی گذرنامه)

گواهی فارغ­ التحصیلی مقطع متوسطه

گواهی مهارت زبان آلمانی (گواهی فارغ­التحصیلی مقطع متوسطه که نشان دهد شما دروس آلمانی را حداقل در ۴ سال گذرانده­اید یا یک دیپلم زبان آلمانی یا مدارک مشابه)

برای مقطع کارشناسی ارشد

اتمام موفقیت­ آمیز حداقل ۶ ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی (حداقل ۱۸۰ واحد درسی)

برای مقطع دکترا

مدرک کارشناسی ارشد در همان رشته ­ی تحصیلی به عنوان زمینه ­های پژوهشی شما

توجه: برای برنامه­ هایی که آزمون ورودی دارند (برای مثال دانشگاه­های پزشکی، هنر، برخی برنامه­ ها نظیر معماری، زیست ­شناسی، اقتصاد، اطلاعات، پزشکی و غیره) لطفاً در زمان مناسبی جهت اخذ پذیرش و ثبت­ نام اقدام نمایید (تاریخ پایان درخواست پذیرش برای آزمون­های ورودی ممکن است حداکثر ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی باشد).می­توانید فرم درخواست پذیرش را در وب­سایت دانشگاه مورد نظر اتریش بیابید. لطفاً فرم را کامل کرده و آن را همراه با تمام مدارک لازم به اداره­ ی پذیرش ارسال نمایید.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، تحصیل در اتریش جزو پر طرفدارترین گزینه جهت ادامه تحصیل در کشورهای خارجی است. البته این روزها به قدری متقاضی جهت تحصیل در اتریش زیاد شده است که موجب گشته مقامات و مراجع مربوطه کمی با ذره بین بزرگتر  پرونده ها را بررسی نموده و حتی المقدور جلوی ورود بسیاری از افرادی که صلاحیت تحصیل در اتریش را ندارند بگیرد. اخذ تابعیت اتریش هدف خیلی از همین متقاضیان تحصیلی می باشد . اما مهاجرت تحصیلی به اتریش یا مهاجرت کاری به اتریش در همین راستا قواعد خاص خود را دارند که در صفحات مربوطه توضیح داده شده است. قوانین سرمایه گزاری در اتریش نیز به همین صورت می باشد.

البته به طور کلی این مسیر دچار سختی هایی هم شده که اگر شما با یک وکیل مهاجرت به اتریش  بتوانید مشورت نمایید بهترین مشاوره را از وی اخذ کرده اید. تحصیل در اتریش جزو مواردی است که اگر شما بخواهید به آن اقدام فرمایید حتما می بایست قوانینی مانند تحصیل زبان آلمانی در کشوراتریش همچنین میزان شهریه دانشگاه های اتریش و میزان هزینه ثبت نام در دانشگاه های اتریش را بدانید و سپس این که مدارک شما چگونه فراهم شده و جهت تحصیل در اتریش کدام مدارک باید تایید سفارت شود، همه ی این اطلاعات را اخذ نموده و اقدام فرمایید.همچنین است که می توانید جهت کسب اطلاعات مکفی در باب تحصیل در اتریش با مشاورین موسسه MIE تماس حاصل نموده که در این سایت این موسسات معرفی شدند و نسبت به پرونده ی خود اقداماتی انجام دهید.

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *