شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد و در این راستا شرایط و مدارک پذیرش در اتریش به مانند دیگر کشورها دارای شرایط و قوانین خاصی است که در این مقاله به اختصار شرح داده شده است.شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش به واسطه تحصیل در اتریش نیز دارای قوانین خاصی است که در صورتی که افراد بتوانند مدارک خود را به طور کامل ارائه دهند می توانند اقدام به مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل و اخذ اقامت اتریش نمایند.در راستای مهاجرت کاری به اتریش افراد می توانند نسبت به شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش آگاهی یابند و همچنین از تحصیل رایگان و بورسیه تحصیلی در اتریش و همچنین هزینه تحصیل در اتریش به طور کامل برخوردار شوند.یکی دیگر از راه های اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت اتریش سرمایه گذاری در اتریش می باشد و به تبع سرمایه گذاری در اتریش افراد متقاضی تحصیل در اتریش می توانند از شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش نیز آگاهی یابند.با توجه به قوانین مهاجرتی اتریش و راه های اخذ ویزا و اقامت دائم و تابعیت اتریش در صورتی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به اتریش را دارید  نسبت به شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش آگاهی ندارید پیشنهاد می شود با مشاوران و وکیل مهاجرت به اتریش به صورت کامل و رایگان مشاوره نمایید.

شرایط اخذ پذیرش در اتریش:

افرادی که در حال حاضر محصل در یکی از دانشگاه های سراسری و آزاد هستند و فارغ التحصیل نشده اند در صورتی که حداقل ۵۰واحد را گذرانده باشند می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش اقدام نمایند. بدین ترتیب افراد متقاضی ادامه تحصیل در اتریش بایستی اقدام به اخذ پذیرش در رشته های مرتبط با تحصیلشان در دانشگاه های ایران نمایند البته شرط اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش قبولی در دانشگاه های سراسری یا آزاد می باشد.

مدارک لازم جهت ارائه به دانشگاه های اتریش:

۱- گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه مبدا

۲- ریز نمرات و گواهی عدم منع تحصیل از دانشگاه مبدا

باید در نظر داشت رزومه تحصیلی فرد متقاضی برای دانشگاه های برتر اتریش ارسال می شود و این دانشگاه بر اساس عملکرد تحصیلی فرد و  در صورت داشتن ظرفیت پذیرش را برای فرد ارسال می کند.پس از ورود دانشجو به دانشگاه مقصد واحدهای تخصصی فرد معادل سازی شده و در صورت ارزیابی و تایید از سوی دانشگاه دانشجوی متقاضی می تواند به ادامه تحصیل خود بپردازد.

الزامات مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های اتریش

مهلت اخذ پذیرش برای ترم ژانویه(ترم دوم تحصیلی) ۵سپتامبر و مهلت اخذ پذیرش ترم اول سپتامبر ۵ فوریه می باشد.افراد متقاضی باید در نظر داشته باشند این مهلت قابل تمدید نمیباشد و افراد متقاضی باید تمامی مدارک خود را در وقتای تعیین شده ارسال نمایند. برخی رشته های دانشگاهی در اتریش که نیاز به انجام آزمون دارد شامل رشته های پزشکی و رشته های هنر و افراد متقاضی تا ۶ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی فرصت دارند تا مدارک خود را برای شرکت در آزمون ارسال نمایند. یکی از مهمترین شروط اخذ پذیرش دانشگاه های اتریش قبولی در رشته مورد درخواست در دانشگاه سراسری یا آزاد و همچنین داشتن گواهی اشتغال به تحصیل تایید شده می باشد. در واقع قبولی در دانشگاه های ایران برای دانشگاه های اتریش به منزله امتیاز فرد برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته اند. پس از ارسال مدارک ۴الی ۶ هفته زمان میبرد تا دانشگاه نتیجه پذیرش را پس از اخذ مدارک برای افراد متقاضی ارسال نماید.

مدارکی که افراد جهت اخذ پذیرش باید ارسال کنند باید ترجمه رسمی شده به همراه مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش را داشته باشد(ترجمه آلمانی یا انگلیسی):

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش به همراه امضای متقاضی
  • انگیزه نامه و شرح درخواست متقاضی در دو صفحه به همراه عکس(آلمانی یا انگلیسی)
  • ریز نمرات و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه کپی و ترجمه
  • مدراک و اسناد قبولی در دانشگاه سراسری یا آزاد به همراه ترجمه و کپی
  • گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه مبدا به همراه ترجمه و کپی
  • ریز نمرات دروس گذرانده شده در دانشگاه مبدا به همراه مهر و امضا و ترجمه و کپی
  • مدارک دانشگاهی کارشناسی یا ارشد به همراه ریز نمرات مهر و امضا و ترجمه رسمی و کپی
  • مدارک هویتی و شناسایی به همراه کپی وترجمه
  • مدرک زبان آلمانی گواهی
  • و همچنین مدارکی که نشان دهنده رزومه تحصیلی و کاری فرد متقاضی

بیمه دانشجویی

مبلغ بیمه دانشجویی در هر ماه در حدود ۵۶ یورو در سال ۲۰۱۷ تعیین شده است و دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در اتریش ملزم به پرداخت بیمه خود می باشند.

فوق ليسانس: اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد و بدلیل اینکه سطح علمی دانشگاه های اتریش به نسبت دانشگاه های ایران بالاتر است ممکن است تعدادی از واحدهای درسی برای دانشجو پیشنیاز باشد.

مقطع دکترا: افرادی که تمایل به اخذ مقطع دکترا در اتریش را دارند باید این مهم را در نظر بگیرند که به مانند دیگر کشورها مقطع دکترا در اتریش مستلزم اخذ تاییدیه از سوی استاد راهنما در یکی از دانشگاه های اتریش می باشد که در این راستا ارتباط اولیه با خود فرد متقاضی میباشد.

هزینه تحصیل

  • هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی اتریش و دیگر دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا و شنگن در هر ترم تحصیلی در حدود ۳۶۳ یورو می باشد.
  • هزینه تحصیل برای دیگر دانشجویان بین امللی در هر ترم تحصیلی بسته به رشته تحصیلی به طور میانگین در حدود ۷۲۶ یورو می باشد.

 زبان

تحصیل در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی می باشد و تعداد رشته های ارائه شده در دانشگاه های آلمانی زبان به نسبت دانشگاه های انگلیسی زبان بیشتر می باشد.به این ترتیب افراد می‌توانند در صورت تمایل از طریق دوره های زبان در کشور اتریش زبان آلمانی را فراگیرند و مدرک زبان آلمانی خود دریافت نمایند یا اینکه دوره های زبان را در کشور مبدا خود بگذرانند و مدرک را تهیه نمایند و به دانشگاه ارائه نمایند.

با توجه به موارد ذکر شده در مقاله فوق در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش در صورتی که شما بزرگواران تمایل به ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی اتریش را جز اهداف مهاجرتی خود قرار داده اید و نسبت به شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اتریش آگاهی ندارید و مشتاق کسب اطلاع از شرایط و قوانین مهاجرتی اتریش در باب سرمایه گذاری،مهاجرت کاری و همچنین مهاجرت تحصیلی به اتریش هستید و در اندیشه اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت اتریش هستید پیشنهاد می شود با مشاوران و وکیل مهاجرت به اتریش به کامل و تخصصی مشاوره نمایید.

نگارنده:شهاب مرادی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *